• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Było trzech dealerów Opla, pozostał jeden

mJ
15 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (114)
Salon Opla przy ul. Miałki Szlak. Salon Opla przy ul. Miałki Szlak.

Spore roszady na motoryzacyjnej mapie Trójmiasta. Od 1 stycznia 2023 roku jedynym autoryzowanym salonem sprzedaży samochodów marki Opel pozostała firma Motor Centrum. Co stało się z Serwisem Haller i dealerem Konocar?



Ilu dealerów Opla powinno być w Trójmieście?

Już w 2021 roku informowaliśmy naszych czytelników o zapowiadanych roszadach na rynku motoryzacyjnym. Wszystko za sprawą nowej polityki przyjętej przez koncern Stellantis, który w swoim portfolio posiada takie marki, jak chociażby: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat czy Jeep.

Po wypowiedzeniu umów dealerom
, wiadomo było, że na rynku ostanie się kilku z nich, którzy będą kontynuować współpracę z koncernem. Pozostali definitywnie zakończą działalność albo pozostaną autoryzowanymi serwisami.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie
  • Na pylonie przy salonie Konocar pojawił się baner "serwis". Podobnie stało się przy salonie Serwis Haller.
  • Na pylonie przy salonie Konocar pojawił się baner "serwis". Podobnie stało się przy salonie Serwis Haller.
  • Na pylonie przy salonie Konocar pojawił się baner "serwis". Podobnie stało się przy salonie Serwis Haller.

Bez autoryzacji na sprzedaż, ale na serwis już tak



I właśnie taki los spotkał dwóch trójmiejskich dealerów Opla - Serwis Haller i Konocar, które pozostaną wyłącznie autoryzowanymi serwisami marki.

Przypomnijmy, że już w 2022 roku przestał działać gdyński salon Serwis Haller, który został przejęty przez Grupę Plichta (aktualnie znajduje się tam Plichta Electric, salon sprzedaży nowych i używanych aut elektrycznych). Teraz drugi z obiektów, mieszczący się przy ul. Odyseusza 20Mapka, tuż przy trójmiejskiej obwodnicy, zamienił się w serwis.

Na pylonach przy obu obiektach - Konocar i Serwis Haller - pojawiły się banery z napisem "serwis". Oprócz usług serwisowych obie firmy w dalszym ciągu będą sprzedawać samochody, ale wyłącznie używane. Poza tym, Konocar został autoryzowanym dealerem marek Dodge i Ram.

W salonie ekspozycyjnym, w którym dotychczas skupialiśmy się na sprzedaży nowych Opli, aktualnie rozwijamy sprzedaż sprawdzonych samochodów używanych z ochroną gwarancyjną. Oczywiście w naszej gamie prym wiedzie marka Opel jednak w najbliższym czasie dostępnych będzie coraz więcej pojazdów innych marek. Od niedawna jesteśmy także autoryzowanym dealerem marek Dodge i Ram. Dzięki współpracy z zaprzyjaźnionym dealerem, firmą Hornet Wrocław, nasi klienci będą mogli wybierać spośród kilkudziesięciu, dostępnych "od ręki" samochodów amerykańskich. Ponadto, w ostatnim czasie rozszerzyliśmy naszą działalność multiagencji ubezpieczeniowej, natomiast od lutego w siedzibie naszej firmy przy al. GrunwaldzkiejMapka otwieramy dział likwidacji szkód komunikacyjnych samochodów wszystkich marek - tłumaczy Rafał Konowałek z firmy Konocar.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot



Motor Centrum jedynym dealerem Opla, ale tylko przez chwilę?



Od 1 stycznia jedynym autoryzowanym punktem, w którym klienci z Trójmiasta kupią nowe Ople, będzie firma Motor Centrum, zlokalizowana przy ul. Miałki Szlak 4/8Mapka.

Jak podkreślają sami przedstawiciele Motor Centrum - bycie jedynym dealerem Opla w Trójmieście to sytuacja przejściowa. Nieoficjalnie mówi się, że tym drugim przedstawicielem niemieckiej marki będzie Grupa Zdunek.

Rzeczywiście od początku roku jesteśmy jedynym autoryzowanym przedstawicielem Opla w Trójmieście. Ale to z całą pewnością sytuacja chwilowa, przejściowa. Nie mamy wątpliwości, że niebawem na lokalnym rynku pojawi się konkurencja. My dalej robimy swoje, przy czym zależy nam na poszerzeniu współpracy z koncernem Stellantis o kolejne marki - wyjaśnia Marek Weltrowski-Knopik z Motor Centrum.
Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem
mJ

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wiele lat współpracowałem z Erą i T-Mobile (4)

    I wiem, że taka franczyza to rak najgorszy z możliwych. Zero możliwości decyzji o czymkolwiek

    • 37 5

    • Może załóż własną sieć komórkową i będziesz decydować o wszystkim? (3)

      • 8 23

      • Mowa o franczyzie, ciemniaku, a nie o rodzaju działalności (2)

        Skąd się biorą takie cepy jak ty?

        • 23 3

        • (1)

          Gość ma rację, bierzesz franczyzę i narzekasz na brak możliwości. Zatem nie bierz franczyzy - rób co chcesz. Zaczynasz go wyzywać, jaki to ma sens?

          • 10 11

          • Nie wiesz jak to działa. Zaczynasz współpracę i jest ok. Potem następują odgórne zmiany na które nie masz wpływu. Umowa podpisana, inwestycje poczynione. Wycofanie się to potężne koszty. Więc brniesz w bagno i nie za bardzo masz pole manewru. To jest własnie franczyza. Tak samo działa Żabka, Intermarche.
            PS. A jaki sens mają "rady" typu "załóż własną siec komórkową"? To d**il.

            • 11 1

  • A na tyłach Brzeźna schowany (2)

    między domami kupę lat mieści się serwis Opla niby autoryzowany...

    • 20 1

    • Tylko blacharka Hallera. (1)

      • 6 1

      • Nie Halera ale tego z Grunwaldziej przepraszam za pomyłkę.

        • 5 0

  • Dla Kowalskiego najważniejsi dilerzy (4)

    co ściągają używki że szrotów. Nówki to nie dla klasy średniej.

    • 18 5

    • Polska jest złomowcem Europy, a Janusze się cieszą (2)

      Obecnie "samochód" można kupić za jedną średnią pensję, to dopiero dobrobyt...

      • 2 3

      • A największą beka, że używki podrożały.

        • 8 0

      • Hmmm, po mieście jeździ się podobnie używanymi, nawet starszymi, dzięki temu niektórzy nie biorą kredytów/leasingow i śpią lepiej ;) pozwól każdemu kupować to co chce, nie wszyscy muszą jeździć nowkami;)

        • 8 0

    • Nówki to tylko dla elit kredytowych, oczywiście w leasingu.

      • 6 8

  • 39% nie rozumie gospodarki, kapitalizmu i tego, kto dostaje w de od monopolu (3)

    Nic dziwnego, że PiS wygrywa wybory za wyborami...

    • 33 21

    • Większość interesuje się swoją sytuacją i pamięta, że za światłych liberałów berobocie było 3x większe, a zasiłek na dziecko 80 (2)

      No zapomniałem o projekcie Kapitał Ludzki, który pomógł wielu ludziom przytulić kasę.

      • 9 9

      • Gierka też wielu chwaliło. Do czasu gdy skończyły się kredyty z Europy i zarówno masło jak i buty były na kartki.

        • 14 5

      • Pewnie.. Lepiej rozdać kasę

        a potem róbta co chceta. Bezrobocie? Wyprowadzić z kryzysu i rozkręcić gospodarkę!!! Pis rządził 8 miesięcy i już wtedy wszystko by robnelo. PiS teraz to Putin

        • 5 4

  • (3)

    Pamiętam jak chyba w 93 roku kolegi ojciec przymierzał się do astry wtym takim ceglastym kolorze. Ależ tych modeli jeździło wtedy po mieście.

    • 12 6

    • A teraz masz najtańsze od jakiś 105-110 tys. (2)

      za to w środku jakie ekrany, panie, nikt takich nie doł!
      Teraz wyobraźcie sobie jaki to będzie koszmar dla właścicieli aut starszych niż 5 lat gdy to wszystko się zacznie psuć.

      • 4 3

      • (1)

        Tak dziadzia, kiedyś to było...ekrany są od aielu lat, elektroika też i jakoś nie psują się na potęgę.

        • 2 2

        • Tak, ostatnio wymienałem z powodu ekranu piekarnik

          Dobry niemiecki bosch. W poprzednich wszystkie normalne awarie mogłem usunąć sam, tutaj nowoczesność zwyciężyła i się zwyczajnie nie opłacało naprawiać.

          • 4 0

  • Dobrze że serwis pozostaje nadal do wyboru (7)

    Kiedyś potrzebowałem wymienić rozrząd w oplu, i z ciekawości (na zasadzie: ciekawe ile za naprawę chce aso) wysłałem zapytanie zarówno do Hallera jak i MotorCentrum. Różnica ceny na samej robociźnie wynosiła kilkaset złotych na korzyść Hallera.

    • 31 6

    • Duże międzynarodowe koncerny wiedzą już (4)

      że zmierzamy z premedytacją ku zdecydowanemu osłabieniu zdolności nabywczych przeciętnej osoby u nas w kraju, ale też i w całej Europie. Ekonomicznie zaczynają więc zawężać sieć sprzedaży. Informacjami takimi dzielą się duże korpo zrzeszone i płacące składki w World Economic Forum, a dla mniej znaczących spływa to z opóźnieniem pod postacią dyrektyw EU.

      • 11 3

      • Budowa PRL bis musi kosztować

        w pierwszej kolejności klasę średnią, później wszystkich

        • 7 2

      • (1)

        Czyli "jestem biedny, to wina: sąsiada, kaszubów, niemców, żydów, amerykanów, czarnych, marsjan" i tak dalej. Dobra wymóka nie jest zła, a wisienka na torcie to TikToku i filmiki o tym jak WEF jest zła z manipulowanymi wypowiedziami.

        • 3 10

        • Kontynuując, co to znaczy osłabienie zdolności nabywczej? Ktos cię osłabia? Idź do pracy zamiast oglądać filmiki na YT - wzmaciasz zdolność nabywczą osoby, która je publikuje, a ty dalej biedny i narzekasz. To, że istnieje mcdonalds ze śmieciowym jedzeniem, nie znaczy ze mozesz jesc tam codziennie i mowic jak zle są koncerny, to jest twój wybór..

          • 3 15

      • Lepszw bzdury jedynie u braci grimm można wyczytać XD

        • 2 3

    • Ceny narzuca Warszawa Opel i niczym się nie różnią.

      • 2 1

    • Miałem podobną sytuację z mapami do navi. Haller tańszy

      • 3 1

  • Używki podrożały i większość w ogłoszeniu od miesięcy ta sama... W Polsce słaby wybór aut szczególnie jeśli chodzi o kolor. Ponoć dużo aut nie ma w ogłoszeniach bo ludziom już się nie chce opłacać drogich ofert.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    wielkie koncerny stają się większe (4)

    Stellantis to gigant i podejrzewam, że tnie koszty. Mojej rodziny nigdy nie było stać na zakup nowego auta, ale pamiętam jak mimo tego czasami zdarzało nam się odwiedzić salon Konocar i popatrzeć co tam ciekawego można kupić. Chyba w okolicy 1999 pamiętam że stała tam taka ładna czarna Vectra w bardzo atrakcyjnej cenie, ale mimo wszystko dla nas zbyt wysokiej. Powodzenia życzę.

    • 40 22

    • Stallantis jest/był na skraju bankructwa..

      • 7 0

    • Brawo Makary! w punkt trafiłeś , chłopie

      • 6 0

    • Tacy są najgorsi co łażą po salonach (1)

      A nie mają miedzi.
      Tzw. apacze, a paczę sobie tylko i d..e zawracam.

      • 5 15

      • Niech wprowadza oplaty za wejscie.

        • 7 1

  • sprzedam Opla (2)

    Pamiętam wymiana żarnika w xenonie astra h w motor centrym "cała lampa 900", a w Konocar sam żarnik 150.

    • 10 4

    • Xenon to lampa wyladowcza. (1)

      Nie ma zarnika. Zarnik ma zarowka i powodzenia przy jego wymianie :)

      • 8 4

      • Bez problemu

        • 0 3

  • za to Kia się trzyma (3)

    nie ma diesli, nie ma automatów, odwołują zamówienia, a ludzie i tak te zabawki kupują

    • 13 7

    • Automaty wracają

      • 4 4

    • Kia ma zlodziejska oferte leasingu.... (1)

      Opel to przyzwoita jakosc i swietnie dopasowane mocowo silniki do masy aut. tego nie ma w WAG...z wlasnego doswiadczenia

      • 3 5

      • No bez żartów. Akurat w VAG mocowo wygląda to bardzo dobrze, szczególnie w benzynach. Tylko te beznadziejne DSG... Co z tego, że sprzyjają dobremu sprintowi, skoro poza tym to taki "automat", który można zakatować jazdą w korku?

        • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane