- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (48 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (76 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (167 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-11 13:18
Mieszkańcy?
Co z mieszkańcami i właścicielami garaży???
- 6 0
-
2018-06-11 13:22
300+
Trzeba opłacić 300+ hahah
- 2 0
-
2018-06-11 13:25
W Niemczech mają też aborcję na życzenie - czemu nie u nas? (4)
Wygląda na to, że wszyscy chcą się wzorować na Niemczech. Przypominam, że u nich jest dozwolona aborcja na życzenie do 12. tygodnia ciąży. Dlaczego w Polsce tego nie wprowadzić? Przynajmniej Polki nie będą musiały wydawać pieniędzy na wyjazd do Niemiec czy Czech i wykonanie tego zabiegu w tamtejszych klinikach, a i polskie prywatne kliniki sobie dorobią.
- 5 3
-
2018-06-11 13:29
czy to jest największy problem który Cię nurtuje???
- 1 1
-
2018-06-11 15:05
Jeśli tak wzorujemy sie na Niemcach to przede wszystkim podniesmy 4-krotnie wszystkie pensje, bo takie sa realia (1)
- 7 0
-
2018-06-11 16:31
Dokładnie. I wtedy można mówić o podnoszeniu opłat. Najpierw pensje w górę, potem opłaty. Na szczęście rąk do pracy brakuje i pensje zaczynają rosnąć, oby presja płacowa była jak największa.
- 1 0
-
2018-06-12 09:16
Masz rację.
- 0 1
-
2018-06-11 13:39
wysypiska śmieci płoną, plastik idzie w atmosferę
ci*l, dowalmy się do kierowców znowu, oni są łatwiejsi do łupienia
- 5 0
-
2018-06-11 13:55
Mieszkańcy
A jak wyglada sprawa ludzi mieszkających w takich strefach? Dlaczego maja płacić podwójnie? A inni mieszkancy miasta nie musza płacić za to aby dojechać do własnego mieszkania. Albo lepszy pomysł ... wyludnic omawiany teren i mieszkania budyniowy
- 5 0
-
2018-06-11 14:00
Oczywiście bardzo podejrzany ruch w kwestii doboru rodzajow pojazdów wyłączonych z opłat.
Wybrano bowiem rodzaje napędu, które nie mają w ogóle sieci stacji (wodór), lub jest ona bardzo ograniczona.
Przez co ci, co chcieli być Eko i kupili nową hybrydę albo hybrydę plug-in będą płacić, a ten co ściągnie sobie 20-letnią astrę na CNG z Niemiec po taksówce już nie.... no brawo!- 4 0
-
2018-06-11 14:03
To jest właśnie ta INNOWACYJNA GDYNIA. Zamiast rozwiązać problem, co jest ich za*ranym obowiązkiem (2)
wpadli na radosny pomysł żeby płacić. Jasne, najłatwiej. Otworzyli Park Naukowy wraz z biurami do wynajęcia dla firm ale jak ktoś nie ma koneksji w UM Gdynia, to panie z uśmieszkiem na twarzy mówią wypad. Komunikacja miejska to porażka i gdybym chciał z niej korzystać, to niczego bym nie załatwił. Głupiej dziury w Gdyni nie potrafią załatac ale jak kasę z kieszeni wyciągnąć, to już tak. Nie o te 2,50 chodzi, chodzi o podejście jak obsługuje się ludzi w Gdyni, mimo że to z naszego wyboru grzeją stołki innowatorzy za*rani. A może to my jesteśmy głupcami ze takich wybieramy? Trzeba się zastanowić.
- 3 0
-
2018-06-11 15:06
ale o co konkretnie chodzi? (1)
gdzie nie dojedziesz komunikacją ?
- 0 1
-
2018-06-11 15:56
A to nie wiesz że ludzie mają często masę spraw do załatwienia w różnych miejscach i często mają na to bardzo mało czasu? Ja na przykład gdybym miał najpierw jechac SKM, póżniej trajtkiem i jeszcze autobusem, to pewnie nic bym nie załatwił, no może jedną sprawę, Samochodem jest łatwiej. Czy tak trudno to zrozumieć? Juz wiesz co konkretnie.
- 2 0
-
2018-06-11 14:07
skok na kasę (2)
kolejny skok na kasę rządowych złodziei.
- 5 1
-
2018-06-11 14:13
kasa będzie dla gminy - tak gwoli ścisłości. (1)
"Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy"
- 0 0
-
2018-06-12 07:54
A VAT od tej opłaty też zostaanie w gminie?
- 0 0
-
2018-06-11 14:18
UE rządzi !
;)
- 2 0
-
2018-06-11 14:21
A co z wiatrem? Zastopować wiatry.
Jak wiatr przywieje spaliny z ulicy lub osiedla obok? Ha,ha,ha...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.