• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cwaniactwo na drodze czy niezrozumienie? Kto zawinił w tej sytuacji?

mJ
8 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Jeden z naszych czytelników nagrał niebezpieczną sytuację na drodze, do której doszło tuż przed mostem wantowym im. Jana Pawła IIMapka w Gdańsku. Film nadesłał do naszego Raportu z Trójmiasta. Obejrzycie nagranie i oceńcie sami, kto zawinił w tym zdarzeniu, które należy do tych dość kontrowersyjnych.



Gdyby doszło w tej sytuacji do kolizji, kto byłby sprawcą?

RAPORT Z TRÓJMIASTA

Kamera pokładowa w aucie jednego z czytelników zarejestrowała w sobotę, 6 sierpnia, tuż przed południem niebezpieczną sytuację na drodze w Gdańsku. Co dokładnie się wydarzyło?

Na nagraniu widać dwa samochody, które poruszają się pasem rozbiegowym trasy im. majora Henryka SucharskiegoMapka. Z przodu jedzie biały ford, a tuż za nim srebrne audi. Jako pierwszy pas zmienia kierowca drugiego z aut, czyli audi. I w zasadzie to jest kluczowy moment całego zdarzenia. Audi "wskakuje" na trasę Sucharskiego, przyspiesza i niemal zrównuje się z wciąż jadącym pasem rozbiegowym Fordem.

Ford dojeżdża do końca pasa rozbiegowego i automatycznie włącza się do ruchu. Problem w tym, że w zasadzie na tej samej wysokości było już audi, które musiało wyraźnie przyhamować, aby nie doszło do kolizji. Brakowało niewiele. Ostatecznie po wyraźnym zwolnieniu prędkości przez obu kierowców audi delikatnie wyminęło forda i pognało do przodu. Na całe szczęście obyło się bez szkód.

Drobna kolizja. Czy wzywać policję?



Ocena sytuacji przez dyrektora PORD



Odnosząc się do materiału filmowego, możemy dostrzec przede wszystkim egoizm i brak współpracy pomiędzy kierowcami. To zdarzenie mogło być tragiczne w skutkach, a skończyło się na nieustąpieniu pierwszeństwa przejazdu podczas zmiany pasa ruchu, którego dopuścił się kierujący fordem. Na ostre słowa krytyki zasługuje również kierowca audi, którego zachowanie było niezwykle niebezpieczne. Na pewno zdawał sobie sprawę, że pas ruchu kończy się, kierujący fordem będzie przystępował do zmiany na sąsiedni, a mimo to zwiększył prędkość - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku.
Co myślicie o tym zdarzeniu? Czy waszym zdaniem sytuacja nagrana przez czytelnika to typowe cwaniactwo, a może brak komunikacji, niezrozumienie między kierowcami?

Jak napisać oświadczenie sprawcy kolizji?

mJ

Opinie (237) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Manewr

    Czy można uznać że kierowca Forda, wyprzedzał kierowcę Audi (nie ważne kto był na jakim pasie), więc ten popełnił wykroczenie bo przyspieszał będąc wyprzedzanym?

    • 0 0

  • zawsze na drogach jak cos sie dzieje to jest to bmw lub audi...

    • 0 0

  • Pseudo eko jazda kierowcy Forda (21)

    Pelny but na gaz kierowcy Forda na pasie rozbiegowym i problem sam by sie rozwiazal.
    Jednka teraz wielu rozpedza sie w tempie żółwia i potem tak to sie konczy.
    Mnie tez krew zalewa jak widze takich kierowcow jak ten z Forda- eko driving.

    • 45 63

    • Buc (1)

      Jesteś ford to van pewnie gość jedzie z rodziną na wakacje i nie zależy mu żeby zginąć ale co ty i twój cudowny samochodzik o tym może wiedzieć przecież " but "i do przodu

      • 1 7

      • a, jak rodzina to nie je $$ bne. przykro to sie nawet czyta co wypisujesz

        • 0 0

    • Tak, pełna zgoda Ford nie umie włączać się do ruchu

      • 2 0

    • Dobrze piszesz!

      • 0 0

    • (2)

      I przyznam ci rację, choć masz dużo minusów. Tamten źle przypięty rower i jedzie tym pasem rozbiegowym i jedzie i jedzie... Ja w ogóle nie korzystam z pasa rozbiegowego, jeśli nie muszę, a jeśli muszę, to wjeżdżam jak najszybciej na główny pas.

      • 8 4

      • Akurat tamten pas jest bardzo krótki. (1)

        I gdy się od razu włączysz do ruchu możesz trafić na innego "ogarniętego" który jedzie tam 140-150 kmh, bo zobaczył dwa pasy i pomyślał że jest na autostradzie.

        • 3 2

        • I to prawda, ale jak sam widzisz na materiale, sytuacja była taka, że można było wjechać, a nie tłuc się rozbiegowym prawie do końca, a potem zdziwienie, bo trzeba przyhamować do zera.

          • 14 1

    • (3)

      Hahaha pełny but powiadasz? Co to za narzecze czy dialekt? Z którego powiatu?

      • 11 12

      • Wejherowo

        • 1 3

      • Powiat Gdańsk (1)

        Urodzony w Gdańsku pasjonat motoryzacji.

        • 9 5

        • Niska inteligencja nie podlega niestety geograficznemu szufladkowaniu.

          • 5 7

    • (1)

      A co zrobić, jak jadę 2 tonowym klockiem o zawrotnej mocy 115 KM? xD Jak "depnę" to nie oszukujmy sie, nie wgniata w fotel...

      • 3 9

      • To zredukuj, a nie pchasz go na 5 przy 40...

        • 15 2

    • (3)

      A jazda przepisowa coś ci mówi?

      • 16 22

      • W przepisach nie ma nakazu jazdy do konca pasa rozbiegowego. Pierwszy wlaczyl sie do ruchu a ford mu wpychal sie pod kola.

        • 17 6

      • Nic mu nie mówi. Puste słowa bez znaczenia.

        • 8 9

      • Bez znaczenia jakie jest ograniczenie może być nawet 30 km/h

        Przyśpiesza się dynamicznie a potem utrzymuje prędkość.

        • 27 4

    • (3)

      Zapomniałeś napisać że powinieneś wpuścić kierowcę który znajduje się na pasie który się kończy , to się nazywa jazda na suwak

      • 3 31

      • Bredzisz bzdury.

        Usłyszałeś kiedyś hasło "jazda na suwak" i powtarzasz głupoty bez zrozumienia.

        • 21 0

      • w takim przypadku jak tu jazda na suwak nie obowiązuje.

        • 19 1

      • Popatrz człowieku w przepisy

        A później się wypowiadaj.

        • 20 0

  • (3)

    Kierowca audi zachował się jak typowy cwaniaczek, który zgrywa "ogarniętego" kierowcę. Cwaniak z gatunku tych z naklejkami "lewy pas to nie kółko różańcowe". Tępić takich cwaniaków, którzy zazwyczaj poruszają się zajeżdzonymi już przez Niemców autami z półki premium, którymi chcą zrobić wrażenie.
    Kierowca focusa nie musi być rajdowcem i szybko wskakiwać i włączać się do ruchu. Wszystko robił poprawnie gdyby nie buc z audi.

    • 72 15

    • A ja mam nowe audi, nie po niemcu zajechane. Czy jestem zwolniony z Twojej krytyki czy jakis inna wymowke wymyslisz? Kierowca Forda MUSI wbrew temu co piszesz szybko wskakiwac i wlaczac sie do ruchu. To jest umiejetnosc rowniez sprawdzana na egzaminie na prawo jazdy. Tam jest 100kmh ograniczenie wiec on powinien miec co najmniej 100 przy wlaczaniu sie do ruchu a nawet odrobine wiecej powiedzmy 110kmh (dla jego bezpieczenstwa aby moc wjechac przed auto poruszajace sie juz na drodze krajowej - to jego pas sie konczy a nie na samej drodze). O czym ty mowisz? Takie wymuszone wspolczucie produkuje kalectwo drogowe. Nic nie ma z tym wspolnego nowe audi lub stare audi, ludziom juz po prostu puszczaja nerwy. Szczegolnie jak to nie jest kierowca ktory ma lisc na szybie i wczoraj otrzymal prawko.

      • 0 0

    • (1)

      A znasz może ogarniętego intelektualnie kierowcę audi? Takiego, który mądrzej zainwestowałby kasę zarobioną na szparagach? No właśnie:) Osobiście też się zastanawiam jak na taki ptasi móżdżek typowego cwaniaka wpływa posiadanie takiego zajechanego szrota spawanego ze 3 typu kaldi lub bmw. Uruchamiają się w głowie jakieś instynkty pierwotne.

      • 19 4

      • Typowy Polak zkurysyn z ciebie

        • 2 7

  • Opinia wyróżniona

    Formalnie kierowca w Audi jechał zgodnie z przepisami, ale... (38)

    moim zdaniem powinno zmienić się przepisy, żeby takie numery (wyskakiwanie z pasa rozbiegowego i wyprzedzanie, blokujac jednocześnie możliwość wlaczenia się do ruchu) były nie dozwolone. Abstrahujac od faktu, że to najłagodniej mówiac nieuprzejmość najniższego rzędu, to jest to po prostu skrajnie niebezpieczne. Trudno zrozumieć, jak ktoś może taka jazdę usprawiedliwiać w jakikolwiek sposób.

    • 314 17

    • Może nie przepisy a oznaczenia poziome na drogach ? (2)

      Na pasie rozbiegowym powinien być odpowiednio długi odcinek linii ciągłej, tak by auta się rozpędzały na pasie równoległym, nie mogąc jeszcze przeskakiwać w lewo. Dopiero pod koniec rozbiegówki linia przerywana.
      Dałoby to czas na spokojną ocenę w lusterkach co się dzieje na sąsiednim pasie. To samo dotyczy lewego skrajnego pasa - w tym miejscu powinien być oddzielony linią ciągłą (przynajmniej jednostronnie), by znów nagle w czasie włączania się do ruchu nie pojawiło się auto z lewego pasa.

      • 3 5

      • to dlaczego ja daje rade mimo iz tam jest krociutki rozbiegowy z uwagi na most?

        • 0 0

      • Wtedy jest spora szansa na to,

        że nie będziesz mógł zjechać przez ciągła gdy jest wolne i później również, bo ktoś się w tym miejscu pojawi

        • 7 1

    • A ja widzę jedną okoliczność łagodząca dla audi (7)

      Coś, z czym stykam się na codzień. Ford po prostu się wlókł i nie zamierzał przyspieszyć- 40-50 km/h i wjeżdżamy na drogę, która jadą 70-100- tez bardzo niebezpieczny manewr, może w ostatniej chwili przyspieszył, stad audi go nie wyprzedziło... Obstawiam, ze kierowca audi po prostu zgłupiał, bo nie wiedział, co ten w fordzie zamierzał, a nie, ze było to chamstwo drogowe. Mógł tez nie wiedzieć, ze ten pas rozbiegowy tak szybko się kończy. Ale po filmie nie sposób rozstrzygnąć, wiec nie wiem. No i oczywiście miał pierwszeństwo.

      • 29 13

      • co najmniej 100 ludzie tam jada. 100 jest ograniczenie a droga dwujezdniowa dluga prosta wiec na pewno sie zdarza wiecej. Ten z Forda to potencjalny zabojca drogowy i powinien albo isc na kurs doskonalenia jazdy albo odpuscic sobie jezdzenie zanim kogos zabije.

        • 0 0

      • ten w Fordzie pewnie po prostu jechał przepisowo (3)

        • 8 9

        • tak nie bardzo przepisowo (2)

          na filmiku widać, że w okolicach latarni Audi wyprzeda forda: do zwężenia pasa rozbiegowego jest wg google maps 100 metrów, ford jechał tam 6 sek, więc jechał ok 60km/h a jakieś 115m wcześniej już mógł jechać 100 km/h, zatem raczej blokował ruch niż jechał przepisowo;
          poza tym dlaczego nikt nie bierze pod uwagę, że ford mógł przyhamować? dlaczego jedyną słuszną opcją rozpatrywaną tutaj jest to, że ford musi wjechać przed audi?

          • 13 8

          • Jak się przyjrzysz na filmiku to widać, że przed białym jeszcze był jeden czarny samochód który z rozbiegówki zmienił pas wraz z audi, tylko ford został w tym miejscu w którym był. Więc raczej nie jechał wolno bo chciał tylko dlatego, że przed nim były też samochody. Ale jeden fakt jest - jak widzisz inny samochód na pasie jadący szybciej to zwalniasz i wbijasz za niego a nie koniecznie na pałę przed nawet jak nie zdążysz. Na moje to co się stało to efekt niedogadania na drodze kierowców i tyle (czasem wystarczy ułamek sekudny), jakby audi specjalnie to robił toby się i z nim stuknął a nie próbował wymijać. Możliwe też że ford dopiero co wypakował się po zęby bagażami i kierowca zapomniał, że przyspieszenie już będzie nie te ;).

            • 7 1

          • bo to nienawisc do AUDI, generalnie FORD musial wpuscic Audi jak ono bylo juz na glownej, Koniec kropka.

            • 4 7

      • Naprawde? (1)

        Ford sie jechal za wolno?
        Oddaj prawko albo sie nie udzielaj z takim mysleniem bo jeszcze co glupsi wezma cie jako przyklad..
        Masakra.Nic w tym wypadku nie usprawiedliwia braku kultury kierowcy Audi!!!
        Zwykly patafian

        • 10 12

        • Sam jestes patafian, ja popieram kierowce AUDI, to FORD musial ustapic i to zrobil

          • 5 11

    • (2)

      Jakie chamstwo audi? To Ford zakuta pała gazu nie potrafi dodać włączając się do ruchu.

      • 15 38

      • dokladnie. nie widza balwany ze on uzywa pasa rozbiegowego jako bulwaru. jeszcze przy tak krotkim pasie rozbiegowym przy drodze na ktorej jest chyba 100kmh (70 sie dalej zaczyna) trzeba dac ogien pelen. co on sie boi ze mu 30-40ml paliwa wiecej spali na trasie? To niech na autobus sie przesiadzie bo i tak go nie stac, niestety na samochod. ja tez czesto robie tak jak ten Audi z tym ze nie bawie sie w blokowanie kogos bo nie bede ryzykowal swoim autem tylko daje pelen ogien trabie i wyprzedzam go. i**otow zostawia sie z tylu a nie ryzykuje kolizje i tu jest wina (nie prawna tylko zwyczajowa) audi

        • 0 0

      • To prawda, włączać do ruchu trzeba się zdecydowanie w tamtym miejscu

        A nie 40 km/h jak niedzielny kierowca...

        • 6 1

    • kazde chamstwo opiszesz przepisami?

      • 0 0

    • jaka zmiana przepisów

      już na głównej ulicy zamiast łapać ścigających się w trójmieście ogranicza się prędkość dla wszystkich nie udolność służb powala katar tylko potrafią złapać

      • 0 0

    • Dokładnie, Audi chamowate strasznie ale patrząc stricte na literę prawa to ford wykonał manewr niezgodnie z przepisami (1)

      • 7 1

      • Fodr powinien dostac mandat za stworzenie niebezpiecznej sytuacji, juz sciagam i wysylam ten film na Policje

        • 3 4

    • (15)

      Jazda na suwak , to naprawdę da się zrobić potrzebna jest tylko odrobina dobrej woli.

      • 10 58

      • tam jest znak ustap pierszenstwa! 11 sekunda filmu!, w przepisach nie ma dobrowolnosci i tyle w temacie

        • 3 0

      • (11)

        Tylko, że w tej sytuacji nie ma mowy o jeździe na suwak, bo nie było żadnego zatoru. Tutaj to jest po prostu chamstwo kierowcy audi. I taki dzban prawdopodobnie uważa się za świetnego kierowcę...

        • 125 6

        • (10)

          Nie musi być zatoru , kończył się pas i kierowca z lewej powinien go puścić , ja bym zdjął nogę z gazu żeby samochód z rowerami mógł wjechać no ale.....

          • 26 61

          • Ale o czym ty piszesz? Wiesz kiedy stosuje się jazdę na suwak a kiedy nie? (8)

            Bo w tej sytuacji na pewno nie.

            • 67 2

            • (4)

              Kiedy kierowca obok chce zmienić pas obojętnie z jakiego powodu wpuszczam bo myślę że ma powód żeby to zrobić . Oprócz prawa pisanego jest jeszcze zwykła życzliwość i zrozumienie które ułatwiają życie . Dziś Ty wpuścisz jutro Ciebie wpuszczą bo tak to działa .Dużo nam jeszcze brakuje do zrozumienia oczywistych zasad życia z innymi .

              • 42 21

              • ale kierowca w Audi nie myśli, on tylko trzyma kółko i wciska pedały

                przepisy a kultura jazdy to 2 różne rzeczy, przecież wielokrotnie wpuszczamy kogoś z drogi poporządkowanej jak mamy korek, a tak zgodnie z przepisami ta osoba powinna stać tam do 20dziestej aż korek zniknie,
                jak ktoś jest na rozbiegowym pasie to umożliwiamy mu zmianę pasa - uczą tego na kursie, magiczne słowo to umożliwić, można zwolnić i dać lukę przed sobą, albo przyspieszyć i dać lukę za sobą, albo zmienić pas na zewnętrzny
                to się nazywa kultura jazdy

                • 27 3

              • (1)

                Wszyscy jesteśmy tutaj po Twojej stronie, tylko rozmawiamy o tym, że myliłeś się w kwestii jazdy na suwak. Przepisy mówią, że obowiązuje ona w korku. Inna sprawa, że powinna tutaj zadziałać zwykła życzliwość - kierowcy uniknęliby niebezpiecznego manewru i ruch byłby płynny.

                • 28 0

              • Jest tez przepis, ktory zabrania rozpoczynania wyprzedzania pojazdu, ktory prawidlowo sygnalizuje swoj manewr.

                Natomiast to by bylo wykroczenie, a w razie kolizji w tej sytuacji wylaczna wine ponosilby kierowca forda.

                • 4 7

              • Lepiej być głupkiem i milczeć niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.

                • 14 4

            • Jazda na suwak (1)

              obowiązuje w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym (lub dwoma) pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy. Tu nie widać, żeby był jakikolwiek zator na drodze, więc pojazd zmieniający pas na sąsiedni ma obowiązek ustąpienia tym, którzy nim się poruszają.

              • 15 2

              • Skoro amen to znaczy tak po katolicku. Skoro po katolicku to wszystko wyjaśnia .

                • 3 6

            • Czyli ty byś nie wpuścił?

              • 1 5

          • Zaden przepis go do tego nie zobowiazuje.

            • 4 1

      • tu nie działa zasada jazdy na suwak

        • 6 0

      • widzisz jak podsumowano twoją wypowiedź , "chłop żywemu nie przepuści"

        • 5 0

    • Cham z audi, ale za to ford ślamazara, trzeba było depnąć fordowi

      • 10 0

    • (1)

      Celowe przyspieszanie w celu uniemożliwienia komuś włączenia się do ruchu powinno być traktowane identycznie, jak przyspieszanie przez samochód wyprzedzany - i jedno, i drugie zachowanie tworzy sytuację niebezpieczną.

      • 28 5

      • I nawet tak jest, ale zazwyczaj nie da sie niczego takiego dowiesc.

        • 4 1

    • audi to styl życia

      jawne chamstwo ze strony audi, tylko. że kierowca forda jedzie zgodnie z filozofią uwaga bo jadę, spotkanie dwóch cymbałów, na szczęście bez konsekwencji

      • 26 3

  • tu nikt ne zawinił (1)

    to takie coś jak wyprzedzenie osoby starszej w wyścigu do kasy w sklepie. Taki typowy brak życzliwości. Czyli miłości do bliźniego. Niektórzy tu usprawiedliwiają bo się ten z rowerami wlecze. Ma rowery pewnie załadowany z rodziną i nie chce katować samochodu. Wielu takich codziennie walczy o pole position na każdym skrzyżowaniu nawet jak widzi ze jest czerwone światło.

    • 0 0

    • Tia... A potem jedzie taka eko-melepeta i przyspieszyć nie umie... 1700RPM na 6 przy 40km/h, i się dziwi, że to nie przyspiesza...

      • 0 0

  • 38% mówi, że to wina Audi, 27% że obu (4)

    Ludzie, oddajcie prawka... Stwarzacie tylko zagrożenie...

    • 13 5

    • Mozna tez nie zrozumiec pytania. Powstanie niebezpiecznej sytuacji z cala pewnoscia jest wina kierowcy audi. (3)

      Ale gdyby doszlo do kolizji, to chyba wiadomo by bylo, kto zmienial pas i sie nie upewnil?

      • 0 3

      • (2)

        Jakie Audi... Jakby w Fordzie nie jechał melepeta to by do niczego nie doszło...

        • 3 1

        • jak by w audi była kultura to oba by spokojnie pojecghały. (1)

          • 0 0

          • Ależ w Audi była kultura. Zmienił pas przepisowo, z kierunkiem. A że melepecie z Forda nie udało się, mimo zatrważających wysiłków, osiągnąć odpowiedniej prędkości... no cóż, problem melepety.

            • 0 0

  • A co tu oceniać (1)

    Winny jest kierujący audi bo przyspieszał na pasie na którym powinnien utrzymać stałą prędkość by dołączający do ruchu z pasu do rozbiegu mógł dostosować prędkość i bezpiecznie wjechać na ten pas

    • 0 0

    • Co? Od momentu zmiany pasa Audi jest "u siebie" i ma prawo, w pewnym sensie, mieć głęboko w tyłku tych na pasie rozbiegowym. To w ich interesie jest zrównać prędkość i płynnie włączyć się do ruchu, a nie jak ostatnie melepety.

      • 0 0

  • Styl jazdy forda wskazuje na kobietę...

    • 0 1

  • Śpiąca królewna

    Czemu kierowca forda nie zmienił pasa jak tylko miał możliwość,nie chwalę kierowcy Audi,ale takie śpiące królewny to ręce opadają,albo jedzie taki wolniej niż cała ścieżka rowerowa i jeszcze go pogłaskać bo przecież bezpiecznie jedzie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane