- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 2 Korytarz życia i... cwaniacy (85 opinii)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (72 opinie)
- 4 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (44 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (107 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Czytelnik pyta o pierwszeństwo przejazdu na Nowej Warszawskiej
Kilka dni temu jeden z naszych czytelników w Raporcie z Trójmiasta zadał pytanie o pierwszeństwo na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Nowej Warszawskiej. Do pytania dołączył własnoręcznie wykonany szkic. Uzyskał ponad 160 odpowiedzi. Kto miał racje?
Jak to jest z pierwszeństwem? (167 opinii)
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B
Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B
Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej Zobacz więcej
Czytelnik pod opublikowanym rysunkiem zadał następujące pytanie.
a) ma pierwszeństwo, wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B.
b) może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B.
WYJAŚNIENIE
Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Dla wiarygodności - poprosiliśmy o wypowiedź dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Bez najmniejszych wątpliwości pojazd A ma prawo zająć dowolny pas ruchu w drodze poprzecznej i tym samym ma pierwszeństwo przed pojazdem B. Znak poziomy, powierzchnia wyłączona z ruchu, "sugeruje", by zająć pas skrajny prawy, ale tego nie nakazuje. Również rozsądek i poczucie bezpieczeństwa podpowiada zajęcie pasa prawego, a następnie - w razie potrzeby - zmiany na inny w zależności, w którym kierunku chcemy kontynuować jazdę. W takiej sytuacji oczywiście ustępujemy pierwszeństwa jadącemu pasem, na który zamierzamy wjechać - wyjaśnia Roman Nowak z PORD.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące np. pierwszeństwa na trójmiejskich skrzyżowaniach, napisz do nas, pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości.
Okazuje się, że z Nową Warszawską więcej kierowców ma problemy. W Raporcie z Trójmiasta pojawiło się kolejne pytanie z dołączonym filmem.
Nowa Warszawska- problem dla wielu (109 opinii)
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.
W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.
Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯ Zobacz więcej
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.
W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.
Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯ Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (210) 2 zablokowane
-
2023-02-23 08:49
Opinia wyróżniona
niestety ale to jest jazda na pamięć (11)
niestety ale to jest jazda na pamięć
- 44 13
-
2023-02-23 20:03
nieprawda (2)
Auto, które skręciło w lewo, jest już na pasie środkowym lub skrajnie lewym i ma pierwszeństwo przed tym, które zajęło pas prawy i chce zająć środkowy lub lewy (a nie może na nie wjechać w tym samym miejscu, w którym wjeżdżają na nie skręcający w lewo z powodu trójkąta) - musi wykonać manewr zmiany pasa. Pasy dla tych skręcających w lewo zaczynają
Auto, które skręciło w lewo, jest już na pasie środkowym lub skrajnie lewym i ma pierwszeństwo przed tym, które zajęło pas prawy i chce zająć środkowy lub lewy (a nie może na nie wjechać w tym samym miejscu, w którym wjeżdżają na nie skręcający w lewo z powodu trójkąta) - musi wykonać manewr zmiany pasa. Pasy dla tych skręcających w lewo zaczynają się wcześniej niż może na nie wjechać auto skręcające w prawo z Łódzkiej. Na pasie środkowym i skrajnie lewym w miejscu gdzie kończy się trójkąt nie ma nich żadnych znaków nakazujących ustąpienie pierwszeństwa pojazdom z prawego pasa. Linia ciągła wychodząca z trójkąta chyba rozwiązałaby problem.
- 3 7
-
2023-02-25 18:47
bzdura
- 1 0
-
2023-02-24 10:50
I Ty oczywiscie wiesz lepiej niż zarządca drogi oraz inspektorat ruchu drogowego XD
- 2 1
-
2023-02-23 12:23
niestety ale nawalili w tym miejscu betonu, płotków , sygnalizatorów itp. urzadzeń
A skrzyżowania są niefunkcjonalne i zamiast ułatwiac utrudniają przemieszczenie się.
- 9 0
-
2023-02-23 11:12
Niestety, przerażające jest to, że...
jest to oczywisty przepis, i takie rzeczy trzeba wyjaśniać poprzez media!
Jestem za tym, aby robić kursy przypominające raz na 5 lat dla każdego! w tym dla rowerzystów!!!- 14 5
-
2023-02-23 09:26
Jak? (5)
To podstawowe zasady ruchu drogowego. Skręcając w lewo ustępujesz. Skręcając w prawo zajmujesz pas jaki chcesz z pierwszeństwem.
- 23 2
-
2023-02-24 08:42
Niestety nie masz racji, bo żeby ustąpić musisz wiedzieć
czy skręcający w prawo ma normalne zielone czy warunkowe a nie sposób się tego dowiedzieć nie znając dobrze skrzyżowania i organizacji ruchu w danym miejscu.
Identyczny problem jest na wielu skrzyżowaniach, gdzie sygnalizator zielony jest ogólny, ale mimo to można skręcić w lewo bezkolizyjnie - nie powinno tak być, bezkolizyjny skręt toczy skręcający w prawo ma normalne zielone czy warunkowe a nie sposób się tego dowiedzieć nie znając dobrze skrzyżowania i organizacji ruchu w danym miejscu.
Identyczny problem jest na wielu skrzyżowaniach, gdzie sygnalizator zielony jest ogólny, ale mimo to można skręcić w lewo bezkolizyjnie - nie powinno tak być, bezkolizyjny skręt to zawsze powinien być sygnalizator kierunkowy.
Identycznie z zielonym strzałkami - wiele działa jak kierunkowe zielone w prawo a tymczasem zawsze powinien to być skręt kolizyjny.
Podobnie z łączeniem sygnalizatorów ogólnych z kierunkowymi - typu czerwone ogólne a kierunkowe w prawo zielone - to jest mylące i niebezpieczne.
I tak jeszcze długo można by wymieniać - skomplikowana i nielogiczna infrastruktura to wysokie koszty, więcej wypadków i oczywiście większe korki.- 2 0
-
2023-02-23 10:32
W czasie budowy tramwaju droga z pierwszeństwem (3)
szła inaczej, od Warszawskiej do Havla. Łamagi się przyzwyczaiły i teraz się burzą że jest inaczej.
- 17 4
-
2023-02-23 11:16
Nie tylko w czasie budowy tramwaju ale w ogóle przed budową torowiska. (2)
Wcześniej przed Nową Warszawską, samochody od Łódzkiej były na podporządkowanej (samochód "A" u czytelnika) a od strony Warszawskiej w kierunku Havla była droga z pierwszeństwem (samochód "B").
Swoją drogą całe to rozwiązanie połączone z bardzo krótką zmianą świateł jest bezsensowne, gdyż wygenerowało tylko korki, których na tej ulicyWcześniej przed Nową Warszawską, samochody od Łódzkiej były na podporządkowanej (samochód "A" u czytelnika) a od strony Warszawskiej w kierunku Havla była droga z pierwszeństwem (samochód "B").
Swoją drogą całe to rozwiązanie połączone z bardzo krótką zmianą świateł jest bezsensowne, gdyż wygenerowało tylko korki, których na tej ulicy wcześniej nie było - z kierunku Warszawskiej jest wielokrotnie większy ruch niż z Łódzkiej. Zielone dla tego kierunku powinno albo być znacznie wydłużone albo naprzemienne, a nie że z jednego i drugiego kierunku w tym samym czasie wjeżdżają na Havla. Ponieważ kończy się na tym że 40 aut stoi bo akurat 3 auta z drugiego kierunku przejeżdża a zielone światło trwa tu dosłownie kilka sekund.- 4 8
-
2023-02-26 15:27
Po to zrobili tramwaj, żebyście jeździli tramwajem a nie samochodem.
Po drugie, możecie jeździć przez /armii krajowej. /kartuską.
Z Łodzkiej nie mają takiej alternatywy- 0 0
-
2023-02-23 11:35
bzdura. przed remontem było tak samo jak teraz.
wystarczy wejść na googlemaps żeby to udowodnić
- 9 1
-
2023-02-23 08:32
Opinia wyróżniona
Można poprawić oznakowanie poziome i sytuacja byłaby bardziej czytelna (8)
Myślę, że linie przerywane mogłyby być "nie kontynuowane" na pasie włączania się do ruchu samochodu skręcającego w prawo, a przed "nie kontynuowaniem" mogłyby zostać wymalowane trójkąciki dla tych skręcających w lewo.
Wtedy kierowca mógłby swobodnie zająć dowolny pas, przed dojazdem do następnego skrzyżowania, czując że linie go prowadzą i naMyślę, że linie przerywane mogłyby być "nie kontynuowane" na pasie włączania się do ruchu samochodu skręcającego w prawo, a przed "nie kontynuowaniem" mogłyby zostać wymalowane trójkąciki dla tych skręcających w lewo.
Wtedy kierowca mógłby swobodnie zająć dowolny pas, przed dojazdem do następnego skrzyżowania, czując że linie go prowadzą i na to pozwalają, a osoby skręcające w lewo, dostałyby ostatnie ostrzeżenie "trójkątami", "uważaj nie jesteś na pierwszeństwie".
Tak wiem, wiem, przepisy "jasno" to mówią, ale tam się dużo dzieje, tramwaj, jedno skrzyżowanie, drugie, światła ,przejścia. W ramach tych samych przepisów można to lepiej oznaczyć. Koszt niemal zerowy.- 75 15
-
2023-02-23 20:48
(1)
Tylko że więcej aut jedzie z Warszawskiej niż z Łódzkiej i pewnie dlatego są tam dwa pasy. Pierwszeństwo tych skręcających w prawo, do tego rzekomo na wszystkich trzech pasach, jest nieadekwatne do natężenia ruchu.
- 0 0
-
2023-02-24 08:40
Tak zgadza się...
jeżeli przepustowość ma być większa z innego kierunku, do tego trzeba jeszcze mniej farby (jedna linia) i o tym również pisałem pod powyższymi komentarzami.
Z załączonego filmiku widać jednak, że jeden samochód, który prawdopodobnie nie może przedostać się na lewy pas blokuje wszystkie samochody za nim stojące. Prawy pas jest tylko do skrętujeżeli przepustowość ma być większa z innego kierunku, do tego trzeba jeszcze mniej farby (jedna linia) i o tym również pisałem pod powyższymi komentarzami.
Z załączonego filmiku widać jednak, że jeden samochód, który prawdopodobnie nie może przedostać się na lewy pas blokuje wszystkie samochody za nim stojące. Prawy pas jest tylko do skrętu w prawo, czyli trochę jakby do zawrócenia jeżeli samochody skręcają z Łódzkiej w prawo. Większość kierowców chce przedostać się na środkowy lub lewy pas.
Można zatem poprawić oznakowanie poziome, odpowiednio do tego co chcemy osiągnąć lub separować ruch zmianami w oświetleniu. Coś jednak warto zmienić.- 1 0
-
2023-02-23 10:49
Można zapoznać się z przepisami ruchu drogowego (5)
Jeżeli kierowcę trzeba prowadzić za rękę, niech przesiądzie się na komunikację publiczną.
- 12 18
-
2023-02-23 11:24
Idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze można by... (4)
nie malować żadnych pasów, zdjąć znaki pionowe i sygnalizację świetlną.
Przepisy obsługują również taki przypadek.- 17 4
-
2023-02-23 11:32
Stary, to jest standardowe, normalne skrzyzowanie (3)
Żadnych udziwnień.
Masz kogoś po prawej?
Ustępujesz mu tzn czekasz ktory pas wybierze.- 8 7
-
2023-02-23 12:57
Bo ja wiem czy takie standardowe? Patrząc na zdjęcie, to nie wygląda jak skrzyżowanie na drodze osiedlowej
Załóżmy skrajny przypadek. Skręcam w lewo, widzę wymalowane oddzielne pasy. Ustawiam się na skrajnym lewym pasie, a tu na 15 metrze gość ładuje się z prawej na ten sam pas.. No dobra moje wina.. A jak tak z prawej wyjedzie sobie kierowca szerszym łukiem i wpitzieli się na 30 metrze? To co może się tak włączać na lewy pas, aż do następnego
Załóżmy skrajny przypadek. Skręcam w lewo, widzę wymalowane oddzielne pasy. Ustawiam się na skrajnym lewym pasie, a tu na 15 metrze gość ładuje się z prawej na ten sam pas.. No dobra moje wina.. A jak tak z prawej wyjedzie sobie kierowca szerszym łukiem i wpitzieli się na 30 metrze? To co może się tak włączać na lewy pas, aż do następnego skrzyżowania? Coś tu jest nie teges. Dopiero sąd ci rozstrzygnie na którym metrze byłeś na skrzyżowaniu albo poza skrzyżowaniem. Nie lepiej to tak wymalować, aby nie było wątpliwości?
Innym rozwiązaniem może być zakazanie zajmowania środkowego i lewego pasa np. poprzez wymalowanie początkowo ciągłej linii miedzy pasem 2 i 3, a potem przerywanej. Wówczas kierowca musiałby najpierw zająć prawy pas, a potem na ogólnych zasadach zmienić sobie pas na inny, np. środkowy lub lewy, tak jak robi się na pasch rozbiegowych, aby potem ludzie po sądach się nie włóczyli.
Pytanie tylko gdzie chcemy zapewnić większą przepustowość. Nie wiem ile więcej farby, by to kosztowało, ale moim zdaniem warto nad tym zastanowić się i jakoś poprawić.- 15 0
-
2023-02-23 12:54
Dla komfortu i bezpieczeństwa
To, że skrzyżowanie jest problematyczne dla wielu kierowców widać na materiale wideo. Można oczywiście udawać, że problemu nie ma i odsyłać wszystkich do kodeksu drogowego. Można też wprowadzić niewielkie zmiany, prawie bezkosztowe i ułatwić ludziom życie. Jazda samochodem to nie zabawa, jeśli można sobie pomóc, to pomóżmy
- 13 0
-
2023-02-23 11:42
Pytanie jest w którym miejscu kończy się to skrzyżowanie (Łódzka / N Warszawska)
i masz doczynienia z 3 pasami, gdzie już obowiązują inne zasady niż na skrzyzowaniu.
- 10 4
-
2023-02-23 08:00
Opinia wyróżniona
A jakby tak zmienić na sygnalizator bezwarunkowy? (13)
Sprawa jest bardzo prosta dla ogarniętego kierowcy. Wyjeżdżający od Warszawskiej musza ustąpić tym jadącym od Łódzkiej. Ale czy nie lepiej byłoby zastosować sygnalizator ze strzałką bezwarunkową dla skrecających od strony Warszawskiej? Potok samochodów z tej strony jest zdecydowanie większy.
- 65 12
-
2023-02-24 06:48
A może każdego kierowcę zacząć prowadzić oddzielnie za rączkę? (1)
Podstawowa zasada: skręcający w prawo ma pierwszeństwo przed skręcającym w lewo. Przyda się to także na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym. Inna ważna zasada: wyjeżdżający ze strefy zamieszkania/ruchu ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Kierowca, znajdujący się na pasie 1 i wjeżdżający na pas 2 (jeśli jest wolny), ma pierwszeństwo
Podstawowa zasada: skręcający w prawo ma pierwszeństwo przed skręcającym w lewo. Przyda się to także na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym. Inna ważna zasada: wyjeżdżający ze strefy zamieszkania/ruchu ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Kierowca, znajdujący się na pasie 1 i wjeżdżający na pas 2 (jeśli jest wolny), ma pierwszeństwo przed kierowcą znajdującym się na pasie 3 i wjeżdżającym na pas 2. Pasy liczy się od prawej strony zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego. Kto nie opanował podstawowych zasad ruchu, nie widzi znaków poziomych i pionowych nie powinien prowadzić jakichkolwiek pojazdów.
- 3 0
-
2023-02-26 15:38
Dokładnie.
- 0 0
-
2023-02-23 18:28
mało ci korków?
tutaj wystarczy znać przepisy....
- 2 0
-
2023-02-23 12:05
(1)
Pierwszeństwo powinno być z Warszawskiej ponieważ ruch tam jest wiekszy. Rano zator sięga aż do świateł przy Biedronce.
Z drugiej strony wyjazd z Płockiej na Wilanowską i lewoskręt na Havla powinien być udostępniony.- 8 9
-
2023-02-26 15:36
Nie ma wyjazdu z płockiej na wilanowską! Co za bzdury
Nie może zostać udostępniony. Bo go nie ma.
Wy to macie problemy. Wszędzie chcecie mieć pierwszeństwo. Dlatego łódzka ma pierwszeństwo bo ich jest mniej. Pojedzie kilka samochodów i wy na maxa kończycie- 0 0
-
2023-02-23 11:23
Wtedy będziesz dłużej stał na światłach. Najlepiej wszędzie ronda i zielone ze strzałką, ale to się nie kalkuluje.
- 1 0
-
2023-02-23 10:17
wtedy z naprzeciwka musieliby mieć czerwone
Tam jest 75m do następnego skrzyżowania. Nie da się kolejnego cyklu świateł wcisnąć.
- 1 1
-
2023-02-23 08:58
Można, zwiększy to bezpieczeństwo, ale to zmniejszy płynność...
bo osobno musisz umożliwić ruch dla skręcających w prawo i dla tych co skręcają w lewo. Wydłuży to czas oczekiwania na zmianę świateł.
- 10 3
-
2023-02-23 08:14
czym jest strzałka bezwarunkowa? (4)
- 2 12
-
2023-02-23 08:50
S-3 (2)
Sygnalizator S-3, zielona strzałka gdzie ruch nie koliduje z innymi pojazdami. Abonament na google wygasł?
- 22 1
-
2023-02-23 12:02
Bezkolizyjny, a nie bezwarunkowy
- 11 0
-
2023-02-23 09:58
Ja wolę nazwę sygnalizator bezwarunkowy o numerka, który i tak zaraz zapomnę.
- 8 3
-
2023-02-23 08:48
Jemu chodzi o S-3
- 10 0
-
2023-02-22 23:31
Jedno pytanie (2)
Ta nowa Warszawska to skąd dokąd leci?
Łódzka zaczyna się od małego ronda i leci prosto na dół (kiedyś do Swietokrzyskiej) teraz ślepa.
Każdy nowa Warszawska,ale gdzie ona jest? Stara Warszawska od Jabłoniowej do małego ronda w prawo Łódzka.- 8 3
-
2023-02-23 15:38
Od krzyżówki na filmie (1)
Jakieś 50m do Havla :))) Chociaż nie...czekaj. To też jest stara;) To jest MIŚ...Walnęli torowisko z DDR, a ile nowych problemów...
- 1 0
-
2023-02-26 15:45
Nowa warszawska to torowisko od owego skrzyżowania do osiedla lawendowego.
To torowisko i chodnik.
Czyli w zasadzie nie ma tam ulicy. To nazwa techniczna chyba- 0 0
-
2023-02-22 22:59
Cóż, elementarne zasady, że kierowca skręcajacy w lewo zajmuje dowolny pas , a skrecasjcy w prawo tylko prawy (5)
są przez wiekszość (pond 90% !!) albo nieznane , albo ignorowane ! Wniosek oczywisty. W Polsce 90% kierowców to wytresowane (słabo) małpy. Jest to koronny dowód, że teoria ewolucji jest prawdziwa, a nie teoria kreacjonizmu.....
- 7 39
-
2023-02-24 10:21
Ale prawy pas jest tylko do skrętu w prawo w Havla. Jak ktoś chce skręcić w lewo, to musi ustawić sie nsa środkowym lub lewym
- 1 0
-
2023-02-24 07:02
czyli powiadasz że ekspert z PORD znalazł prawko w chipsach?
- 1 0
-
2023-02-23 09:59
Tak było gdy robiłem prawo jazdy 40 lat temu
Ale tego przepisu dawno nie ma.
- 4 1
-
2023-02-23 08:27
No chyba właśnie treść artykułu mówi coś odwrotnego, czytałeś go w ogóle?
- 14 0
-
2023-02-23 08:19
Co? xD Podaj artykuł PORD, gdzie ta informacja się znajduje. Przestańcie sobie wymyślać zasady i dziwić się, że nikt o ich istnieniu nie wie.
- 16 0
-
2023-02-22 21:36
(4)
Kogo dotyczy znak A-7 ustąp pierwszeństwa który widać w 21sek filmu po lewej stronie? Znak zamontowany na słupku ze znakiem D-6b, odwrócony w stronę pieszych na chodniku, pod prąd, w miejscu gdzie nie ma żadnego skrzyżowania. Kto tu ustępuje i komu?
- 35 2
-
2023-02-27 13:53
Po co jest sygnalizacja świetlna rondo turbinowe
Samochody na pasie do jazdy w prawo i inaczej nie można pojechać, zielone na wjeździe i z filmu nie wiadomo dlaczego samochód z przodu stoi i czeka chyba na lub zmiłowanie
- 0 0
-
2023-02-22 21:50
To nie trójkąt ustąp pierwszeństwo
Tylko trójkąt play, bo film się skończył. Kliknij, to zobaczysz co się stanie. Tylko zapnij pasy. Ty trzymasz telefon? Odłóż natychmiast, patrz nz drogę....
- 5 9
-
2023-02-22 21:50
Rowerzysci wjezdzajac na skrzyzowanie (1)
Przy skręcie na pas rowerowy w prawo który urywa się po 20m
- 7 1
-
2023-02-25 14:51
No a powinien być dół z wapnem
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-02-22 21:22
(3)
Jaka to Nowa Warszawska? To jakiś kawałek do Łódzkiej a potem ulica Warszawska. To poprostu Bareja. Zacząć drogę by potem jej nie kończyć i zrezygnować z budowy:-)))))
- 53 4
-
2023-02-22 21:52
Nikt nie zrezygnował (2)
Rezerwa jest cały czas zachowana tylko nie ma finansowania. Ciężko uzyskać środki z programu Zrównoważonego transportu UE na budowę drogi dla aut stąd zdecydowano na budowe jedynie lini tramwajowej
- 3 10
-
2023-02-22 22:53
I Ty w to wierzysz? Dobudowanie tam teraz drogi tylko zwiększy koszt. Miasto rezygnuje z budowy dróg, a w liniach tramwajowych zmienia plany. Na nowej warszawskiej tylko tramwaj i już bez 13, nowa politechniczna nie będzie budowana a tramwaj przerzucony w jakiś tunelu na wileńskiej, nowa Abrahama z tramwajem cisza a wybudowanie tramwaju z pokrywająca się PKM od bretowa do Niedźwiednika technicznie kosztowne. Na wszystko były rezerwy i plany. Włodarze jednak je zmieniali wg nikomu nieznanych powodów.
- 9 2
-
2023-02-26 15:40
Nie no, na falę dali, i na busy. A na drogę nie mają.
Żart? Komunistyczna unia Europejska? He he
- 0 0
-
2023-02-22 21:25
(2)
Każdy ruch nagrany , wszystko co zrobisz może znaleźć się w sieci i z numerem rejestracyjnym. Cóż za świat - wielki brat czuwa. Uważajcie którzy nagrywacie , jeżeli popełniacie błąd was tez ktoś może nagrać
- 8 14
-
2023-02-22 21:30
Trzeba upubliczniać jakie kocmołuchy bez znajomości kodeksu drogowego jeżdżą po drogach publicznych.
- 9 3
-
2023-02-23 10:46
I bardzo dobrze
Normalni nie maja się czego wstydzić. Trzymam się przepisów, parkuje poprawnie, nie jestem agresywny i bycie nagranym mnie jakoś nie przeraża. Śpię spokojnie. Trzeba ukrócić buractwo bo poczuło się bezkarne i się wszędzie rozpanoszyło. W cywilizowanym świecie kamery są wszędzie i nikt nie ma z nimi problemów.
- 4 1
-
2023-02-22 21:36
(4)
Kogo dotyczy znak A-7 ustąp pierwszeństwa który widać w 21sek filmu po lewej stronie? Znak zamontowany na słupku ze znakiem D-6b, odwrócony w stronę pieszych na chodniku, pod prąd, w miejscu gdzie nie ma żadnego skrzyżowania. Kto tu ustępuje i komu?
- 35 2
-
2023-02-22 21:50
To nie trójkąt ustąp pierwszeństwo
Tylko trójkąt play, bo film się skończył. Kliknij, to zobaczysz co się stanie. Tylko zapnij pasy. Ty trzymasz telefon? Odłóż natychmiast, patrz nz drogę....
- 5 9
-
2023-02-22 21:50
Rowerzysci wjezdzajac na skrzyzowanie (1)
Przy skręcie na pas rowerowy w prawo który urywa się po 20m
- 7 1
-
2023-02-25 14:51
No a powinien być dół z wapnem
- 0 0
-
2023-02-27 13:53
Po co jest sygnalizacja świetlna rondo turbinowe
Samochody na pasie do jazdy w prawo i inaczej nie można pojechać, zielone na wjeździe i z filmu nie wiadomo dlaczego samochód z przodu stoi i czeka chyba na lub zmiłowanie
- 0 0
-
2023-02-22 21:43
Drogi powinny być proste (4)
Tak by nikt sie nie mylił i by ograniczyć ilość trupów. Tu nie ma żartów tylko na etapie projektowania trzeba działać a nie latać dziury i ustawiać znaki. Projektanci i decydenci do wymiany bo szkoda życia.
- 73 13
-
2023-02-22 22:00
Projektant tak projektuje jak decydent zadecyduje
Taka proza życia, że ignorant rządzi fachowcem, a skutki łatwo przewidzieć
- 5 6
-
2023-02-23 00:43
A co są jakieś skomplikowane? Nie sądzę .
- 4 3
-
2023-02-23 08:27
geometria ulic powinna być projektowana tak, by kierowca nie oglądając się na znaki wiedzieć jak jechać
i z jaką prędkością to robić. Proste ulice zbyt często u nas prowokują do zbyt szybkiej jazdy.
- 4 2
-
2023-02-27 13:58
Drogi bez skrzyżowani
Drogi nie powinny się przecinać grozi to śmiercią ze śmiechu
- 0 0
-
2023-02-22 22:05
Haha wszyscy oddać prawo jazdy co tam stoją i czekają na tym prawo skecie... ale ameby
- 16 13
-
2023-02-22 22:59
Cóż, elementarne zasady, że kierowca skręcajacy w lewo zajmuje dowolny pas , a skrecasjcy w prawo tylko prawy (5)
są przez wiekszość (pond 90% !!) albo nieznane , albo ignorowane ! Wniosek oczywisty. W Polsce 90% kierowców to wytresowane (słabo) małpy. Jest to koronny dowód, że teoria ewolucji jest prawdziwa, a nie teoria kreacjonizmu.....
- 7 39
-
2023-02-23 08:19
Co? xD Podaj artykuł PORD, gdzie ta informacja się znajduje. Przestańcie sobie wymyślać zasady i dziwić się, że nikt o ich istnieniu nie wie.
- 16 0
-
2023-02-23 08:27
No chyba właśnie treść artykułu mówi coś odwrotnego, czytałeś go w ogóle?
- 14 0
-
2023-02-23 09:59
Tak było gdy robiłem prawo jazdy 40 lat temu
Ale tego przepisu dawno nie ma.
- 4 1
-
2023-02-24 07:02
czyli powiadasz że ekspert z PORD znalazł prawko w chipsach?
- 1 0
-
2023-02-24 10:21
Ale prawy pas jest tylko do skrętu w prawo w Havla. Jak ktoś chce skręcić w lewo, to musi ustawić sie nsa środkowym lub lewym
- 1 0
-
2023-02-22 23:31
Jedno pytanie (2)
Ta nowa Warszawska to skąd dokąd leci?
Łódzka zaczyna się od małego ronda i leci prosto na dół (kiedyś do Swietokrzyskiej) teraz ślepa.
Każdy nowa Warszawska,ale gdzie ona jest? Stara Warszawska od Jabłoniowej do małego ronda w prawo Łódzka.- 8 3
-
2023-02-23 15:38
Od krzyżówki na filmie (1)
Jakieś 50m do Havla :))) Chociaż nie...czekaj. To też jest stara;) To jest MIŚ...Walnęli torowisko z DDR, a ile nowych problemów...
- 1 0
-
2023-02-26 15:45
Nowa warszawska to torowisko od owego skrzyżowania do osiedla lawendowego.
To torowisko i chodnik.
Czyli w zasadzie nie ma tam ulicy. To nazwa techniczna chyba- 0 0
-
2023-02-22 23:40
W tym mieście (2)
wszystko jest za trudne jak idioci projektują ruch w miescie...
- 14 5
-
2023-02-23 09:01
Dlatego powinno się projektować dla i**otów? - Nie sądzę
- 2 0
-
2023-02-23 10:52
Budują całe osiedla bez infrastruktury
Z kilku dzielnic masz dojazd przez wąskie gardła, działek pod poszerzenie dróg brak. Nowe bloki stawia się w sąsiedztwie dawnych gospodarstw wbudowanych jeszcze kiedyś "pod" miastem. Niestety to nie USA gdzie wszystko można podzielić w kratkę i budować przecznicami. Mamy co mamy i to nie ułatwia projektowania, budowania i użytkowania
- 1 0
-
2023-02-22 23:42
(1)
Ile jest już tych rond masakra jakaś, zwężenia jezdni autobusy i duże auta maja kłopoty w skręcie, a potem nic dzienego ze kierowcy jadą na wprost przez rondo
- 28 8
-
2023-02-23 02:14
Rondo to najlepszy rodzaj skrzyżowania
Nie ogarniasz? Przesiądź się na tramwaj.
Ja latam dużym i nie widzę problemu.
Wyobraź sobie, że są kraje, gdzie rond jest więcej niż u nas, a jeździ się lepiej.- 8 1
-
2023-02-23 07:04
W tytule artykułu jest błąd (3)
To nie Nowa Warszawska jest za trudna dla kierowców. To autor cyklu i kolejności zmiany świateł na tym skrzyżowaniu dał popis swojej ignorancji.
Dlaczego nie skorzystano w tym miejscu z dobrego sprawdzonego od lat ustawienia świateł jakie są na skrzyżowaniu na Chełmie przy pętli? Tam jest bardzo podobne skrzyżowanie. Cykl jest prosty jak konstrukcja cepa. Najpierw jedzie jedna strona, w prawo lub w lewo. Potem druga strona, prosto lub w lewo a potem trzecia prosto lub w prawo. Na tamtym skrzyżowaniu kierowcy nie muszą się zastanawiać czy stosować regułę prawej ręki, czy lewej nogi.- 30 2
-
2023-02-23 09:29
dlatego że jest tu za krótka droga! do kolejnego skrzyżowania masz ledwie 70m a tu są 3 kierunkowe pasy
- 3 5
-
2023-02-24 00:55
(1)
Co to za skrzyżowanie gdzie z obu stron mają zielone światło?
- 0 0
-
2023-02-24 15:19
Większość skrzyżowań jest tak zbudowanych :)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.