- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (160 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (204 opinie)
- 3 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (30 opinii)
- 4 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (87 opinii)
- 5 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (146 opinii)
- 6 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (270 opinii)
12 punktów karnych za rozmowę przez telefon w czasie jazdy. Dużo czy mało?
Rozmawiasz przez telefon komórkowy prowadząc auto? Lepiej zainwestuj w zestaw głośnomówiący albo słuchawkę bluetooth, bo w świetle znowelizowanych przepisów za to wykroczenie możesz "zarobić" aż 12 punktów karnych. Jeśli przeskrobiesz na drodze coś jeszcze i dorzucisz do dorobku inne, wysoko punktowane wykroczenie - bardzo łatwo możesz przekroczyć 24 punkty karne i stracić uprawnienia.
W świetle polskich przepisów, zgodnie z art. 45 ust. 2 pkt. 1 Ustawy Prawo o ruchu drogowym: kierującemu pojazdem zabrania się korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku.
Telefon przy uchu (i nie tylko)
Prowadzenie pojazdu z telefonem komórkowym przy uchu to bardzo nieodpowiedzialne zachowanie. Przez osoby lekceważące przepis o zakazie korzystania ze smartfona podczas jazdy - dochodzi do sporej liczby kolizji i wypadków drogowych. Szacuje się, że nawet co czwarte zdarzenie na drodze to pokłosie używania telefonu.
Niestety, problemem są nie tylko rozmowy, ale także samo korzystanie z telefonów. Wielu kierowców "za kółkiem" przegląda aplikacje, które skutecznie potrafią zdekoncentrować. Zamiast skupić się na drodze - patrzą w ekrany telefonów.
Czytelnik: 300 zł mandatu za odśnieżanie auta z uruchomionym silnikiem? To absurd
Coraz bardziej popularne jest także "kręcenie" filmów w stylu influencerów, którzy mówią coś do kamery zza "kółka". Nawet jeśli telefon jest przymocowany do uchwytu i nie ma konieczności trzymania go w dłoni - to wciąż tego typu zachowania są bardzo nieodpowiedzialne. Wystarczy chwila nieuwagi, skupienie się na ekranie telefonu i nieszczęście gotowe.
Dlatego też postanowiono zwiększyć karę dla osób, które nawet w aucie nie potrafią rozstać się z telefonem. Trzeba przyznać, że 12 punktów karnych to surowa kara.
Duże zmiany dla kierowców. Co się zmieniło 17 września 2022 r.?
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-26 07:09
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tego (22)
Widzę jak jedzie dobra furą a telefon trzyma przy uchu. Nie potrafi sparować telefonu z zestawem? Czy po prostu kupuje bieda wersję auta?
- 253 20
-
2023-01-30 13:14
Niezależnie czy przy uchu, czy przez zestaw głośnomówiący/słuchawki - rozmowa tak samo rozprasza, tylko masz wolną rękę.
- 0 0
-
2023-01-27 10:49
Trzeba chcieć.
Myślę że nie potrafi sparować a wstyd poprosić o pomoc.Mam osobiście Dustera II i ten ma taką możliwość a kupiłem ją za 65000 zł.
- 1 0
-
2023-01-26 12:19
A ja rozumiem, badziewiaste zestawy dają do auta, nic nie słychać...
- 2 5
-
2023-01-26 11:57
(8)
1. Większość zestawów jest tak fatalnej Jakosci ze ciężko zrozumieć co dzwoniący z samochodu mówi, wiec jak masz minimum szacunku do osoby z która rozmawiasz to nie rozmawiasz przez zestaw
2. Jadąc przez miasto ludzie w samochodach obok czy piesi słyszą bardzo dokładnie rozmowę prowadzona przez zestaw głośnomówiący, gdy rozmawiasz z ręki tego problemu nie ma
3. Nie koniecznie chce aby współpasażerowie słyszeli wszystko o czym rozmawiam przez telefon.- 4 41
-
2023-01-30 13:13
a
zmien zestaw bo jezdze kilkoma samochodami w pracy i wsiadam do kazdego ( skoda, vw, seat czy toyota.) i nie ma problemu z dzwiekiem u kogos :)
po drugie nie trzeba napie**alac glosnoscia na full. wtedy inni nie slyszą kolo samochodu :)
po 3 jezdzij sam jak CI inni przeszkadaja w aucie;)- 0 0
-
2023-01-28 10:28
Większej bzdury nie czytałem od lat słabej jakości to ty masz mózg ponadto zestaw ustawia się ciszej i nikt nie musi słyszeć co ktoś do ciebie mówi. Poza tym jak drzesz japę do telefonu to i tak ciebie słyszą.
- 4 0
-
2023-01-28 08:10
Ja z szacunku dla rozmówcy
nie odbieram telefonu, gdy prowadzę, a zapomniałem podłączyć do radia. Nic się nie stanie jak trochę poczeka.
- 5 0
-
2023-01-27 10:08
Nie rozumiesz, ze chodzi o szacunek dla cudzego życia?
Gdy twoje dziecko zostanie potrącone przez kierowcę z telefonem przy uchu, zmienisz ,,swoje zdanie"
- 4 0
-
2023-01-26 23:44
przestań płakać
masz tyle możliwości, że nie trzeba trzymać telefonu w ręce a tylko to jest karane, nie musisz podłączać do zestawu w samochodzie, możesz kupić sobie słuchawkę i też będzie ok a w ostateczności po prostu włączyć rozmowę w tel na głośnik to jedno, drugie to jak nie chcesz żeby ktoś z zew słyszał o czym rozmawiasz to po prostu ścisz, ja nie mam tego
masz tyle możliwości, że nie trzeba trzymać telefonu w ręce a tylko to jest karane, nie musisz podłączać do zestawu w samochodzie, możesz kupić sobie słuchawkę i też będzie ok a w ostateczności po prostu włączyć rozmowę w tel na głośnik to jedno, drugie to jak nie chcesz żeby ktoś z zew słyszał o czym rozmawiasz to po prostu ścisz, ja nie mam tego problemu, po trzecie jak jedziesz z kochanką i dzwoni żona albo na odwrót i nie chcesz rozmawiać to nie odbierasz albo odbierasz i mówisz, że oddzwonisz bo jedziesz wozem i załatwione
sami szukacie sobie problemów- 7 0
-
2023-01-26 15:26
Dla takich mądrusiów jak ty to konfiskata auta, tel i majątku powinna byč. Lobotomię ci zrobili, czy taki mądry się już urodziłeś?
- 6 0
-
2023-01-26 13:22
Odnośnie wypociny z podpunktu 2
Jak długo będziesz przejeżdżał obok pieszego, żeby on całą Twą rozmowę słyszał?
Samochodem rozwijasz prędkość w mieście ok 50 km/h, pieszy zaś 3 do 5 km/h (no chyba że w tym czasie kiedy rozmawiasz będzie biegł obok Twojego pojazdu maratończyk) , to ile jest on w stanie wysłyszeć z Twojej rozmowy ?
Poza tym, czyżby Twój samochód był nie wyciszony ? Chyba, że ryczysz na cały regulator (czyżby głuchota ? )- 11 2
-
2023-01-26 12:11
aby współpasażerowie słyszeli wszystko
Słuchawkę można kupić. Kosztuje mniej niż mandat i dyskrecja zapewniona.
- 12 3
-
2023-01-26 09:25
mam bieda wersję i w moim radiu jest zestaw głośnomówiący ,jest on sparowany z moim telefonem
trzeba być dzbanem by nie potrafić sparować tel z autem
- 22 3
-
2023-01-26 08:04
I nie zrozumiesz
- 1 5
-
2023-01-26 07:34
Stać mię na mandat (4)
Zazdrosny?
- 9 41
-
2023-01-28 10:21
Na punkty karne też ciebie stać?
- 1 0
-
2023-01-26 13:15
Skoro Cię stać na mandat, to jeszcze zainwstuj w mózg
Bo myślenie ma przyszłość.
Poza tym jako radny powinirneś być przykładem dla innych , reprezentujesz także swoich wyborców- 9 3
-
2023-01-26 12:09
Stać mię
"mia" taka bogata?
- 8 0
-
2023-01-26 07:42
Jaki Radny z Pisu ? A, to wszystko tłumaczy.
- 20 13
-
2023-01-26 07:27
Ma automat i tylko udaje ze gada
- 9 3
-
2023-01-26 07:27
To nie jego/jej auto (1)
Auto dla szpanu lub wynajete
- 36 2
-
2023-01-26 13:13
W wynajętych autach także można sparować telefon
Wystarczy tylko chcieć i 3 minuty
- 18 0
Wszystkie opinie
-
2023-01-26 06:19
(20)
Tylko 12 punktów ? Nie No z 2 lata więzienia . 100 tys grzywny i konfiskata auta.
Zamiast ludzi edukować lepiej karać, karać i jeszcze raz karać .
Wystarczyłoby warunkowo zawiesić karę do czasu montażu zestawu. Przegląd na stacji by to zweryfikował. Kurs korzystania z obowiązkowa rozmowa przez zestaw i 80% kierowców by chętnie z tego zestawu korzystało . Co za państwo .- 169 135
-
2023-01-26 06:39
Jakie montażu zestawu? (3)
Każde auto ma zestaw wbudowany w radio.
Ewentualnie każdy telefon ma funkcję głośnomówiąca.- 31 20
-
2023-01-26 08:51
(2)
Duzo ludzi to przerasta. W salonie operatora pokaza im jak telefen wlaczyc, naladowac, zadzwonic i czesto tylko tyle umieja zrobic.
- 9 0
-
2023-01-28 12:25
(1)
Ludzie to jednak głąby. Potem nie dziwi fakt, że tylu głosuje na sektę pis.
- 2 1
-
2023-02-27 14:54
te głąby to od tuska są..
- 0 0
-
2023-02-27 14:53
ludzie są edukowani, ale nie słuchają głąby co się do nich mówi a później przychodzi refleksja..za późno
- 0 0
-
2023-01-30 13:15
Niezależnie jak się rozmawia, to rozmowa rozprasza, te przepisy są bez sensu.
- 1 0
-
2023-01-26 08:32
(3)
Jest 12 pkt i mandat, jest przepis zabraniający rozmowy przez telefon trzymany w ręku który znasz , sam wiesz że telefon który trzymasz w czasie jazdy w ręku ogranicza twoje możliwości obsługi samochodu i piszesz żeby nie karać tych ludzi tylko trzeba edukować .Edukacja tak ale na kursie na prawo jazdy , przystępując do egzaminu potwierdzasz że znasz przepisy .Napisz proszę na czym wg. Ciebie miałaby polegać edukacja człowieka który wie wszystko to co opisałem a mimo to rozmawia trzymając telefon w ręku. Mam nadzieje ze nie chodzi o edukację przez wypadek bo taka edukacja może okazać się już niepotrzebna . Przejechałem od 1972 r ok 2 mln km bez zdarzeń drogowych więc chyba jakoś sobie radzę na drogach i sam po sobie wiem że sama rozmowa przez telefon rozprasza kierowcę podczas prowadzenia. W sytuacji kiedy przez ten telefon nie rozmawiasz o tym jaka będzie zupa na obiad ale próbujesz rozwiązać jakiś istotny problem w połowie jesteś w samochodzie a w połowie w biurze czy urzędzie Do tego prowadzisz samochód jedną ręką i trzeba ogarnąć biegi kierunkowskazy spryskiwacz no i kierownicę
- 24 39
-
2023-01-26 11:26
(1)
mogę zapytać jaka k..rwa orzekła arbitralnie że tak jest? Że coś tam ogranicza kto to stwierdził i kto temu komuś za to zapłacił słucham bo wygląda mi to na stwierdzenie że człowiek odpowiada za emisję CO2 stanowiącego 0,5% ziemskiej atmosfery i dlatego trzeba np zakazać ludziom jeździć samochodami i siłą wciskać drogie nieefektywne elektro śmieci
- 18 8
-
2023-01-30 11:51
Ośla łąko,
są testy, za pomocą których można określić procentowo na czym i w jakim stopniu skupiasz się robiąc kilka rzeczy na raz.
- 0 0
-
2023-01-26 09:00
Wielki szacunek za chęć napisania tak obszernego komentarza
Nic dodać, nic ująć.
Efektami telefonu w łapie są w postaci nie włączania kierunkowskazów czy jazda jak "po spożyciu" (od liniii do linii).- 15 17
-
2023-01-26 08:12
O jeździe po alkoholu uczą, szkolą .... a jednak... (1)
Poza tym - mam wrażenie że większym problemem ostatnio są sms'y, a tu zestaw nie pomaga
- 19 0
-
2023-01-30 11:43
Bzdura.
Android auto SMS odczytuje, dyktuję odpowiedź, wysyła. Nie muszę dotykać klawiatury. Moja Dacia ma tę funkcję.
- 0 0
-
2023-01-27 09:44
Przegląd nie weryfikuje nawet stanu technicznego a co dopiero jakieś akcesorium które Janusz obiecuje że kupi xdd
- 2 0
-
2023-01-26 11:04
Takie kary będą jak konfederacja dojdzie do władzy.
- 0 5
-
2023-01-26 10:57
Masz samochód a chcesz rozmawiać przez telefon to kup zestaw głośnomówiący.
Proste czy dla ciebie skomplikowane.
- 14 4
-
2023-01-26 08:01
czas na edukowanie skończył się
Chcesz powiedzieć, że po tylu nagłośnionych wypadkach spowodowanych gapieniem się w telefon, tylu kampaniach, tylu artykułach, programach, pogadankach ktoś nie wie, że jest to niebezpieczne, że zagraża to życiu i zdrowi jego ale przede wszystkim innych użytkowników dróg? Serio...bo mi się wydaje, że te osoby co dalej tak robią wiedzą to, ale mają to w D, bo uważają się za sprytniejszych od reszty społeczeństwa...
- 34 38
-
2023-01-26 07:54
Państwo warte swoich obywateli
- 7 5
-
2023-01-26 07:47
Montaż zestawu czyli przeszczep mózgu w tym wypadku
Z tym się zgodzę
- 6 1
-
2023-01-26 07:14
Jaka edukacja,jest przepis zabraniający korzystania z telefonu podczas jazdy gdy wymaga on trzymania w dłoni i koniec,czy to wymaga roku studiowania.Wiele współczesnych aut posiada wbudowane zestawy a i tak wielu ich nie używa,chyba są zbyt tępi aby je ogarnąć.
- 29 38
-
2023-01-26 06:40
to jest twoja opinia,ja zestawu nie potrzebuje!, 12punktow+3miesiacy ,,plastyk szuflady"!
- 1 10
-
2023-01-26 07:09
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem tego (22)
Widzę jak jedzie dobra furą a telefon trzyma przy uchu. Nie potrafi sparować telefonu z zestawem? Czy po prostu kupuje bieda wersję auta?
- 253 20
-
2023-01-30 13:14
Niezależnie czy przy uchu, czy przez zestaw głośnomówiący/słuchawki - rozmowa tak samo rozprasza, tylko masz wolną rękę.
- 0 0
-
2023-01-26 11:57
(8)
1. Większość zestawów jest tak fatalnej Jakosci ze ciężko zrozumieć co dzwoniący z samochodu mówi, wiec jak masz minimum szacunku do osoby z która rozmawiasz to nie rozmawiasz przez zestaw
2. Jadąc przez miasto ludzie w samochodach obok czy piesi słyszą bardzo dokładnie rozmowę prowadzona przez zestaw głośnomówiący, gdy rozmawiasz z ręki tego problemu nie ma
3. Nie koniecznie chce aby współpasażerowie słyszeli wszystko o czym rozmawiam przez telefon.- 4 41
-
2023-01-30 13:13
a
zmien zestaw bo jezdze kilkoma samochodami w pracy i wsiadam do kazdego ( skoda, vw, seat czy toyota.) i nie ma problemu z dzwiekiem u kogos :)
po drugie nie trzeba napie**alac glosnoscia na full. wtedy inni nie slyszą kolo samochodu :)
po 3 jezdzij sam jak CI inni przeszkadaja w aucie;)- 0 0
-
2023-01-28 10:28
Większej bzdury nie czytałem od lat słabej jakości to ty masz mózg ponadto zestaw ustawia się ciszej i nikt nie musi słyszeć co ktoś do ciebie mówi. Poza tym jak drzesz japę do telefonu to i tak ciebie słyszą.
- 4 0
-
2023-01-28 08:10
Ja z szacunku dla rozmówcy
nie odbieram telefonu, gdy prowadzę, a zapomniałem podłączyć do radia. Nic się nie stanie jak trochę poczeka.
- 5 0
-
2023-01-27 10:08
Nie rozumiesz, ze chodzi o szacunek dla cudzego życia?
Gdy twoje dziecko zostanie potrącone przez kierowcę z telefonem przy uchu, zmienisz ,,swoje zdanie"
- 4 0
-
2023-01-26 23:44
przestań płakać
masz tyle możliwości, że nie trzeba trzymać telefonu w ręce a tylko to jest karane, nie musisz podłączać do zestawu w samochodzie, możesz kupić sobie słuchawkę i też będzie ok a w ostateczności po prostu włączyć rozmowę w tel na głośnik to jedno, drugie to jak nie chcesz żeby ktoś z zew słyszał o czym rozmawiasz to po prostu ścisz, ja nie mam tego problemu, po trzecie jak jedziesz z kochanką i dzwoni żona albo na odwrót i nie chcesz rozmawiać to nie odbierasz albo odbierasz i mówisz, że oddzwonisz bo jedziesz wozem i załatwione
sami szukacie sobie problemów- 7 0
-
2023-01-26 15:26
Dla takich mądrusiów jak ty to konfiskata auta, tel i majątku powinna byč. Lobotomię ci zrobili, czy taki mądry się już urodziłeś?
- 6 0
-
2023-01-26 13:22
Odnośnie wypociny z podpunktu 2
Jak długo będziesz przejeżdżał obok pieszego, żeby on całą Twą rozmowę słyszał?
Samochodem rozwijasz prędkość w mieście ok 50 km/h, pieszy zaś 3 do 5 km/h (no chyba że w tym czasie kiedy rozmawiasz będzie biegł obok Twojego pojazdu maratończyk) , to ile jest on w stanie wysłyszeć z Twojej rozmowy ?
Poza tym, czyżby Twój samochód był nie wyciszony ? Chyba, że ryczysz na cały regulator (czyżby głuchota ? )- 11 2
-
2023-01-26 12:11
aby współpasażerowie słyszeli wszystko
Słuchawkę można kupić. Kosztuje mniej niż mandat i dyskrecja zapewniona.
- 12 3
-
2023-01-26 07:34
Stać mię na mandat (4)
Zazdrosny?
- 9 41
-
2023-01-28 10:21
Na punkty karne też ciebie stać?
- 1 0
-
2023-01-26 13:15
Skoro Cię stać na mandat, to jeszcze zainwstuj w mózg
Bo myślenie ma przyszłość.
Poza tym jako radny powinirneś być przykładem dla innych , reprezentujesz także swoich wyborców- 9 3
-
2023-01-26 12:09
Stać mię
"mia" taka bogata?
- 8 0
-
2023-01-26 07:42
Jaki Radny z Pisu ? A, to wszystko tłumaczy.
- 20 13
-
2023-01-27 10:49
Trzeba chcieć.
Myślę że nie potrafi sparować a wstyd poprosić o pomoc.Mam osobiście Dustera II i ten ma taką możliwość a kupiłem ją za 65000 zł.
- 1 0
-
2023-01-26 07:27
To nie jego/jej auto (1)
Auto dla szpanu lub wynajete
- 36 2
-
2023-01-26 13:13
W wynajętych autach także można sparować telefon
Wystarczy tylko chcieć i 3 minuty
- 18 0
-
2023-01-26 12:19
A ja rozumiem, badziewiaste zestawy dają do auta, nic nie słychać...
- 2 5
-
2023-01-26 09:25
mam bieda wersję i w moim radiu jest zestaw głośnomówiący ,jest on sparowany z moim telefonem
trzeba być dzbanem by nie potrafić sparować tel z autem
- 22 3
-
2023-01-26 08:04
I nie zrozumiesz
- 1 5
-
2023-01-26 07:27
Ma automat i tylko udaje ze gada
- 9 3
-
2023-01-29 22:18
Popieram
Zmiany w przepisach dotyczących używania telefonu podczas prowadzenia auta to krok we właściwym kierunku. Bezpieczeństwo na drogach jest niezwykle ważne i nieodpowiedzialne zachowanie kierowców, takie jak używanie telefonu podczas jazdy, może prowadzić do poważnych konsekwencji. Zwiększenie kar za to wykroczenie jest z pewnością znaczącym sygnałem dla wszystkich kierowców, że powinni skupić się na drodze i unikać jakichkolwiek rozpraszających czynników.
- 0 0
-
2023-01-26 07:31
Co z tego (3)
Kierowcy mają to gdzieś tym bardziej kobiety i co druga jedzie z telefonem w łapie...
- 35 4
-
2023-01-29 06:31
Bo kobiety poza gadaniem niewiele potrafią!
- 0 0
-
2023-01-26 08:27
Prawda ! Albo przeglądać facebooka.
- 8 2
-
2023-01-26 07:36
musi opowiedziec co jadla na sniadanie. Chyba rozumiesz, ze jest to wazne
- 15 5
-
2023-01-28 10:42
Brak empati (2)
Jechałem przez Sopot trzymając telefon w ręku bo patrzyłem w nawigacje, był korek, stali z boku koło Lidla, nie było żadnej dyskusji... Życzę temu patrolowi jak najgorzej. Szlak mnie trafia jak widzę policjantów gadających przez telefon z ręki prowadzących auto...
- 2 2
-
2023-01-28 13:47
A Ty się oczywiście przyznałeś, że to co trzymałeś w ręku, to był telefon?
No cóż, chcącemu nie dzieje się krzywda...- 0 1
-
2023-01-28 12:30
A nie prościej kupić samochód z wbudowaną nawigacją? Nawet jak chcesz używać swojej nawi z telefonu to wystarczy Android Auto czy Apple Car Play i wszystko masz na wyświetlaczu samochodu, nie trzeba do tego trzymać telefonu.
- 0 2
-
2023-01-28 12:24
Nie kumam tego. Przecież to nie lata 90-te. Dzisiaj w zasadzie każdy samochód, który nie jest przedwojennym gruzem, ma bluetooth i można sparować nasz telefon z zestawem audio samochodu. Serio, to żadna filozofia. Musiałbym się cofnąć chyba do czasów przed rokiem 2006, żeby mój samochód nie miał BT. Od tamtej pory każdy już miał.
- 0 0
-
2023-01-28 10:25
Nie ma bata na Polaka nawet jak wprowadzą karę śmierci to będzie dzwonić, pisać podczas jazdy, taka jego natura. Tylko jak zostanie złapany to w necie płacze , że policja bandycka okrada biednych ludzi z pieniędzy.
- 0 2
-
2023-01-28 09:34
Bardziej niebezpieczna jest jazda bez kierunkowskazów
Codziennie widzę na drodze kilkudziesięciu takich delikwentów
- 1 0
-
2023-01-28 08:13
Przesada
- 1 0
-
2023-01-27 19:38
Karac karac
A gdzie zgłaszać takie przypadki rozmowy w łapie z telefonem i do tego jazda bus pasem kielecka i rolnicza na witomino. I tak jest codziennie j ni nie reaguje aż dojdzie do wypadku i wtedy płacz i kamera bo ja nie widzialam !!!!!
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.