• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • No to się zacznie!!

    Teraz kor na Morskiej potrafi być od stacji Orlenu na Śląskiej do Zakrętu do Oksywia a w czasie przebudowy to chyba od Orłowa już będzie!!

    • 6 0

  • Ciekawe, że jezdni nie remontuja przy okazji, bo od dawna Morska prosi się o nową nawierzchnię. No i warto postawic jakieś ogrodzenia przy trawnikach przy jezdni bo janusze zaczną parkować na każdy skrawku zieleni jak zabraknie miejsca na ich trupy.

    • 4 1

  • zenada

    Lumpenproletariusze, emeryci i uczniowie wreszcie nie będą się spóźniać! Gospodarka wystrzeli jak złoto. A inwestycja się zwróci w rok, bo wszyscy biznesmeni, lekarze, inżynierowie, prawnicy, szefowie i dyrektorzy, programiści tak tłumnie i ochoczo jeżdżący wspaniałym pachnącym ZKM w mig wniosą do budżetu ogromny wkład z pracy w czasie, który dotąd był marnowany w korkach. Gdyńskie Cudawianki nabierają nowego znaczenia.

    • 7 3

  • Powinni przy okazji ogarnąć studzienki, bo jeszcze gdyby były w lini to można ominąć. A ścieżka rowerowa będzie nie fikcyjna jeśli zrobią jak teraz co skrzyżowanie, na druga stronę przenoszona

    • 1 2

  • Ja się pytam

    Ja się pytam, dlaczego nie zrobić po prostu 3 pasmowej drogi zamiast 2 pasów i bus pasa? Bus pasy "rozładowują" korki które tworzą się przez zrobienie buspasów.

    A poza tym uważam że unia europejska powinna zostac zniszczona.

    • 8 1

  • Ilu specjalistów od farby na tym portalu! Czyżby zbliżały się jakieś wybory i miał je wygrać ktoś, powiedzmy z partii rządzącej? Posty produkowane według jednego schematu przypominają metody sprzed wyborów parlamentarnych. Trochę kasy i trzech ludzi przed komputerami powiedzą nam na kogo chcemy zagłosować.

    • 2 3

  • Kurka !! Droga

    ta farba. !!! A swoją drogą to ktoś powinien beknąć za dyskryminowanie części (Podobno pełnoprawnej) obywateli poruszającej się samochodami. Wszyscy kierowcy samochodów osobowych idą do wyborów i wyrażają swoje niezadowolenie !!

    • 6 1

  • słaby pomysł.

    • 3 0

  • między estakady a szkola

    są różne sklepy to myślę że przedsiębiorcy nie będą zachwyceni brakiem miejsc postojowych. nie wspomnę o tym ze na Komorowskiego z redukowali miejsca dla aut na rzecz zieleni i deptakow

    • 4 0

  • A kiedy

    A kiedy bus pasy na Hutniczej i Wielkopolskiej ?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?

 

Najczęściej czytane