• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: dlaczego kierowcy nie potrafią ustawiać trójkąta?

Rafał
8 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
"Kierowcy bagatelizują poprawne ustawianie na drodze trójkąta ostrzegawczego" - twierdzi nasz czytelnik. "Kierowcy bagatelizują poprawne ustawianie na drodze trójkąta ostrzegawczego" - twierdzi nasz czytelnik.

Już któryś raz mijam na drodze zepsuty samochód, którego kierowca nie potrafi porządnie i przede wszystkim widocznie dla innych kierujących ustawić trójkąta ostrzegawczego - pisze pan Rafał, czytelnik Trojmiasto.pl. Czy rzeczywiście kierowcy mają problem z odpowiednim ustawieniem trójkąta ostrzegawczego w razie awarii czy kolizji?



Zazwyczaj kierowcy rozstawiają trójkąty ostrzegawcze:

Poniżej przedstawiamy treść wiadomości od czytelnika do naszej redakcji.

Bardzo proszę redakcję o poruszenie tematu kierowców bagatelizujących poprawne ustawianie trójkąta ostrzegawczego. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, jak ten z pozoru błahy przedmiot jest ważny dla bezpieczeństwa uczestników ruchu.

Kilka dni temu omal nie wpakowałbym się w uszkodzony na drodze pojazd, który "rozkraczył" się zaraz za zakrętem w obszarze niezabudowanym. Kompletnie go nie widziałem, bo nie dość, że było już szaroburo, to widoczność ograniczały drzewa. Co gorsza, kierowca zepsutego auta ustawił trójkąt odblaskowy z 10-15 m za pojazdem. Naprawdę niewiele brakowało, a oprócz mechanika, właściciel potrzebowałby także blacharza i lakiernika. Nie wiem co nim kierowało? Brak wiedzy, wyobraźni? A może lenistwo? W takich sytuacjach na usta cisną się jedynie mało parlamentarne słowa.

Dlaczego ludzie nie myślą? Przecież chodzi o ich bezpieczeństwo. A ustawienie trójkąta nieco dalej, w zdecydowanie lepiej widocznym miejscu nic nie kosztuje. Pamiętajmy również o stosowaniu świateł awaryjnych.

Przypomnijmy, że trójkąt ostrzegawczy to obowiązkowy element wyposażenia każdego pojazdu. Należy go rozkładać w sytuacjach, w których doszło do awarii lub kolizji/wypadku.

Odległość w jakiej powinien zostać ustawiony trójkąt ostrzegawczy, zależy od rodzaju drogi. W przypadku, gdy do unieruchomienia doszło na autostradzie bądź drodze ekspresowej - trójkąt należy rozstawić w odległości 100 m od samochodu.

Na drodze poza terenem zabudowanym trójkąt należy ustawić w odległości od 30 do 50 m za autem. W przypadku obszaru zabudowanego przepisy nie określają, w jakiej odległości za pojazdem powinno się ustawić trójkąt. Kierowca powinien ocenić sytuację i według własnego uznania rozstawić trójkąt.

Za brak trójkąta w pojeździe można otrzymać mandat karny w wysokości od 20 do 500 zł. Natomiast za brak bądź nieodpowiednie sygnalizowanie postoju pojazdu po uszkodzeniu lub wypadku - policjant może nałożyć na kierowcę mandat w wysokości 150-300 zł.

W oddzielnym artykule wytłumaczymy, w jakich sytuacjach nie trzeba stosować trójkąta ostrzegawczego.


Stąd też mój apel do wszystkich kierowców: nie prowokujmy niebezpiecznych sytuacji na drodze. Wystarczy uruchomić wyobraźnię, przewidzieć ewentualne zagrożenie i zadbać o bezpieczeństwo wszystkich dookoła. To naprawdę nic nie kosztuje.
Rafał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (73) 1 zablokowana

  • Bo takie maja umiejętności i wiedz

    Obwodnica, droga ekspresowa, czy autostrada a trojkat 10m za autem. Trojakt ma ostrzegać i chronić Cię żeby ktoś miał szanse ominąć Cię czy wychamowac. Trojkat nie służy do oznaczania ze stoisz bo się popsuło auto tylko ostrzega innych kierowców przed zagrożeniem. Postaw w mieście te 10-15m za autem żeby inni mieli czas zareagować. Na obwodnicy czy autostradzie powinno być 100m ale już nawet te 30-50 robi różnice. A wy stawiacie obok auta a z tylu dzieją się cuda aż w końcu ktoś pakuje się wam w zderzak

    • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    Prędkość pojazdu należy tak dostosować, aby zatrzymać się na widocznym odcinku drogi. (4)

    Światła awaryjne, trójkąt ostrzegawczy, kamizelka odblaskowa są potrzebne ale użycie następuje po chwili

    • 26 8

    • Uważasz, że zawsze jest to możliwe? (2)

      Jeżeli pojazd stoi tuż za zakrętem to często jadący mają za krótki czas na reakcję. Np. stoi samochód za zakrętem, jedzie sznur samochodów. Jadąc jako kolejny samochód masz jeszcze krótszy czas reakcji, gdy przed Tobą też późno zareaguje.

      • 4 0

      • (1)

        To już własny wybór i problem jadącego jako kolejny, że jedzie za blisko poprzedzającego pojazdu. "Niezachowanie odstępu od poprzedzającego pojazdu".

        • 2 4

        • Dobra, bo widzę, że jak dziecku trzeba, łopatologicznie

          Nie chodzi o odstępy między pojazdami a o brak widoczności, bo jest np zakręt, krzaki czy inny wuj

          • 0 1

    • Ale tu mowa o ustawieniu w zbyt małej odległości od uszkodzonego pojazdu. Wiadomo że należy wyjść i go rozstawić natychmiast po zatrzymaniu/unieruchomieniu auta. Ale mało kto zdaje sobie sprawę że jak zrobi 10 kroków od samochodu to zbyt mało (niestety kierowcy nie wiedzą że perspektywa się zmienia i jak zrobią te 10krokow to tylko sekunda drogi samochodu) może trzeba tłumaczyć inaczej, nie każdy wie ile metrów to jaka odległość, prościej powiedzieć ile kroków od samochodu i wtedy zdziwienie że tyle trzeba iść i to nie normalne. Jak się siedzi za kierownicą nie zdaje się sprawy z prędkości.

      • 2 0

  • Nie mierzcie innych, swoją miarą

    • 3 0

  • (2)

    Dlaczego? Bo 80% z kierowców nie powinno prowadzić auta, są na to za mało inteligentni, mają wszystko i wszystkich gdzieś

    • 8 1

    • Mysle, ze ten odsetek jest znacznie mniejszy, ale takich kierowcow najbardziej sie widzi i najlepiej zapamietuje, stad zludzenie, ze jest ich zdecydowana wiekszosc. Teraz mamy artykul o tym, ze ktos zle ustawil trojkat. Zapewne w tym samym czasie bylo z 10 przypadkow dobrze ustawionych trojkatow, ale nikt o tym nie napisze, bo po co?

      • 2 1

    • I Ty pewnie sam zaliczyłeś sie do tych 20% hahah

      • 0 0

  • Czy aby za dużo nie wymagamy?

    Jak taki kierowca ma ogarnąć odpowiednie ustawienie trójkąta, jak on nawet odległości od poprzedzającego go auta nie potrafi odpowiednio ocenić i siedzi wciąż na zderzaku, a, że gościa mimo to dobrze nie widzi to wspomaga się światłami dlugimi aby go dojrzeć.
    Czy aby nie za dużo wymagamy od takich elementów drogowych??

    • 8 1

  • jak ustawisz w przepisowej odległości

    to inny Ci go ukradnie, w imię tego staropolskiego hasła: okazja czyni złodzieja.

    • 2 6

  • Pewnie nie chce im sie daleko isc od auta

    • 4 2

  • najważniejsze to mieć różaniec na lusterku i Krzysztofa na desce (2)

    • 7 2

    • Czy Krzysztof ma kiwającą z troska głowę?

      • 0 0

    • Albo naklejkę

      Lubie zapie ..

      • 0 0

  • Na autostradzie najlepiej wezwać

    służby do zabezpieczenia auta stojącego na poboczu. Po niedługim czasie przyjeżdżają i obstawiają słupkami miejsce zatrzymania. Oczywiście do ich przyjazdu należy mieć wystawiony trójkąt i najlepiej być oddalonym w bezpiecznej odległości od pojazdu.

    • 1 0

  • a jest coś co kierowcy potrafią? a no tak: (1)

    -smrodzić
    -hałasować
    -truć
    -niszczyć
    -zabijać
    -paraliżować

    to im świetnie wycbodzi...

    • 3 6

    • A co Ty potrafisz oprócz wylewania jadu w sieci? Ten jad to z powodu frustracji, że jestes nieudacznikiem?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane