• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

230 volt i 250 volvo

Mart
13 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Volvo C 30 Electric. Najbardziej elektryzujący leasing na rynku. Volvo C 30 Electric. Najbardziej elektryzujący leasing na rynku.

Volvo Car Corporation rozpoczyna produkcję elektrycznego modelu Volvo C30 dla europejskich klientów leasingowych. Pierwsze dostawy już jesienią - głównie dla firm, władz i agencji rządowych. Można zamawiać je także w Polsce.



Elektryczne Volvo jest produkowane w swoim macierzystym kraju - w Szwecji. Elektryczne Volvo jest produkowane w swoim macierzystym kraju - w Szwecji.
Volvo C30 Electric będzie produkowany i dostarczony klientom leasingowym w całej Europie. Od jesieni ubiegłego roku przeprowadzono testy floty około 50 aut. Były to głównie testy wewnętrzne, realizowane w ramach Volvo Car Corporation.

Elektryczny model Volvo C30 był także częścią projektu "One Tonne Life", w ramach którego pewna szwedzka rodzina otrzymała zadanie, by funkcjonować w sposób możliwie najbardziej ekologiczny przez sześć miesięcy. Do końca przyszłego roku wyprodukowanych zostanie ok. 250 aut. Liczba ta zostanie zwiększona w zależności od zainteresowania klientów na rynku.

Egzemplarze Volvo C30 Electric będą produkowane na zwykłej linii montażowej w fabryce w Gandawie, a następnie transportowane do Göteborga, gdzie zainstalowany zostanie silnik, akumulatory oraz inne charakterystyczne dla tego modelu elementy elektroniczne. Akumulatory będą zamocowane w miejscu, gdzie normalnie znajduje się zbiornik paliwa oraz w specjalnej części tunelu centralnego auta. W rezultacie rozmiary bagażnika pozostaną bez zmian.

Volvo C30 Electric ładuje się z tradycyjnej domowej wtyczki. Pełne ładowanie trwa ok. 7 godzin. Zasięg operacyjny auta wynosi do 150 km przy pełnym naładowaniu. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h, a 50 km/h samochód osiąga w cztery sekundy.
Mart

Opinie (50) 4 zablokowane

  • Ciekawe jaka jest cena (2)

    • 23 0

    • trzy piędziesiąt (1)

      w kredycie 50/50

      • 7 1

      • 1/30000

        • 0 0

  • czego by nie wyprodukowali to i tak nie nadaje się na polski drogi... (3)

    • 14 6

    • Jeep Wrangler Rubicon albo stary Nissan Patrol GR i dasz radę uwierz mi:) (2)

      • 6 2

      • stary nissan patrol gr 2.8td z padającą uszczelką pod głowicą?

        nie dziękuję, miałem, nie polecam

        • 1 0

      • Brudasy polskich ulic

        • 0 0

  • Zasięg operacyjny auta wynosi do 150 km przy pełnym naładowaniu (8)

    czyli realnie okolo 80 km. Troche mało

    • 14 5

    • to tylko taka zabawka (3)

      i wcale nie taka ekologiczna, bo by wydobyć metale rzadkie potrzebne do elektroniki w tym cacku pewnie trzeba przerzucić całą hałdę ziemi w Chinach.

      • 4 3

      • (2)

        Jaka ekologia? Ile węgla potrzba aby elektrownia mogła zasilic ten samochód?Rozumiem że w Polsce mamy tylko zieloną energię? s****ie w banie jak długo będzie emisja szkodliwych gazów w produkcji prądu,to tak długo nie będzie ekologicznych samochodów zasilanych prądem.

        • 5 3

        • (1)

          Substancje emitowane w elektrowni można łatwo odfiltrować, w przeciwieństwie do warunków w samochodzie.
          Poza tym sprawność elektrowni jest dużo wyższa niż silnika spalinowego.

          • 0 0

          • filtrowanie

            grubo obniża sprawność takiej elektrowni

            • 0 0

    • 80km Troche mało?? (3)

      Samochody elektryczne są do jeżdżenia po mieście. Na noc wracają do garażu gdzie są łądowane. Czy to takie trudne do zrozumienia?

      • 3 5

      • tak

        • 3 1

      • po mieście rowerem można jeździć (1)

        nie każdy ma garaż!

        • 1 1

        • Codziennie robię około 110 km, a jeżdżę wyłącznie po mieście. Nie każdy dojeżdża autem 10 km z domu do pracy (wtedy rzeczywiście rower jest najlepszy).

          • 2 1

  • volt

    Panie Redaktorze, proszę nie brać za wyznacznik poprawnej polszczyzny wypowiedzi jednego z naszych byłych prezydentów. Jednostki miar podlegają odmianie. 220 metórw, a nie 220 metr. Wolty odmienia się podobnie.

    • 24 0

  • Bateryjka słaba

    Fajnie musi wyglądać takie auto jak już przejedzie 100-120km. Coś jak króliczek Duracell na zwykłych bateriach. Można sobie zasymulowac w sklepie zabawkowym;-))

    • 3 3

  • uwielbiam volvo i Szwecką rejestracje samochodową

    • 6 4

  • 220 volt to było kiedyś (4)

    teraz jest 230 volt

    • 14 6

    • a jedna k voltów, niezależnie ile (2)

      • 3 5

      • a jednak jednak

        • 2 4

      • no chyba, że jeden

        • 0 0

    • teraz jest

      230 woltów, lub 230V

      • 1 0

  • mam nadziej ze to bedzie full automat bez kija i sprzegla i skora na siedzeniach ! bo to 21 wiek !

    no i do tego nawigacja i klimatyzacja nie chce sie pocic !

    • 5 1

  • BEZSENS (1)

    mamy braki prądu w sieci i grożą nam czasowe wyąłczenia przez zwykłe urządzenia domowe, a tutaj taki prądożerca w domu?
    samochód na wodę, to byłaby rewolucja tutaj to tylko populistyka...:(

    • 5 5

    • bezsens

      "samochód na wodę" to dopiero jest "populistyka"

      • 0 0

  • 150 km dla flot, to słabo (7)

    Przedstawiciele handlowi więcej muszą smigac dziennie.

    • 5 2

    • 1200-1600 tygodniowo, 5-7 tyś miesięcznie a nawet 80 tyś rocznie to chyba tylko diesel...

      • 4 0

    • po pierwsze to mozna wlasnie pojezdzic te 150 km i pozniej podladowac (5)

      .. i kolejnego dnia dalej ...
      Po drugie wiekszosc aut elektrycznych ma opcje szybkiego doladowania auta, czasami 15-30 minut, ktore pozwala, wprawdzie nie w pelni, ale doladowac auto w czasie nidlugich postojow. Wlasnie taki przedstawiciel ma przerwe obiadowa - laduje auto, przyjechal do klienta, ma chwile przestoju .. .znowu laduje auto.

      Troche trzeba zmienic myslenie o "tankowaniu", bo w przypadku EV "stacje benzynowe" sa praktycznie wszedzie. Sa nawet pomysly aby bezprzewodowo ladowac samochody na czerwonym swietle czy autobusy na przystankach.
      Jak dla mnie powyzej tych 100-150 km problem zasiegu jest tak na prawde sztuczny. 90% ludzi na codzien wystarczyloby mniej niz 50 km (mowa o Europie oczywiscie).

      • 1 6

      • byłem w holandi

        i widziałem jak z żalem gość podjechał na stację a tu dwa jedyne słupki zajęte...

        wodór to jest przyszłość a nie prąd z węgla i zero parametrów

        • 4 1

      • bezprzewodowo ładować? ej coś mi tu gwiezdne wojny cytujesz chyba?! (2)

        indukcyjnie może i tak ale musi być kontakt minimalny z tym, że to żadna energia z cewki na co? na ebonit? Można szczoteczkę Brauna tak ładować, to nie 6 klasa i fizyka, że każdemu się włosy jeżyły na "odległość" :)

        • 6 0

        • wodór ciężko opanować bo jest mocno wybuchowy (1)

          ale jak widziałem jeżdżące projekty na discovery science to wygląda sensownie, widzę w tym przyszłość. Ogniwa wodorowe mają olbrzymią pojemność, silniki potężne, zasięg jeszcze większy a tankowanie to niemal operacja przyjęcia na lotnisko Air Force One ale chyba warto?
          Zero emisji szkodliwych, zamiana w tlen, paliwo to woda nawet brudna bo cząstki stałe można odfiltrować - idealnie! I to jest ekologia.

          • 3 1

          • pojemność ogniwa paliwowego?

            "ogniwa wodorowe" niestety obecnie to mają olbrzymią masę, objętość i cenę. Do tego niską sprawność.

            Wodór być może będzie paliwem przyszłości ale jeszcze nie teraz.

            Podobnie ma się sytuacja napędu elektrycznego w samochodach, ze względu na ograniczenia technologiczne (przede wszystkim z magazynowaniem czy tez pozyskiwaniem energii elektrycznej w samochodzie) to jeszcze nie jego czas.

            • 0 0

      • nie masz pojęcia o czym mówisz

        Przedstawiciel i przerwa obiadowa... Dobre sobie. Inna sprawa, że wystarczająco trudno jest znaleźć miejsce parkingowe, a jeszcze szukać specjalnego z gniazdkiem?

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane