• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o pierwszeństwo przejazdu na Nowej Warszawskiej

mJ
23 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (210)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Czytelnik miał wątpliwości dotyczące pierwszeństwa na gdańskim skrzyżowaniu, więc stworzył szkic i opublikował go w naszym Raporcie z Trójmiasta, zadając pytanie innym kierowcom. Czytelnik miał wątpliwości dotyczące pierwszeństwa na gdańskim skrzyżowaniu, więc stworzył szkic i opublikował go w naszym Raporcie z Trójmiasta, zadając pytanie innym kierowcom.

Kilka dni temu jeden z naszych czytelników w Raporcie z Trójmiasta zadał pytanie o pierwszeństwo na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Nowej WarszawskiejMapka. Do pytania dołączył własnoręcznie wykonany szkic. Uzyskał ponad 160 odpowiedzi. Kto miał racje?



10:09 20 LUTEGO 23

Jak to jest z pierwszeństwem? (167 opinii)

Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B

Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej
Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
A) Ma pierwszeństwo wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B
B) Może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B

Skrzyżowanie na Havla i Warszawskiej
Zobacz więcej

Czytelnik pod opublikowanym rysunkiem zadał następujące pytanie.

Czy pojazd A wykonując skręt w prawo:
a) ma pierwszeństwo, wjeżdżając jedynie na skrajnie prawy pas, a jeżeli chce wjechać na środkowy lub lewy, to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi B.
b) może po skręcie zająć którykolwiek pas i zawsze będzie miał pierwszeństwo przed pojazdem B.


WYJAŚNIENIE



Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Dla wiarygodności - poprosiliśmy o wypowiedź dyrektora Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

Bez najmniejszych wątpliwości pojazd A ma prawo zająć dowolny pas ruchu w drodze poprzecznej i tym samym ma pierwszeństwo przed pojazdem B. Znak poziomy, powierzchnia wyłączona z ruchu, "sugeruje", by zająć pas skrajny prawy, ale tego nie nakazuje. Również rozsądek i poczucie bezpieczeństwa podpowiada zajęcie pasa prawego, a następnie - w razie potrzeby - zmiany na inny w zależności, w którym kierunku chcemy kontynuować jazdę. W takiej sytuacji oczywiście ustępujemy pierwszeństwa jadącemu pasem, na który zamierzamy wjechać - wyjaśnia Roman Nowak z PORD.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące np. pierwszeństwa na trójmiejskich skrzyżowaniach, napisz do nas, pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości.

Okazuje się, że z Nową Warszawską więcej kierowców ma problemy. W Raporcie z Trójmiasta pojawiło się kolejne pytanie z dołączonym filmem.


08:20 22 LUTEGO 23

Nowa Warszawska- problem dla wielu (109 opinii)

Witam wszystkich kierowców jeżdżących skrzyżowaniem Nowej Warszawskiej i Łódzkiej w Gdańsku. Jako że codziennie jeżdżę tą trasą i za każdym razem widzę ten sam problem to postanowiłem odnieść się do sytuacji.
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.

W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.

Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯
Zobacz więcej
Witam wszystkich kierowców jeżdżących skrzyżowaniem Nowej Warszawskiej i Łódzkiej w Gdańsku. Jako że codziennie jeżdżę tą trasą i za każdym razem widzę ten sam problem to postanowiłem odnieść się do sytuacji.
Oznakowania są czytelne, jest sygnalizacja świetlna. Jednak duża część kierowców albo zapatrzona jest w telefony albo jeździ na "autopilocie" i jak widzi zielone to wyłącza myślenie.
Droga z pierwszeństwem jest wzdłuż ul. Łódzkiej. Skręcający od strony Przemyskiej w PRAWO mają pierwszeństwo przed skręcającymi od ul. Warszawskiej w LEWO (Tak, nawet jak masz zielone to musisz ustąpić) .
Skręcający według przepisów mogą zająć DOWOLNY pas (prawy/środkowy/lewy). Ustępujący powinni zatrzymać pojazd w taki sposób by jadący na wprost od Przemyskiej mogli bez zatrzymywania się i wymijania kontynuować jazdę.

W rzeczywistości mamy wymuszenia co zmianę świateł, blokowanie ruchu, trąbienie i strefę podwyższonego ryzyka stłuczki.

Zapraszam do komentowania PO sprawdzeniu przepisów Kodeksu Drogowego
¯\_(ツ)_/¯
Zobacz więcej
mJ

Miejsca

Opinie (210) 2 zablokowane

  • Bareja się śmieje z linii tramwajowej przy nieistniejącej drodze (2)

    • 8 7

    • wielu mieszkańców się cieszy ze zbudowania drogi dla rowerów wzdłuż linii tramwajowej (1)

      • 2 5

      • A jeszcze więcej się kisi w korkach

        na nieprzystosowanej do nowych osiedli Warszawskiej.

        • 5 0

  • (2)

    Czy redakcja może poprosić o interpretację gdańską Policję?

    • 7 7

    • i wróżbitę Macieja (1)

      i detektywa Rutkowskiego może? Instruktor PORD się wypowiedział. Czego chcesz szukać u naszej dzielnej i kompetentnej policji?

      • 7 1

      • Instruktor PORD nie będzie wskazywał winnego na miejscu stłuczki.

        • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    A jakby tak zmienić na sygnalizator bezwarunkowy? (13)

    Sprawa jest bardzo prosta dla ogarniętego kierowcy. Wyjeżdżający od Warszawskiej musza ustąpić tym jadącym od Łódzkiej. Ale czy nie lepiej byłoby zastosować sygnalizator ze strzałką bezwarunkową dla skrecających od strony Warszawskiej? Potok samochodów z tej strony jest zdecydowanie większy.

    • 65 12

    • czym jest strzałka bezwarunkowa? (4)

      • 2 12

      • Jemu chodzi o S-3

        • 10 0

      • S-3 (2)

        Sygnalizator S-3, zielona strzałka gdzie ruch nie koliduje z innymi pojazdami. Abonament na google wygasł?

        • 22 1

        • Ja wolę nazwę sygnalizator bezwarunkowy o numerka, który i tak zaraz zapomnę.

          • 8 3

        • Bezkolizyjny, a nie bezwarunkowy

          • 11 0

    • Można, zwiększy to bezpieczeństwo, ale to zmniejszy płynność...

      bo osobno musisz umożliwić ruch dla skręcających w prawo i dla tych co skręcają w lewo. Wydłuży to czas oczekiwania na zmianę świateł.

      • 10 3

    • wtedy z naprzeciwka musieliby mieć czerwone

      Tam jest 75m do następnego skrzyżowania. Nie da się kolejnego cyklu świateł wcisnąć.

      • 1 1

    • Wtedy będziesz dłużej stał na światłach. Najlepiej wszędzie ronda i zielone ze strzałką, ale to się nie kalkuluje.

      • 1 0

    • (1)

      Pierwszeństwo powinno być z Warszawskiej ponieważ ruch tam jest wiekszy. Rano zator sięga aż do świateł przy Biedronce.
      Z drugiej strony wyjazd z Płockiej na Wilanowską i lewoskręt na Havla powinien być udostępniony.

      • 8 9

      • Nie ma wyjazdu z płockiej na wilanowską! Co za bzdury

        Nie może zostać udostępniony. Bo go nie ma.
        Wy to macie problemy. Wszędzie chcecie mieć pierwszeństwo. Dlatego łódzka ma pierwszeństwo bo ich jest mniej. Pojedzie kilka samochodów i wy na maxa kończycie

        • 0 0

    • mało ci korków?

      tutaj wystarczy znać przepisy....

      • 2 0

    • A może każdego kierowcę zacząć prowadzić oddzielnie za rączkę? (1)

      Podstawowa zasada: skręcający w prawo ma pierwszeństwo przed skręcającym w lewo. Przyda się to także na skrzyżowaniach o ruchu niekierowanym. Inna ważna zasada: wyjeżdżający ze strefy zamieszkania/ruchu ustępuje pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu. Kierowca, znajdujący się na pasie 1 i wjeżdżający na pas 2 (jeśli jest wolny), ma pierwszeństwo przed kierowcą znajdującym się na pasie 3 i wjeżdżającym na pas 2. Pasy liczy się od prawej strony zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego. Kto nie opanował podstawowych zasad ruchu, nie widzi znaków poziomych i pionowych nie powinien prowadzić jakichkolwiek pojazdów.

      • 3 0

      • Dokładnie.

        • 0 0

  • Jak ten czytelnik ma problem z tym skrzyzowaniem (2)

    to współczuję wszystkim którzy go spotykają na drodze.

    • 10 13

    • (1)

      Przejedź tym skrzyżowaniem kilka razy, ba, zobacz raport z 22 wczoraj i się przekonasz, ilu jest tych wymuszających od strony Warszawskiej, przekonanych o swojej racji.

      • 9 1

      • Przepisy są jasne. A że ktoś wymusza .. takich mamy kierowców cwaniaków/nieudaczników

        którzy jak zobaczą zielone to myślą, że otworzyła się im autostrada pierwszeństwa. Czy to że ktoś wymusza oznacza, ze trzeba tłumaczyć zasady ruchu drogowego bo ktoś nie wie jak ma pojechać i kto ma pierwszeństwo? Skoro wie, że tamci wymuszają to wniosek że przepisy zna. A że pozwala wymuszać to już jego problem.
        Za chwilę będzie trzeba opisywać kto ma pierwszeństwo na zielonym bo ktoś inny na czerwonym wymusza.

        • 6 2

  • Grafika tłumacząca i wytłuszczony fragment tylko komplikują sytuację, bo sugerują pierwszeństwo dla przecinającego pasy ruchu - (4)

    Osobiście jadąc z dołu wjeżdżam na prawy pas, a jadąc z góry - na środkowy i dopiero stamtąd zmieniam na ten, na który potrzebuję - według mnie prosta sprawa. Gorzej jak ktoś nie przestrzega poziomego znaku i wpie*rza się z góry od razu na prawoskręt - to rzeczywiście się prosi o wypadek. Proszę nie być taką osobą.

    • 7 12

    • Jadąc "z góry" możesz sobie wjeżdżać na lewy lub środkowy, co widać na grafice, chodzi o to, że NIE masz pierwszeństwa przed skręcającymi w prawo "z dołu".

      • 7 1

    • No ale przecinający ma pierwszeństwo...

      • 8 0

    • On nie przecina pasów richu, a wjeżdża w wybrany przez siebie pas kierunkowy

      A ogólny przepis o pierwszeństwie skręcającego w prawo nad skręcającym w lewo nadal onowiązuje

      • 5 0

    • Spróbuj kawałek dalej przecisnąć sie ze środkowego na prawy. Może ktoś cie wpuści. Musisz die zatrzymać i zostaniesz obtrąbiony.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Można poprawić oznakowanie poziome i sytuacja byłaby bardziej czytelna (8)

    Myślę, że linie przerywane mogłyby być "nie kontynuowane" na pasie włączania się do ruchu samochodu skręcającego w prawo, a przed "nie kontynuowaniem" mogłyby zostać wymalowane trójkąciki dla tych skręcających w lewo.
    Wtedy kierowca mógłby swobodnie zająć dowolny pas, przed dojazdem do następnego skrzyżowania, czując że linie go prowadzą i na to pozwalają, a osoby skręcające w lewo, dostałyby ostatnie ostrzeżenie "trójkątami", "uważaj nie jesteś na pierwszeństwie".
    Tak wiem, wiem, przepisy "jasno" to mówią, ale tam się dużo dzieje, tramwaj, jedno skrzyżowanie, drugie, światła ,przejścia. W ramach tych samych przepisów można to lepiej oznaczyć. Koszt niemal zerowy.

    • 75 15

    • Można zapoznać się z przepisami ruchu drogowego (5)

      Jeżeli kierowcę trzeba prowadzić za rękę, niech przesiądzie się na komunikację publiczną.

      • 12 18

      • Idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze można by... (4)

        nie malować żadnych pasów, zdjąć znaki pionowe i sygnalizację świetlną.
        Przepisy obsługują również taki przypadek.

        • 17 4

        • Stary, to jest standardowe, normalne skrzyzowanie (3)

          Żadnych udziwnień.
          Masz kogoś po prawej?
          Ustępujesz mu tzn czekasz ktory pas wybierze.

          • 8 7

          • Pytanie jest w którym miejscu kończy się to skrzyżowanie (Łódzka / N Warszawska)

            i masz doczynienia z 3 pasami, gdzie już obowiązują inne zasady niż na skrzyzowaniu.

            • 10 4

          • Dla komfortu i bezpieczeństwa

            To, że skrzyżowanie jest problematyczne dla wielu kierowców widać na materiale wideo. Można oczywiście udawać, że problemu nie ma i odsyłać wszystkich do kodeksu drogowego. Można też wprowadzić niewielkie zmiany, prawie bezkosztowe i ułatwić ludziom życie. Jazda samochodem to nie zabawa, jeśli można sobie pomóc, to pomóżmy

            • 13 0

          • Bo ja wiem czy takie standardowe? Patrząc na zdjęcie, to nie wygląda jak skrzyżowanie na drodze osiedlowej

            Załóżmy skrajny przypadek. Skręcam w lewo, widzę wymalowane oddzielne pasy. Ustawiam się na skrajnym lewym pasie, a tu na 15 metrze gość ładuje się z prawej na ten sam pas.. No dobra moje wina.. A jak tak z prawej wyjedzie sobie kierowca szerszym łukiem i wpitzieli się na 30 metrze? To co może się tak włączać na lewy pas, aż do następnego skrzyżowania? Coś tu jest nie teges. Dopiero sąd ci rozstrzygnie na którym metrze byłeś na skrzyżowaniu albo poza skrzyżowaniem. Nie lepiej to tak wymalować, aby nie było wątpliwości?
            Innym rozwiązaniem może być zakazanie zajmowania środkowego i lewego pasa np. poprzez wymalowanie początkowo ciągłej linii miedzy pasem 2 i 3, a potem przerywanej. Wówczas kierowca musiałby najpierw zająć prawy pas, a potem na ogólnych zasadach zmienić sobie pas na inny, np. środkowy lub lewy, tak jak robi się na pasch rozbiegowych, aby potem ludzie po sądach się nie włóczyli.
            Pytanie tylko gdzie chcemy zapewnić większą przepustowość. Nie wiem ile więcej farby, by to kosztowało, ale moim zdaniem warto nad tym zastanowić się i jakoś poprawić.

            • 15 0

    • (1)

      Tylko że więcej aut jedzie z Warszawskiej niż z Łódzkiej i pewnie dlatego są tam dwa pasy. Pierwszeństwo tych skręcających w prawo, do tego rzekomo na wszystkich trzech pasach, jest nieadekwatne do natężenia ruchu.

      • 0 0

      • Tak zgadza się...

        jeżeli przepustowość ma być większa z innego kierunku, do tego trzeba jeszcze mniej farby (jedna linia) i o tym również pisałem pod powyższymi komentarzami.
        Z załączonego filmiku widać jednak, że jeden samochód, który prawdopodobnie nie może przedostać się na lewy pas blokuje wszystkie samochody za nim stojące. Prawy pas jest tylko do skrętu w prawo, czyli trochę jakby do zawrócenia jeżeli samochody skręcają z Łódzkiej w prawo. Większość kierowców chce przedostać się na środkowy lub lewy pas.
        Można zatem poprawić oznakowanie poziome, odpowiednio do tego co chcemy osiągnąć lub separować ruch zmianami w oświetleniu. Coś jednak warto zmienić.

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    niestety ale to jest jazda na pamięć (11)

    niestety ale to jest jazda na pamięć

    • 44 13

    • Jak? (5)

      To podstawowe zasady ruchu drogowego. Skręcając w lewo ustępujesz. Skręcając w prawo zajmujesz pas jaki chcesz z pierwszeństwem.

      • 23 2

      • W czasie budowy tramwaju droga z pierwszeństwem (3)

        szła inaczej, od Warszawskiej do Havla. Łamagi się przyzwyczaiły i teraz się burzą że jest inaczej.

        • 17 4

        • Nie tylko w czasie budowy tramwaju ale w ogóle przed budową torowiska. (2)

          Wcześniej przed Nową Warszawską, samochody od Łódzkiej były na podporządkowanej (samochód "A" u czytelnika) a od strony Warszawskiej w kierunku Havla była droga z pierwszeństwem (samochód "B").

          Swoją drogą całe to rozwiązanie połączone z bardzo krótką zmianą świateł jest bezsensowne, gdyż wygenerowało tylko korki, których na tej ulicy wcześniej nie było - z kierunku Warszawskiej jest wielokrotnie większy ruch niż z Łódzkiej. Zielone dla tego kierunku powinno albo być znacznie wydłużone albo naprzemienne, a nie że z jednego i drugiego kierunku w tym samym czasie wjeżdżają na Havla. Ponieważ kończy się na tym że 40 aut stoi bo akurat 3 auta z drugiego kierunku przejeżdża a zielone światło trwa tu dosłownie kilka sekund.

          • 4 8

          • bzdura. przed remontem było tak samo jak teraz.

            wystarczy wejść na googlemaps żeby to udowodnić

            • 9 1

          • Po to zrobili tramwaj, żebyście jeździli tramwajem a nie samochodem.

            Po drugie, możecie jeździć przez /armii krajowej. /kartuską.
            Z Łodzkiej nie mają takiej alternatywy

            • 0 0

      • Niestety nie masz racji, bo żeby ustąpić musisz wiedzieć

        czy skręcający w prawo ma normalne zielone czy warunkowe a nie sposób się tego dowiedzieć nie znając dobrze skrzyżowania i organizacji ruchu w danym miejscu.
        Identyczny problem jest na wielu skrzyżowaniach, gdzie sygnalizator zielony jest ogólny, ale mimo to można skręcić w lewo bezkolizyjnie - nie powinno tak być, bezkolizyjny skręt to zawsze powinien być sygnalizator kierunkowy.
        Identycznie z zielonym strzałkami - wiele działa jak kierunkowe zielone w prawo a tymczasem zawsze powinien to być skręt kolizyjny.
        Podobnie z łączeniem sygnalizatorów ogólnych z kierunkowymi - typu czerwone ogólne a kierunkowe w prawo zielone - to jest mylące i niebezpieczne.
        I tak jeszcze długo można by wymieniać - skomplikowana i nielogiczna infrastruktura to wysokie koszty, więcej wypadków i oczywiście większe korki.

        • 2 0

    • Niestety, przerażające jest to, że...

      jest to oczywisty przepis, i takie rzeczy trzeba wyjaśniać poprzez media!
      Jestem za tym, aby robić kursy przypominające raz na 5 lat dla każdego! w tym dla rowerzystów!!!

      • 14 5

    • niestety ale nawalili w tym miejscu betonu, płotków , sygnalizatorów itp. urzadzeń

      A skrzyżowania są niefunkcjonalne i zamiast ułatwiac utrudniają przemieszczenie się.

      • 9 0

    • nieprawda (2)

      Auto, które skręciło w lewo, jest już na pasie środkowym lub skrajnie lewym i ma pierwszeństwo przed tym, które zajęło pas prawy i chce zająć środkowy lub lewy (a nie może na nie wjechać w tym samym miejscu, w którym wjeżdżają na nie skręcający w lewo z powodu trójkąta) - musi wykonać manewr zmiany pasa. Pasy dla tych skręcających w lewo zaczynają się wcześniej niż może na nie wjechać auto skręcające w prawo z Łódzkiej. Na pasie środkowym i skrajnie lewym w miejscu gdzie kończy się trójkąt nie ma nich żadnych znaków nakazujących ustąpienie pierwszeństwa pojazdom z prawego pasa. Linia ciągła wychodząca z trójkąta chyba rozwiązałaby problem.

      • 3 7

      • I Ty oczywiscie wiesz lepiej niż zarządca drogi oraz inspektorat ruchu drogowego XD

        • 2 1

      • bzdura

        • 1 0

  • Brawa dla Państwa projektantów!!! (1)

    Proponuję zmazac to pole wzr i będzie spokój. Chcieli dobrze, żeby skręcający z warszawskiej lewo-do-prawa nie blokowali wszystkich pasów, zarówno skręcającym z Łodzkiej, jak i tym jadącym prosto. Ale jak zwykle nie wyszło. Albo pociągnijcie linie ciągłą, która uniemożliwia zajęcie dowolnego pasa skręcającym z Łódzkiej, albo wymażcie to pole, bo dzwon będzie z winy kierowców, którzy w 3 sekundy nie ogarną waszego misternego planu opracowywanego tygodniami.

    • 8 2

    • jest to jakiś pomysł, ale to rozwiązanie mocno utrudni manewr skręcającym w lewo z Warszawskiej i spowoduje duże korki na Warszawskiej, Cedrowej i Piotrkowskiej

      • 0 0

  • Niezbyt rozumiem o co chodzi (2)

    Po zjeździe samochodu B, jak z rysunku przynajmniej wynika, pojazdy stosują zasadę generalną pierwszeństwa tego z prawej. Nie można tego według mnie traktować jako zwykła jezdnia z 2 pasami, w tym jeden jako domyślny do szybszej jazdy (czy włączaniem się do ruchu samochodu A).

    Poza tym sam autor wspomina o skrzyżowaniu.

    • 0 5

    • (1)

      Madre Dias! "Szybszej jazdy"??? Ludzie, wy naprawdę kupujecie te prawa jazdy???

      • 3 1

      • nie wiem jak to inaczej opisać - skoro w jednym kierunku są dwa pasy, to geniuszu jak nazwiesz inaczej ten po lewej? Analogicznie do dróg szybkiego ruchu czy autostrad.

        Przecież na takiej ulicy stosuje się ogólne pierwszeństwo po prawej przy zmianie pasa, a może się mylę? Może tacy jak ty zajeżdżają drogę tym po prawej, bo są ważniejsi, bo jadą szybciej?

        Czego ciołku nie zrozumiałeś - że to jest opisane jako skrzyżowanie, że to nie jest jakaś droga czy ulica, która już biegnie sobie jakiś czas prosto i ze ewentualnie można by było uważać że A włącza się do ruchu bo skręca?

        Przeczytałeś wyjaśnienia w artykule?

        To z łaski swojej się przymknij i stosuj przepisy ruchu drogowego a nie powoduj kolizji.

        • 0 1

  • krótko mówiąc kolizyjne rozwiązanie

    Rozwiązanie jest więc kolizyjne. Pojazdy z jednej i z drugiej strony mają światło zielone. Nic dziwnego, że kierowcy jadący z prawej strony się zatrzymują i przepuszczają tych z lewej, skoro poimimo zielonego światła "ci drudzy" wjeżdżają na te same pasy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się wpychał na kolizję, bo "on ma pierwszeństwo". Wczorajsze pretensje czytelnika raczej należy skierować do ZDiZ, żeby ten bubel poprawili.

    • 22 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane