• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Zlotowy jak górnicy.

    Nie do ruszenia jedni i drudzy
    . Zawód na cale życie . Jakoś jak stocznie zamknęli to Trójmiasto z głodu nie wymarło.

    • 1 1

  • Obiboki

    Robic sie nie chce i tyle . Mentalnosc taksowkarza po co jechac 10razy po 20 zeta jak mozna dwa razy za 100 i plakac ze slabo biznes idzie . Uberowcy pracuja duzo i zarabiaja duzo wiecej niz szanowni panowie taksowkarze.

    • 2 1

  • kto ustala co jest a co nie jest legalne? (6)

    Precz z korporacjami. Wolny rynek z minimalnymi koniecznymi ograniczeniami.

    • 1 0

    • (5)

      Słusznie , leczyć powinien mieć możliwość szewc , wyroki w sądach ogłaszać taksówkarze a rządzić krajem nieudacznicy byleby głośno krzyczeli .... o przepraszam już tak się dzieje. Wolny rynek.

      • 1 0

      • (1)

        Uwielbiam ludzi promujacych skrajnosci. To idzmy twoja droga. Lekarze powinni byc brunetami, nie starszymi niz 52 lata oraz o minimalnym wzroscie 1,81.

        • 2 0

        • dziękuję ,

          • 1 0

      • Nic nie rozumiesz (2)

        Leczyć powinien człowiek, który ukończył medycynę, wyroki w sądach prawnicy, a przewoźnikami powinny być osoby, które mają prawo jazdy.

        • 2 0

        • Tak jak jest teraz kiedy człowiek po medycynie ale okulista czy ginekolog leczy ludzi na covid tak jak to jest dzisiaj . Fakt jest lekarzem ale...... Panią z kasy kolejowej tez można posadzić za sterami lokomotywy przecież jest kolejarzem tylko co z tego wyniknie . Tak więc nie zawsze świadectwo ukończenia jakiejś szkoły czy uczelni świadczy o tym ze możesz wykonywać określony zawód trzeba czasami jeszcze czegoś więcej. Tak jest i w przypadku przewozu osób np znajomość topografii miasta bo wprawdzie jest nawigacja ale rzadko po swoim mieście jeżdżę na niej bo wwiem kiedy i jak dojechać szybciej . O ZUS i innych opłatach o taksometrach nie wspomnę . Chyba że wszyscy będa zwolnieni z tych rzeczy

          • 1 0

        • A nie ,mają ? Wystarczy spełnić jeszcze kilka innych warunków i już możesz wozić ludzi . Jeden warunek, ludzie wykonywujący te sama profesję musza pracować na takich samych warunkach i nie może być bardziej lub mniej uprzywilejowanych grup .Nie można jednych zwalniać z pewnych danin kiedy inni te daniny musza wnosić .

          • 1 0

  • (2)

    w czasie pandemii uber i inne takie formacje powinny byc usuniete z rynku powinni pracowac tylko taksowkarze zrzeszenie policja powinna sie nastawic na eliminowanie ubera z rynku

    • 7 22

    • niedoczekanie wasze zlotowy

      nigdy wiecej taxi, tylko free now

      • 1 0

    • Niech eliminują ale januszy w zdezelowanych okularach i B5, z podrasowanymi taxometrami wymuszających pierwszeństwo gdzie się da.

      • 7 1

  • Nigdy więcej taxi (1)

    Mafie taryfiarskie nie dość że przez wiele lat mieli monopol, cwaniakowali na stawkach i kilometrach, zwłaszcza wobec naiwnych i podpitych turystów to kiedy przyszedł wiatr zmian miast się dopasować to robią burdy na mieście, ludziom spoza mafii niszczą samochody albo wręcz odwołują się do fizycznej przemocy. Postkomuniści PiSu przystali na ich propozycje godzące w wolny rynek a i tak im wiecznie mało. Z niecierpliwością czekam aż to pokolenie ubeków i milicjantów wreszcie wymrze, bo co prawda ukraińcy którzy ledwo mówią po Polsku to nie jest szczyt oczekiwań to jednak jest to krok milowy względem januszy w zdezelowanych merolach. Dla porównania: z OBC do apartamentu nad Motławą Uberem zapłaciłem 10zł a na tę samą trasę taxi miałem wydatek prawie 40zł... Tyle w temacie

    • 55 9

    • 25m2 to nie apartament...

      • 0 1

  • Zawsze mnie zastanawia (4)

    Dlaczego więc taksiarze nie przejdą do Ubera, FreeNow itp. Po co palić czas i energię na krzyki, jak można coś w życiu zmienić?

    • 11 6

    • (1)

      Odpowiedzią na Twoje pytanie jest kadra w uberze i bolcie. Niewykwalifikowany imigrant na początku swojej gastarbeitowej kariery.
      Gdyby było opłacalne to by tam Polacy jezdzili i nikogo by nie wpuscili.

      • 1 0

      • na swoją opinie złotówy latami pracowali.

        może nie każdy to złodziej i oszust, ale w Uberze wszystko jest jasne zanim wsiądziesz.

        • 1 0

    • A czy ty zmieniłeś już coś w swoim życiu ? Nie bierz żółtych, zacznij brać niebieskie ...

      • 1 1

    • Juz ci odpowiadam bo zarabia tylko zleceniodawca bierze prowizje a kierowca dostanie max 1 zł za km niech zrobi 5 tys km ma 5 tys obrotu minus zus podatek około 1500 zł eksploatacja auta to 500 zł paliwo 1500 zł ubezpieczenia auta wyższe OC koszt zakupu auta lub leasing. .... około 1000 zł to tylko tak w skrócie to ile zostaje z tych 5 tys zł? Wszyscy zarabiają dookoła tylko nie kierowca! Dlaczego jeżdżą na uberach czy boltach obcokrajowcy? Bo są nie świadomi ze łamią przepisy wmawiają im ze jest ok a oni jeżdżą nieświadomie!Polacy już praktycznie nie jeżdżą bo wiedzą że to nie opłacalne! Normalnie nie da się żyć jeżdżąc za taką stawkę! Teraz np ty zarabiasz 5 tys zł a pracodawca oznajmia ci ze bedziezz zarabiał 3 tyś przecież przeżyjesz tez tylko czy godnie. ....zrozumiałeś? Pozdrawiam

      • 3 2

  • janusze sami na uberach jezdza (1)

    widzialem osobiscie w bagazniku u goscia 2 koguty ubera i zwyczajnego taxi a na dachu free now
    ciele 5 matek ssie i jeszcze bije piane ?

    • 4 0

    • ale w czym problem?

      • 1 0

  • Ale ze taki uber nie wpadl na pomysl (2)

    Żeby na przyklad jako fryzjer strzyc ludzi w tunelach, bramach itp. Najlepiej koło zakładu fryzjerskiego dobrej renomy, za 1/3 ceny. Zapraszamy Ukraińców z nożyczkami. Bez podatku,kasy fiskalnej, własnego wkładu,bez płacenia podatków i ZUSu. Zobaczymy miny mistrzów fryzjerskich! Później weźmiemy się za walkę z innymi zawodami. Tylko Uber,albo Bolt!

    • 3 7

    • odp. Ale ze taki uber nie wpadl na pomysl

      Dokładnie tak!
      Jeśli ktoś chce być strzyżony na ulicy przez osobę bez "licencji" to jak najbardziej może się o to starać ! Jeśli ktoś chce być strzyżony w salonie fryzjerskim to właśnie tam pójdzie. Jeśli chce być ostrzyżony w domu to fryzjer przyjdzie do domu. A jeśli sam chce się strzyc albo być strzyżony przez żonę to też może. I policja nie wejdzie do domu w celu zatrzymania żony bo nielegalnie strzygła męża. Nie widzę konieczności tego żeby każdy na wszystko musiał mieć licencję. Licencja/uprawnienia udokumentowują umiejętności. Ktoś jest w stanie wykonywać usługi przewozowe (bez licencji) a klientowi to nie przeszkadza to nie widzę problemu. To klient ponosi ryzyko i jest świadomy tego wyboru. Może ten zawód nie jest tak elitarny jak się taksówkarzom wydaje. Do lekarza bez licencji raczej nikt by nie poszedł :). Ważne aby każdy odprowadzał podatek dochodowy bez wyjątków. Mamy wolny rynek. To nie jest walka z zawodami tylko czasy PRL się skończyły ...

      • 2 0

    • Fryzjer musi mnie dobrze ostrzyć

      A przewoźnik zawieść w odpowiednie miejsce, dlatego jeżeli taki fryzjer będzie miał dyplom to skorzystam. Przewoźnik z prawem jazdy może mnie podwieźć z imprezy do domu w razie potrzeby, bo potrafi kierować samochodem. Inne kursy i uprawnienia, które mają złotowy, mam w d.... i szczerzenie nie interesują. Jestem zadowolony z przewiezienia z punktu a do punktu b.

      • 1 0

  • kiedyś dorożkarze mieli dość nowego zjawiska jakim były taksówki

    • 3 0

  • Obywatel P (2)

    Lobbing uberowy.
    Prawda jest taka że legalni w świetle prawa są tylko ci kierowcy, którzy mają licencję oraz kasę fiskalną czyli gdy .... są już taksowkarzami. Reszta bez licencji albo nawet z kogutem ubera ale bez kasy fiskalnej jest nielegalna. Reszta to bełkot tego rzekomego bezstronnego. Jestem taksówkarzem i wożę klientów na aplikacjach, czyli tak jak obecnie lubią najbardziej. Dostosowalem się bo taka jest kolej rzeczy.
    Ale to nie znaczy że będę tolerował lewiznę okradajacą mnie i Państwo Polskie czyli Was czytelnicy. Zrobić licencję w tej chwili to łatwizna. Tydzień czasu i parę złotych. Ale im się nie chce bo można ukryć dochody i lewe zatrudnienie oraz nie ponosić odpowiedzialności za to co się robi.
    Jazda z lewizną to jak kupowanie skradzionego towaru. Zapewniam Was że gdyby wasz kolega zza biurka w pracy nie płacił Zusu albo podatku dochodowego to byłby tańszy dla waszego pracodawcy i zarabialby więcej lub Ciebie by się pozbyli. Z okazji Świąt życzę żeby kogoś z was to spotkało. Wtedy zrozumiecie o co chodzi.

    • 8 8

    • Do obywatela P (1)

      Zacznij chodzić po bazarach giełdach pilnuj żeby nie sprzedawali nie legalnych papierosów warzyw mebli i innych produktów. Zajmij się tez nie legalnymi automatami są na każdym rogu. Sklepy dużo powierzchniowe tez nie płaca u nas podatków i nasze małe padają zajmuj się tym wszystkim

      • 1 3

      • To nie moje zadanie. Ja robię swoją legalna robotę. Za lewe fajki idzie się do pierdla. Chciałbym żeby tak było z przewozami. W tej chwili większość przewozów już robią aplikacje. Rzeczy o ktorych piszesz to margines.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane