• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: policja łapie nie tam, gdzie trzeba

Michał
13 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (188)
Kierowcy w prześmiewczy sposób nazwali punkt kontroli drogowej na obwodnicy. To tzw. komisariat IKEA. Kierowcy w prześmiewczy sposób nazwali punkt kontroli drogowej na obwodnicy. To tzw. komisariat IKEA.

"Policja zamiast znaleźć skuteczne rozwiązanie na duży problem, idzie na łatwiznę i woli nabijać licznik wystawionych mandatów" - napisał nasz czytelnik, pan Michał. Co miał dokładnie na myśli? Poniżej publikujemy całą treść jego wiadomości do naszej redakcji.



Czy widujesz na obwodnicy patrole policji (także te nieoznakowane)?

Przez cały rok niemal dzień w dzień podróżuję Obwodnicą Trójmiasta od Gdańska do Gdyni. W zasadzie nie ma dnia, żebym nie trafił na korek spowodowany kolizją bądź wypadkiem.

Często myślę, jak można tego uniknąć. Co z tym zrobić? Czy np. policja próbuje z tym walczyć? Mamy przecież w Trójmieście policyjną grupę Speed, jest bardzo dużo patroli drogówki z nowoczesnymi "suszarkami". Co to daje? Policjanci z grupy Speed regularnie kursują tam, gdzie... wypadków nie ma albo jest ich bardzo mało. Często można ich spotkać np. między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem na trzypasmowej drodze z ograniczeniem do 50 km/h.

A przykładowo policja "susząca" na obwodnicy ustawia się na tzw. komisariacie IKEA, czyli zatoczce na pasie zjazdowym z ekspresówki. Wyłapując kierowców, którzy nie zdążyli jeszcze zwolnić. Ewidentnie wygląda to na łatwy zarobek, a nie zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

Punkt policyjnej kontroli przy IKEA otrzymał prześmiewczą lokalizację na mapie Punkt policyjnej kontroli przy IKEA otrzymał prześmiewczą lokalizację na mapie

Policja powinna kursować po obwodnicy



No więc, co można zrobić, żeby to poprawić? Moja sugestia jest taka, aby te same patrole zamiast stać i "suszyć" kierowców, którzy na "pięćdziesiątce" jechali 65 km/h, po prostu były, kursowały na obwodnicy od autostrady po samą Gdynię i z powrotem. Co zdecydowanie wymusiłoby na kierowcach zdjęcie nogi z gazu. Wydaje mi się, że ten prosty zabieg zmniejszyłby liczbę kolizji i wypadków na Obwodnicy Trójmiasta.

Tylko niestety jest jeden zasadniczy problem. Policja zamiast znaleźć skuteczne rozwiązanie na bardzo realny i duży problem... wybiera wygodne i łatwe rozwiązanie na nabijanie licznika wystawionych mandatów, a patrole po obwodnicy nie dadzą żadnego zarobku.

Czytelnik: policja łapie nie tam gdzie trzeba (30 opinii)

To może drodzy kierowcy zróbcie psikusa policjantom i zacznijcie jeździć przepisowo. Co to za głupie wywody że policja nie stoi tam gdzie powinna. Czy to znaczy że są miejsca gdzie można sobie łamać przepisy ? Z tego co widzę to czy to jest droga osiedlowa czy autostrada to praktycznie nikt nie jeździ przepisowo. Wstyd kierowczyki i jeszcze się unosić i psioczyć. Wszyscy winni ale nie wy
To może drodzy kierowcy zróbcie psikusa policjantom i zacznijcie jeździć przepisowo. Co to za głupie wywody że policja nie stoi tam gdzie powinna. Czy to znaczy że są miejsca gdzie można sobie łamać przepisy ? Z tego co widzę to czy to jest droga osiedlowa czy autostrada to praktycznie nikt nie jeździ przepisowo. Wstyd kierowczyki i jeszcze się unosić i psioczyć. Wszyscy winni ale nie wy Zobacz więcej
Michał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (188) 9 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Wolałbym widzieć policję dbającą o bezpieczeństwo pod szkołami (5)

    Tam, niestety, też z mandatów można dużo zarobić, a wpływ na bezpieczeństwo i przy okazji efekt dydaktyczny, byłby dużo większy. Nie mam złego zdania o policji, ale to fak, ze czasem suszą w polu, które jest terenem zabudowanym bo ktoś postawił głupio znak.

    • 128 32

    • Ja mam o milicji zdanie jak najgorsze

      Nic pozytywnego nie da się o nich powiedzieć

      • 21 10

    • Dopiero byłby płacz gdyby bez zapowiedzi suszyli w godzinach odstawienia/odbioru dzieci.

      Już nie dałoby się ukryć, że najszybciej w tych miejscach jeżdżą rodzice, którzy potem krzyczą o progi zwalniające bo przecież kiedy dzieci siedzą w klasach to bardzo ważne, żeby kierowcy zwalniali. Widziałem takie rozwiązania jak znaki ograniczenia prędkości przy szkołach aktywowane we właściwym czasie, albo nawet proste tabliczki informujące, że ograniczenie obowiązuje kiedy dzieci są w pobliżu. U nas niestety nie do pomyślenia bo ograniczenie ma być cały tydzień całą dobę.

      • 22 0

    • Policja nie ma dbać o nasze bezpieczeństwo. Ktoś wam głupot nagadał. Policja ma jak najwiecej pieniędzy wrzucić do budżetu. Taki maja odgórny rozkaz. Dlatego ich działania z naszego punktu widzenia są nieracjonalne. Tu chodzi tylko o kasę i nic więcej. Taki patrol jak jedzie na służbę to ma za zadanie wyrobienia normy mandatów bo bez tego nie maja co wracać do jednostki. Stają wiec przy IKEI łapią takich co jadą tam 70 na 60 i już. A zagrożenie tam nikłe bo i przejść nie ma ani chodników ani innego super ruchu. Są zjazdy i wjazdy wiec ruch wyhamowuje tam automatycznie. A my płacimy na policję i płacimy mandaty.

      • 3 1

    • patrole

      oby pojawjali sie tam ,gdzie trzeba , tam gdzie udzie zza kierownicy im sygnalizują zagrożenie choćby na Słowackiego przy rondzie della Salle .notorycznie tam dochodzi do Ignorowania czerwonego na tym skszyżowaniu ,przy wyjeżdzie z Góralskiej ,kiedy mają tam zielome wyjeżdżajacy z Góralskiej na zielonym . To horor prze żywają mając zielone ,przed nosem tam śmigacze na czerwonym przemykają nie widząc wcale światełka nielubjanego czeronego ...policji tam nie uświdczy ....nikt...!!!

      • 0 0

    • pod szkołami straż miejska by wystarczyła

      • 0 0

  • To jest nudne.

    • 6 3

  • To nie jedyne miejsce na łatwy zarobek (1)

    Drugie idealne miejsce to pas awaryjny zjazd Matarnia od strony Gdyni na lotnisko,łapią tylko turystów,wszyscy miejscowi już ich rozpracowali

    • 18 5

    • Na szczęście jest Yanosik

      Tylko czekać aż go zakażą

      • 2 3

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    problem na obwodnicy moim zdaniem jest również wielowątkowy, od ludzi siedzących na zderzaku po Januszy nieumiejących korzystać np. z pasów rozbiegowych - nie ma tygodnia, żebym nie widział zaginionego człowieka we mgle, który dosłownie zatrzymuje się na pasie rozbiegowym i próbuję się włączyć do ruchu jakby był na osiedlowej drodze. Polacy nie potrafią jeździć na drogach ekspresowych i patrole moim zdaniem nic nie zmienią, może wyłapałyby jakiś procent przekraczający prędkość, ale dalej kultura i prawidłowość zachowań na obwodnicy byłaby prawie zerowa. Tutaj przydałaby się kampania edukacyjna jak jeździć na obwodnicach/autostradach, bo na kursie prawa jazdy uczy się adeptów tylko poruszania po głównym mieście.

    • 201 12

    • Chciałbym zobaczyć jak ktoś jadący nieudolnie, utrudniający ruch dostaje mandat.

      Policja jest nastawiona tylko i wyłącznie na przekroczenia prędkości. Wymuszanie pierwszeństwa, zatrzymanie się na pasie rozbiegowym, zablokowanie pasa bo ktoś nie umie go zmienić i zwalnia niemal do zera, włączanie się z prędkością 50km/h i zmuszanie jadących obwodnicą do hamowania czy prowadzenie lewego pasa 80km/h ich nie interesuje.

      • 26 4

    • Często samody jadą

      Zderzak w Zderzak dość szybko. Nie ma miejsca żeby wbić się przed tira. Inni kierowcy mają to w D, nie zwolni, nie wpuści. Mniej doświadczeni kierowcy ze słabym motorem pod maską mają problem.

      • 4 0

    • Pasy rozbiegowe.....dlaczego u nas nie ma nawyku zmiany pasa przed pasem rozbiegowym aby dać płynnie włączyć się do ruchu? Najlepszy przykład to korek na Sucharskiego i zjazd na Gdynię wieczny korek bo bardzo mało osób zjeżdża na lewy pas umożliwiając płynnie zjechanie z Sucharskiego na 7mke w stronę Gdyni. Jakoś za zachodnia granica to jest wręcz świętość że dajemy płynnie włączyć się do ruchu czy to zmieniając pas na lewy czy to zwalniając.

      • 2 1

  • W Warszawie przy lotnisku mamy kilometrowy odcinek dwupasmowej ulicy Wirażowej. Na tym odcinku nie ma żadnych zabudowań, wjazdów z posesji, przejść dla pieszych ani skrzyżowań. Jest to droga między ekspresówką, a ogrodzeniem lotniska. Obowiązuje tam 50 km/h jak w całym mieście. To tam stróże prawa z zapałem wartym lepszej sprawy stoją i kontrolują prędkość. Na innych ulicach gdzie naprawdę są potrzebni się ich nie uświadczy.

    • 15 2

  • (3)

    Niestety ale tak to własnie wygląda od zawsze w polskiej milicji - bo trudno ich nawet policją zwać.

    • 23 9

    • (2)

      Oczywiście, bo policja działa DLA obywatela. A milicja przeciw. Czyli dokładnie tak jak to się dzieje obecnie

      • 4 0

      • Masz rację tak jest w Mińsku. (1)

        • 0 0

        • Tak TEŻ jest w Mińsku

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    na obwodnicy jest za duzy ruch, slabi kierowcy, tam nie ma problemu z predkoscia tylko z wymuszeniami, kierowcy nie ogarniaja jak wjezdzac na obwodnice, brak odstepow, telefony itd a wy ciagle o tej predkosci, brakuje tez 3 pasa, albo prawym 70-80 albo lewym 120-130 a ja chcialbym jechac np 100.

    • 211 23

    • W sumie popieram, ale skoro piszesz, że lewym 130, to jednak jakiś tam problem z prędkością jest. (6)

      A tak naprawdę, to lewym i 200 czasem potrafią jechać, ale to rzadkość, bo nasilenie ruchu często uniemożliwia taką jazdę (to akurat dobrze). Niemniej takich też warto wyłapywać.
      Jakżeż miło by się tam jeździło, gdyby liczba aut tam jadących spełniała normy dla tej drogi oraz gdyby wszyscy jechali bez przekraczania dozwolonej prędkości. :)

      • 16 26

      • (1)

        Jaki problem z prędkością? Jak na Gdańskim odcinku obwodnicy jest ograniczenie do 120, więc te "wyświetlane" 130 to równie dobrze może być 120 przy marginesach błedu.

        • 25 10

        • Jest bardzo duży problem z prędkością - bo wielu kierowców próbuje obwodnicą jechać tak, jakby to była autostrada. Warto też pamiętać, że na znacznym odcinku jest ograniczenie do 100 km/h, którego mało kto przestrzega.

          • 17 11

      • Straszna predkosc (3)

        Dlaczego tak boicie sie predkosci? Problemu z predkoscia nie ma. Obwodnica to JEST autostrada. 140-160 nocą i gdy są warunki nie jest problemem. Problemem jest brak dystansu, nieprawidłowe zmiany pasa, brak kierunkowskazow i agresja. Na to policja nie reaguje. A gdy jest duzy ruch bezpieczna predkosc to 80-100 lewym pasem. Tak to wyglada w duzym miescie. A teraz mozecie minusować

        • 34 26

        • Nie, obwodnica to nie autostrada (1)

          Nigdy nią nie była, nie jest i nie będzie - nie spełnia wymogów technicznych

          • 24 3

          • Obwodnica

            To droga ekspresowa, która nie spełnia dzisiejszych wymagań np. Nie ma pasa awaryjnego.

            • 5 1

        • Prawko z chipsów?

          Nie, obwodnica to nie autostrada, tylko droga ekspresowa. Jeśli tego nie ogarnieasz, to radzę oddać prawko i przesiąść się do komunikacji miejskiej.

          • 16 2

    • Prawko z czipsów? (1)

      Ale wiesz, że dopuszczalna prędkość na obwodnicy, z wyjątkiem wyznaczonych odcinków to 120km/h i jadąc wolniej spowalniasz ruch i powodujesz korki?

      • 2 18

      • Dopuszczalna czyli maksymalna a nie obowiązująca i jedyna możliwa na tej drodze, tiry mogą max 90 km/h coś o tym słyszałeś?... czyli cały prawy pas jedzie max 90, a lewy służy do wyprzedzania o ile dobrze pamiętam..

        • 16 1

    • Brak wyobraźni u ludzi

      Nie patrzą w lusterka,

      • 0 0

    • Lata temu pisaliśmy że trzeba rozbudować..

      Brak 3 pasów ruchu w każdym z kierunków przy obecnym ruchu, to w zasadzie korki bez wypadków, teraz już jest za późno żeby zrobić rozbudowę bez totalnego paraliżu Trójmiasta.

      • 3 1

    • Brakuje rozwiniętych dróg za zjazdami

      wszystkie problemy wynikają z nieudolności włodarzy miast. Co z tego, że na obwodnicy będą 3 albo 4 pasy jak za zjazdem wszystko stoi w korku przez kilka kilometrów.

      • 0 0

  • Ograniczyć prędkość! (1)

    Obwodnica, ograniczenie prędkości w godzinach 6-20 do 80km/h, zainstalować kamery do odcinkowego monitorowania prędkości i karać kierowców nie utrzymujących dystansu i siedzących na zderzakach. Dziękuję mamy po stłuczkach.

    • 14 21

    • I jeszcze plutony egzekucyjne na zjazdach od razu wymierzające "sprawiedliwość"

      Niejeden niewolnik przyklaśnie, że dostaje kolejne kajdany

      • 10 4

  • Rozwiązanie problemu (1)

    jest bardzo proste, należy przesunąć znak ograniczenia prędkości o 100-150 m i więcej polowań w tym miejscu nie będzie. Tak jak zostało to zrobione na trasie Sucharskiego, gdzie podniesiono prędkość do 70 km/h czy na Armii Krajowej gdzie wyłączono teren zabudowany za Łostowicką.

    • 14 3

    • Dużą część Sucharskiego też wyłączyli z zabudowanego.

      • 7 1

  • (1)

    Przecież to nic nie da. Wszyscy troglodyci łamiący przepisy jeżdżą na yanosiku i wiedzą o krążących patrolach, niestety. Dla przykładu - buspas na Wielkopolskiej w Gdyni. Codziennie tamtędy jeżdżę i mnóstwo kierowców nic sobie z tego nie robi jeżdżąc po pasie dla busów. Raz widziałem tam patrol i wszyscy zjeżdżali na początku buspasa i nikogo nie złapali.

    • 11 9

    • tam powinien co dzień stać patrol przez te 3 godziny działania buspasu

      W Gdyni jest kilkuset policjantów. Wszyscy pochowani po komisariatach, grzeją biurka, nie widac ich w ogóle na mieście.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane