• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o konflikcie taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami"

Andrzej
14 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami. Taksówkarze nie mogą się pogodzić z faktem, że "ubery" są traktowane na równi z licencjonowanymi korporacjami.

Taksówkarze mają dość "nielegalnych przewoźników" i wytaczają coraz to mocniejsze działa przeciwko "uberom". Całkiem niedawno zorganizowali w Trójmieście spory protest, a następnie złożyli na biurkach prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu swoje postulaty. Mało tego, w sieci coraz częściej można natrafić na filmiki z interwencji służb wobec przewoźników. Swój punkt widzenia w tej sprawie ma jeden z naszych czytelników.



Co wybierasz częściej?

Zgłosił się do nas pan Andrzej, który postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat walki licencjonowanych taksówkarzy z "nielegalnymi przewoźnikami". Czytelnik zapewnia, że jest osobą bezstronną. Nie jest ani taksówkarzem, ani innym przewoźnikiem.

Poniżej treść jego listu.

Czas spędzony na grupach w mediach społecznościowych, bardzo dużo pojawiających się na nich postów i komentarzy - to wszystko skłoniło mnie do napisania paru słów o konflikcie na linii taxi-uber. Aktywnie śledzę to, co się teraz wyprawia i moim zdaniem, taksówkarze zbyt mocno wojują z samymi "uberami", a zdecydowanie za słabo z urzędami i ustawodawcą. To pewnie brak siły przebicia, bo łatwiej jest dokopać słabemu, czytaj: kierowcy "ubera".

Taksówkarzy boli to, że na ich oczach branża taxi się przekształca i tak naprawdę nie ma od tego odwrotu. Wcześniej czy później dostępna będzie kasa wirtualna, a taksometry nie będą już potrzebne. Całe środowisko "uberów", zwane "nielegalnymi przewoźnikami" nie powinno być kojarzone jako taksówki, a po prostu jako licencjonowane "ubery". Ale związki taksówkarzy podczas negocjacji nowej ustawy włożyli "uberowców" do jednego wora z taksówkarzami. Taka jest prawda. Nie rozdzielili tego na dwie podgrupy, a teraz ponoszą tego konsekwencje.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek. Niedawny protest taksówkarzy, w którym wzięło udział ponad 100 taksówek.
Do końca roku "ubery" objęte są przepisami ochronnymi, które uniemożliwiają nakładanie kar i mandatów za większość wykroczeń dotyczących spraw licencji. W mediach społecznościowych pojawia się dużo filmów z prowokacji tzw. obrońców taksówkarzy. Takie działania nie mają najmniejszego sensu, bo jeśli kierowca posiada wypis z licencji, psychotesty, badania lekarskie i zaświadczenie o niekaralności, a auto ma odpowiednie oznakowanie i ubezpieczenie - to taka osoba kary nie otrzyma.

Żadne służby nie nałożą kary na partnera (operatora) czy też kierowcę na miejscu prowokacji. Krzykacze z internetu robią tylko hałas i zamieszanie, a i tak nic z tego nie wynika. Wezwani na miejsce policjanci spisują protokół i na tym się kończy cała akcja. Funkcjonariusze robią kilka zdjęć, spisują dane kierowcy partnera, ale także prowokatorów. Sprawdzają licencję, badania i oznakowania. I tyle.

Na różnych grupach "antyuberowych" straszy się karami w wysokości od 2 tys. zł do nawet 20 tys. zł. Autorzy takich postów starają się wywołać popłoch w branży. Oczywiście, jeśli ktoś oferuje przewóz osób kompletnie "na dziko", bez badań, licencji czy ubezpieczenia - to musi się liczyć z karami. Moim skromnym zdaniem legalne "ubery" będą jeździły bez względu na protesty taksówkarzy.

Czytaj także: "Ubery" zalegalizowane?

Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • 10 grudnia o 16.22 w raporcie opisany był przykład nieuczciwej pseudo taksówki ubera

    w raporcie (na mieście) podszywał się gośc pod innego, wjechał pod zakaz ruchu i zatarasował chodnik i ktoś mu fotke pstryknął, później go sprawdzili w urzędzie na stronie gdzie można sprawdzić licencje taxi (każdy to może sprawdzić) i wyszło że kogut ubera ma a reszta nieprawdziwa i przepisy złamane z każdej strony

    • 2 5

  • (2)

    Jeszcze kilka lat i nawet kierowców ubiera nie będzie jak wejdą do codziennego użytku autonomiczne auta.

    • 2 1

    • nie tak szybko

      poki sztuczna inteligencja ciagle malo rozgarnieta brak szans

      • 0 1

    • auta autonomiczne nigdy nie wejdą do codziennego użytku

      • 0 2

  • Moja opinia została zablokowana

    To inaczej :
    Taksówkarze przez lata "wykorzystywali" swoich klientów więc mają za swoje.

    • 4 0

  • taxówkarze (13)

    Zawsze wybieram ubera czy też inna firmę gdzie z góry wiem ile zapłacę. Zwykła taksówka do mnie do pracy z domu kosztuje 32 zł z uberem 20zł. Więc nie dziwcie się, ze tak jest.

    • 28 5

    • (4)

      Aga twój pracodawca tez niedługo wybierze z Ukrainy czy innego państwa pracownika na Twoje miejsce może zrozumiesz o co chodzi ...co wtedy powiesz? Będzie tylko zarabiał on a Ty?odmowisz dziecku tego czy tamtego nie pojedziesz na wakacje nie będzie Cię stać! Itd wybierze tańszego pracownika....a Ty będziesz wegetowac tego chcecie? Poco masz zarabiać np 4 tys przecież za 1,5 zł przeżyjesz i tyle powinnaś dostać pensji i się cieszyć zgadza się?

      • 6 12

      • (3)

        Jeśli imigrant bez znajomości rynku, języka, bez wsparcia u rodziny, przyjaciół jest w stanie przyjechać i zabrać ci pracę to znaczy że z tobą jest coś nie tak, albo twoja praca nie wymaga żadnych kwalifikacji.

        • 13 3

        • (2)

          Tak zabiera prace ponieważ on nie jest weryfikowany w żaden sposób !zabrać telefon i koniec jazdy nie wie gdzie co i jak!moja praca była weryfikowana odbywały się kursy egzaminy, ludzie umieją jeździć autem tzn nie muszą mieć prawa jazdy bo przecież umieją jeździć zgadza się?

          • 2 4

          • Jaskiniowiec (1)

            Technologia się rozwija, szkoda, że Ty nie... Nikt nie broni Ci też zacząć korzystać z telefonu i nawigacji, skoro sprawdza się to w modelu ubera to po co te testy. Zainstaluj ubera/bolta itd i też na tym zarabiaj.

            • 6 3

            • Chlopie każdy jeździ korzysta z technologii i nie ma problemu! Zadalem ci pytanie umiesz jeździć autem ale nie masz prawa jazdy to możesz jeździć? Słucham pracujesz po co robić badania profilaktyczne? Tez nie trzeba ?kupujesz telewizor jest nowy to co ci gwarancja?i tak można wymieniać i wymieniać a ty dalej nie rozumiesz,nie płaci podatków przestaniesz pracować po co ci emerytura? Można wszystko na czarno opieka zdrowotna należy się co ? Potem płacz. ..

              • 0 2

    • (3)

      Będziesz miała wypadek i co wtedy? Plac za leczenie z własnej kieszeni czy za rehabilitacje komentujcie nie znając tematu niedowiary a jest wiele takich kruczkow

      • 2 4

      • Ubezpieczenie (2)

        Przecież kazdy samochod ma oc i nnw. Po co piszesz te gupoty. Z tych ubezpieczeń dostajemy kasę jak jest wypadek. Mozesz sie jeszcze sądzić z pozwu cywilnego ale tak samo z obcokrajowca czy z polskiego biednego taksówkarza tez nic nie sciagniesz.

        • 3 1

        • Ile dostajesz tej kasy z nw?starczy ci na leczenie rehabilitacje?agentem ubezpieczeniowym na bank nie jesteś!chyba że mnie przekonasz dlaczego taksówki firmy płacą wyższe ubezpieczenie? Słucham skoro dostaniesz ze zwykłego OC. ..

          • 0 2

        • ale nielegalny przewóz i ubezpieczyciel nic nie zapłaci

          • 0 4

    • (2)

      Nie dziwię ci się, bieda zawsze będzie jeździła tam gdzie taniej. I tak całe życie będziesz będziesz chwalił się bidowaniem, smutne.

      • 2 7

      • Widzę że lubisz być okradany

        Wiec zawsze będziesz biedny

        • 4 1

      • no rzeczywiście, bo bogactwo polega na przepłacaniu ;)

        • 5 1

    • Aga, myślę, że kłamiesz

      Uber ma ruchome ceny. A co do ceny TAXI to napisz ile kilometrów masz do pracy to oblczę Tobie ile kosztuje legalny przewóz.

      • 1 5

  • Najbardziej w tej rzeczywistości (1)

    Odnalazła się firma Freenow, gdybym dalej latał uberem to teraz u nich bym się zatrudnił. Ale jak tam jest w środku firmy to tylko Ci co latają wiedzą

    • 5 2

    • Freenow

      To największy koń trojański całej branży zaraz po przewozach. Kilka lat temu złapali dużo klientów współpracując z legalnymi taksiarzami ,wyrobili sobie dobrą opinie oraz jakość na plecach ludzi którym potem coraz to bardziej dokrecali śrubę. Zabrali już wszelkie przywileje. Większość oferowanych usług na poziomie ubera. Kiedyś zrywali umowy jak dowiedzieli się że kierowca jeździ na u/B. Dziś zatrudniają kogo popadnie podobając pod partnerów na fikcyjne umowy zlecenie na niskie kwoty. Często auta bez taksometrów kogutów. A tak pięknie kiedyś mówili "równe zasady taxi". Prowizję mają 20% brutto. Naliczana jest nawet na napiwek. Pasażerowie zamawiają tylko lite w którym nie liczy $ nawet jak nagle utknie w godzinnym korku. Masakra

      • 1 2

  • kiedy skończy się okradanie ludzi pod dworcem w gdańsku !!! (1)

    tam jest totalne bezprawie !!!

    • 8 0

    • Odrózniaj prywatne taxi

      Od korporacyjnych... korporacyjne jeżdżą od 2zl km do 2,90 ,a nieoklejebu berety na.max stawkach 4zl.. często to oni robią negatywną opinię reszcie branży.. korporacje mają od dawna swoje aplikację ,kilka sposobów płatności oraz często cenę gwarantowaną.. uber to nie żadna nowość to wyzysk i lichwa

      • 1 1

  • Patriota (2)

    Jeszcze będziecie szukać tych wąsatych taryfiarzy jak uber dowali ceny po całkowitym wykończeniu konkurencji w postaci licencjonowanych taksówek. Korporacyne dziady zakredytowane po uszy, własną matkę byście sprzedali za złotówkę. I tak bedziecie jeździć MPK.

    • 9 31

    • Cierp zawył spod wąsa

      • 4 2

    • Lepiej MPK

      Niż złotowy

      • 7 5

  • Artykuł o niczym (2)

    Nic nie wnosi , nic nie wyjaśnia .

    • 178 8

    • Tak, racja. (1)

      W UK sa 2 rodzaje taxi. 'Private only', ktore moga tylko brac klientow zamowionych przez telefon lub apke. Kazdy ma licencje.
      Drugi rodzaj to tacy, ktorzy moga tez brac z ulicy czy postoju.
      Wielkiej roznicy w cenach nie ma, wiec np. ci z postoju spod duzego dworca krzywdy nie maja.
      Uber i inni 'private only' tez swoja zdobycz maja.
      Nie slyszalem, zeby sie lali miedzy soba.
      Ja jak juz to mam swoja ulubiona 'korporacje' 'private only' i jak do tej pory sie nie zawiodlem. Znaja miasto, sa na czas i jest gitara.
      Uber jakos mi nie lezy, ale to kwestia gustu.

      • 12 1

      • Przestań już o tym swoim UK. My żyjemy tu, a Ty tam. Nikogo to nie interesuje.

        • 1 1

  • artykuł z dnia 10 grudzień 2020 godzina 16:22 w raporcie z trójmiasta (na mieście)

    proszę sprawdź sobie przewoźnika na gdańskiej zaspie
    całkowicie nielegalny, zatarasował chodnik stając pod wejściem, wjechał pod zakaz, podszył się pod numer licencji innego taksówkarza który to zawiesił swoją działalność na czas pandemii.

    • 1 4

  • uber podszywa sie pod legalna taksowke z gdanska

    nr 3426 taki numer sobie nalepil na szybe w srebrnej skodzie fabia
    Jest to numer taksowkarza ktory na czas pandemii zawiesil dzialanosc co mozna sprawdzic a ten uber zupelnie innym samochodem z wypozyczalni oznaczyl swoj samochod i w ten sposob nielegalnie aczkolwiek (moze taniej) wozi pasazerow, bez licenji, bez ubepieczenia przewoznika, bez badan, niebezpiecznie i t.d.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane