• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

21,5 mln zł za buspasy na Morskiej w Gdyni

Patryk Szczerba
9 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą Nowe buspasy na Morskiej w Gdyni dołączą do istniejącego odcinka pomiędzy ulicą Zakręt do Oksywia i estakadą

Firma Eurovia zajmie się budową pięciu odcinków buspasów na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Oprócz tego zostaną m.in. przebudowane chodniki na odcinku ponad 2,5 km i ścieżka rowerowa o długości blisko kilometra. Całość prac będzie kosztowała 21,5 mln zł.



Czy dzięki buspasom poprawi się punktualność komunikacji w tej części Gdyni?

Pasy przeznaczone dla autobusów pojawią się na odcinkach pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia a Zespołem Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych. Razem będzie ich pięć. Trzy powstaną w kierunku centrum miasta, a dwa w kierunku Rumi.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.

Oprócz buspasów zmieni się także m.in. infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

- Dodatkowo wykonawca przebuduje chodniki na odcinku ponad 2.5 km i ścieżkę rowerową o długości blisko kilometra. Modernizacji ulegną także istniejące już zatoki autobusowe oraz sygnalizacja świetlna w obrębie skrzyżowań ul. Morskiej z ulicami: Kalksztajnów, Mireckiego, Grabowo. Przebudowana zostanie również trakcja trolejbusowa. Przewidziano nasadzenie 8 drzew, 1,5 tys. krzewów oraz założenie nowych trawników, traw rabatowych i bylin - mówi Jan Ziarnicki z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Prace za 21,5 mln zł wykona firma Eurovia, która w przetargu okazała się lepsza od firmy MTM.

Eurovia wykona buspasy na Morskiej w Gdyni



Zaoferowała o 200 tys. zł wyższą cenę i dłuższy czas wykonania - 47 tygodni przy 42 tygodniach zaoferowanych przez MTM. Decydujący okazał się czas zajęcia pasa drogowego dla wszystkich robót - premiowany dwa razy bardziej niż czas wykonania. W przypadku Eurovii został obliczony na 240 dni, a w przypadku MTM - na 259. Wykonane instalacje będą posiadały 5-letnią gwarancję.

- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej - przypominał w listopadzie Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia"

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
  • Schemat buspasów na Morskiej. Schemat buspasów na Morskiej.


Miejsca

Opinie (170) 7 zablokowanych

  • Czytam i oczy przecieram. Czy ja dobrze rozumiem?

    Zrobią bus pasy nie likwidując obecnych pasów ani miejsc parkingowych?
    Szok i niedowierzanie. A jednak da się.

    • 5 0

  • Mandaty

    Dla kierowców ZKM, którzy nie stosują się do buspasów!!!

    • 4 0

  • Jak rozumiem złotogłowiem pokryją pasy rozdzielające jezdnie. Zastanawiam się gdzie jest granica robienia durniów z mieszkańców. Jak można tyle pieniędzy wydać na rozwiązanie, które niczego nie wnosi. Przecież w końcu autobusy wjadą z powrotem na istniejące pasy. Przepraszam wszystkich za te ostre sformułowanie ale naprawdę powinna być granica bezczelności władzy i chyba powinniśmy już niedługo jednoznacznie określić.

    • 8 1

  • (1)

    Jedne robią drugie niszczą.Niczego się nasi budowlańcy nie nauczyli.Jedne robią drugie niszczą.
    Podnieśli chodnik do poziomu zgodnego z projektem i zablokowali odpływ wody z posesji między pawilonami Żabka przy Opata Hackiego. A teraz tłumaczą ,że woda tam stała.Jak puszczą mrozy to ten chodnik co położyli się sam zapadnie od wody a róże, które nasadzili zgniją od wilgoci.
    A wystarczyła rura dł.5 m i połączenie z odpływem. Takie Polskie badziewie .Czytaj MTM.
    Gdyńska super firma.Porażające .

    • 5 1

    • pacz nawet o tej porze pR UM+MTM nie śpi:)

      im nie wytłumaczysz, bo się zapierają że tak już było albo że jest dobrze zaprojektowane i jest dobrze zrobione, tylko woda zaczęła płynąć pod górkę, a poza tym jej tam nigdy nie było, więc to to wina posesji i krasnoludków.... UFO i cyklistów.

      • 1 0

  • Droga coś ta biała farba, strasznie droga.... a złazi po miesiącu - patrz powalone kontrapedałpasy

    • 4 0

  • czemu autobusy pędzą środkowym i lewym pasem ulica Władysława IV od źle zrobionego węzła wzgórze do Batorego?

    przeciez powinny jechać prawym! Czemu kieroFcy autobusów i prądotrzepów wyjeżdżając z zatoczki i włączając się do ruchu najpierw wyjeżdżając dopiero po chwili to sygnalizują? zajeżdżają nawet drogę ostatnim autom, za którymi jest pusto !!!! Królowie dróg? To się nazywa wymuszenie pierwszeństwa !

    • 4 0

  • bus pasy i rowery w gdyni

    Uwazam ze bus pasy i sciezki rowerowe w centrum gdyni dezorganizuja caly ruch drogowy, jakies kretynskie buyro rowerow z ZDZ wymysla drogi dla rowerow na starowieskiej 10 lutego etc po ktoryxh nikt nie jezdzi, trzeba byc chorym na umysle aby uszczesliwiac gdynian na sile na dodatek stawiaja przy tych ulicach stojaki rowerowe przy ktorych nikt nie przypina rowerow, Panie szczurek i kierownicy ZDZ czas do psychiatry sie udac, sam jezdze rowerem ale ta infrastruktura do niczego nie sluzy, lepiej sciezke bulwarowa polaczcie z sopotem to bedzie efekt spektakularny, Mieszkancy gdyni czas zarzad gdyni wywalic na pysk nie radza sobie i wywalaja lase w bloto !!!!

    • 6 2

  • .

    Już lepiej zainwestować w te durne dziurawe drogi niż na takie coś...... Wiem że potrzebne bo korki ale no bez jaj.

    • 1 2

  • 21,5 mln

    Za pomalowanie?

    • 4 2

  • studzienki (1)

    I będzie przynajmniej ze sto studzienek, które po 5 latach zaczną się zapadać.

    • 5 1

    • Latach?

      Na świeżo wyremontowanych trójmiejskich jezdniach to studzienki się zapadają po pięciu, ale miesiącach.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane