- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
Alfa Romeo Tonale teraz także ładowana z gniazdka. W końcu ma "pazura"
Alfa Romeo Tonale w końcu doczekała się hybrydowego napędu typu Plug-in, czyli hybrydy ładowanej z gniazdka. To aż 280 KM mocy. Mieliśmy okazję przetestować ten napęd. Jak wypadł?
W recenzji tamtego egzemplarza napisałem: ten silnik to niestety największy minus Tonale. Wsiadając za kierownicę samochodu, który w swoim wyglądzie ma sportowe zacięcie, oczekiwalibyśmy pewnego rodzaju "kopniaka" i zapas mocy pod stopą. Niestety jeszcze nie teraz. 130 KM to zdecydowanie zbyt mało jak na ten samochód. W tej konfiguracji Tonale się najzwyczajniej męczy, brakuje mu dynamiki. Sprint do "setki" trwa wieczność, bo prawie 10 sekund (9,6 s dokładnie).
280 KM mocy robi różnicę
Słowa "jeszcze nie teraz" oznaczały, że "musimy poczekać na 280-konną hybrydę Plug-in", która prędzej czy później pojawi się w cenniku Tonale. No i w końcu się doczekaliśmy.
Dziś, po jazdach testowych PHEV, stwierdzam jedno: warto było czekać. Teraz Tonale w końcu ma "pazura", którego tak bardzo brakowało przy pierwszych testach. W końcu czuć sportową zadziorność za kierownicą włoskiego SUV-a. Jest o niebo lepiej w porównaniu do pierwotnego wariantu.
Plug-in Hybrid Q4 bazuje na 4-cylindrowym silniku benzynowym MultiAir o pojemności 1,3 l i mocy 180 KM, który napędza przednią oś. Za napęd tylnych kół odpowiada jednostka elektryczna. Układ generuje łącznie 280 KM mocy (maksymalny moment obrotowy wynosi 270 Nm).
Jednostka została zestrojona z 6-biegową skrzynią automatyczną. Sprint do "setki" trwa 6,5 s. Prędkość maksymalna to 206 km/h.
Tonale PHEV zostało wyposażone w baterię o pojemności 15,5 kWh brutto. Dzięki czemu - jak podaje producent - jest w stanie przejechać na samym prądzie nawet 80 km. Oczywiście trzeba brać poprawkę na taką informację. Realnie Tonale jest w stanie przejechać ok. 40-50 km.
Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji
W tym artykule skupiliśmy się wyłącznie na nowym napędzie. Nie będziemy dublować informacji o stylistyce czy wyposażeniu wnętrza. O tym wszystkim przeczytacie w naszym pierwszym teście.
Nowa Alfa Romeo Tonale. Włoch powie "bella". A Polak?
Cennik Alfy Romeo Tonale PHEV w wersji wyposażenia Ti startuje od kwoty 243 500 zł. Za wyższy wariant Veloce trzeba zapłacić co najmniej 254 500 zł. Sporo.
Egzemplarz testowy (wersja Veloce) został skonfigurowany na kwotę 281 150 zł.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma Euro-Car.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-22 09:50
Fajne autko ale 250k za średniego suva i do tego alfę to ze 100k za dużo (4)
- 13 6
-
2023-05-02 06:55
Ceny jak u Mercedesa, kpina
- 0 0
-
2023-04-23 21:45
Małego, średnim jest stelvio
- 0 0
-
2023-04-22 18:06
(1)
Wg mnie 200k za dużo. Ceny samochodów od dawna sa niedorzeczne
- 4 1
-
2023-04-23 10:11
Nie, po prostu dobijają do cen w euro. Nadal w większości przypadków jest taniej niż w Niemczech,
ale ceny opcji zazwyczaj mamy identyczne.
Takie są jedne z wielu skutków trzymania niskiego kursu złotego przez glapusia na początku pandemi. Choć oczywiście nie jest to jedyna przyczyna- powinny wzrosnąć ok. 20-25%, wzrosły 30-50inflacja, ceny materiałów, zarobki polskich dystrybutorów; do tego ze względu na problemy z półprzewodnikach nieale ceny opcji zazwyczaj mamy identyczne.
Takie są jedne z wielu skutków trzymania niskiego kursu złotego przez glapusia na początku pandemi. Choć oczywiście nie jest to jedyna przyczyna- powinny wzrosnąć ok. 20-25%, wzrosły 30-50inflacja, ceny materiałów, zarobki polskich dystrybutorów; do tego ze względu na problemy z półprzewodnikach nie opłaca się sprzedawać samochodów z niższą marzą niż bardziej na zachód od nas, co dotychczas miało miejsce. Pewnie jeszcze pare przyczyn, o których nie mam pojęcia- 0 2
-
2023-04-22 09:16
Z całym szacunkiem (5)
ale za ta cene można kupić nowiutkiego np. Mustanga.
- 5 5
-
2023-04-23 14:01
(2)
Za 280kPLN masz nowe wypasione MB GLC w benzynie 2.0 jak szukasz suva. Dużo cichsze, wygodniejsze, praktycznie tak samo dynamiczne.
- 2 1
-
2023-04-23 21:28
Za 280 to nie takie wypasione:) (1)
- 2 0
-
2023-04-23 21:44
Coś mi skasowało:)
Warto porównywać tej samej klasy pojazdy i podobnie skonfigurowane.
Odpowiednikiem Tonale jest gla w wersji 250e, czyli hybryda. Niby zaczyna od 214k, ale nie ma NIC. Po doposażeniu- mniej więcej, da się więcej:) wyszło mi 270k
Glc to od 280 się zaczyna, sensowne doposazenie to kolejne 30-50k. Poza tym, jeśli ktoś patrzy na małego suva premium za ta cenę, jasne jest, ze nie interesuje go średni i problemem nie jest cena.- 0 0
-
2023-04-23 10:05
Z całym szacunkiem
Mustang to nawet dla forda poziom focusa z fajnym silnikiem. 90% mustangów trafia najpierw do tapicera, żeby chociaż znośne wnętrze było, bo tandeta jest straszna, reszta by chciała, ale nie wie, ze się da lub nie stać, bo ostatnie pieniądze na to niepraktyczne auto wydali ( nie oceniam;) )
- 2 0
-
2023-04-22 14:23
No to co że można kupić mustanga? A wiesz że są ludzie który wolą taką alfę?
- 6 3
-
2023-04-22 07:26
do kogo skierowana jest oferta pojazdu do przemieszczania się za ok 300tys zł? (6)
.....za taką cenę to mam lexusa
- 13 6
-
2023-04-22 12:33
Dla kogoś dla kogo 300 tys to tyle co dla ciebie 3 tys i komu po prostu podoba się linia tego auta
- 5 2
-
2023-04-22 09:12
(4)
Ktoś woli Lexusa, ktoś woli Alfę. Do mnie stylistyka Lexusa nie przemawia, jest zwyczajnie nudna. Co innego Alfa, jak na SUVa jest ok. A ceny? Tanio już było i dotyczy to każdej marki.
- 5 2
-
2023-04-22 09:31
lexus to geniusz inżynierii a nie ładne z wierzchu a mechanika dziadowska i później problem i wydatki jak Alfa (3)
lexus, honda to bezawaryjne genialne pojazdy do przemieszczania się , po roku 2012 już tak nie rdzewieją, dodatkowo jak zabezpieczy się podwozie to rdza nie straszna
- 2 4
-
2023-04-23 10:01
Stanowczo nie, przynajmniej większość modeli
To są po prostu toyoty ze wszystkimi ich wadami i nudną stylistyką.
- 0 1
-
2023-04-22 21:56
(1)
Lexus to po prostu ekstremalnie nudne samochody, alfa to styl i sport - nawet średni suv (czyli tonale) ma prowadzenie, układ kierowniczy jakiego w lexusie nie znajdziesz (ok bywały ale w modelach ktorych od 12 lat nie produkuje juz ta japonska marka).
A awaryjnosc...5 lat gwarancji do 250 tys km dostajesz w standardzie bo producent wie ze alfy sie nie psują- 3 0
-
2023-05-02 06:56
Ale jakie masz wykończenie w Lexusie a jakie w Alfie nie widzisz różnicy?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.