• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy auta elektryczne będą miały zakaz wjazdu na promy?

Michał Jelionek
9 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (110)
Czy na promy Stena Line i Polferries mogą wjeżdżać samochody elektryczne i hybrydowe? Czy na promy Stena Line i Polferries mogą wjeżdżać samochody elektryczne i hybrydowe?

Jakiś czas temu norweska linia promowa Havila Kystruten poinformowała, że nie będzie wpuszczała na pokłady swoich jednostek aut z napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Powód? Bezpieczeństwo i obawy w razie pożarów takich pojazdów. Czy w ślady Norwegów pójdą także Stena Line i Polferries? Mamy odpowiedź.



Czy podróżując, promem czuł(a)byś się bezpiecznie, gdyby "elektryki" miały zakaz wjazdu na pokład?

O tym, jak trudno całkowicie ugasić samochód elektryczny, przekonaliśmy się niedawno. Przypomnijmy, że nieopodal Trójmiasta całkowicie spłonął elektryczny Mercedes. Akcja gaszenia i przede wszystkim czasochłonnego wychładzania baterii, która nie chciała dać za wygraną, trwała łącznie 21 godzin. To rekord Polski w długości gaszenia auta elektrycznego. Do wychłodzenia baterii wykorzystano kontener z wodą.

"Elektryki" z zakazem wjazdu na promy?



Co ciekawe, pierwszą linią, która niedawno ogłosiła, że ze względów bezpieczeństwa nie będzie wpuszczała na pokład promów pojazdów na prąd, jest norweski przewoźnik Havila Kystruten. To niemałe zaskoczenie, bo przecież Norwegia od lat promuje elektromobilność i jest wiodącym rynkiem samochodów elektrycznych. To właśnie w Norwegii sprzedaje się zdecydowanie więcej aut elektrycznych niż spalinowych. Decyzja może dziwić jeszcze bardziej, gdy dowiemy się, że flota norweskiego armatora jest właśnie w trakcie modernizacji na... napęd hybrydowy.

Zakaz wprowadzony przez norweską firmę to zapewne także pokłosie zdarzenia z początku 2022 roku i wielkiego pożaru samochodowca Felicity Ace, który transportował tysiące aut, wśród których były "elektryki". Pożaru nie opanowano, a jednostka zatonęła w pobliżu archipelagu Azorów.

Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne? Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?

Stena Line i Polferries wprowadzą zakaz?



Prom Stena Line. Prom Stena Line.
Czy dobrze nam znani przewoźnicy - Polferries i Stena Line - pójdą w ślady norweskiego Havila Kystruten?

Odpowiedź brzmi: nie.

- Większość operatorów promowych, w tym Stena Line, przyjmuje na pokład auta elektryczne. Nie planujemy wprowadzać zakazu przewożenia samochodów elektrycznych. Wspomniana firma z Norwegii obsługuje głównie promy pasażerskie o bardzo ograniczonej pojemności samochodowej oraz prowadzi żeglugę przybrzeżną. To inny charakter działalności, gdzie przewóz samochodów nie odgrywa znaczącej roli. Dla przykładu, ten przewoźnik może zabrać na pokład samochody tylko w dwóch swoich portach, a w pozostałych 32 - już nie. Powodem podanym przez tę firmę jest analiza konsekwencji ewentualnego pożaru na ich konkretnych statkach, w warunkach jakie posiadają, jak też w warunkach żeglugi na danym akwenie - wyjaśnia Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.


Prom Polferries. Prom Polferries.
Podobnie jest w przypadku Polferries.

- Nie planujemy w najbliższym czasie wprowadzać ograniczeń w przewozie aut elektrycznych i hybrydowych - zapewnił Michał Arciszewski, rzecznik prasowy Polferries.
Co więcej, przewoźnicy zapewniają, że są w stanie bezpiecznie przewozić takie pojazdy na pokładach promów.

- My, jak i wielu innych operatorów, jesteśmy w stanie bezpiecznie przewozić zarówno samochody napędzane paliwami kopalnymi, jak i te elektryczne. Nieustannie szkolimy nasze załogi, aby zapewnić właściwe postępowanie w razie każdej ewentualnej sytuacji niebezpiecznej, w tym pożaru. Obecnie nie rozważamy ograniczeń przewozu maszyn napędzanych elektrycznie - dodaje Zembrzycka.
Szkolenie strażaków z aut elektrycznych. Poznają 24 modele Szkolenie strażaków z aut elektrycznych. Poznają 24 modele

  • Czy na promy Stena Line i Polferries mogą wjeżdżać samochody elektryczne i hybrydowe?
  • Czy na promy Stena Line i Polferries mogą wjeżdżać samochody elektryczne i hybrydowe?
  • Czy na promy Stena Line i Polferries mogą wjeżdżać samochody elektryczne i hybrydowe?
  • Pokład promy wypełniony pojazdami.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • Słowo klucz

    Nie planujemy w najbliższym czasie....

    • 13 0

  • I proszę, cyk...

    i już nie będzie wolno podróżować własnymi samochodami po świecie. Na prom rowerem. Widzicie jak Was dy....ją? Jak dzieci....

    • 24 2

  • Samochód elektryczny dla wszystkich to utopia. (2)

    Chodzi tylko i wyłącznie o pozbawienie nas szybkiego i wygodnego przemieszczania się.

    • 61 4

    • Jest też polityka i chciwość

      Korpo chcą nas bardziej uzależnić od Chin i oczywiście jeszcze więcej przy okazji zarobić.

      • 8 1

    • Tu chodzi aby zarznac gospodarke UE a pozniej wykupic za grosze i dalej sprzedawac benzyniaki i diesle

      klasyczne przejecie. Zobaczcie kto finansuje ideologie CO2 i EV. No banki tzw producenci kredytów przez dodruk kasy. Na szczęście Niemcy Francja rozumieją to i stawiają ogromny opór.

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeden, drugi incydent...
    Poczekamy, zobaczymy.

    • 30 3

  • Jedyny sposób na gaszenie auta elektrycznego to chyba po prostu zrzut do wody? (1)

    • 20 1

    • Awykonalny Tylko zobacz jak auta są upchane na promach

      • 0 0

  • Poziom edukacyjny dzbanków jak widac jest ponizej podstawówki do schłodzenia woda jest najtansze ale jednocześnie najmniej (2)

    dlatego w przemysle stosuje sie inne ciecze czy gazy .Ale to jest dla nich jak widac za trudne

    • 7 13

    • Powiedział mądrala

      • 1 1

    • Skoro inna ciecz do gaszenia elektryka jest tak dobra ale droga, to własciciel elektryka powinien za to płacić.

      • 0 0

  • Parkowac na zew deku i jak sie zapali to wrzucic do morza do wody. Zamiast polewac gasnicami.

    proste

    • 15 1

  • To chyba jasne. Auto elektryczne kosztuje wiecej niż człowiek, wiec kto by się przejmował bezpieczeństwem ludzi.

    • 15 2

  • (3)

    Możemy naszymi promami bezpiecznie transportować samochody elektryczne, powiedziała przedstawicielka przewoźnika.
    A poza marketingowym bełkotem to może coś konkretnego na ten tamat?
    Jak ta panienka wyobraża sobie szybkie ugaszenie pożaru kilku lub kilkunastu samochodów elektrycznych w przedziale cargo?
    Systemy p-poż instalowane pod pokładem nie są obliczone na gaszenie tego typu pojazdów.

    • 20 3

    • Brak wyobrażni (1)

      Ta Pani rzecznik Stena LIne to nie ma wyobraźni - szybciej i łatwiej jest opanować pożar na promie na którym jest 10 samochodów i pływa przy linii brzegowej niż gasić prom z 200 samochodami który jest na pełnym morzu

      • 1 3

      • Tego nie wiemy

        Prom na 10 samochodów to coś mniejsze od tego co pływa przez Wisłę. Na takiej łupince jest pewnie jedna czy dwie ręczne gaśnice, 3 osoby załogi i tyle. Na promie pełnomorskim masz kilkadziesiąt osób załogi, zaawansowane systemy gaśnicze, ratunkowe itd. To, że prom jest mniejszy i bliżej brzegu, nie znaczy że łatwiej opanować pożar. Podobnie jest z samolotami - malutka cessna w razie pożaru jest w czarnej d, wielki boeing potrafi ugasić silnik w locie i spokojnie kontynuować do najbliższego lotniska.

        • 1 0

    • Czego Ty wymagasz od rzeczniczki, która najprawdopodobniej prom widziała jedynie z okna swojego biura i na statku nie przepracowała pewnie ani jednego dnia.

      To tak samo jak z tymi przemądrzałyminpanienkami z agencji crewingowych wrzucającymi ogłoszenia typu "kucharz z doświadczeniem z kontenerowca".

      Gadka z nimi z agencji w stylu, był pan 2/E na statku niebieskim, a my szukamy kogoś z doświadczeniem ze statku zielonego.

      • 0 1

  • stena line - brak logicznego sensu i wyobraźni (5)

    "Wspomniana firma z Norwegii obsługuje głównie promy pasażerskie o bardzo ograniczonej pojemności samochodowej oraz prowadzi żeglugę przybrzeżną" Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska"
    Tłumaczenie Stena Line jest nielogiczne i pozbawione sensu - gdzie łatwiej będzie uratować prom oraz pasażerów gdy zapali się elektryk na pełnym morzu czy na przy wodach przybrzeżnych . łatwiej ugasić 100 samochodów czy 10 .

    • 23 4

    • (2)

      ale pekuńja nie omlet
      tamta firma może zadbać o bezpieczeństwo, bo nie straci dużo forsy jak nie będzie wozić pewnych fur
      a polferries inaczej, z chciwości chętniej zaryzykuje nasze życie, licząc na szczęście i brak pożaru.
      nie oni jedni

      przypominam, że niejaki Titanic też liczył na szczęście. dlatego mieli ciut małowato łodzi i tratew.
      dziś za niemanie środków ratunkowych było by więzienie, na lata, oraz rujnujące kary

      kiedyś samochody mogły nie mieć pasów, a kierowcy mogli pić alkohol do woli.
      kiedyś można było polić papierosy nawet w szpitalu, nawet na pulmonologii, na sali chorych
      se už nevrati. świat ucieka od wolności i indywidualnego rozsądku, do administracyjnej regulacji

      • 3 2

      • (1)

        oczywiście mały lokalny dzikoludowy i peryferyczny przewodnik nie moźe wychodzić przed szereg
        ale jak większe firmy, jak DFDS tak zrobi, to wszyscy będą naśladować, a ubezpieczenia to wymuszą

        a tymczasem, pekuńja

        • 1 0

        • Byłem w tym duńskim kołchozie jeden jedyny raz i zwolniłem się.
          Motto przewodnie firmy identyczne jak na bramie obozu.

          • 0 1

    • No tak. Co oni wiedzą o żegludze i frachcie. Ty na pewno wiesz więcej. (1)

      • 3 1

      • Dyplom C/O. Od 2005 roku na morzu.

        Tyle w temacie "wiedzenia więcej".

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane