• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW serii 3: kombi równie dobre co sedan

Michał Jelionek
12 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi. Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi.

Kilka tygodni temu do trójmiejskich salonów BMW wjechała najnowsza generacja serii 3 w nadwoziu Touring. Cennik bawarskiego kombi rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł.



Czy podoba ci się BMW serii 3 Touring?

Najświeższa odsłona BMW serii 3 w wersji sedan zadebiutowała w stacjach dealerskich w marcu. Tradycyjnie, kilka miesięcy później do oferty dołączyło bardziej praktyczne nadwozie Touring. Limuzynę chwaliliśmy przede wszystkim za agresywną stylistykę, nowinki technologiczne, całkiem przestronną kabinę, pojemny bagażnik, no i oczywiście poprawione właściwości jezdne. Zapewniam, że niemieckie kombi ma to wszystko, a od siebie - jak na kombi przystało - dorzuciło funkcjonalność.


  • Nowa seria 3 Touring oferuje 500 litrów przestrzeni bagażowej.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Zacznijmy od tego, co przy wyborze kombi ma nierzadko kluczowe znaczenie, czyli od przestronności wnętrza. Touring w porównaniu do poprzednika urósł. Jest o 76 mm dłuższy (4709 mm), o 16 mm szerszy (1827 mm) i o 11 mm wyższy (1440 mm). Zwiększył się także rozstaw osi, dokładnie o 41 mm (2852 mm). Różnice nie są duże, ale na pewno odczuwalne w kabinie nowego kombi. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dużo, choć myślę, że osoby mierzące powyżej 185 cm wzrostu mogą nieco narzekać na brak wystarczającej ilości miejsca na kolana w drugim rzędzie.

Konstruktorom udało się wygospodarować 500 litrów przestrzeni bagażowej. To o 5 litrów więcej niż u poprzednika. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność zwiększy się do 1500 litrów, a to już o 32 litry więcej niż w poprzedniej generacji. Sam bagażnik jest szerszy o 112 mm, otwór wyższy o 30 mm i szerszy w górnej części o 125 mm, a krawędź niższa o 616 mm. Udało się też zmniejszyć o 27 mm różnicę wysokości między krawędzią bagażnika a podłogą, co ułatwia załadunek większego i cięższego bagażu.

Audi odświeżyło model A4


  • W bagażniku zastosowano gumowe szyny antypoślizgowe, które mają zapobiegać przesuwaniu się pakunków.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Ciekawostką, a zarazem praktycznym rozwiązaniem, które zastosowano w bagażniku Touringa, są specjalne gumowe szyny antypoślizgowe. Jak to działa? Po zamknięciu pokrywy podkładki delikatnie się wysuwają, zapobiegając przy tym nadmiernemu przesuwaniu się pakunków.

Oczywiście pokrywa bagażnika unosi się i zamyka elektrycznie. I co ważne, można dostosować wysokość jej unoszenia. To szczególnie przydatna funkcja w niskich garażach. Kończąc wątek kufra serii 3 Touring, dodam tylko, że tylna szyba otwiera się niezależnie od pokrywy bagażnika.

Volvo V60 Cross Country: kombi na każdą drogę


  • BMW serii 3 Touring w porównaniu do poprzednika jest dłuższe o 76 mm (4709 mm).
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Dwa słowa o stylistyce nowej serii 3 Touring. To co najważniejsze: sylwetka kombi nie zatraciła dynamicznego charakteru, który przecież tak bardzo chwaliliśmy przy okazji jazd testowych sedanem. Bawarscy projektanci umiejętnie wkomponowali w tę sportową bryłę podwyższony bagażnik, dzięki czemu Touring prezentuje się jeszcze bardziej atletycznie. Takiemu kombi mówimy zdecydowanie tak.

Wnętrze BMW serii 3 Touring to oczywiście kopia tego, co już wcześniej widzieliśmy w limuzynie. Elegancko skrojona kabina oferuje pasażerom masę udogodnień, jak chociażby 3-strefową klimatyzację automatyczną, panoramiczny dach, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), ogrzewanie postojowe, system nagłośnienia Harman Kardon Surround Sound, oświetlenie ambientowe czy ładowarkę do smartfonów. W celu podniesienia komfortu podróżujących, w serii 3 zastosowano akustyczną szybę przednią (opcjonalnie dostępne są również akustyczne szyby boczne).

Seria 3 Touring oferuje nowy, intuicyjny system operacyjny BMW 7.0, który można obsługiwać na kilka sposobów: dotykowo, kontrolerem iDrive, przyciskami na kierownicy albo gestami i głosem.

  • Parkowanie tyłem nowymi modelami BMW jest bardzo proste.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Nowa "trójka" to także szereg systemów dbających o bezpieczeństwo podróżujących. To m.in. ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem, pieszymi i rowerzystami z miejską funkcją hamowania, a także ostrzeganie przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym.

To o czym warto wspomnieć, to bardzo dopracowany asystent parkowania i manewrowania Park Distance Control. Dzięki systemowi kamer oraz bardzo przejrzystemu obrazowi, który wyświetlany jest na 10,25-calowym ekranie multimedialnym, parkowanie tyłem najnowszymi modelami BMW jest banalnie proste. I tak naprawdę trzeba się mocno postarać żeby zawadzić o przeszkodę czy inny samochód.

Ciekawym rozwiązaniem jest także asystent cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.

  • Małe centrum dowodzenia. Kierowca ma pod ręką wszystkie niezbędne przyciski.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Pod maskę testowanego egzemplarza BMW serii 3 Touring trafił 2-litrowy silnik diesla generujący moc 190 KM. Wersja 320 d posiada napęd na wszystkie koła xDrive i została zestrojona z 8-biegowym automatem. Auto do "setki" przyspiesza w 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.

190-konna jednostka wysokoprężna jest wystarczająco dynamiczna. Auto świetnie się prowadzi i daje frajdę z jazdy. Myślę jednak, że osobom, które wybiorą słabszą alternatywę w postaci 150-konnego diesla, z czasem będzie brakowało "koni" pod stopą. 190 KM to absolutne minimum dla tego samochodu. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy żwawej jeździe, wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km. To dobry wynik.

Tak naprawdę jedynym minusem tej jednostki jest delikatnie odczuwalny efekt "turbodziury". Przy dynamicznym ruszaniu i przyspieszaniu opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu da o sobie znać.

  • Zgrabna sylwetka BMW serii 3 Touring.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Na koniec... cena. Cennik BMW serii 3 Touring rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł. Testowany przez na egzemplarz został bardzo bogato wyposażony, a jego cena wynosi aż 295 tys. zł. Dużo. I to niestety największy minus tego auta.

Auto do testów użyczyła firma Bawaria Motors, która niedawno świętowała swoje 15. urodziny. W związku z tym dealer przygotował specjalną ofertę aż 150 aut w atrakcyjnych cenach. Osoby zainteresowane nabyciem nowego BMW powinny skontaktować się z doradcami gdańskiego salonu.

Nowe BMW serii 3 Touring Nowe BMW serii 3 Touring

Miejsca

Opinie (57) 4 zablokowane

  • Kombi dobre, co sedan? To chyba jakiś żart. Sedan to najbardziej bezużyteczny typ nadwozia.

    Radość z zakupu sedana mija, kiedy jest problem z przewiezieniem rzeczy, która bez problemów wchodzi do Seicento.

    • 5 5

  • Miałm dziękuję. (2)

    Zawieszenie nie na nasze dziurawe drogi, ciasne, twarde, głośny silnik, poważne awarie nieadekwatne do przebiegu, beznadziejny serwis.

    • 9 0

    • jakie ty miałes awarie? chyba w E36 co najwyżej....

      przestań trolować że miałeś bmw

      • 0 2

    • Nie mam obecnie takich problemow, jezdze teraz Mercedesem lub Solarisem za milion

      w promocyjnej cenie 3 pln za przejazd

      • 3 0

  • 70 tys euro za za auto srednej klasy? (1)

    To rozboj w bialy dzien. I jeszcze te benzynowe silniki, ktorych awarie sa plama na honorze firmy. Juz wolę większego Leksusa, es lub gs, mniej awarii, komfort wyzszy.

    • 18 2

    • Skąd Ty bierzesz te awarie? Chyba w swoim 1,9 tdi Januszu

      Jeżdżę nowymi bmw od 15 lat wymieniam po dwóch trzech latach na nowy model i jeszcze nie miałem żadnej usterki, Nie wyj zza węgła dzbanie jak nigdy nie miałes takiego auta

      • 1 2

  • Będziesz Mieć Wydatek (8)

    Miałem. Wybuliłem. Dziękuję. Wróciłem grzecznie do Japończyków.

    • 16 6

    • (5)

      Większość życia jeździłam BMW, i (prócz najnowszych modeli) są to samochody proste w serwisowaniu i względnie tanie w obsłudze. No oczywiście Maluch czy stary VW będzie jeszcze prostszy i tańszy, ale to zdecydowanie nie ten komfort.

      • 2 10

      • (4)

        Bzdury piszesz, bmw jest drogie w ekspoatacji niestety. No chyba że zarabiasz 20 tysięcy miesięcznie to nie odczujesz. Też przerobiłem kilka sztuk i niestety jest to drogie auto.Wyprzedzam I odpowiadam z góry, nie nie jeździłem starymi gruzami.

        • 11 2

        • założe się że przerobiłes E31 1,6 w gazie co najwyżej....

          • 0 4

        • (2)

          Jak u ciebie stary gruz znaczy samochód >3 letni, no to fakt, drogie w eksploatacji. Ale jeśli jeździsz normalnymi samochodami tzn. w wieku kilka-kilkanaście lat to BMW wypada bardzo dobrze na tle konkurencji. Jedynie można marudzić na cenę zakupu - 15 letnie BMW kosztuje więcej niż 3-letni sh*tcar z Korei

          • 0 8

          • Koreańskie samochody -Kia i Hyundai już od dawna nie są sh*tcar. Kilkunastoletnie BMW to wydatki, mniejsze jeżeli robi znajomy mechanik i zastępuje częściami aftermarket. Nie jestem kierowcą wiernym jednej marce i jeździło się różnymi samochodami, mniej i bardziej prestiżowymi. Bez dwóch zdań BMW przypadło mi do gustu najbardziej,

            • 2 2

          • Tak sobie patrzę na reliability indeks, a tam

            BMV Serii 3 index 216 czyli totalnie awaryjne w stosunku do przeciętnych kosztów napraw 554funtów. No a teraz patrzę na Toyotę Auris a tam reliability index 43 a koszt przeciętnych napraw 350 funtów. Szczerze wolę Toyotę wolę mniej zapłacić a pieniądze przeznaczyć na coś innego np. na wycieczki. Dla ciekawskich podaję adres strony tego rankingu z Wielkiej Brytanii https://www.reliabilityindex.com/

            • 8 1

    • (1)

      Pełna zgoda. Starsze BMW to są samochody "wszystko po stówie", nie ma drogich napraw, i mówię nie o robieniu "u szwagra w garażu" ale o normalnych warsztatach trójmiejskich tylko "niefirmowych", i są mega-niezawodne, jedyne co cię może uziemić to rozładowanie akumulatora.

      • 3 1

      • Tylko co uważasz za starsze BMW
        Dla jednych to 25 lat, dla innych 15 a jeszcze innych 5

        • 3 0

  • Szkoda tylko ze dostepny jest jeden silnik benzynowy r6 w m340i i to w dodatku z xdrive i w automacie

    • 0 0

  • BMW - Będziesz Miał Wydatki !!!!!!! (2)

    BMW _ Będziesz Miał Wypadek !!!!!!!

    Dlatego nigdy nie kupię tej marki.

    • 3 10

    • aleś zabłysnął...

      wymyśl coś nowego

      • 3 1

    • to nie samochody powodują wypadki, ale ich kierowcy.

      • 2 0

  • Mały. W piątce można przynajmniej wyciągnąć nogi.

    • 4 0

  • Trzeba mieć naginane żeby za 3 dać prawie 300 tys

    • 5 2

  • Te nowe 3 ledwo się bronią w porównaniu do 3 z serii e30 lub e36 (1)

    ale to w każdej marce tak jest, najlepsze modele były z lat 80/90. Już dopracowane ale jeszcze nie spaprane.

    • 4 5

    • Mądrego to i przyjemnie posłuchać

      • 2 1

  • Fajny samochód osobowy. Podoba mi się ale na chwilę obecną nie kupię. Cena 70 tys EURO to trochę za dużo.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane