• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo. V40 wjeżdza do segmentu premium

Mart
29 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe volvo v40. Zmierzy się z najlepszymi w swojej klasie. Nowe volvo v40. Zmierzy się z najlepszymi w swojej klasie.

Tłoczno robi się w segmencie kompaktów premium. Do grona odnowionych modeli niebawem dołączy nowe volvo v40. Przyjdzie zmierzyć mu się z także pachnącymi nowością rywalami spod znaku Mercedesa, Audi czy BMW.



Debiutujące v40 nie ma oczywiście nic wspólnego z modelem o tej samej nazwie produkowanym w latach 1995-2004, oznaczanym później jako v50. Nie będzie kompaktowym kombi, a rasowym hatchbackiem segmentu premium. Gdy pojawi się w salonach, znikną z nich v50 i s40. Nowy model zastąpi jeden i drugi pojazd.

Nie ma co ukrywać, że nowe v40 korzysta z rozwiązań zastosowanych w fordzie focusie. "Szweda" zaprojektowano na jego płycie podłogowej, od Forda pochodzi także część jednostek napędowych, które znajdą się pod maską v40.

Volvo zapewnia, że w stosunku do rozwiązań zastosowanych w Fordzie, poddano licznym modyfikacjom, począwszy od wspomagania kierownicy, aż po nastawy zawieszenia.



Stylistycznie nowy model kontynuuje rozwiązania znane już z pozostałych aut szwedzkiego producenta. Zgodnie z obowiązującym designem marki zaprojektowano również wnętrze, które przypomina ta z S60/V60. Wyjątek to nowy zestaw zegarów z cyfrowym prędkościomierzem.

Volvo V40 oferuje aż osiem silników, począwszy ekonomicznego, 115-konnego diesla D2 po silnik benzynowy T5 z turbodoładowaniem o mocy 254 KM. Ten do setki przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.

Z silników benzynowych możemy wybierać też pomiędzy fordowskimi "benzyniakami"o pojemności 1.6 i mocy 150 lub 180 KM oraz dieslami. Tu do wybory mamy czterocylindrowe o pojemności 1,6 l/116 KM lub dwoma jednostkami dwulitrowymi. Te mają 150 i 177 KM.

Koncern dba, by nie zapomniano, że jego produkty mają od razu kojarzyć się z bezpieczeństwem. V40 w takim samym stopniu ma zapewniać ochronę pieszym jak kierowcy i pasażerom auta. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu poduszki powietrznej dla pieszych. W przypadku zderzenia wystrzeli ona spod maski i pokryje przednią szybę, tak by pieszy odniósł jak najmniejsze obrażenia. W samochodzie zastosowano także wiele innych systemów poprawiających bezpieczeństwo jak np. system unikania kolizji w ruchu miejskim. City Safety czy asystenta parkowania równoległego.

Produkcja v40 już ruszyła. Samochód powstaje w fabryce Volvo w Gandawie w Belgii. Roczna produkcja ma wynosić ok. 90 tys. sztuk, z czego prawie całą ma wchłonąć rynek europejski. Polskie ceny v40 rozpoczynają się od 86 900 zł za podstawowy model z benzynowym silnikiem 1.6 i m.in systemem City Safety.

W Trójmieście po raz pierwszy v40 będzie można zobaczyć 7 lipca, podczas Gdynia Sailing Days.
Mart

Miejsca

Opinie (78) 3 zablokowane

  • wchodzi w rynek premium ? hahahahai bedzie konkurować z BMW hahahahaVolvo ze Szwedanie ma niewiele wspólnego (4)

    Przypomnijmy ze zbankrutowali bo nikt nie chciał tego złomu przereklamowanego i po kosmicznych cenach kupować!! Dodatkowo ścigali ich wierzyciele!!!Uratowali ich Chinole co jak co kolwiek kupia to tylko poto by skopiowac technologie!A do dzisiaj nie udało sie im wyprodukować normalnego auta. Gdynia Sailing Days Chinole maja kasy jak lodu wiec wydaja kupe szmalu na reklame ,dlatego wciskaja sie na wszyskie mozliwe imprezy jesli sie dołaczaja do sponsoringu to bardzo dobrze przynajmniej jedyna pozytywna sprawa.Tylko ze wydatki na reklamy nie przenoszą sie na sprzedaż kazdy jak słyszy ze ze bankruta chca kosmiczne pieniadze to ludzie pekaja ze smiechu :)

    A dla pieszych niech lepiej zamontują łapaczke by sie nie odbili od maski:)

    • 0 10

    • oj zazdrosc, ojojoj......

      kup sobie bmw, ktore w niemczech juz 10 lat polatalo, teraz bedziesz sam udawal, ze masz od nowego. taki rocznik na zachodzie turcy jezdza i zgrywka 100%...............

      • 2 0

    • " ludzie pekaja ze smiechu"... i jezdza dalej autobusami (1)

      Wez sie stary ogarnij ,bo tak piszesz jakbys byl chory psychicznie-raz klamiesz dwa nic nei wiesz o firmie ani o jej produktach.Ja proponuje Ci pojscie do dobrego psychiatry a potem jak uzbierasz te pieniazki to wtedy mozesz kupic lub nie ,ale nei szkalowac dobrego produktu!

      • 0 0

      • oj tak, to niech jeszcze firma sprawdza..

        czy ktoś jest godzien, to taka ekskluzywna marka, tak.

        • 0 0

    • Widać że tylko fakt i super expres czytasz, nic nie wiesz o rynku samochodowym i firmach motoryzacyjnych.

      • 0 1

  • mieszkam w Szwecji i napisze tylko prawde o Volvo ,bo widze jakie bzdury ludzie wypisuja (1)

    Volvo nie zbankrutowalo nigdy.Zostalo sprzadane fordowi ,ale tylko czesc samochodow osobowych,bo Volvo to wielki konecern ktory pordukuje silniki do lodzi,traktory,ciezarowki oraz pojazdy specjalistyczne,jak rowneiz maszyny budowlane.
    Chinczycy ktorzy kupili Volvo nie przeniesli produkcji z Geteborga do Chin i ne izamierzja tego robic,bo obawiaja sie ze spadlaby renoma Volvo!
    I tu cieakwostaka ,gdy inne firmy w ostatnich latach zanotowaly gwaltowny spadek sprzedazy samochodow Volvo nie tylk outrzymalo sprzedaz ale jej ilosc podniosla sie o cale 33 %. i to glownei na rynek Niemiecki i Amerykanski.Auto to cieszy se bardz odobra jakoscia i niezawodnoscia,jak rowniez walorami bezpieczenstwa od wielu lat.T owlasnie Volvo vo jakis czas wprowadza na rynek pionierskie rozwiazania w dziedzinie bezpieczenstwa.
    Trudno mi powiedziec czy to auto bedzie premium czy nie bo t ow sumei jest neiwazne.To samochody Volvo sa prestizowe i kupuja je lekarze adwokaci politycy.Czy mozna chciec lepszej reklamy?

    • 10 1

    • pomarzyc to tysemozrzesz volvo zbankrutowało ford chciał to sprzedac za długi jakie narobiło ale nikt tego niechciał kupic

      fabryka juz miała zostac rozebrana na kawałeczki i syndyk mias pzredac wszystko na złom bo wierzyciele sie tego domagali ale w ostatniej chciwl sie odezwały Chinole i oni te fabryke uratowali.Bez nich niezostał by nawet jeden kamien po tej farbryce.Ale długo to niepotrawa bo i tak nie chce nikt placic krocie za ten Chinski zlom :) Wiec przypomnijmy volvo cały czas przynosi straty wszysto zalezy tylkood kaprysów chinoli!!! Ford przez 4 ostatnie lata wytrzymał ciagle straty chinole maja wicej kasy moze wytrzymaja dłuzej :)
      i tabajeczki ze to preztizowe auta hahahahahah chciałbys
      tak zawsze pisza ci co sie chca sie dowartosciowac :)

      • 1 5

  • statystyki mowia co innego

    W samej Szwecji jak cchcesz auto ze wszstkimi dodatkami to czekasz 3 miesiace w kolejce na to auto,chyba ze wezmiesz z salonu przypadkowo wyspoazone.Nadal Vovlo genreuje zyski i to duze bo liczone w miliardach.Fabryki volva ktore produkuja samochody maja sie swietnie i to one sa w posadaniu chinczykow (ale to jest 1/5 calego koncernu Volvo).
    Volvo nigdy nei spaljtowalo tylko jkais nawiedzony zrobi linteres sprzedal je fordowi za 1 korone.Ford przejal d oswoich modeli mase technologii i odpsprzedal za 2 miliardy Euro fabryke Chinczykom.
    Twoje rewelacje ktore wypisujesz sa wyssane z palca.

    • 5 0

  • chinczycy sa w posiadaniu oddzialu Volvo samochody osobowe i nic wiecej

    Volvo to olbrzymi koncern produkuje:silniki do lodzi podwodnych,traktory,maszyny budowlane,autobusy,ciezarowki,silniki do yachtow,samochody i silniki do nich osobowe ,sprzet turystyczny,yachty regatowe takie na zagle...
    Nalezaloby chinczykow spytac dlaczego ne iprzeniesli fabryki do Chin czy produkcji aut osobowych,nawet nei zaczeli nigdy gbudowy takowych na terenei Chin.
    Szef naczelny BMW Sweden jezdzi samochodem Volvo V-70 t oo czyms swiadczy; ze to auto jest dobre ze zapewnia dobry komfort ze sie ne ipsuje i w porownaniu do Mercedesa ,BMW czy Audi kosztuje polowe.

    • 5 0

  • Szwecja ranking sprzedanych samochodow bez podania ilosci (3)

    1:Volvo
    2:Toyota
    3 :Volkswagen
    4:Hundai
    5 :Kia
    6 :Mistsubishi
    7:Skoda
    8:Mercedes
    9:Honda
    10:Audi
    11:Subaru
    12:Fiat
    13 :BMW
    14:Landrower
    15:Chrysler
    Jak latwo zauwazyc mie jezdza ludzie tym co uwazaja za najbardziej oh i ah tylko tym na co jest ich stac i co uwazaja za samochod najlepszy na warunki pogodowe panujace w Szwecji.

    • 0 0

    • (1)

      kiedys tu w Szwecji leciala reklama "Subaru, najczesciej kupowane auto w Szwecji" czy jakos tak :D

      • 0 0

      • a fiata w ogole w Szwecji nie widzialam...

        • 0 0

    • we Francji - cytryny, Renaulty i Peugeoty,

      w NIemczech każdy wie, i tyle, a u nas produkcji brak - więc zostaje nam jad, na francuzy, szmelcwageny, saaby, s****y itp.

      • 0 0

  • Fanvolvo (1)

    Od dwudziestu lat używam tylko VOLVO prywatnie, a w pracy różnymi markami i żadne się nie umywa do nawet kilku letniego VOLVO. Znam parę osób które zmieniły VOLVO na bardziej niby ekonomiczne auto, ale koszty napraw i serwisu zjadły zyski z oszczędności na paliwie i szybko wrócili do VOLVA. Prawda że VOLVO ostatnio coraz bardziej są awaryjne, ale taki jest postęp, auta stają się coraz bardziej skomplikowane i "zelektronizowae" i inne marki też tak robią, liczy się zysk dla firmy aby się mogła rozwijać i projektować nowe modele. A oprócz tego VOLVO to nadal prestiż nie to co wieśwagen czy łałdi

    • 6 1

    • Prestiż? Nie od osmieszaj się. Volvo to zwykle auta użytkowej...

      • 0 4

  • dla Polaka ktorego stac na auto za 36 000 zl Volvo zawsze bedzie tylko w sferze marzen-czytaj nieosiagalne

    Jezdzilem roznymi autami ale najtrwalsze bylo Volvo,a ja mam bardzo ciezka noge i nie patycvzkuje sie z autem.
    Nie moglem go zabic!

    • 0 0

  • majbardziej podba mi sie Volvo V-70 albo ten Cross Country moze byc 2,4 d i 163 konie ale automat bo mi sie nei chce zmeiniac bi

    • 3 0

  • tp auto kosztuje tyle co V-70

    • 0 0

  • Ford z logo Volvo (1)

    po co przepłacać lepiej kupić mondeo, za te same pieniadze, pojazd klasy wyższej i też ford

    • 0 6

    • Miałem Focusa I generacji, a teraz mam V50. Powiem Ci jedno, różnica w klasie, wykonaniu i jakości materiałów jest ogromna. Auto bezawaryjne (zresztą egzemplarz Forda też mi się taki trafił), jednak części o połowę droższe. Generalnie mogę podsumować tak: to co zaoszczędziłem na ekonomiczności auta, względem Focusa, wydałem na serwis (nieautoryzowany ofkors). Reasumując, wyszedłem na zero, ale dla tego komfortu warto było się przesiąść...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane