- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (113 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Dealer jako pierwszy w Polsce zaprezentował nowego Mercedesa klasy E
BMG Goworowski jako pierwszy dealer w Polsce pokazał swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Co ciekawe, była to premierowa prezentacja tego samochodu nie tylko w Trójmieście, ale w całym kraju, bo ogólnopolski pokaz, zorganizowany przez importera Mercedes-Benz Polska, odbył się dzień później, 31 lipca.
Kameralna prezentacja nowego Mercedesa-Klasy E odbyła się przy okazji wydarzenia AMG Performance Tour 2020, podczas którego zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić malownicze Kaszuby za sterami piekielnie szybkich modeli ze stajni AMG. Nową klasę E zaprezentowano w salonie, tuż po powrocie z wyprawy.
Klasa E to ikona i najlepiej sprzedający się model Mercedesa w historii marki ze Stuttgartu. Do tej pory od 1946 roku niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Najnowsza, dziesiąta generacja klasy E (W 213) zadebiutowała w 2016 roku. Do dziś kupiło ją ponad 1,2 mln kierowców. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego. Model po niespełna czterech latach od swojego debiutu doczekał się kuracji odmładzającej. Co się zmieniło?
Nową Klasę E na drodze poznacie przede wszystkim po zmienionej atrapie chłodnicy, przestylizowanych lampach z przodu i z tyłu, przeprojektowanym zderzaku przednim oraz zmodyfikowanej masce. Dodajmy, że przednie reflektory już w standardzie są w pełni LED-owe, a opcjonalnie dostępne są LED Multibeam.
Niemcy dla podkreślenia komfortu i luksusowego wyposażenia nowej klasy E zdecydowali, że nową bazową specyfikacją zewnętrzną klasy E będzie dynamiczna linia Avantgarde. Po raz pierwszy podstawowa odmiana ma gwiazdę na grillu.
Warto również dodać, że po modernizacji klienci mają do wyboru trzy nowe lakiery nadwozia (srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave) oraz nowe wzory aerodynamicznych obręczy kół.
W kabinie nowością, która w pierwszej kolejności rzuca się w oczy, jest zmienione koło kierownicy. To nowa generacja kierownic z czujnikami pojemnościowymi, które wykrywają, kiedy kierowca nie trzyma dłoni na wieńcu.
W standardowym wyposażeniu oferowane są dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Opcjonalnie, przy dopłacie, można zamówić kokpit panoramiczny z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala z najnowszą generacją systemu multimedialnego MBUX.
Producent popracował nad wzbogaceniem systemów bezpieczeństwa. W nowej Klasie E znalazły się m.in. aktywny asystent odległości Distronic z regulacją prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent stop-and-go, aktywny asystent kierowania i hamowania czy aktywny asystent martwego pola. Dodatkowo dostępny jest pakiet wspomagania parkowania w połączeniu z kamerą 360 stopni. Nowy, rozbudowany widok z boku i - po raz pierwszy - automatyczne parkowanie nie tylko na równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych, ale także na oznaczonych obszarach.
Nowością jest system Urban Guard, który jest strażnikiem zaparkowanego auta. Czujniki rejestrują próby kradzieży, odholowania czy stłuczek parkingowych. W bardziej rozbudowanej wersji system umożliwia lokalizację skradzionego Mercedesa.
Klasa E po modernizacji oferuje silniki benzynowe w zakresie mocy od 156 do 367 KM (nie wliczając wersji AMG), a także diesle: od 160 do 330 KM. W ofercie silnikowej pojawiły się dwie nowe pozycje. Obie to "miękkie hybrydy", które współpracują z rozrusznikiem-alternatorem ISG i 48-woltową instalacją elektryczną. Pierwsza z nich to dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 272 KM, natomiast drugą nowością jest trzylitrowy motor o mocy 367 KM. Co ważne, nowa klasa E dostępna będzie w aż siedmiu wersjach hybrydowych plug-in.
Topową wersją w gamie silnikowej Mercedesa Klasy E będzie AMG E 53 (wersja sedan lub kombi). Pod maską atletycznego modelu kryć się będzie sześciocylindrowy, trzylitrowy silnik benzynowy generujący moc 435 KM. Bonusowe 22 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest dzięki pracy elektrycznego rozruszniko-alternatora (EQ Boost).
Limuzyna i kombi - to pierwsze dwa rodzaje nadwozia, w których oferowany jest Mercedes-Benz klasy E. Wkrótce do oferty dołączyć ma coupe, kabriolet i uterenowiona wersja All Terrain, której wizualnie będzie bliżej do rodziny SUV-ów. Co ciekawe, na rynku chińskim pojawi się także limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.
Cennik zmodernizowanej Klasy E z bazowym silnikiem diesla E 200 d startuje od kwoty 192 500 zł.
Miejsca
Opinie (60) 3 zablokowane
-
2020-08-12 07:25
2-3 lata i wejdzie całkowicie nowa generacja (8)
jak kupować obecną to tylko przedliftową używkę, by jak najmniej stracić. A nowa generacja za te parę lat sporo się zmieni co widać po wchodzącej niedługo na rynek nowej S'ce.
- 7 13
-
2020-08-12 07:37
twoj komentarz mialby sens pod artykulem o samochodach uzywanych dla oszczednych (6)
- 10 3
-
2020-08-12 07:46
nie oszczednych tylko myslacych :) faktycznie, lepiej stracić kilkadziesiat albo 100 k zł (5)
a e klasa z przebiegiem 30 czy 40 k km to przecież wg Ciebie śmieć :)
twój komentarz miałby sens dla rozrzutnych, którzy palą pieniedzmi w piecu, a tacy nie jeżdża e klasami tylko lepszymi autami :)- 2 9
-
2020-08-12 08:19
a ooszczedny to bezmyslny? Rownie dobrze mozna napisac, ze uzywana E klasa z przebiegiem 40 000 km (4)
to propozycja dla palacych pieniedzmi w piecu, bo moga kupic cos tanszego. Dywagacje dla milosnikow uzywanych samochodow, tak jak powyzej napisano.
- 4 2
-
2020-08-12 09:13
ale co z czym ty porównujesz? :) (3)
nowa e klasa vs używana e klasa przed FL - to samo auto, różnica w ekranie multimedialnym i paru innych pierdołach. Ja porównuję to samo auto, a ty dwa różne :)))
- 3 1
-
2020-08-12 09:37
porownujesz nowe z uzywanym modelem przed fl i twierdzisz, ze to to samo (2)
auto. Reszte komunalow przemilcze.
- 3 3
-
2020-08-12 10:58
zapomniałeś podpisu - dealer MB (1)
;))))) wiadomo, przy używanym nie zarobicie tak dobrze. A auto tak to samo - ta sama generacja, nawet kod generacji w nomenklaturze MB jest taki sam. Komputer, światła zmienione i to wszystko. Facelifting to taki marketingowy kit, lekkie odświeżenie auta, ale konstrukcja jest stara.
- 1 1
-
2020-08-12 16:40
na uzywanym zarobia, bo nowy ma gwarancje i niewielka marze, ty nie masz pojecia
ale lubisz pisac.
- 0 2
-
2020-08-12 07:47
Tak
Bedzie autopilot , autoparkowanie , lampy laserowe i wiele innych rewolucji.
- 2 1
-
2020-08-12 07:28
straszne (8)
gdzie te merce z charakterem? teraz same opływowe czopki bez pazura. nowy peugeot 508 wygląda bardziej dynamicznie niż ta nowa e klasa
- 38 10
-
2020-08-12 10:12
(7)
same dziadki u germańców tym jeżdżą
- 5 1
-
2020-08-12 10:16
polscy złodzieje samochodów dobrze o tym wiedzą (6)
- 0 0
-
2020-08-12 11:30
(5)
a tak serio - nikt mądry w tym kraju nie kupuje ani Mercedesa ani BMW bo w niemieckim salonie dopstaje się bogatsze wyposażenie , auto 100% nie uszkodzone bez wad fabrycznych i z wieloma upustami ...a w polskim salonie Polak cwaniakuje ... wada fabryczna , zleciał z lawety podczas transportu i inne historie nie przeszkadzają auta sprzedać jako nówka ... dowodów w necie jest pełno
- 4 2
-
2020-08-12 13:07
(4)
Po treści wpisu widać wyraźnie, że kolega nigdy nowego auta tej klasy w salonie nie kupował, ba, nie zna kolega nikogo takiego.
- 2 1
-
2020-08-13 07:33
(3)
eee , mylisz się ...polecam tor testowy i salon w Monachium :) , pojedź sprawdź - daj znac jak było ... mi się podobało, tam BMW oferuje klientom zupełnie coś innego niz polski salon
- 1 0
-
2020-08-13 08:21
polski salon oferuje samochody, motocykle a tam zupelnie cos innego, czyli co? (2)
- 0 0
-
2020-08-14 09:26
(1)
czcza ma wypowiedż skoro i tak niczym laik podchodzisz do tematu
- 0 0
-
2020-08-14 11:55
takowa jest, bowiem nie baczysz na logike
- 0 0
-
2020-08-12 07:35
W koncu mercedes ma ładny środek (1)
Czekam jeszcze na odświeżoną klasę C. W tej prezentacji tylko nie podobają mi się felgi powinni założyć trochę większe nisko profilowe, jakby nie patrzeć auto pokazowe.
- 3 14
-
2020-08-12 12:21
Środek może i obleci, ale z zewnątrz wygląda jak wymydlona poprzednia generacja.
- 2 1
-
2020-08-12 07:42
Już dawno pogubiłem się w tych wersjach.
Mam wrażenie że co 4 miesiące następuje facelifting.
- 25 1
-
2020-08-12 07:45
Ladniejszy byl MB 124 w prokukcji od 1985 do 1994 roku (1)
- 23 4
-
2020-08-12 07:49
Co nowszy model prawie kazdej marki
Wyglada coraz gorzej.
- 7 1
-
2020-08-12 08:00
MB (1)
Za 10-15 lat taka kupie, beda juz tansze.
- 11 0
-
2020-08-12 12:14
One tyle nie pojeżdżą. To nie balerony.
- 4 0
-
2020-08-12 08:27
jednak nie kupuje (2)
czekałem a tu wyszła lipa. Z przodu to C-klasa , tył to CLA . Z daleka każdy powie że to nie E tylko jakiś C . to po co mam płacić za E ? jakby mnie mylili z S to rozumiem , ale inna opcja mi sie nie opłaca.
- 19 5
-
2020-08-12 10:13
to dla pewności kup klasę S :)
- 3 0
-
2020-08-12 11:40
możesz nakleić wielką literę E na masce i na dachu
- 2 0
-
2020-08-12 08:55
Ostatnio spoglądam i myślę a od kiedy CLA mają takie oznaczenia silników?
Jakiś 400d zdaje się - wysoki numer. Patrzę dokładniej, a to CLS nie CLA. Z tyłu nie odróżniłem, S-klasa wyglądała biednie jak A-klasa.
- 10 1
-
2020-08-12 08:56
Felgi (2)
Te Felgi to chyba z Fiata TIPO
- 13 2
-
2020-08-12 11:41
bo to wersja Bieda Edyszyn. Tak samo C się rozpoznaje. Chyba celowo to robią dla odróżnienia
od np. pakietowych AMG
- 3 0
-
2020-08-12 12:19
Nie zgadzam się. To są felgi z renówki. Ja mam takie w Talismamie. A swoją drogą nie dziwie się , skoro Mercedes pakuje do swoich samochodów silniki Renault, to felgi też może.
- 3 0
-
2020-08-12 09:12
(1)
Tył podobny do ostatniej generacji Saba środek ładny dobrze wykonany wizualnie niezły choć wersję liczące 10 lat miały moim zdaniem lepszy wygląd powinni zachować troszkę kanciastych kształtów pozdrawiam wszystkich
- 4 2
-
2020-08-12 10:13
środek jak w Amerykańskiej Hondzie Legend z 2006 roku....
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.