- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (51 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Będzie drugi buspas przed Dworcem Głównym w Gdańsku
W 2018 roku na Wałach Piastowskich i Podwalu Grodzkim w kierunku Huciska zostanie wytyczony buspas, a jezdnia zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu. Zmiany wymusi remont dworca, który obejmie też przystanki i obecne zatoki postojowe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy nie wykluczają, że taka organizacja ruchu pozostanie przed dworcem na dłużej.
Światła na węźle przy Zieleniaku i dalej na Hucisku sprawiają jednak, że w godzinach szczytu korek odkłada się na Błędnik , a nawet dalej, na Trakt Konny i al. Zwycięstwa. Podobnie jest na równoległych Wałach Piastowskich, gdzie kolejka aut ustawia się przed pętlą autobusową .
To powoduje, że w korkach, które i tak są zdecydowanie mniejsze po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, tkwią także jadące z tamtego kierunku autobusy komunikacji miejskiej, które właśnie na pętli przy Jana z Kolna rozpoczynają kursowanie.
Przez duże korki na zatkanych Wałach Piastowskich, już na starcie łapią jednak spore opóźnienia i do Dworca Głównego, a więc drugiego przystanku na trasie, przyjeżdżają po czasie. Bywa, że w korku między pętlą autobusową a dworcem jednocześnie stoi nawet kilkanaście autobusów.
W związku z remontem dworca, który w 2018 r. wejdzie w decydującą fazę i obejmie także plac przed budynkiem wraz z przystankami autobusowymi i zatokami postojowymi, konieczne jest wytyczenie buspasa na prawym pasie Podwala Grodzkiego.
- Musimy to zrobić, by zapewnić obsługę komunikacyjną przed dworcem - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Obecnie rozmawiamy z kolejarzami nad wypracowaniem dogodnego terminu zmian. Prawdopodobnie będzie to druga połowa roku, już po otwarciu Forum Gdańsk i Nowego Podwala Grodzkiego, które odciąży obecny układ komunikacyjny.
O buspasie na Wałach Piastowskich po raz pierwszy mówiło się już w 2010 r. Wówczas jednak plany wymalowania pasa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej zawieszono, bo zapadła decyzja o likwidacji pętli autobusowej. Gdy przeniesiono ją w pobliże placu Zebrań Ludowych, pojawił się pomysł, by buspas powstał na Błędniku. Ostatecznie z tego pomysłu także zrezygnowano, bo miasto postanowiło odtworzyć pętlę przy Jana z Kolna.
Planowane zmiany oznaczać będą małą rewolucję w centrum Gdańska. Kierowcy jadący w kierunku Huciska już na Błędniku pojadą dwoma, a nie trzema - jak jest obecnie - pasami. Obecny lewy pas ma stać się wydłużonym lewoskrętem w Rajską, a prawy płynnie przechodzić w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Także z tego pasa kierowcy mogliby jechać prosto lub skręcić w prawo w Nowe Podwale Grodzkie. Sam buspas kończyć ma się przed Huciskiem.
- Ostateczne decyzje póki co nie zapadły, bo nie znamy jeszcze szczegółowego harmonogramu prac przy dworcu - przyznaje Wawrzonek. - Zdajemy sobie sprawę, że to może oznaczać kłopot dla kierowców i nieco większe korki. Ze względu na planowane otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, paraliżu jednak być nie powinno.
Drogowcy nie wykluczają, że jeśli rozwiązanie się sprawdzi, to buspas przy dworcu pozostanie tam na dłużej.
Opinie (325) 4 zablokowane
-
2017-12-29 08:13
Brawo Zdiz. W końcu gdansk chce uspokajac
Ruch samochodowy w gdansku. Optuje za pomysłem
- 18 21
-
2017-12-29 08:16
A te dwie dziury w chodniku przed dworcem na wizualizacji
To automatyczna zapadnia na januszu, grazki oraz roznej masci sebixow
Automatycznie wykrywa sandałowy wąs umysłowy, uruchamia sie i myk, spoleczenstwo oddycha z ulgą- 12 6
-
2017-12-29 08:26
Powinny być 3 buspasy - i jeden ****łpas (1)
No i jeszcze estakada dla tramwajów
Byle tak dalej- 7 13
-
2017-12-29 08:27
niestety,nie śmieszne
- 6 1
-
2017-12-29 08:38
Bez sensu
- 10 10
-
2017-12-29 08:43
Poczebny bypass of zaraz
Na .uk. Winnickiej
- 6 6
-
2017-12-29 08:44
(3)
20 lat Budyniowi zajęło dojście do tego, że jednak autobusy powinny mieć priorytet. Szkoda, że wywalił kilka budżetów miasta na jeszcze szersze korki. Może za kolejne 5 kadencji zrozumie, że jeszcze tramwaje powinny mieć priorytet?
- 19 16
-
2017-12-29 08:50
i remont ulic i chodników
- 2 0
-
2017-12-29 09:56
(1)
Taaa a rozrost miasta mozemy pominac? W ciagu 20 lat gdansk zasilila masa ludzi. Bez nich tyle kasy by nie bylo.
Sie wszyscy smieja ze wek czy sloik ale naplyw tych ludzi powoduje rozwoj calych dzielnic. 10 lat temu np jasien to byla dzicz. A teraz mamy tam mase osiedli.
Mam wrazenie ze za sciezkami, brakiem korkow kosztem aut, drogiwgo parkowania itp optuja osoby ktore po Gebelsach maja mieszkania w rozsypujacych sie kamieniach w centrum.- 7 2
-
2017-12-29 20:46
Co ty palisz...
Wzrost liczby mieszkańców wymusza korzystanie z komunikacji, ci ludzie zwyczajnie się nie zmieszczą się w mieście samochodami. Choć ci idioci wciąż próbują.
- 2 1
-
2017-12-29 08:45
Ludzie a jak chcecie zrobic remont bez tego typu utrudnien przez jakis czas ? (3)
Gdansk rozwija sie wyjatkowo dynamicznie, lotnisko przyjmuje dziesiatki tysiecy nowych turystow. W moich apartamentach na wynajem 95 procent oblozenia. Spojrzcie jakie ceny na Sylwestra i wszystko schodzi. Dokupilem w tym roku dodatkowe 10 apartamentow. Zazwyczaj narzekaja jezdzacy tramwajami lub jezdzacy TICO. Wezcie sie za biznes i poczujcie jak Adamowicz rozwija Miasto.
- 11 16
-
2017-12-29 13:20
Burak
Rozwija ale dla turystow .Wlasnych mieszkancami sie nie inferesuje.Skoro piszesz ze z Olszynki to tam wlasnie wiele ludzi nie ma jeszcze do dzisiaj wody w domach .Budyn wyslal kiedys ludzi zarzadzil kilkadziesiat domow do rozbiorki i nic ludzie placza i czekaja.O pradzie juz nie wspomno wkolko awarie na powojennych slupach.No ale co tam wazniejsi turysci a na uboczach slamsy
- 5 1
-
2017-12-29 13:23
Traktuję ten wpis jako sarkazm, bo jeśli na serio, to wyjątkowo debilny
- 2 1
-
2017-12-31 15:26
Janusz proszę nie zap9minaj o tabletkach
- 0 0
-
2017-12-29 08:49
kiedy zrobią w końcu dobrej jakosci ulice bez dziur i łat? (1)
- 13 3
-
2017-12-29 20:51
Chodniki kiedy takie będą. A ulice zwężone, jak w kopenhadze
- 1 1
-
2017-12-29 08:54
W końcu krok w dobrą stronę
Oby buspas został jak najdłużej.
- 10 9
-
2017-12-29 08:58
Rowery rządzą !
- 2 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.