baza modeli

Marka 

Model 

wszystkie modele

Promocja!

Promocja

Olej z wymianą

23.05.2014 do 30.11.2014

Najczęściej czytane

piszcie do nas

Jesteście klubem, stowarzyszeniem lub grupą związaną z motoryzacją? Organizujecie spotkania, zloty? Poinformujcie o tym innych!

motonews@trojmiasto.pl

Volvo

Volvo V50

Choć tak naprawdę to bliźniak Forda Focusa, to pod względem prestiżu i bezpieczeństwa małe kombi Volvo mierzy o klasę wyżej.

Volvo od wielu lat jest kojarzone z pojemnymi i praktycznymi autami rodzinnymi. Obszerne kombi V70 jest ulubionym samochodem Skandynawów. Ale i mniejsze V50 jest jak najbardziej godne uwagi. W polskich salonach auto to pojawiło się w na początku 2004 roku. W porównaniu z produkowanym w Holandii poprzednikiem V40 nowy model bardziej przypomina swych większych braci. Jednak zupełnie niepotrzebnie kojarzy się go z Focusem drugiej generacji. W ten sposób V50 został ustawiony o klasę niżej, ale gdy się porówna wnętrza obu aut, nie ma wątpliwości, który jest droższy.

Pod względem wymiarów V50 jest bardzo podobny do poprzednika - jest szerszy o 54 mm i wyższy o 27 mm. Jeśli chodzi o długość, to jest zaledwie o 2 mm krótszy od V40. Na szczęście mimo podobnych wymiarów kabina jest nieco obszerniejsza, a to dzięki dłuższemu o 78 mm rozstawowi osi.

Jak przystało na kombi V50 jest autem bardzo praktycznym. Tylna kanapa jest dzielona i składana w taki sposób, że uzyskuje się płaską powierzchnię ładowni. Poza tym przedni fotel pasażera ma składane do przodu oparcie. Objętość bagażnika nie powala konkurencji na kolana i wynosi zaledwie 417 litrów. Widać więc, że V50 nie jest "wołem roboczym", a raczej eleganckim autem dla niewielkiej rodziny lub rozmiłowanego w sporcie yuppie.

Wnętrze urządzono w taki sposób, że nikt nie ma wątpliwości, że siedzi w samochodzie klasy premium. Deska rozdzielcza jest chyba jednym z najładniejszych projektów ostatnich lat. Sprawia wrażenie bardzo uporządkowanej, sporo funkcji pogrupowano między 4 pokrętła w środkowej konsoli, a więc nie ma wrażenia przeładowania funkcjami. Nietypowy jest także środkowy panel - ustawiona pionow płaska forma. Miłośnicy drewnianych lub aluminiowych dekoracji mogą zamówić odpowiedni wystrój. Oferowana jest także wersja "iced aqua" z przezroczystymi nakładkami, pod którymi widać podzespoły elektroniczne. Normalnie całość przedniego panela ma dyskretnie ciemnoszarą barwę.

V50 otrzymał sporo ciekawych elektronicznych dodatków. Można zamówić układ Keyless Drive, który pozwala na otwieranie zamków i uruchomienie auta bez wyciągania z kieszeni karty, czy kluczyka. Osoba z kartą w kieszeni musi przekręcić pokrętło przypominające stary "minutnik", które uruchamia silnik. Choć wygląda to dość topornie, okazuje się bardzo funkcjonalne.

Tradycyjnie dla Volvo dużo uwagi poświęcono kwestii bezpieczeństwa. Wprawdzie nie przeprowadzono jeszcze testów EuroNCAP, ale przedstawiciele Volvo zapewniają, że jego stopień jest porównywalny z o klasę wyższymi samochodami. W porównaniu do V40 karoseria jest odporniejsza na skręcanie aż o 34 proc. Poza tym w seryjnym wyposażeniu znajdują się m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS, w którego skład wchodzą wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok, boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w seryjnym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

SILNIKI
Spośród silników dla V50 wybrano trzy 5-cylindrowe jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Dwa benzynowe mają pojemność 2.4 l i moc 140 lub 170 KM. Pod maską topowej odmiany V50 T5 pracuje 220-konny silnik 2.5 l z turbosprężarką. Dla oszczędnych przeznaczony jest 4-cylindrowy turbodiesel z wtryskiem common-rail opracowany przez Forda i Peugeota. Znany z Modeo i Focusa TDCi silnik rozwija moc 136 KM i jest oferowany z nowym filtrem cząstek stałych.

Dla odmiany wysokoprężnej przewidziano także ekonomiczną skrzynię biegów z 6 przełożeniami, z których ostatnie ma charakter nadbiegu i pozwala na jednostajną jazdę przy niskim zużyciu paliwa. A średnie zużycie paliwa V50 2.0 D to 5,7 l/100 km. Z kolei napęd na 4 koła z centralnym sprzęgłem Haldex dostępny jest jedynie w najmocniejszej odmianie T5. Ta wersja rozwija prędkość maksymalną 240 km/h i rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

Patrząc na V50 nietrudno zauważyć, że największym problemem tego bardzo udanego auta jest jego cena - i to mimo faktu, że w 2005 roku została ona obniżona o około 10 proc. Wciąż patrząc na wielkość tego modelu chyba trudno zgodzić się z przedstawicielami szwedzkiej marki, że stanowi on konkurencję dla Audi A4 Avant, czy BMW serii 3. No i trochę dziwi też, że firma o takim uznaniu w kwestii bezpieczeństwa przegapiła mocowania fotelików isofix na tylnej kanapie.

    niezawodność
    4.5
    komfort
    4.5
    ekonomia
    3.2
    wrażenia z jazdy
    4.0
    Średnia ocen
    4.0
    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    niezawodność
    1
    2
    3
    4
    5
    komfort
    1
    2
    3
    4
    5
    ekonomia
    1
    2
    3
    4
    5
    wrażenia z jazdy
    1
    2
    3
    4
    5
    Tytuł:
    Treść:
    Autor:
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Opinie (razem: 3)

    Dodaj opinię

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.