• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o pierwszeństwo przejazdu na Nowej Warszawskiej

mJ
23 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Czytelnik miał wątpliwości dotyczące pierwszeństwa na gdańskim skrzyżowaniu, więc stworzył szkic i opublikował go w naszym Raporcie z Trójmiasta, zadając pytanie innym kierowcom. Czytelnik miał wątpliwości dotyczące pierwszeństwa na gdańskim skrzyżowaniu, więc stworzył szkic i opublikował go w naszym Raporcie z Trójmiasta, zadając pytanie innym kierowcom.

Kilka dni temu jeden z naszych czytelników w Raporcie z Trójmiasta zadał pytanie o pierwszeństwo na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Nowej WarszawskiejMapka. Do pytania dołączył własnoręcznie wykonany szkic. Uzyskał ponad 160 odpowiedzi. Kto miał racje?



10:09 20 LUTEGO 23

Jak to jest z pierwszeństwem? (167 opinii)

Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B

Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej
Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B

Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej
Zobacz więcej

Czytelnik pod opublikowanym rysunkiem zadał następujące pytanie.

Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
a) ma pierwszeństwo, wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B.
b) może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B.


WYJAŚNIENIE



Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Dla wiarygodności - poprosiliśmy o wypowiedź dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

Bez najmniejszych wątpliwości pojazd A ma prawo zająć dowolny pas ruchu w drodze poprzecznej i tym samym ma pierwszeństwo przed pojazdem B. Znak poziomy, powierzchnia wyłączona z ruchu, "sugeruje", by zająć pas skrajny prawy, ale tego nie nakazuje. Również rozsądek i poczucie bezpieczeństwa podpowiada zajęcie pasa prawego, a następnie - w razie potrzeby - zmiany na inny w zależności, w którym kierunku chcemy kontynuować jazdę. W takiej sytuacji oczywiście ustępujemy pierwszeństwa jadącemu pasem, na który zamierzamy wjechać - wyjaśnia Roman Nowak z PORD.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące np. pierwszeństwa na trójmiejskich skrzyżowaniach, napisz do nas, pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości.

Okazuje się, że z Nową Warszawską więcej kierowców ma problemy. W Raporcie z Trójmiasta pojawiło się kolejne pytanie z dołączonym filmem.


08:20 22 LUTEGO 23

Nowa Warszawska- problem dla wielu (109 opinii)

Witam wszystkich kierowców jeżdżących skrzyżowaniem Nowej Warszawskiej i Łódzkiej w Gdańsku. Jako że codziennie jeżdżę tą trasą i za każdym razem widzę ten sam problem to postanowiłem odnieść się do sytuacji.
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.

W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.

Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯
Zobacz więcej
Witam wszystkich kierowców jeżdżących skrzyżowaniem Nowej Warszawskiej i Łódzkiej w Gdańsku. Jako że codziennie jeżdżę tą trasą i za każdym razem widzę ten sam problem to postanowiłem odnieść się do sytuacji.
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.

W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.

Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯
Zobacz więcej
mJ

Miejsca

Opinie (210) 2 zablokowane

  • A wystarczyło pociągnąć od pola wyłączonego (3)

    Linię ciągłą na odcinku 5 metrów...

    • 4 6

    • Najgorsze rozwiązanie (1)

      To kompletnie by się nie sprawdziło. Jadący od Przemyskiej nie będą mieli szans na skręt w lewo na Havla. Zderzak na zderzaku, nikt Cię nie wpuści do skrętu na centrum. Tam po prostu musi być nowa jezdnia wzdłuż Nowej Warszawskiej.

      • 2 2

      • a ci z warszawskiej nie daliby rady jechać w prawo.

        • 3 1

    • i co? utrudniać skręcającym w prawo wybór pasa?

      • 0 0

  • Niewiedza? Bzdura. To tylko nic innego jak efekt wkuwania testów na pamięć bez nauki rozumowania sytuacji.

    • 3 0

  • Jak to jest z pierwszeństwem?

    Tak to jest jak się jeżdzi nawet w nocy przy włączonej sygnalizacji świetlnej i Polacy są zaprogramowani i nie znają znaków i oznaczeń poziomych.

    • 2 0

  • Zaczyna sie tam budowa centrum handlowego (1)

    Będzie jeszcze więcej aut, i kolizji, a Nowej Warszawkiej nie ma...

    • 5 0

    • UMG i ZDIZ robi zawsze tak aby utrudnić

      Sprawne poruszanie się, co ich obchodzi, oni tu nie jeżdżą

      • 2 0

  • Kierowcy z Bożej łaski (1)

    Dla mnie oczywistym jest pierwszeństwo pojazdu A. Szkoda fatygi, by uzasadniać to, tym bardziej że wynika to z podstawowych zasad ruchu drogowego. Na tym portalu coraz to wyjaśnia się takie rzeczy, jak choćby zachowanie się na rondzie. Czy włączać kierunkowskaz wjeżdżając na rondo, oraz (o zgrozo) czy włączać lewy, gdy jesteśmy na nim. Ale dobrze że takie tematy się pojawiają, bo dzięki temu można wyjaśnić wątpliwości oraz zdać sobie sprawę, że zasada ograniczonego zaufania do innych kierowców ( którzy pytają o takie podstawowe zasady ruchu) jest jak najbardziej nadrzędną w poruszaniu się na drogach.

    • 5 1

    • To nie jest oczywiste

      Kierowca A musi zająć prawy pas, bo tak namalowane jest oznakowanie poziome. Zmieniając pas na środkowy lub lewy powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdom które już tam się znajdują.

      • 2 3

  • wystarczyłoby namalować linię ciągłą po lewym konturze zielonych pasów i przerywaną po jej lewej stronie

    może niepotrzebne, ale niektórych zmusiłoby do zastanowienia czy na pewno mają pierwszeństwo

    • 2 3

  • Kropek (2)

    Skrzyżowanie jest bardzo proste w obsludze. Nie powinno nikomu sprawiać najmniejszych trudności. Inna kwestia, że z warszawskiej jedzie w dół więcej aut niż z łódzkiej i to ten kierunek powinien być priorytetowy. Sygnalizacja np z bezkolizyjnym skrętem lewo.

    • 2 6

    • Przy skrzyżowaniu powstaje centrum (1)

      Handlowe, ruch od strony Łódzkiej wzrośnie.

      • 3 1

      • Więc tym bardziej powinna nastąpić jakaś zmiana

        • 0 0

  • To tylko pokazuje niski poziom myślenia i brak specjalistów od projektowania rozwiazań komunikacyjnych w Gdańsku !!!!!!!

    • 5 3

  • niedawno w raporcie jakiś głąb nagrywający z punktu widzenia B wrzucił filmik jakoby A mu zajechał drogę

    i potem przez takich drożeje OC

    • 6 0

  • Uwaga! Oznakowanie poziome to bubel! (4)

    Pole wyłączone z ruchu (ten trójkąt) wymusza na kierowcy A zajęcie prawego pasa ruchu. Zmieniając pas ruchu na środkowy lub lewy będzie musiał już ustąpić pierwszeństwa pojazdom które już się na nich znajdują. PORD nie określają jednoznacznie w którym momencie kończy się skrzyżowanie a zaczyna jezdnia. Wg mnie za tym trójkątem już jest jezdnia i kończy się skrzyżowanie. Wszelka logika wskazuje na to, że projektant tego skrzyżowania chciał zmusić kierowców jadących z dołu do zajęcia wyłącznie prawego pasa tak aby kierowcy B mogli swobodnie zająć środkowy lub lewy pas. Jeżeli się mylę z wskażcie mi przepis który definiuje w którym miejscu kończy się skrzyżowanie.

    • 6 4

    • Oznakowanie poziome (1)

      w tym przypadku, jak powiedział facet z PORD, to tylko "sugestia". Podstawowa i nadrzędna zasada się nie zmienia, skręcający w prawo ma bezwględne poerwszeństwo i może zająć dowolny pas w momencie skrętu. Czy tak trudno zrozumieć?

      • 2 2

      • Nie, ten trójkąt to nie sugestia tylko miejsce na drodze na które nie można wjechać

        Aby kierowca skręcający w prawo mógł zająć środkowy lub lewy pas musiałby złamać przepisy czyli przejechać przez strefę wyłączona z ruchu. Jadąc zgodnie z przepisami kierowca może zająć wyłącznie prawy pas, a następnie zmieniając na środkowy lub lewy musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom które już na nich się znajdują.

        • 2 1

    • (1)

      Spada śnieg i zakrywa Twoje oznakowanie poziome, na którym bazujesz, gdzie kończy się skrzyżowanie. To jest standardowe wyjaśnienie sytuacji, gdy ktoś próbuje decydować o tym, co się dzieje na drodze bazując na oznakowaniu poziomym.

      • 2 1

      • Ale teraz śniegu nie ma. Co to za logika?

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane