• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwugłos mieszkańców w sprawie płatnego parkowania w dzielnicy

Joanna, Wojciech
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych. Mieszkańcy martwią się, że po wprowadzeniu Strefy Płatnego Parkowania zmniejszy się - i tak niewielka - liczba miejsc parkingowych.

Czy płatne parkowanie w dzielnicach poza centrum ma sens, czy nie? Mieszkańcy na nim korzystają czy tracą? Poniżej prezentujemy argumenty dwojga mieszkańców Działek Leśnych w Gdyni, którzy pomysł oceniają zupełnie inaczej. Przykład z tej dzielnicy można jednak odnieść do wielu dzielnic Trójmiasta.



Czy mieszkańcy mają rację, protestując przeciwko strefie płatnego parkowania?

Czytelniczka: płatne parkowanie w części Działek Leśnych



Ankieta przy ostatnim artykule Trojmiasto.pl na temat płatnego parkowania na Działkach Leśnych pokazuje, jak bardzo uchwała Rady Miasta odbiega od oczekiwań mieszkańców. 74 proc. osób uważa, że parkowanie nie powinno być płatne lub strefa wystarczy w Śródmieściu. My także bez większych problemów zebraliśmy 181 podpisów mieszkańców, którzy mają podobne zdanie.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Zapłacimy za parkowanie, a miejsc będzie mniej niż teraz



Dla nas, mieszkańców Działek Leśnych, zwłaszcza z ul. SzczecińskiejMapka, Sztumskiej, Olsztyńskiej i Kwidzyńskiej, proponowane zmiany wydają się całkowicie nielogiczne, utrudnią nam codzienne życie, ograniczą liczbę miejsc parkingowych, a czasem nawet uniemożliwią wjazd do niektórych miejsc. Będziemy zmuszeni do zakupu abonamentu, a nie będziemy mieli gdzie parkować.

Nie ma tu biurowców ani nawet sklepów



Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania w górnej części Działek Leśnych nie spowoduje, że samochody znikną, są to samochody osób mieszkających tutaj. Ta część Działek Leśnych to teren z zabudową rodzinną z kilkoma blokami, bez restauracji, hoteli, biurowców. Nie ma tu nawet większych sklepów spożywczych (jak Lidl czy Biedronka), więc żeby zrobić zakupy, musimy jechać autobusem lub samochodem kilka kilometrów dalej. Dla rodzin z dziećmi z tutejszych bloków samochód jest koniecznością.

Komunikacja publiczna? Jak na wsi



Strefa Płatnego Parkowania w tym miejscu nie zlikwiduje problemu nadmiaru samochodów w Gdyni. Propozycja zmian spowoduje znaczne zmniejszenie liczby miejsc parkingowych, a likwidacja choćby nieznacznej części miejsc parkingowych wpłynie jedynie na eskalację problemów z parkowaniem.

Nie rozumiemy, dlaczego miejsce, w którym częstotliwość jazdy autobusu jest jak na wsi (jeden autobus na godzinę między godz. 7:30 a 18:50), a przystanki autobusowe nie mają nawet wiaty chroniącej przed wiatrem/deszczem, nagle traktuje się jak ścisłe centrum miasta!

Rower? Te góry są wyzwaniem nawet dla sportowców



W mojej najbliższej okolicy w ostatnim czasie sprzedano kilka działek, wybudowano na nich budynki wielorodzinne, zupełnie nie biorąc pod uwagę, że przy większej liczbie budynków w tym miejscu należałoby pomyśleć o parkingach, więc wprowadza nam się płatne parkowanie, co niby ma przyczynić się do zmniejszenia liczby samochodów. Efekt będzie taki, że mieszkańcy Działek Leśnych będą płacić abonament, a nie będą mieli gdzie parkować. Nie ma sensu się łudzić, że opłata 25-30 zł miesięcznie za parkowanie spowoduje, że ludzie pozbędą się samochodów, żyjąc w miejscu, gdzie żeby dotrzeć z zakupami do domu, trzeba czekać godzinę na autobus lub iść pod górę na piechotę dobre 20 minut lub więcej. Nie ma w pobliżu nawet parkingu płatnego, który mógłby być alternatywą dla ograniczonej liczby miejsc parkingowych pod blokiem.

Mieliśmy spotkanie z przedstawicielem Zarządu Dróg i Zieleni, panem Andrzejem Ryńskim. Wysoce niestosowne były jednak jego uwagi podczas sesji rady dzielnicy, które sprowadzały się do tego, by korzystać z komunikacji miejskiej lub jeździć rowerem. Jak mamy korzystać z komunikacji miejskiej, która w tym miejscu prawie nie funkcjonuje, albo z rowerów, gdy górzyste ukształtowanie terenu jest wyzwaniem nawet dla zawodowych sportowców?

Czytelnik: płatne parkowanie na całych Działkach Leśnych



Odmienne zdanie ma pan Wojciech, inny mieszkaniec dzielnicy Działki Leśne. Oto jego argumenty:

Zacznijmy od sprawy finansowej. 30 zł miesięcznie nie jest kwotą, która zrujnuje budżet jakiejkolwiek rodziny. Taka opłata za parkowanie z pewnością przyczyni się natomiast do większej liczby miejsc parkingowych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

W naszej dzielnicy - jak w każdej - stoją auta, które od miesięcy nie są używane. Nie są to wraki, ale przeważnie samochody o niewielkiej wartości. Gdy ich właściciele dowiedzą się, że będą musieli ponieść kolejną opłatę, to na pewno część z nich zmotywuje to do sprzedaży często kompletnie niesprawnych pojazdów, które tylko zabierają miejsce.

Druga sprawa to fakt, że po wprowadzeniu płatnego parkowania w jednym miejscu czy dzielnicy od razu jest więcej zaparkowanych samochodów tuż za jej granicami. I nie ma tu znaczenia, że na górnym tarasie Działek Leśnych nie ma biur czy hoteli. Jeśli granica strefy skończy się na bloku A, to siłą rzeczy więcej samochodów stanie przy bloku B. Będą to sami mieszkańcy, ich goście, opiekunki do dzieci czy osób starszych, ekipy remontowe i wielu innych, którzy na co dzień odwiedzają każdą z dzielnic. Przecież każdy sobie przekalkuluje, że lepiej stanąć 50 metrów dalej za darmo niż 50 metrów bliżej za 10 złotych.

Dlatego wprowadzenie płatnego parkowania ma sens na całej dzielnicy, bez żadnego podziału. Jestem pewien, że mieszkańcy Działek Leśnych z czasem docenią tę zmianę, bo będzie się nam żyło łatwiej i przyjemniej. A jeśli do tego niektórzy - choćby ci, którzy mogą - zrezygnują z auta, to będzie jeszcze lepiej.
Joanna, Wojciech

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (353) 10 zablokowanych

  • Pity w Gdyni rozliczone? (1)

    No to dojenia ciąg dalszy. Dno

    • 19 4

    • No super, faktycznie kasa z podatku wystarcza na wszystko i jeszcze zostaje.

      Przedsiębiorcy wykazujący co miesiąc 0PLN zysku, bo woleli wziąć lepsze auto w leasing, żeby generować koszty ,lubią to.

      • 1 3

  • Kompletnie nie ma sensu utworzenie śródmiejskiej strefy płatnego parkowania obowiązującej, nie tak jak do tej pory od pon. do pt. w godz. 9-18, a również w weekendy i do godz. 20. Śródmieście Gdyni ok. godz. 17.00 zamiera. Mieszkańcy względnie mają gdzie parkować. "Nowa" strefa to dla mnie jako mieszkańca takie minusy jak: problem dla moich gości (np. starszych rodziców, którzy z Gdańska nie przyjadą do mnie SKM), problem dla lokali usługowych, handlowych i gastronomicznych- żeby coś załatwić taniej wyjdzie pojechać do innej dzielnicy, byle nie do Śródmieścia. Będzie mniej turystów i spacerowiczów. Niech już wprowadzą wyższe stawki, ale w dotychczasowym czasie obowiązywania. Śródmieście to również samochody- taki jest urok mieszkania w mieście, szczególnie, że polityka władz i tak ograniczyła ilość miejsc postojowych.

    • 21 4

  • 3x tak dla wprowadzenia SPP w całym mieście (8)

    Nie powinno być w ogóle socjalnych miejsc parkingowych - socjal zapewnia się w celu pomocy obywatelom, którzy chwilowo nie mogą sobie poradzić.
    Widzimy też jak działają SPP - w dzielnicach z SPP jest porządek i da się normalnie zaparkować - jadąc tam wiem, że znajdę miejsce.
    SPP pięknie też redukuje ilość aut które stoją latami nie ruszane, i aut firmowych, które nie powinny parkować na przestrzeni dla mieszkańców. Parkowanie w SPP kosztuje grosze. Promuje komunikację miejską i redukuje ilość niepotrzebnych przejazdów. A o tym, że parkowanie kosztuje wie każdy kto ma wykupione miejsce w hali (czyli zapłacił za budowę), a i tak za media i naprawy trzeba miesięcznie płacić (podobnie jak naprawy krawężników, nawierzchni, słupków, sprzątanie plam oleju)

    • 15 36

    • kolejny..... (3)

      komuch, było już takie hasło w przeszłości znamionowało zniewolenie....

      • 12 2

      • Jakim cudem nazywasz komuchem kogoś kto mówi żeby likwidować socjalne przywileje :D

        • 3 10

      • komusze myslenie to ty prezentujesz. Wszystko za darm bys chcial

        • 1 4

      • Przecież to turbo kapitalista XD

        3x na tak dla za wszystko płać, albo płacz

        • 0 0

    • Szkoda że w twoim skromnym rozumieniu, auto firmowe to te oklejone. A tak przy okazji, jeszcze nie widziałem

      aby ktoś w 3mieście mył miejsca parkingowe po plamach olejowych, naprawiał uszkodzone krawężniki z winy parkujących, lub naprawiał słupki z winy tychże wymienionych. Nie myl miejsc parkingowych z pomocą socjalną, bowiem po prostu się ośmieszasz. Pozdrawiam.

      • 12 3

    • Drogi autorze słów "3x tak dla..."

      Rozważałeś może wizytę u psychiatry? Rozdwojenie jaźni to niebezpieczna choroba i należy ją leczyć, a ciebie jest trzech...

      • 5 1

    • Po co w calym? Ja nawet nie wiem gdzie sa te lesne dzialki i chyba nigdy w zyciu tam nie bylem. Jedyny powod jaki mi przychodzi do glowy dla ktorego uszczesliwia sie tych ludzi na sile strefa to podatek od samochodu. Wprowadzany tylnymi dzwiami pod pretekstem braku miejsc parkingowych.

      • 5 1

    • to jest droga publiczna. Dla każdego.

      mówi Ci to coś? Powszechnie dostępna nie limitowana stanem posiadania i stanowiskami. Zarówno dla Elona Muska jak i dla zwykłego zbieracza złomu

      • 0 0

  • Samochód jest koniecznością? (5)

    Mieszkałem na działkach leśnych ponad 30 lat, na rogu Słupeckiej i Tatrzańskiej. Żyłem bez samochodu. Normalnie dramat jak takie coś czytam ;)

    • 12 31

    • Fajnie

      Ale wiesz że niektórzy chodzą do pracy dalej niż np 2km od zamieszkania i nie zawsze tam jest komunikacja ?

      • 8 2

    • A sasiedzi wozili Ci wieksze zakupy

      Rzeczy na remont i zone na wycieczki

      • 7 1

    • Może wcale nie żyłeś a tylko wegetowałeś ;-)

      • 5 2

    • Odezwa do konserwatysty

      A moja babcia ze swoją siostrą miały w dzieciństwie jedną parę butów na spółkę. Czy w związku z tym powinnam być zniesmaczona faktem, że Ty swoje buty masz na własność? Tak do przemyślenia nad sensem tego typu argumentów...

      • 5 2

    • Tez zylem cwierc wieku bez samochodu. Nawet dojezdzalem komunikacja zbiorowa do pracy 100 km w jedna strone. Zajmowalo to 3h bo byly 2 przesiadki ale co tam - mlody bylem i czas mnie nie gonil. Tylko, ze ja nie chce juz zyc bez samochodu. Nie chce juz czekac w mrozie godzine na autobus bo sie spoznil. Nie chce sie tloczyc. Nie chce isc w srodku nocy szemrana okolica z jednego przystanku na drugi bo akurat tak sa polaczenia. Nie chce sie przeziebiac bo kierowca postanowil na grzaniu zaoszczedzic. Bede uzywal samochodu tak dlugo jak dlugo bedzie mnie na to stac. A jesli miasto w swojej zlosliwosci podniesie ceny parkowania do niedorzecznego poziomu to poszukam sobie innego miejsca do mieszkania. Przeprowadzalem sie w zyciu juz kilka razy wiec kolejny raz roznicy mi nie zrobi.

      • 8 1

  • Mieszkańcy powinni płacić jak przyjezdni... . A nie 30zl. (1)

    Wszyscy mieszkańcy Gdyni mają takie same prawo do publicznej ulicy. Co to za segregacja masz mieszkanie na ulicy to płacisz śmieszne 30 a jak nie masz to 800zl!!!

    • 18 10

    • Tak jak nie popieram jakiegokolwiek pobierania opłat od mieszkańców (danego miasta, nie tylko dzielnicy), tak uważam, że przyjezdni powinni płacić. Mieszkańcy zrzucają się na funkcjonowanie swojego miasta w podatkach. To oni utrzymują swoje miasto. Dlaczego więc mieliby płacić za korzystanie z przestrzeni miejskiej? Aktywiści często mówią "przestrzeń wspólna" - no ale przecież skoro przestrzeń jest wspólna, to każdy może z niej korzystać. Dlaczego ktoś miałby pobierać opłaty za coś, co jest wspólne i należy się każdemu?

      • 1 0

  • Potrzebny jest program 500- (5)

    Za każde posiadane auto miesięczna opłata 500zł za zatruwanie środowiska, niszczenie zieleni i ogólnie za blachomsrodowy sposób myślenia.

    • 9 26

    • (2)

      Który to już raz oblales egzamin na prawko??? Chyba idziesz na rekord

      • 13 4

      • Nie trzeba mieć PJ żeby mieć samochód (1)

        • 2 2

        • Oplacalny sposob myslenia

          • 0 0

    • Potrzebny jest program Aktywiści-

      Za każdy głupi komentarz deportacja z miasta.

      • 5 0

    • Za twój sposób myślenia powinni wsadzać do szpitala na Srebrzysku bo coś z tobą nie halo !!!

      • 1 0

  • zygi

    czy prezydent Gdyni sam się wybrał ?

    • 14 2

  • Nikt nie myśli o dobru mieszkańców, myślenie jest tylko jedno, jak wydrenować kieszenie podatników? (2)

    Niestety tylko tym zajmują się miejscy urzędnicy. Jak wyciąć drzewa, jak sprzedać grunt deweloperowi, jak podnieść opłaty za śmieci, wodę i kanalizację, jak wykombinować aby mieszkańcy w swoim miejscu zamieszkania płacili za miejsca parkingowe i żeby się nie rozpisywać, ogólnie jak podnieść opłaty na wszystko co możliwe i jak utrudnić życie mieszkańcom Trójmiasta. Taki cel sam w sobie. Tacy gospodarze miast, tacy samorządowcy ale cóż, to mieszkańcy wybierali.

    • 26 3

    • Na koniec roku, w sprawozdaniu finansowym, są kwoty jakie wyrwano mieszkańcóm miast.

      Jest sie później czym pochwalić ludziom z branży, czyli innym prezydentom miast i miasteczek.

      • 3 1

    • Przyjdzie czas wyborów, mieszkańcy Trójmiasta zapomna o codziennych i znowu zagłosują na tych

      którzy im dokuczają i będą nadal to robić, jak na kolejną kadencję zostaną przy korycie. Generalnie to wina mieszkańców, których naiwność wykorzystują włodarze miasta. Protesty w śmiesznych sprawach, w poważnych tylko narzekanie. Nie dziwię się ze urzędnicy wykorzystują takie społeczeństwo.

      • 7 1

  • Dlaczego w mieście właściciele domków i garaży zawsze parkują na ulicy? (6)

    Skoro niechętnie używają swojej posesji do parkowania samochodów, to powinni rozumieć, że miasto również nie chce na swojej posesji ich samochodów.

    • 17 17

    • Takie samo pytanie możesz zadać tym, którzy podczas jazdy samochodem rozmawiają przez telefon, (2)

      mając słuchawkę przy uchu, mimo że w swoich nowych i drogich samochodach, mają zestawy głośnomówiące?!

      • 4 7

      • Nie widzę związku (1)

        • 3 4

        • .........myslenie nie boli ale przecież z tobą to tez nie ma związku..........

          • 4 4

    • Dlaczego właściciele rowerów parkują je na chodniku, a nie na swoim balkonie? (1)

      • 5 1

      • I to za darmo. Rowery też zawłaszczają przestrzeń wspólną.

        • 5 1

    • Ponieważ mogą i tak jest wygodniej. Minimalizują też ryzyko zastawienia wyjazdu z posesji czy garażu przez parkujących gdzie bądź.

      • 2 0

  • W wypowiedzi pani Janiny brakuje mi (4)

    Wyjaśnienia dlaczego wprowadzenie strefy płatnego parkowania będzie oznaczało zmniejszenie ilości miejsc parkingowych. Czy chodzi o to, że miejsca płatne będę wyznaczone tylko zgodnie z przepisami a nie na przykład na skrzyżowaniu albo na trawniku?

    • 5 13

    • A czy wiesz w ogóle czym jest SPP? (2)

      Otóż w strefie płatnego parkowania miejsca należy wyznaczać zgodnie z określonymi zasadami. Nie można więc wyznaczyć miejsca parkingowego w pobliżu, ani już tym bardziej bezpośrednio przy bramie wjazdowej. Do tej pory mieszkańcy domów mogli sobie zastawić swoją własną bramę - bo niby dlaczego nie. Mogli też dogadać się z sąsiadem, że zastawią jego bramę - bo dlaczego niby nie. Nie było w tym nic nielegalnego, o ile nie była to droga pożarowa.
      Po wyznaczeniu SPP zaparkować w bramie ani nawet przy bramie nie będzie wolno, bo nie będzie tam miejsca parkingowego.

      • 2 2

      • Chcesz powiedzieć że trzeba będzie sobie bramę otwierać żeby na własny teren wjechać? No skandal.

        • 4 1

      • Chłopie bredzisz

        • 0 0

    • Oto to

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane