• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW X1: mały wydoroślał

Bawo
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Zdecydowanie dojrzalsze BMW X1


Czasy stylistycznych eksperymentów, takich jak kontrowersyjna seria 7 Chrisa Bangle'a, BMW ma już za sobą. To dobra wiadomość, gdyż kolejnej generacji małego X'a rewolucja mogła tylko zaszkodzić. Poprzednie BMW X1 było zgrabne i praktyczne. Nowy model wydoroślał, lecz nadal prezentuje się bardzo świeżo.



Większe zmiany są tam, gdzie ich nie widać. W X1 mamy zatem nową płytę podłogową, pożyczoną z modelu 2 Active Tourer, w samochodzie debiutuje też poprzeczne ustawienie silnika.

Najbardziej zmienił się przedni pas ze zderzakiem, podwójnym grillem, maską i reflektorami - oczywiście w technologii diod LED (opcja za 5,5 tys. zł). Linia boczna nowego X1 daje do zrozumienia, że auto spoważniało. Z przodu samochód przypomina teraz większe X3, a tylna część nadwozia wyraźnie nawiązuje do wspomnianego minivana. Nadwozie jest teraz krótsze, a zarazem wyższe. Poprawiono tylne światła, a cały tylny pas wydaje się przyjemniejszy dla oka.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz BMW

We wnętrzu dominuje nowa deska rozdzielcza, ale w dobrze znanym stylu niemieckiej marki. Uwagę przyciąga centralny monitor o przekątnej 6,5 cala, który jest umocowany na szczycie jak w większości modeli BMW. Całość kokpitu jest ergonomiczna i nieprzeładowana nadmiernie instrumentami, które tworzą spójną całość. Prace nad ergonomią pomogły wygospodarować dodatkową przestrzeń na tunelu środkowym. Drążek zmiany biegów, kierownica czy iDrive, który też został zmodyfikowany, wszystko sprawia wrażenie solidności produktu BMW. Testowy egzemplarz wyposażono w wygodne i dobrze podpierające sportowe przednie fotele (opcja za 2,1 tys. zł).

BMW X1 xDrive20d BMW X1 xDrive20d
Wnętrze jest przestronne, nie jest to co prawda przestrzeń modelu X5, mimo to pięciu podróżnych nie powinno narzekać. Jako że X1 to typowy SUV, klienci oczekują korzyści z ustawnego bagażnika. Ten w X1 ma świetne 505 litrów pojemności, a przy tym sam bagażnik można konfigurować m. in. poprzez przesuwaną w zakresie 13 cm kanapę. We wnętrzu czuć staranność montażu i użytych materiałów - tu zwyczajnie wyczuwalny jest segment premium.

Nowe BMW X1 wyposażono w pakiet Driving Assistant Plus z aktywnym tempomatem, asystentem pasa ruchu, asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego oraz systemem pozwalającym uniknąć kolizji przy niedużych prędkościach. Liczba systemów jest całkiem spora, warto np. wspomnieć o oponach z funkcją jazdy awaryjnej.

Czytaj także: BMW serii 7 - bawarski szef wszystkich szefów

Testowany wariant o oznaczeniu xDrive20d to dwulitrowy turbodiesel o mocy 190 KM i 450 Nm. Jest cichy, a wtedy, gdy trzeba, ujawnia swoją moc. Przy całej jego dynamice warto zapomnieć o katalogowym spalaniu na poziomie średnio 4,9 l ON/100 km i dodać 2 litry więcej przy szybszej jeździe. Jego wielki atut to nowa automatyczna skrzynia biegów.

W nowym X1 do przekazania napędu na koła posłużą przekładnie manualne lub właśnie nowy, 8-stopniowy automat Steptronic (opcja za 9,3 tys. zł). Podobnie jak w schodzącym modelu napęd na cztery koła w słabszych wersjach jest opcjonalny, a podstawą jest teraz napęd na przednią oś. A skoro mowa o wersji podstawowej, to cena modelu xDrive20d wynosi 160 tys. zł. Testowy egzemplarz jednak był doposażony w opcje o łącznej wartości 46 tys. zł.

  • BMW X1 xDrive20d
  • BMW X1 xDrive20d
  • BMW X1 xDrive20d
  • BMW X1 xDrive20d
  • BMW X1 xDrive20d
Opcji jest cała masa: lakier alpejska biel to wydatek 1,1 tys. zł, czujniki parkowania przód i tył: 1,5 tys. zł. Są rozbudowane systemy audio, inne felgi, pakiety komfortu, a także wiele innych elementów.

Cena testowanego modelu to 206 tys. zł.

BMW X1 ma wszelkie atuty, by zamieszać na trudnym polu mniejszych SUV'ów w segmencie premium. Walka będzie głównie z produktami Audi i Mercedesa, ale o klienta mocno walczy również m.in. Lexus czy Volvo. BMW stworzyło doskonały produkt, nie miało innego wyjścia.

Samochód udostępniony do testów przez Bawaria Motors, przedstawiciela marki BMW w Gdańsku
Bawo

Miejsca

Opinie (56) 1 zablokowana

  • Im większy X tym większy lans (3)

    • 10 7

    • do zaparkowania w wejściu Biedronki (2)

      • 3 1

      • dokładnie (1)

        bo chodzenie i pot jest dla biedoty buahahhahaa

        • 1 1

        • nie kop pana bo się spocisz!

          • 0 0

  • (4)

    Kupię sobie taki w 2025r

    • 20 2

    • (3)

      nie będzie już czego... te silniki tyle nie wytrzymają

      • 10 1

      • szwagier Waldek przełoży z Poloneza (1)

        • 4 0

        • lepsze są w yugo

          • 0 0

      • 190 KM z 2l diesla, to jednak jest wyśrubowane.

        • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film BMW X1: mały wydoroślał

    Ogólnie ładny (1)

    Tylko tylne światła wielkie jak w Kii albo Hyundaiu

    • 4 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film BMW X1: mały wydoroślał

      A co się dziwisz, jak części do Kia i do BMW a nawet Land Rovera robi Delphi na Kokoszkach

      • 0 0

  • Słyszałem że w poprzedniej X1 tylna oś jest napędzana przez...łańcuch

    jak w motocyklu, albo w rowerze. W tej też tak jest ?

    • 1 0

  • Napęd FWD w serii X (1)

    hahahaha

    • 15 0

    • :)

      no, Dacia Sandero Stepway też tak ma :)

      • 1 0

  • (1)

    BMW przestaje się wyróżniać i traci rasowego ducha. Pozostaje tylko jakość Premium.

    • 8 1

    • Jakoś takoś a nie jakość

      • 0 0

  • (1)

    Na moście nie mazna się zatrzymywać!!!

    • 2 0

    • chyba, że na własnym podwórku masz most

      • 1 0

  • Fajne byłoby gdyby była wolnosąca benzyna (2)

    a tak same turbiny i pojemności od 1.5 L (3 cylindry) do 2.0 (4 cylindry)

    BMW
    z BMW to tylko znaczek

    • 25 3

    • (1)

      Najpierw pojezdzij jakas BMW a potem się odzywaj

      • 2 3

      • 20 lat temu woziłem szefa jego 850i 12 cylindrów 299KM
        potem ojciec kupił 535i 6 cylindrów
        brat miał 318d z 1999roku

        na tematy o których nie mam zielonego pojęcia nie piszę nic

        • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film BMW X1: mały wydoroślał

    hmm

    z 20metrów wyglądał jak mazda czy hyundai, X5 E70 to jest to!

    • 3 3

  • Wygląda jakby wyszło 15 lat temu (1)

    • 11 9

    • To chyba ty

      nigdzie nie wychodziles przez 15 lat

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane