• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW serii 3: kombi równie dobre co sedan

Michał Jelionek
12 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi. Kilka miesięcy po debiucie "trójki" w sedanie, w końcu doczekaliśmy się wersji kombi.

Kilka tygodni temu do trójmiejskich salonów BMW wjechała najnowsza generacja serii 3 w nadwoziu Touring. Cennik bawarskiego kombi rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł.



Czy podoba ci się BMW serii 3 Touring?

Najświeższa odsłona BMW serii 3 w wersji sedan zadebiutowała w stacjach dealerskich w marcu. Tradycyjnie, kilka miesięcy później do oferty dołączyło bardziej praktyczne nadwozie Touring. Limuzynę chwaliliśmy przede wszystkim za agresywną stylistykę, nowinki technologiczne, całkiem przestronną kabinę, pojemny bagażnik, no i oczywiście poprawione właściwości jezdne. Zapewniam, że niemieckie kombi ma to wszystko, a od siebie - jak na kombi przystało - dorzuciło funkcjonalność.


  • Nowa seria 3 Touring oferuje 500 litrów przestrzeni bagażowej.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Zacznijmy od tego, co przy wyborze kombi ma nierzadko kluczowe znaczenie, czyli od przestronności wnętrza. Touring w porównaniu do poprzednika urósł. Jest o 76 mm dłuższy (4709 mm), o 16 mm szerszy (1827 mm) i o 11 mm wyższy (1440 mm). Zwiększył się także rozstaw osi, dokładnie o 41 mm (2852 mm). Różnice nie są duże, ale na pewno odczuwalne w kabinie nowego kombi. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dużo, choć myślę, że osoby mierzące powyżej 185 cm wzrostu mogą nieco narzekać na brak wystarczającej ilości miejsca na kolana w drugim rzędzie.

Konstruktorom udało się wygospodarować 500 litrów przestrzeni bagażowej. To o 5 litrów więcej niż u poprzednika. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność zwiększy się do 1500 litrów, a to już o 32 litry więcej niż w poprzedniej generacji. Sam bagażnik jest szerszy o 112 mm, otwór wyższy o 30 mm i szerszy w górnej części o 125 mm, a krawędź niższa o 616 mm. Udało się też zmniejszyć o 27 mm różnicę wysokości między krawędzią bagażnika a podłogą, co ułatwia załadunek większego i cięższego bagażu.

Audi odświeżyło model A4


  • W bagażniku zastosowano gumowe szyny antypoślizgowe, które mają zapobiegać przesuwaniu się pakunków.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Ciekawostką, a zarazem praktycznym rozwiązaniem, które zastosowano w bagażniku Touringa, są specjalne gumowe szyny antypoślizgowe. Jak to działa? Po zamknięciu pokrywy podkładki delikatnie się wysuwają, zapobiegając przy tym nadmiernemu przesuwaniu się pakunków.

Oczywiście pokrywa bagażnika unosi się i zamyka elektrycznie. I co ważne, można dostosować wysokość jej unoszenia. To szczególnie przydatna funkcja w niskich garażach. Kończąc wątek kufra serii 3 Touring, dodam tylko, że tylna szyba otwiera się niezależnie od pokrywy bagażnika.

Volvo V60 Cross Country: kombi na każdą drogę


  • BMW serii 3 Touring w porównaniu do poprzednika jest dłuższe o 76 mm (4709 mm).
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Dwa słowa o stylistyce nowej serii 3 Touring. To co najważniejsze: sylwetka kombi nie zatraciła dynamicznego charakteru, który przecież tak bardzo chwaliliśmy przy okazji jazd testowych sedanem. Bawarscy projektanci umiejętnie wkomponowali w tę sportową bryłę podwyższony bagażnik, dzięki czemu Touring prezentuje się jeszcze bardziej atletycznie. Takiemu kombi mówimy zdecydowanie tak.

Wnętrze BMW serii 3 Touring to oczywiście kopia tego, co już wcześniej widzieliśmy w limuzynie. Elegancko skrojona kabina oferuje pasażerom masę udogodnień, jak chociażby 3-strefową klimatyzację automatyczną, panoramiczny dach, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), ogrzewanie postojowe, system nagłośnienia Harman Kardon Surround Sound, oświetlenie ambientowe czy ładowarkę do smartfonów. W celu podniesienia komfortu podróżujących, w serii 3 zastosowano akustyczną szybę przednią (opcjonalnie dostępne są również akustyczne szyby boczne).

Seria 3 Touring oferuje nowy, intuicyjny system operacyjny BMW 7.0, który można obsługiwać na kilka sposobów: dotykowo, kontrolerem iDrive, przyciskami na kierownicy albo gestami i głosem.

  • Parkowanie tyłem nowymi modelami BMW jest bardzo proste.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Nowa "trójka" to także szereg systemów dbających o bezpieczeństwo podróżujących. To m.in. ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu oraz ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem, pieszymi i rowerzystami z miejską funkcją hamowania, a także ostrzeganie przed zderzeniem tylnym i przed ruchem poprzecznym.

To o czym warto wspomnieć, to bardzo dopracowany asystent parkowania i manewrowania Park Distance Control. Dzięki systemowi kamer oraz bardzo przejrzystemu obrazowi, który wyświetlany jest na 10,25-calowym ekranie multimedialnym, parkowanie tyłem najnowszymi modelami BMW jest banalnie proste. I tak naprawdę trzeba się mocno postarać żeby zawadzić o przeszkodę czy inny samochód.

Ciekawym rozwiązaniem jest także asystent cofania, który prowadzi samochód wstecz na dystansie 50 metrów dokładnie po tej samej linii, jaka została uprzednio pokonana do przodu.

  • Małe centrum dowodzenia. Kierowca ma pod ręką wszystkie niezbędne przyciski.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Pod maskę testowanego egzemplarza BMW serii 3 Touring trafił 2-litrowy silnik diesla generujący moc 190 KM. Wersja 320 d posiada napęd na wszystkie koła xDrive i została zestrojona z 8-biegowym automatem. Auto do "setki" przyspiesza w 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 229 km/h.

190-konna jednostka wysokoprężna jest wystarczająco dynamiczna. Auto świetnie się prowadzi i daje frajdę z jazdy. Myślę jednak, że osobom, które wybiorą słabszą alternatywę w postaci 150-konnego diesla, z czasem będzie brakowało "koni" pod stopą. 190 KM to absolutne minimum dla tego samochodu. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy żwawej jeździe, wyniosło 8,8 litra paliwa na 100 km. To dobry wynik.

Tak naprawdę jedynym minusem tej jednostki jest delikatnie odczuwalny efekt "turbodziury". Przy dynamicznym ruszaniu i przyspieszaniu opóźniona reakcja na wciskany pedał gazu da o sobie znać.

  • Zgrabna sylwetka BMW serii 3 Touring.
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
  • Nowe BMW serii 3 Touring
Na koniec... cena. Cennik BMW serii 3 Touring rozpoczyna się od kwoty 158 600 zł. Testowany przez na egzemplarz został bardzo bogato wyposażony, a jego cena wynosi aż 295 tys. zł. Dużo. I to niestety największy minus tego auta.

Auto do testów użyczyła firma Bawaria Motors, która niedawno świętowała swoje 15. urodziny. W związku z tym dealer przygotował specjalną ofertę aż 150 aut w atrakcyjnych cenach. Osoby zainteresowane nabyciem nowego BMW powinny skontaktować się z doradcami gdańskiego salonu.

Nowe BMW serii 3 Touring Nowe BMW serii 3 Touring

Miejsca

Opinie (57) 4 zablokowane

  • Nie widzę

    Kierunkowskazów nawet za doplatą. Co jest z tą marką??

    • 0 0

  • 70 tys km

    i pada lancuszek rozrzadu , wiec jak ktos chce wybulic ponad 160 tys i po 3 latach stanac na autostradzie z uszkodzonym silnikiem to zapraszam

    • 0 0

  • troche malo 190 koni to jak passat nowy diesel..... (5)

    to powinno miec staly awd i czysta koni za te piniądze.
    Subaru forester XT za 35tys to wylyka nawet w LPG'u. A o zdolnosciach terenowcyh wogle nie ma porownania bo xdrive sie zakopie

    • 13 6

    • Zrozum, że szosowe AWD ma inny cel niż terenowe

      Nikt tym w żaden teren wjeżdżać nie będzie. Szosowe 4x4 służy optymalizacji przyczepności i zwiększeniu bezpieczeństwa w gwałtownych manewrach dzięki stabilizacji pojazdu.

      • 1 0

    • "w ogóle", a nie "wogle"

      • 1 0

    • (2)

      Jest troche inny problem z tym konkretnym modelem. Ma bardzo malo miejsca z tylu na nogi. Wysoka dorosla osoba siedziaca z tylu moze miec problem z komfortem na dluzszej trasie. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci, czy specjalnie nie ma zdjec otwartych drzwi z tylu.

      • 3 0

      • (1)

        Jest napisane, że bardziej rosłe osoby będą miały z tym problem. Dużo czytam. Zapamiętuję.

        • 3 0

        • Wiem, ze jest napisane. Rozwazalem kupno trojki z 2016 roku i jak zajrzalem to sie przerazilem i za te same pieniadze kupilem rok mlodsza Insignie B.

          • 1 0

  • Po co kupujecie BMW!!!

    Praktycznie większość osób narzeka na BMW, a je kupują. To po co kupować takie samochody tej marki...

    • 0 0

  • Ja ja ja mówie tera (1)

    Trzeba się co najmniej 2 razy sparzyć aby zrozumieć. Ale nie krytykuję też tych co chcą to kupić.Kupujcie i aby wam jak najfajniej jeżdziło!

    • 1 0

    • niech zgadnę...sparzyłeś się bo miałeś używkę po 7 właścicielu???

      • 0 0

  • Ceny samochodów są już równie chore jak ceny mieszkań

    A nasze zarobki jak stały tak stoją

    • 2 0

  • Audi

    Moje Audi a4 3.0 tdi m 239 KM i 6.3 do setki. A BMW może wąchać smród z rury wydechowej.

    • 2 2

  • Niecałe 300 tys zł za 3... (9)

    Żeby chociaż była elektryczna...
    Wolałbym Volvo V60 z silnikiem o mocy 300 koni w tej cenie

    • 21 9

    • (6)

      300 koni w samochodzie osobowym? A po co? Co ty chcesz tym ciągać? Przyczepę ze stadem koni? Przekroczysz DMC. Ja rozumiem 300 KM w traktorze, ma to jakiś konkretny cel.

      • 5 9

      • Jeżdziłeś czymś co ma więcej koni niż 100? (1)

        • 2 0

        • Tak, moj pierwszy mial 101 przy wadze 1590kg, drugi 155 przy wadze 1680kg, a obecny ma 170 przy wadze ~1600kg i uwazam, ze kazdy z nich mial za malo mocy/momentu. Z czego ostatni to turbo diesel, a dwa pierwsze to wolno ssace benzyny.

          • 1 0

      • (1)

        Jemu to nawet 500 koni będzie mało !!!

        • 4 1

        • 300 koni już wystarcza aby mieć radość z jazdy.

          Wydając prawie 300 za auto, które ma tyle samo koni co mój van...
          Oczekiwałbym jednak czegoś więcej w tej cenie i takiej "marce"

          • 2 0

      • im więcej koni tym bezpieczniej..Serio!!!

        • 4 0

      • Dawaj 600 koni, tyle co największe sieczkarnie! Będzie mógł tym samochodem kukurydze kosić!

        • 0 1

    • Masz na myśli to Volvo 2.0T które nigdy nie spali mniej niż 17L benzyny ? (1)

      .

      • 1 0

      • Jak jeździsz to tyle spala. Jazda spokojna to wciągnie około dyszki.

        • 1 0

  • (3)

    Ceny nowych aut dzisiaj to masakra, albo ja tak mało zarabiam. Trzysta tysięcy za bmw 3 kombi, masakra. Niedługo za siódemkę będą krzyczeli 1,5mln.

    • 27 1

    • A weź, jakiś czas myślałem o rodzinnym aucie (2)

      ale szybko przeszła mi ochota, mało co kosztuje mniej niż 100 tysięcy, bo oczywiście cena wyjściowa to podpucha i liczą słono za wyposażenie. Kogo stać na takie auta, jak nawet dyrektorzy zarabiają w tym kraju po 4-8 tys? Znałem właściciela firmy, ponad 200 osób i nawet on kupował jakiegoś merca używanego za około 100 tys. Na zachodzie też kokosów wbrew pozorom nie ma, 2-3 tys. ojro za miesiąc.

      • 6 0

      • Zacznijmy od tego ze 93% aut klasy premium w EU jest sprzedawane w leasingu.

        • 0 0

      • Dyrektorzy po 4-8tys???

        Chyba dyrektor w Twojej szkole...

        • 3 3

  • Będziesz Miał Wydatki......jasne.....kto nie jezdził niech nie próbuje...studnia bez dna...!!! k..premium
    jeżeli chodzi o awaryjność i "serfis" to tak....

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane