• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: TIR-y blokują drogi, bo bramy wjazdowe są za ciasne

Krzysztof
28 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (54)

Na mapie Trójmiasta jest wiele firm, które przyjmują wielkie zestawy ciężarówek z dostawami, ale nie są do tego kompletnie przystosowane - napisał nasz czytelnik. Może przy budowie takich placów warto pomyśleć o lepszych rozwiązaniach chociażby dla wielkich TIR-ów?

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Jak się zachowujesz, gdy inny pojazd zablokuje drogę?

Poniżej prezentujemy list naszego czytelnika, pana Krzysztofa z Gdańska.

Ostatnio utknąłem w korku na dobrych kilka minut, bo ogromna ciężarówka z naczepą nie mogła zmieścić się w ciasnej i wąskiej bramie jakiejś firmy, do której dostarczała towar. Próbując wcisnąć się w bramę - zablokowała ruch i unieruchomiła kilkadziesiąt samochodów.

Absolutnie nie mam pretensji do kierowcy, który kilkukrotnie próbował wpasować długi zestaw w kilkumetrową bramę. Na pewno chłopak był mocno zestresowany całą tą sytuacją i niepowodzeniem, a przecież po obu stronach sznury aut coraz mocniej się wydłużały. Nikt jednak nie trąbił, nie okazywał swojego zdenerwowania.

Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo Lód spadający z ciężarówek to duże niebezpieczeństwo
W końcu po którymś razie "łamania" naczepy przy eskorcie dwóch czy trzech osób - udało mu się wjechać na posesję. Konkluzja tej historii jest taka, że wiele firm kompletnie nie dba o zapewnienie odpowiednich warunków dla chociażby dużych dostawców. A później tworzą się takie sytuacje, jak ta na filmie.

Bycie kierowcą dużej ciężarówki to niełatwa sztuka. Często muszą mierzyć się z takimi sytuacjami, ciasnymi uliczkami, wąskimi bramami, niskimi wiaduktami, a niekiedy nawet grząskim gruntem.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (54) 5 zablokowanych

  • I nie łatwiej dać to wszystko na pociąg? (1)

    No blokowałoby nikomu drogi, byłoby tańsze, szybsze i lepsze

    • 3 3

    • a widziałeś żeby tory szły do tej firmy?

      • 2 0

  • No cóż PL

    Taki mamy klimat. Właściciel cieszy się bo oszczędził, projektant bo zarobił, wykonawca bo zamontował. A rozsądek umiera, bo nikt wcześniej poprostu nie pomyślał

    • 2 0

  • Przecież to nie jest duża firma . A na pace pewnie jedna paleta do wyładunku . Złożony problem . Warunki komunikacji. Dostawa . Transport noe koniecznie dedykowany. Bo firmy w nowoczesnych miastach są w strefach indastry a nie wszedzie tam gdzie sZwagier miał do sprzedania działkę .

    • 2 0

  • A to tylko oni?

    A kurierzy? A dostawcy leków? Są dla nich miejsca gdzieś? Nie ma. A parkować gdzieś muszą.

    • 2 0

  • i tak miał dobrą pogodę

    i dobrą widoczność w lusterkach. a bywa że cofa się nocą i jeszcze w śnieżycę albo deszcz. i jeszcze nikt nie wyjdzie i nie pomoże

    • 4 0

  • Pan Krzysztof utknął na dobrych kilka minut

    Skoro były dobre to po co grymasić?

    • 2 0

  • kamerzysta kapuś

    zero empati

    • 1 1

  • A jak ma być inaczej ?

    Mamy rów przy posesji, mostek 6m szeroki, zmieniałem rury betonowe bo jedna pękła - zajęcie pasa drogowego, papierologia i biurokracja - chciałem szerszy mostek ale nie wolno, udało się tylko dlatego, że nie było dostępnych rur 2m i 3m, tylko 2,5m, więc "warunkowo" pozwolili na 7,5m, a powyżej 10m nie ma co marzyć, jakiś chory operat wodny i inne głupoty. Ledwo na raz wjeżdżam solówką i to tylko dlatego, że bramę przesunąłem głębiej. Ustawodawca wie, co robić, żeby nie było sprawniej ani bezpieczniej. A robi się coraz gorzej - wymyślają coraz to nowe szykany i jednocześnie ogłaszają wysokość kar - bo w końcu tylko o to chodzi.

    • 2 0

  • Bimet na Grunwaldzkiej ma z kolei za "płytkie" bramy.

    Tam ciężarówki, zatrzymując się przy punkcie kontrolnym, zastawiają całą szerokość chodnika, a czasem wręcz wystają na prawy pas jezdni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane