• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: rowerzyści nigdy nie mieli pierwszeństwa przed wjazdem na przejście

Rafał
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Nie milkną echa zamieszania dotyczącego pierwszeństwa rowerzystów. Nie milkną echa zamieszania dotyczącego pierwszeństwa rowerzystów.

Pierwszeństwo rowerzystów na przejazdach, które rzekomo miało zostać odebrane rowerzystom przez resort infrastruktury - to temat, który sprawił, że całkiem niedawno w sieci zawrzało. Okazuje się jednak, że nic nie zostało rowerzystom odebrane, bo nigdy tego pierwszeństwa nie mieli - w tej sprawie napisał do nas czytelnik.



Czy zachowujesz ostrożność, wjeżdżając rowerem na oznaczone przejazdy rowerowe?

Poniżej prezentujemy artykuł czytelnika - pana Rafała z Gdańska.

Kto ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym - samochód czy rower?



Przypomnijmy, że przed zmianą rozporządzenia w kwestii znaków i sygnałów drogowych kierowca pojazdu, zbliżając się do przejazdu rowerowego, był obowiązany zmniejszyć prędkość tak, żeby nie narazić na niebezpieczeństwo rowerzysty czy grupy rowerzystów znajdujących się na przejeździe bądź na niego wjeżdżających.

W myśl przepisów ustawowych kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu rowerowego, obowiązany jest zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rower, hulajnogę elektryczną czy urządzenie transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe.

Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym - co mówią przepisy?



Pierwszeństwo rowerzystów. Spór o przepisy

Dziennik Ustaw z 11 maja 2022:

Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście (...) Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe.

Dla porównania - Dziennik Ustaw z 12 marca 2021:

Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.


Zdaje się, że nawet rzecznik Ministerstwa Infrastruktury wyjaśnił, że zarówno obecnie, jak i przed zmianą przepisów, rowerzyści nie mieli pierwszeństwa podczas wjeżdżania na przejazd rowerowy. Zatem do żadnej zmiany w tej kwestii dojść nie mogło.

Samochód kontra rower na przejeździe rowerowym



Ja, jako kierowca samochodu, chciałbym tylko skierować pewną prośbę do rowerzystów. Pamiętajcie, że kierujący samochodem nie zawsze jest w stanie was zauważyć, ma pewne ograniczenia w postaci słupków karoserii. Dlatego zanim "na pewniaka" wjedziecie na przejazd rowerowy - zwolnijcie i zachowajcie ostrożność. W starciu z samochodem rower ma niewielkie szanse. Jazda w ciemno, bez patrzenia, bo w końcu "mam pierwszeństwo", to duży błąd.

Oczywiście zachowanie ostrożności przed przejazdem rowerowym tyczy się również kierowców. Nie jesteśmy świętymi krowami. Wszyscy uczestnicy ruchu powinni podchodzić do siebie z szacunkiem, a może wypadków byłoby mniej.
Rafał

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (465) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Przecież pisze wyraźnie że samochód ma ustąpić pierwszęństwa (4)

    Art. 27. 1
    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem. Czytać nie umiecie ?

    • 2 4

    • Jak skręca w prawo, lub w lewo.

      Jak kierowca samochodu jedzie na wprost, to ma pierwszeństwo dopóki rowerzysta nie znajdzie się na samym przejeździe, czyli na tym czymś narysowanym między krawężnikami ulicy, a nie że kierowca ma ustąpić rowerzyście zbliżającemu się do przejazdu, jak pieszy. W takim przypadku rowerzysta zatrzymuje się i przepuszcza samochód.

      • 0 0

    • ruski trollu nie wprowadzj Polaków w błąd i nie manipuluj (2)

      znajdującym się na przejeździe.

      Tak kończy się ten paragraf

      • 2 3

      • teraz wszystkie przejscia sa z przejazdem

        w tvp ci nie mówili ?

        • 0 2

      • Ile trolu juz postów wyplułeś? dzisiaj chyba z 200! za kazdy twój wpis powinienes dostac tak z 1000 zł mandatu

        • 0 1

  • To teraz niech minister wyjaśni (4)

    od którego momentu / miejsca rozpoczyna się "wchodzącemu na to przejście" ? Czy kiedy jedna noga już wisi nad jezdnią czy może kilka kroków jeszcze przed krawężnikiem?

    • 6 4

    • Bardzo prosta odpowiedź;

      Jak ty jedziesz rowerem i przed przejazdem widzisz jadący na wprost samochód, to musisz go przepuścić, a jak już jest pusto, to wjeżdżasz. Jak coś nadjedzie, to już jesteś na przejeździe i masz pierwszeństwo. Jeszcze masz pierwszeństwo, jak widzisz samochód na drodze poprzecznej, który skręca w stronę na której znajduje się przejazd rowerowy, na który chcesz wjechać lub na nim jesteś.

      • 0 0

    • To jest akurat bardzo dobre pytanie, wbrew tym stękom jakiegoś frustrata "patrioty", który wszędzie tu spamuje. Mam takie przejście, z którego korzystam kilka razy w tygodniu. Z zasady nie ufam ludziom, więc i kierowcom nie ufam. Podchodzę, łapię kontakt wzrokowy. Cenię swoje zdrowie i życie. Przyznaję, mniej więcej 90% się zatrzymuje i przepuszcza. Ale jest te pozostałe 10% tępych (autocenzura), którzy udają, że cię nie widzą, i śmigają swoim rzęchem. Przyznaję ze smutkiem, ale przodują w tym kobiety. Ziom w sportowym BMW o wiele prędzej przepuści (choć hamuje z piskiem opon), niż kobieta. No więc jedzie taka (taki - mimo wszystko) (autocenzura), a ja mam ochotę zapodać kopa w tę kupę złomu prowadzoną przez (autocenzura). I w końcu zapodam, trudno, będę się później tłumaczył, satysfakcja moja. Dlatego ten przepis nie powinien tak wyglądać.

      • 2 1

    • tępy wanjo, doucz się języka polskiego, to może zrozumiesz (1)

      • 1 4

      • Ty poducz się trochę czytania ze zrozumieniem

        szczegóły prawne są istotne, szczególnie w przypadku wypadku.

        • 2 0

  • (7)

    1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na
    wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi,
    którą zamierza opuścić.

    Kierujący włączający się do ruchu podobnie
    Mający znak ustąp pierwszeństwa podobnie

    To kiedy nie ma pierwszeństwa rower wjeżdżający na przejazd?
    dlaczego wprowadzacie ludzi w błąd takim artykułem?

    • 21 4

    • Zazwyczaj w takim przypadku kiedy;

      Zbliża się do przejazdu i kiedy już wjeżdża na przejazd rowerowy. Wtedy nie ma pierwszeństwa przed samochodem jadącym na wprost. Po ludzku, żeby rowerzysta miał pierwszeństwo musi być już na samym przejeździe, coś jak kiedyś piesi na pasach.

      • 0 0

    • Sam sobie odpowiedziales . Kirowca musi ustapuc pierwszenstwa jak skreca (2)

      Natomiast jak jedzie prosto a droga rowerowa przecina jezdnie rowerzysta nie mial i nie ma pierwszenstwa

      • 3 1

      • Jak skręca lub ma rower z prawej strony lub przed skrzyżówaniem lub...

        przejazdów dla rowerów które nie są w obrębie skrzyżowania praktycznie w 3miescie nie ma.
        Jak nawet są to są światła.

        • 0 0

      • nie ma sensu rozmawiać z tepymi ruskimi trollami manipulującymi na każdym kroku

        niech pchają sie, niech powodują wypadki, a potem dostają mandaty od policji

        • 1 1

    • co za kołek

      • 0 0

    • bo to trojmiasto.pl, tuba tuzów intelektu pokroju Szymusia Zięby i jemu podobnych (1)

      których pierwszą myślą rano jest odwracanie ruchu na Piramowicza.

      • 12 2

      • W punkt

        Ważne że ankietę wstawili. Ten portal schodzi na psy

        • 6 0

  • W praktyce zmiana w zapisie nic nie zmienia (3)

    Rower na przejeździe trzeba przepuścić

    • 10 6

    • Wytłumacz rowerzyście, co to znaczy na przejeździe.

      Znaczy to w praktyce, że jest już między jednym krawężnikiem, a drugim, czyli na ulicy, a nie że dojeżdża do przejazdu rowerowego, czy dopiero na niego wjeżdża, bo wtedy nie ma pierwszeństwa.

      • 0 0

    • Wjeżdżających na przejazd też! (1)

      Włączając się do ruchu kierowca ma obowiązek ustąpić
      Skręcając ma obowiązek ustąpić
      Wyjeżdżając z podporządkowanej ma obowiązek ustąpić

      to kiedy nie ma tego obowiązku? tylko poza skrzyżowaniami.
      w praktyce takich przejazdów nie ma w mieście.
      ja kojarzę w całym gdańsku tylko jeden na pomorskiej. reszta ma światła

      • 9 1

      • W Gdyni jest pełno

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie rozumiem problemu (32)

    Panu chodzi o to żeby ustępować pierwszeństwa czy nie ustępować? Ja zawsze zwalniam przed przejściem czy przejazdem i ustępuję rowerzystom którzy właśnie nadjeżdżają. Nie mam z tym problemu. I będąc w różnych częściach Europy obserwuję podobne zachowania. Ustąpienie komuś drogi nie czyni nikogo gorszym czy drugim. Myślmy szerzej.

    • 265 98

    • Tylko, że w tym momencie to ty nie przestrzegasz przepisów (12)

      udzielając na drodze pierwszeństwa pojazdowi, który go nie ma w świetle prawa o ruchu drogowym.

      • 23 15

      • A co z zasadą ograniczonego zaufania, na którą co chwilę się powołujecie? (1)

        Kierowca, stosując tą zasadę i ustępując rowerzyście, postępuje zgodnie z prawem.

        • 8 7

        • ograniczone zaufanie

          ograniczone zaufanie-ma dotyczyć wszystkich użytkowników czy tylko kierowców-i czy każdy rozumie co to znaczy-a nawet jak sie ma do stosowania w razie wypadku -przepisów-mało świadomosci

          • 0 0

      • To nie jest zabronione

        • 1 0

      • Hah (8)

        Wstaw mi mandat

        • 3 4

        • żebyś się nie zdziwił jak znajdzie się policjant w okolicy (5)

          • 2 5

          • Ty tak serio? (4)

            • 7 1

            • serio, serio - w zależności od humoru policjanta możesz dostać mandat (3)

              tak jak za przepuszczanie kogoś z lewej, kto nie ma do tego uprawnienia

              to nie twoja dobra wola, ale przepisy regulują ruch na drodze, pomyśl tylko co by się działo, gdyby każdy wedle własnego uznania robił to co chce na ulicy, możesz nawet to sprawdzić w Kairze czy Bombaju

              Jeśli przepis mówi jasno jak ma się ktoś zachować, to zmienianie tego zachowania wedle własnego widzi mi się, prowadzi lub może prowadzić do zapłacenia kary.

              Wiesz dlaczego teraz każdy trolejbus się zatrzymuje nawet na środku skrzyżowania, by przepuścić pieszych, nawet gdy pokazuje im się by przejechali?

              Bo takie zachowanie mogłoby kosztować bodaj 1500...

              • 4 4

              • mandatu można nie przyjąć

                Serio. policjant to nie wyrocznia. Taką sprawę wygrasz w sądzie.

                • 1 0

              • No. Rzeczywiście. Z pewnością nie jesteś policjantem. (1)

                I jak sądzę jak większość kierowców, jeździsz bezwzględnie zgodnie z przepisami. Zawsze. To wyobraź sobie, że ja przepuszczając rowerzystów nie łamię przepisów. Pomyśl. Są różne sytuacje na drodze.

                • 7 5

              • masz jednak problem z logiką

                • 3 2

        • (1)

          Ależ bym chciała cię spotkać na żywo :)

          • 0 0

          • Ale na rowerze?

            • 0 1

    • Na szczęście większość kierowców jest taka jak Ty a to toksyczne szambo nienawiści wylewa się głównie w internecie. (1)

      Czasem wręcz jestem uczestnikiem sytuacji w których ani ja ani kierowca nie chcemy ruszyć pierwsi. I to bez zastanawiania się kto ma pierwszeństwo. Owszem- jesteśmy kierowcami i rowerzystami, ale przede wszystkim jesteśmy ludźmi i tak się zachowujmy.

      • 45 6

      • szambo nienawisci-czy tylko tu sa winni kierowcy

        Owszem- jesteśmy kierowcami i rowerzystami, ale przede wszystkim jesteśmy ludźmi i tak się zachowujmy-rowerzysci maja mniejsze szanse-ale kodeks drogowy niestety nie rozróznia -czy jestesmy czasem ludzmi -i ...

        • 0 0

    • problem -to nieświadomosc

      Panu chodzi o to żeby ustępować pierwszeństwa czy nie ustępować? --a ja mam pytanie czy przepisy kodeksu drogowego należy stosować czy nie stosować -i czy wszystkich mają dotyczyć czy sa wyjątki np. rowerzysci ,zdrowie mamy wszyscy ale szanse nie takie same-może należałoby zwiekszyć informację dla rowerzystów którzy znają tylko zamiast przepisów -pierszenstwo na -chodniku ,ulicy ,sciezce spacerowej itd...

      • 0 0

    • Pan przypomina ci co jest w przepisach i jak uczestnicy ruchu mają sie zachowywać. (6)

      Na tym polega bezkolizyjne poruszanie się po częściach wspólnych, przy znanych przepisach, których przestrzeganie wywołuje przewidywalne zachowania.

      To że ja, zbliżając się do przejścia jako pieszy, kombinuję by dostosować krok tak, by przepuścić samochody na przejściu, to nie dlatego że się ich boję czy nie znam przepisów, ale nie widzę sensu by marnować paliwo, które idzie z dymem i w nasze płuca przy każdym hamowaniu.

      Ale to jest mój wybór i to nie łamiący przepisów, przewidywalny dla obydwu stron. Jestem w takiej odległości od przejścia, że kierowca widzi, że może przejechać.

      ALE jeśli ktoś ma fałszywe przeświadczenie, ze wolno mu jechać pod prąd, to jak to nazwiesz?

      To że ty ustąpisz z jakiegokolwiek powodu mu drogi, nie znaczy, że to jest przepisowe poruszanie się po drodze. Bo taki i**ota zagraża INNYM swoim zachowaniem.

      • 15 2

      • Nie jestem i**otą (5)

        i moje zachowanie na drodze nie zagraża innym. Są różne sytuacje. Zawszę myślę kierując. Nie tylko o sobie.

        • 5 5

        • jeśli wjeżdżasz na przejazd uważając WBREW przepisom, ze masz pierwszeństwo, to jesteś jak najbardziej (2)

          i to na drodze niebezpiecznym i d i o t ą nie mylić z pożytecznym, jakim jesteś dla Putina tu na forum siejąc zamęt, zamieszanie, nawołując do łamania prawa i powodując, że paru, którzy tobie uwierzą, skończy niedługo na cmentarzu

          • 5 4

          • Uspokój się (1)

            Ja nie ustępuję rowerom na autostradach. Nie zdarzyło mi się potrącić rowerzysty. Ani żaden rowerzysta jeszcze nie wymusił na mnie pierwszeństwa. Ani żaden kierowca jadący na drodze nie musiał za mną zachowywać się w wymuszony sposób.

            • 3 4

            • Szkoda czasu

              tłumaczyć zaślepionym podziałami kastowymi, czym jest cnota rozsądku...

              • 0 0

        • Zagrażasz bo kierowca za tobą myśli, że skoro masz pierwszeństwo to nagle nie staniesz autem dęba. (1)

          • 3 2

          • Czytaj ze zrozumieniem. Wyluzuj

            • 3 4

    • Większość ludzi nie myśli szeroko, jak ty geniuszu, bo ma gdzieś i chce egzekwować swoje prawa i tyle. Więc ważne jest, by kazdy wiedział, do czego jest zobowiązany.

      • 0 2

    • czytaj ze zrozumieniem

      Autorowi chodzi o to, by "zachować ostrożność" i "nie wjeżdżać na pewniaka". Po prostu zwolnić i rozejrzeć się. Tylko tyle, ale jak widać, dla niektórych zrozumienie tekstu, który ma więcej niż dwa zdania, to zbyt duży wysiłek.

      • 2 0

    • (1)

      Ustępujesz nadjeżdzającym rowerzystom....? To wbrew przepisom!

      • 7 13

      • Jedziesz 60 km/h po mieście? To wbrew przepisom.

        • 5 3

    • Jak jedziesz BMW to wtedy czyni cię gorszym jeśli ustępujesz

      • 4 2

    • Kontakt wzrokowy między uczestnikami ruchu

      Obie strony mogą zwolnić i niejako dogadać się bez słów kto przejeżdża pierwszy. Czasem wystarczy gest, czasem tempo zbliżania się do skrzyżowania drogi rowerowej z ulicą. Myślę, że najłatwiej mają osoby które są zarówno kierowcami jak i rowerzystami. To daje perspektywę której brakuje wielu wojującym, po obu stronach barykady.

      • 20 1

    • (1)

      Szkoda że rowerzyści nie myślą tak samo i nie ustępują samochodom.

      • 24 30

      • Ależ myślą i ustępują, gdyby nie to zostaliby rozjechani przez beztroskich kierowców

        • 33 18

    • Myślę że przy porannej kawusi

      Skopiował coś z pudelkowych artykułów opublikowanych wczoraj

      • 26 17

  • (9)

    Biorąc pod uwagę zdarzenia najtragiczniejsze - w 2021 roku rowerzyści odpowiadali za 11,2 proc. wypadków spowodowanych przez kierujących pod wpływem alkoholu i odpowiadali za 6,6 proc. ich ofiar śmiertelnych. W porównaniu z kierowcami aut osobowych (66,5 proc. wypadków i 77,8 proc. ofiar śmiertelnych) może się to wydawać niewielkim "dorobkiem", ale trzeba pamiętać, że udział rowerów w ogóle uczestników ruchu drogowego - według różnych badań - waha się od niespełna 1 do niecałych 7 proc. w zależności od drogi!
    Jeśli głębiej zagłębić się w policyjne dane, sytuacja robi się jeszcze ciekawsza. W całym 2021 roku w wyniku 8 272 245 kontroli na zawartość alkoholu policjanci ujawnili 101 892 przypadki naruszenia prawa przez kierujących. Sęk w tym, że aż 26 768 przypadków dotyczyło naruszenia Art. 178a § 1a KK - czyli jazdy w stanie nietrzeźwości pojazdem innym niż mechaniczny. Najczęściej - właśnie rowerem.
    Uściślijmy - stan nietrzeźwości oznacza co najmniej 0,5 promila alkoholu, za co - w przypadku prowadzenia samochodu - grozi odpowiedzialność karna. Co więcej - jeśli do owych 26 768 "pijanych rowerzystów" dodamy jeszcze 5 516 osób ukaranych za prowadzenie pojazdu innego niż mechaniczny "po spożyciu" (Art. 87 § 2 KW) otrzymamy wynik 32 284 kierujących. Oznacza to, że - uwaga - aż 31,2 proc. wszystkich "ujawnionych" przez policję nietrzeźwych kierujących poruszało się pojazdem "innym niż mechaniczny". Mówiąc wprost - co trzeci pijany kierowca jechał rowerem!

    zródlo Interia.pl

    • 12 13

    • Polsza

      Bo w kraju z dykty osoba z 0.3 na rowerze to przestępca .. nawet restrykcyjne Niemcy mają ten poziom na 1.7 promila.Rowerzysta co najwyżej się sam połamie.. walka z wiatrakami

      • 0 0

    • A rower to nie jest (2)

      pojazd mechaniczny?

      • 1 1

      • Nie jest :)

        Pojazd mechaniczny to pojazd wyposażony w silnik (legalny rower elektryczny też się nie łapie)

        • 3 0

      • w myśl przepisów drogowych nie.

        • 3 0

    • Daleko idące wnioski i nic z nich nie wynika (1)

      Policjanci zrobią kontrolę o 1 w nocy i skontrolują dwóch rowerzystów. Z czego jeden był pod wpływem. Wniosek 50% rowerzystów jeździ pod wpływem. Rada na przyszłość. Nie bierz się za analizę danych bo ci nie wychodzi.

      • 8 4

      • hehe....

        skoro fakty nie pasują do ped@larskiej narracji to tym gorzej dla faktów , co nie obcisłogaciowi ?

        • 2 6

    • Dodaj że pijany rowerzysta, który powoduje śmiertelny wypadek zabija samego siebie

      Nie da się tego powiedzieć o pijanym kierowcy który zabija całą rodzinę idącą chodnikiem

      • 11 3

    • Ale "źródło"... (1)

      • 8 1

      • Czytasz tylko wiadomości parafialne. To widac

        • 1 5

  • Obecne przepisy o ruchu drogowym są zbyt liczne a przez to mało zrozumiałe.

    Na to nakłada się praktyka nadregulacji ruchu przy użyciu znaków drogowych. Przez to ludzie zapominają o zasadach i już niewielu pamięta, ze na skrzyżowaniu równorzędnym ustępuje ten, który ma po swojej prawej inny pojazd.
    Problem pierwszeństwa czy jego braku w przypadku rowerów jest sztuczny. Wystarczyłoby przyjąć, że ustąpić ma pojazd, który przecina drogę dla rowerów, a od razu problem by się rozwiązał. Dodatkowo na DDR-ach przed skrzyżowaniami należałoby zadbać o porządne trójkąty widoczności dla samochodów oraz o ciągłe i wymuszające realne spowolnienie progi. Wspominam o progach ze smutkiem, bo mogłoby ich nie być, gdyby nie dosyć liczne grono rowerzystów pozbawionych rozumu.

    • 0 0

  • Przypomnę, że w zderzeniu samochodu z kierującym rowerem, rowerzysta jest bez szans. I czeka go: śmierć, kalectwo, urazy. (7)

    Jakim więc prawem polski rząd znowu nasyła na rowerzystów rozwścieczonych kierowców samochodów, którzy będą uważali, że teraz mogą wszystko i że mogą tuż przed przejazdem rowerowym przyspieszyć i uderzyć w wjeżdżającego rowerzystę? Co za durny przepis. Jest pełno miejsc, które są skrajnie niebezpieczne dla rowerzystów. Jest tak najczęściej na przedmieściach. Tam hamulce kierowczyków zupełnie puszczają.

    Musi być tak, że kiedy rowerzysta lub pieszy zbliża się do przejścia/przejazdu rowerowego to kierowca samochodu musi ustąpić jemu pierwszeństwa. Każda inna forma tego przepisu będzie oznaczała prawo silniejszego nad słabszym. Takie przepisy jak obecnie to tylko chyba w Bangladeszu i w Rosji obowiązują.

    • 12 10

    • (4)

      Rowerzyście nic poważnego się nie stanie, jeśli samochód będzie jechał z niską prędkością. A taką powinien zawsze mieć zbliżając się do przejścia / przejazdu.

      • 4 0

      • (2)

        Powyżej 50 km/h prawdopodobnie umrzesz od wypadku. To jaką prędkość ty sobie wyobrażasz że ma mieć samochód? 10 km/h ?

        • 1 2

        • przy prędkości 30 km/h skutki wypadków są rzadko śmiertelne (ok 1%) (1)

          • 1 1

          • No to luz - paraliz do konca zycia to luzik.

            • 0 0

      • Powinien. Nadmiar optymizmu. Kierowcy powinni zachować niską prędkość. Rowerzyści i piesi powinni zachować ostrożność. No błagam.

        • 2 0

    • No wałsnie zapytaj sie Tuska jak jest w europie zachodniej ze tam ma pierwszeństwo rower i pieszy.

      A gdy rzadził w Polsce miał to gdzies i nie zapowiada zadnej zmiany gdyby wygrał wybory

      • 1 2

    • kierowca jak pójdzie do pierdla za zabicie też szanse sobie zmarnuje !

      • 2 0

  • Kiedy wreszcie zostanie wprowadzona obowiązkowa karta rowerowa? (4)

    Jak to jest, że jadąc autem po drodze muszę mieć prawko i znać przepisy a rowerzysta jadąc po tej samej drodze, już tych przepisów znać nie musi??

    • 5 5

    • (1)

      Jak to jest że ci z prawkiem, po kursach powodują 40tys wypadków i 500tys kolizji rocznie, a ci rzekomo bez znajomości przepisów wypadków i kolizji praktycznie nie powodują?

      • 2 1

      • "praktycznie".... oznacza w tym wypadku ze powoduja.

        • 0 0

    • a pieszy przechodzący przez tą drogę to powinien mieć doktorat

      • 1 0

    • Kto ci powiedział że nie musi kto cymbale prowadząc firmę masz obowiązek poruszać się w obrębie przepisów ustawy o pit VAT itd a nikt nie wymaga od ciebie świstka że ukończyłeś kurs dla doradców podatkowych

      • 5 2

  • A co z blokowaniem przejazdu rowerowego?

    Samochód wyjeżdża na przejazd stając na jego środku, nie przysuwa się możliwie blisko krawędzi j jezdni. Wtedy to też jest w porządku, że wymusza niebezpieczny manewr na rowerzyście?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane