• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz więcej przeciążonych ciężarówek

Maciej Naskręt
26 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Na każde dziesięć kontroli w 2010 roku inspektorzy ujawnili siedem nieprawidłowości. Nałożyli 1228 kar administracyjnych. Na każde dziesięć kontroli w 2010 roku inspektorzy ujawnili siedem nieprawidłowości. Nałożyli 1228 kar administracyjnych.

Z danych Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku wynika, że kierowcy ciężarówek coraz częściej prowadzą przeładowane pojazdy. Problem istnieje też w Gdyni, gdzie trwają rozmowy w sprawie stworzenia pierwszego miejsca do ważenia samochodów.



Wyniki pracy WITD w Gdańsku w 2010 r. i latach poprzednich. Wyniki pracy WITD w Gdańsku w 2010 r. i latach poprzednich.
Wyniki kontroli prowadzonych przez inspektorów z Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku w 2010 r. wskazują, że jest mniej naruszeń przepisów ustawy o transporcie względem lat poprzednich. Chodzi tu m.in. o nieprawidłowości, związane z czasem pracy kierowców lub brakiem zezwoleń do przewozu określonych towarów.

Na 10 skontrolowanych samochodów w ubiegłym roku stwierdzono ok. siedem naruszeń. W 2009 r. w 10 skontrolowanych pojazdach inspektorzy odnotowali ok. 11 nieprawidłowości.

Kontrolerzy odnoszą się jednak z rezerwą do statystyk z 2010 r. - Mimo lepszych wyników, sytuacja na drogach jest wciąż zła. Rośnie jednak świadomość kierowców i przedsiębiorców trudniących się przewozami, co przekłada się właśnie na lepsze wyniki - mówi Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Budowa miejsc do ważenia pojazdów to:

Kierowca może prowadzić pojazd ciężarowy (bez przerwy) maksymalnie 4 godziny i 30 minut. W tym roku inspektorzy drogowi z Pomorza zatrzymali jednak pojazd, którego kierowca prowadził ponad 18 godz. To rekordzista. - W takich przypadkach na kierowcę może być nałożony mandat w wysokości do 15 tys. zł - mówi Tomasz Redo.

Wciąż źle wygląda sytuacja w zakresie nieprawidłowości, dotyczących przekraczania dopuszczalnych gabarytów pojazdu (waga, nacisk osi, szerokość i wysokość). W ubiegłym roku stwierdzono ich ok. 1,7 tys. Przeładowanych pojazdów ujawniono ok. 1,4 tys., czyli o 300 więcej niż w 2009 r.

Jest szansa, że choć nieco ta sytuacja się zmieni. Inspektorzy Transportu Drogowego potwierdzili nam, że trwają rozmowy z gdyńskim Zarządem Dróg i Zieleni w sprawie wybudowania pierwszego miejsca do ważenia pojazdów. Ma ono odstraszyć kierowców poruszających się ze zbyt dużym ładunkiem z kierunku gdyńskiego portu i ustrzec Estakadę Kwiatkowskiego przed kolejnym remontem.

Gdzie takie stanowisko powstanie? Inspektorzy nie chcieli tego zdradzić. - Wyznaczono nam już jedno miejsce, ale jego lokalizacja nie zadowalała nas. Niedawno, przed tygodniem, pojawiła się kolejna propozycja ulokowania stanowiska. Jest już lepsza. Czekamy teraz na projekt budowy - wyjaśnia Tomasz Redo.

Uszkodzony wiadukt nad Obwodnicą Trójmiasta w okolicach Borkowa - WITD nie mogła wystawić mandatu sprawcy.

Mandat za przejazd pojazdem ciężarowym bez specjalnych zezwoleń powyżej czterech metrów wynosi 120 zł za pierwsze pół metra i 160 zł za każde kolejne 50 cm.

Wiadukt w Borkowie miał w miejscu uszkodzenia 5,15 metra wysokości. Ładunek miał prawdopodobnie 5,5 m wysokości. Mandat, jaki musiałby kierowca tego pojazdu zapłacić, to ok. 340 zł. Czy udało się go nałożyć na kierowcę? - Niestety nie. Po wypadku trudno byłoby nam jednoznacznie określić wysokość pojazdu z ładunkiem - wyjaśnia nam zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w Gdańsku.

Kierowcy, który wiózł koparkę bez niezbędnych zezwoleń, grozi od roku do 10 lat więzienia. Nie wiadomo na razie, kto poniesie koszt akcji ratunkowej i ewentualnej rozbiórki uszkodzonego wiaduktu.

Miejsca

Opinie (88) 4 zablokowane

  • Tiry na tory (1)

    I będzie spokój na drogach.
    Skończą się szaleńcze jazdy i ciąganie na jednej naczepie 1 małych kontenerów po 20ton każdy.
    W moim mniemaniu każdy ciągnik który ma więcej jak dwie osie i ciągnie naczepę powinien być od razu skontrolowany.

    Czemu to już krokodylki będą wiedzialy.

    • 3 3

    • zeby tiry poszl na tory to kolej musiala by funkcjonowac a kontyner nie wepchnie sie do pociagu jak ludzie przez okno a podobnoc mieli miejscowki wykupione :)

      • 2 0

  • Coraz więcej przeciążonych ciężarnych ciężarówek z ciemiężnymi ciągnikami (1)

    • 2 1

    • chyba nikt

      chyba nikt nie czyta ze zrozumieniem ... masakra.. nikt nie zauwazyl bledu ?? :/

      • 0 1

  • Tiry dewastują drogi

    Burdel od początku do końca,w tym kraju nic nie można zrobić nawet w tak prostej sprawie jak przeładowane ciężarówki,po jaką cholerę powołano inspekcję
    ruchu drogowego,następnych darmozjadów ,po co budować wagi,przecież można
    ważyć przy użyciu przenośnych,które można ustawiać wszędzie,i karać dużymi
    kwotami kierowców oraz ich pracodawców,kary dla tych którzy pozwalają lub
    nakazują jezdzić przeładowanymi kara od min.50tys,kierowca min.1000zł.a wtedy
    zobaczymy,jak nie pomoże podwyższyć kary,będą pieniądze na budowę dróg.

    • 2 1

  • (4)

    Dziś rano na przykład 6 ciężarówek urządziło sobie postój na obwodnicy przy remontowanym węźle Kaczemki, w związku z czym korek zaczynał się przed Szadółkami. Komisariat w Osowej udzielił mi telefonicznie informacji, że było w tej sprawie wiele zgłoszeń i że drogówka podjęła interwencję. Niestety, w okolicach godz. 9 NADAL dwie ciężarówki blokowały pas, a korek się nie zmniejszył. Czy ktoś wie jak zakończyła się sprawa i czy policja kogoś za to ukarała? Czy po prostu żyjemy w kraju, w którym na drodze szybkiego ruchu można sobie urządzić parking i spowodować, że pół miasta spóźni się do pracy?

    • 5 1

    • (2)

      a cz czrna żmija wie jakie są znaki na tym odcinku obwodnicy np. zmiana organizacji ruchu .wyjazd z budowy o ograniczeniach nie wspominając chcecie mic drogi to troche wyrozumiałości samo sie nie zbuduje a wjechac i wyjechac z budowy trzeba a te ciezarowki to byly tzw. wanny czyli naczepy wywrotki i nikt z nich nie stal tam dla przyjemnosci a z domu wyjdz 10 min wczesniej to niezpoznisz sie do pracy

      • 2 2

      • (1)

        O, sorry - na zajęcie pasa muszą mieć specjalne, oddzielne pozwolenie. Druga sprawa: rozumiem że są utrudnienia z powodu remontu, ale pier...nięcie sobie tam 6 ciężarówek na kilka godzin (dwie co najmniej) w godzinach szczytu to lekkie przegięcie, na budowie powinno być dla nich miejsce na postój.
        Mam nadzieję, że wlepili wam za to solidny mandat.

        • 2 0

        • dokładnie ... trzeba było wcześniej pomyśleć o zrobieniu wjazdów na budowę, żeby nie tamować ruchu. To tylko w Polsce takie rzeczy sa możliwe. Tak samo żwir i kamienie nawiezione z tej budowy na jezdnię odbwodnicy. To grozi zniszczeniem innych aut i kolizjami. GDDKiA nad tą budową kompletnie nie panuje. Jedna wielka prowizorka. Na Zachodzie samochody wyjeżdżające z budowy na drogę są splukiwane z błota i żwiru.

          • 1 0

    • i tak nie zrozumiał

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Praktycznie wszystkie wywrotki w 3city są przeładowane i większość tirów. Kto nie przeładowuje

    wypada z interesu, bo jego wydajność nie wytrzymuje wtedy konkurencji. Tak mi powiedział gość, co wywoził mi ziemię z wykopu. CB pozwala wyjść na swoje.

    • 1 2

  • A CZEMU? BO POLSKIE PRAWO JEST ŚMIESZNE.

    pracuje na tirach ponad 16 lat, tylko w takim kraju jak polska mozna olewać takie przepisy, w krajach europy zachodniej,skandynawi kara za przeładowany kontener rozwala firmy na łopatki. koniec kropka.

    • 5 0

  • moze nie karac przewoznikow lecz spedytorow i zlecenio dawcow ??

    czesto jest tak ze spedytozy zanizaja wage ladunkow w dokumentach albo podajac dane do transportu kierowcy to sa zwykli ludzia jak kazdy z nas on musi pojechac bo inaczej straci prace i z czego utrzyma rodzine?? zreszta tiry oplacaja winiety mimo podatku drogowego ktory jest w paliwie i gdzie sa te pieniadze ??

    • 5 0

  • Przeciążone ciężarówe pojazdy jeżdżą przez Centum Gdańska -Podawlem Przedmiejskim !

    Kto to widział by blisko Starówki turkotały ciężkie przewozy. Wstyd przed TURYSTAMI, a chcemy o nich dbać ?!

    • 3 1

  • tylko koleja wozic te ciezkie ladunki! same plusy by z tego wynikly!

    • 0 0

  • Karać !!!

    tych pseudo przewozników aż do skutku , dla nich liczy się tylko zzysk a straty są niewspółmierne dla wszystkich użytkowników !!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane