• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dzień z policyjną grupą "Speed" na obwodnicy Trójmiasta

Michał Sielski
9 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

Towarzyszyliśmy policjantom z policyjnej grupy "Speed" na obwodnicy. Podczas naszej służby rekordzista przekroczył dozwoloną prędkość o 61 km/h. Każdy wjazd na obwodnicę skutkował tym, że nieoznakowany radiowóz zatrzymywał kierowcę, który jechał co najmniej o 30 km/h szybciej, niż pozwalały na to znaki.



Czy mandaty za wykroczenia drogowe powinny być wyższe?

W lipcu policyjne grupy "Speed" powołano w całej Polsce. Mają one dbać o bezpieczeństwo na głównych ciągach komunikacyjnych, gdzie najczęściej dochodzi do przekraczania dozwolonej prędkości, a także groźnych w skutkach zdarzeń drogowych. Na Pomorzu tworzy ją 24 najbardziej doświadczonych policjantów drogówki, którzy patrolują ulice w nieoznakowanych radiowozach. Nikogo nie trzeba przekonywać, że to właśnie na regularnie zakorkowanej po wypadkach i kolizjach obwodnicy obecność patroli jest jak najbardziej wskazana. Szybko przekonaliśmy się, że policjanci mają tam co robić.

Policyjna grupa "Speed" będzie tropić piratów drogowych.



W środę, 4.09.2019 towarzyszyliśmy z kamerą policjantom z gdyńskiej drogówki, którzy w ramach działań grupy "Speed" patrolowali głównie obwodnicę i ul. Morską. St. asp. Jakub Dreweński, pracujący w policji od 14 lat oraz mł. asp. Paweł Dobrowolski, który służy w policji od lat ośmiu, zaczynali tego dnia służbę o godz. 6 rano.

Nieoznakowane radiowozy to nie tylko BMW



Po krótkiej odprawie jesteśmy już w nieoznakowanym BMW. To właśnie tych samochodów od miesięcy wypatrują w lusterkach kierowcy nagminnie łamiący przepisy.

- To fakt, widać, że niektórzy starają się uważać, albo szybko zwalniają, gdy nas widzą - przyznaje st. asp. Jakub Dreweński.
To może być skuteczna taktyka piratów drogowych, ale tylko do czasu. Zwłaszcza dla tych, którzy zapominają, że na pomorskich drogach z wideorejestratorami jeżdżą też skody, kia, volkswageny, a nawet fiaty.

Seryjne mandaty dla najszybszych kierowców



Pierwszego kierowcę, który jedzie 142 km/h na odcinku, na którym można poruszać się maksymalnie 100 km/h trzeba zatrzymać praktycznie od razu po naszym wjeździe na obwodnicę. 300 zł i 8 pkt. karnych trafia na jego konto w kilka minut i jedziemy dalej.

Co chwilę policyjny radiowóz z dużą prędkością wyprzedza kolejny samochód. Niektórzy skaczą po pasach, inni wykorzystują każdą lukę, by zdecydowanie przycisnąć pedał gazu. Minimalny mandat, jaki został wypisany tego dnia to 200 zł i 6 pkt. karnych dla jadącego 106 km/h na ograniczeniu do 70/km/h. To właśnie tam - na końcowym fragmencie obwodnicy pomiędzy Trasą Kwiatkowskiego a zjazdem w Chyloni - kierowcy permanentnie nie zwracają uwagi na znaki, które są postawione po obu stronach jezdni.

Rekordzista jechał tam audi 131 km/h. I dokładnie wiedział, co robi.

- Przepraszam... wiem, za szybko - powiedział od razu, zanim policjanci zdążyli się przedstawić i poinformować o powodzie zatrzymania.
Większość kierowców nie dyskutowała i przyjmowała mandat. Po niecałych czterech godzinach suma wypisanych mandatów przekroczyła już 2,1 tys. zł. Co ciekawe, akurat tego dnia ukaranych zostało tyle samo kobiet, co mężczyzn.

Zdarzali się jednak i tacy, którzy podważali słowa policjantów.

- Jechałem 117 km/h? Niemożliwe! Pan żartuje! - wypalił kierowca czarnego audi zatrzymany na ograniczeniu do 70 km/h.
- Czy ja wyglądam jakbym żartował? - odparł śmiertelnie poważnie policjant.
- No nie... ale na pewno tyle nie jechałem!
- Długi odcinek jechał pan z taką prędkością. Ma pan sprawny prędkościomierz?
- No mam, no dobra....

400 zł i 10 pkt. karnych to i tak najniższy wymiar kary, jaki mógł otrzymać, bo taryfikator w takich przypadkach przewiduje do 500 zł.

Pozostali kierowcy w większości wprost przyznawali, że przepisy łamali świadomie. Każdy wjazd na obwodnicę skutkował więc kolejnym mandatem i punktami karnymi. Nikt nawet nie prosił o zaprezentowanie nagrania, bo i nie było po co go oglądać. Poza tym policjanci wcale nie mają obowiązku prezentować go zatrzymanym kierowcom.

"Szeryf" zajechał drogę nieoznakowanemu radiowozowi



Policjanci przyznają, że na drodze zdarzają im się nieprzewidziane sytuacje.

- Kiedyś jeden z kierowców migał nam światłami, gdy wyprzedzaliśmy inny samochód na obwodnicy. Zapewne według niego robiliśmy to za wolno. Gdy więc skończyliśmy manewr, wyprzedził nas, zjechał na prawy pas i gwałtownie zahamował. Mina, gdy włączyliśmy sygnały i zorientował się, że to nieoznakowany radiowóz, była bezcenna - opowiada mł. asp. Paweł Dobrowolski.
Można było za to wycenić wykroczenia samozwańczemu "szeryfowi". Po podsumowaniu wszystkich okazało się, że 1 tys. zł zniknęło z jego portfela, ale nauczka zapewne na zawsze pozostała w jego pamięci.

Podobnie jak innym, którym zdarza się blokować drugi pas, gdy jest korek przed zwężeniem. Wprawdzie dopiero niebawem jazda na zamek będzie w Polsce obowiązkowa, ale już teraz blokowanie pasa ruchu jest nie tylko bezsensowne, bo wydłuża korek, ale jest też wykroczeniem. A bywają tacy, którzy w takich przypadkach chcą zablokować nieoznakowany radiowóz, za co mogą otrzymać mandat od 50 do nawet 500 zł...

Opinie (583) ponad 10 zablokowanych

  • kurka, mandaty, punkty, zabieranie prawka, co to ma byc? Kraina represji, kraj kar za wszystko? To jest chore, co za duren to wymyslil???

    • 0 3

  • Mina bezcenna? Cóż za satysfakcja. Dodatek do pensji? (3)

    • 32 129

    • (1)

      W wielu krajach Europejskich za taki manewr traci sie prawko i mozna dostac wyrok w zawieszeniu. Ostatni pacjent w Wielkiej Brytanii dostal 2 lata w zawieszeniu za wyprzedzenie ciezarowki i hamowanie tuz przed nia. JA bym to wprowadzil w Polsce ale z mandatem 5tys pln i informacja do pracodawcy w przypadku kierowcow ciezarowek.

      • 17 0

      • Ja bym zatrzymal przed nimi, wysiadl i im wpitolil jeszcze.

        • 0 0

    • Szkooda , że tylko tyle przewiduje taryfikator.

      I powiedzmy, że nie jest to wykroczenie a przestępstwo. Taki id...ta prędzej , czy później spowoduje wypadek.

      • 24 0

  • Opinia wyróżniona

    Za poważne wykroczenia zagrażające bezpieczeństwu 200 i 300 pln kary? (30)

    Te kary są przecież śmieszne, nawet jakbym zgubił te trzy stówy to bym się nie przejął

    • 380 100

    • (1)

      Ty byś się nie przejął , ale zwykły Kowalski już tak.
      Kowalski z legalnej pracy nie zarobiłby na mandat wiec musiałby kombinować (np. ukradłby coś żeby zarobić na karę) a to doprowadziłoby do zwiększenia przestępczości w naszym kraju

      • 3 6

      • Znaczy, ze praca nie powinna byc legalna.

        • 0 0

    • Ty może byś się nie przejął, innemu może na chleb zabraknąć.

      • 0 0

    • (13)

      Mandaty powinny być nakładane od zarobków ja we Francji i każdy byłby zadowolony.

      • 20 9

      • (6)

        A co, samochód dresiarza na zasiłku jest mniej niebezpieczny niż samochód uznanego lekarza? Jak rozjedzie dzieciaka to śmierć będzie proporcjonalnie mniej dotkliwa? Kary powinny po prostu być rosnące, a wykroczenia "resetować" się w okresie nie krótszym niż 5-letni. Tym samym ktoś, kto prawie nie popełnia wykroczeń zapłaci relatywnie mało, a wielokrotny recydywista - bardzo poważne kwoty. A przede wszystkim, wysokość kary jest drugorzędna. Należy się skupić na jej nieuchronności.

        • 28 9

        • zamiast spierania się o to, czy ważniejsza jest nieuchronność czy surowość kar

          warto skupić się na rozsądnym kształtowaniu infrastruktury ulicznej w miastach: ksztaltować ją tak, by jej układ sugerował przestrzeganie limitów prędkości bez oglądania się na prędkościomierz. (esowanie osi jezdni, zwężanie pasów, mniejsze promienie skrętów, strefy tempo 30 etc. etc.

          • 0 2

        • Też uważam podobnie (1)

          Każde kolejne wykroczenie powinno zwiększać kwotę mandatu - masz jedno wykroczenie na koncie = mandat x2, 2 wykroczenia = x4, 3 = x8 itd. Policjanci mogą to przecież w chwili obecnej sprawdzić bez żadnego problemu. No i za poważne wykroczenia powinna być taka ilość punktów, że każde kolejne, nawet błahe, wiązałoby się z przekroczeniem maksymalnego progu i odebraniem prawa jazdy. Czas resetu co najmniej 3 lata a nie rok jak to jest u nas.

          • 9 5

          • i to miałoby sens

            w końcu raczej nietrudno sprawdzić kto notorycznie przekracza prędkość (oraz czyni inne wykroczenia)

            • 4 2

        • To tak nie działa jak wypisujesz. Minimalna jest ustawowa z taryfikatora wg średniej wynagrodzeń (1)

          Jak nie masz kasy, a popełniasz wykroczenia, to zwyczajnie idziesz odsiedzieć.
          Nie może być też tak, że ten kogo stać, może mieć wszystko gdzieś, jak teraz jest w Polsce.

          • 8 2

          • No dobra, ale po to właśnie są punkty karne...

            • 5 0

        • To wszystko miałoby sens, gdyby mandat można było dostać chociaż raz na 50 wykroczeń.

          A tak, ilu ludzi codziennie przekracza prędkość i jak często dotyka ich za to kara?

          • 9 2

      • Mandaty powinny być wyższe dla 10 letnich złomów (2)

        Bentley bezpiecznie poleci nawet 200 na godzinę, ale jak ktoś w śmierdzącym dieslu z Niemiec próbuje wycisnąć ile się da to może się nie utrzymać na drodze. To właśnie kozaczki z marginesu stwarzają najwięcej problemów.

        • 3 12

        • ty w Bentleyu też widać kozaczysz bez pomyślunku

          nie przeceniaj możliwości auta, nie tylko ono jest czynnikiem mogącym wpłynąć na "zdarzenie" drogowe (np. twoje umiejętności, zachowanie innych uczestników ruchu, zwierzyna na drodze, czy nagła usterka w aucie typu pęknięcie opony - tak trudno rozważyć, że Bentley może cię nie uchronić?) słabo z wyobraźnią = słabo z umiejętnościami

          • 2 1

        • wystarczy OC zrobić jak w innych krajach, x10

          i się skończy, cena wyższa od pojemności, od wieku poniżej 30 lat to samo, żeby byle piskorz nie mógł szaleć szpachlą z Niemiec, momentalnie będzie porządek na drogach

          • 2 3

      • Szczególnie sebixy utrzymujące się z 500+... (2)

        • 6 3

        • teraz to 3x500+ wystarczy sebixowi na ponad 100mandatów w miesiącu ... (1)

          i jeszcze na PÓŁliterka mu zostanie

          • 2 1

          • Wystarczy mu na więcej mandatów, niż policja zajęta wycinaniem konfetti jest w stanie wystawić.

            • 4 0

    • Auta z blokada prędkości (2)

      Na rynku powinny byc auta z ograniczeniem prędkości do max 140km/h albo tachografy z zapisem jaka prędkość na jakiej drodze. Policja i stacje diagnostyczne wyposażone w urządzenia do odczytu info do CEPIKu i zbiorowy mandat dla właściciela auta z określona liczba punktów Auta z wypożyczalni sa najmowane przez konkretne osoby przez aplikacje wiec nie byłoby problemu z identyfikacja.

      • 7 14

      • Nie

        Precz z Komuną!

        • 1 1

      • jak już jest w innych krajach

        popieram

        • 0 4

    • 150 na 120 na ekspresówce (1)

      jest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
      a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiej brzmi w artykule 'wariat jechał 200km/h'- szkoda, ze nikt nie napisze, że na pustej autostradzie...o jeździe na zderzaku i blokowaniu lewego pasa to już nawet nie wspominam...

      • 20 10

      • W punkt

        Ludzie najbardziej krytykują rzeczy, o których nie mają w ogóle pojęcia.

        • 4 0

    • te kary są za małe (5)

      przecież piraci narażają zdrowie i życie innych

      • 32 11

      • Funkcjonariusz do szkoły, bo kierownicy nie potrafi trzymać to jak on obsługuje radar, pewnie według wytycznych.... i cyk wyższy mandacik.

        • 1 2

      • skoro specjalnie pod elektorat subixów+ usuneli za >50km/h zabieranie prawka na 3miechy (3)

        to bym tu nie liczył na zmianę przePiSowego taryfikatora ...

        • 15 17

        • bzdury wypisujesz (2)

          Kto i kiedy usunął przepis o zabieraniu prawa jazdy za przekroczenie o ponad 50 km/h dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym??

          Trzeba być i**otą, żeby pisać takie farmazony!

          • 27 3

          • w projekcie było zabieranie prawka - zawsze i wszędzie -

            ... ale podczas procedowania poPiSowo cichaczem bez konsultacji usunięto zapis - zawsze - wprowadzono - tylko w terenie zabudowanym -

            • 10 1

          • Masz tak małą szansę na to, że szkoda gadać...

            • 1 4

    • A może rabacik? Albo jakaś promocja? No panie władzo

      • 0 1

    • tak, ale juz za 200 pln mandatu masz 6 pkt a za 300 - 8 pkt. 8 punktow za jedno zadrzenie to już sporo

      • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Policyjna grupa Speed na Obwodnicy Trójmiasta

    A ten wideo-radar to czyją prędkość rejestruje

    radiowozu ? Bo jeśli tak to skąd wiadomo z jaką prędkością jedzie inny uczestnik ruchu? Na oko policjanta że z taką samą? Jak dokładne jest oko policjanta? No i czy zmierzona prędkość jest prędkością średnią? Jeśli tak to na jakim odcinku/czasie? Bo jeśli to średnia z 3 sekund to równie dobrze można powiedzieć że to prędkość chwilowa... Na podstawie tych wątpliwości sądy już orzekły że taki pomiar to mogą sobie wsadzić...

    • 0 2

  • i bardzo dobrze

    gonic szeryfow drogowych

    • 1 1

  • Dlaczego kierowca radiowozu nie otrzymał mandatu a notorycznie łamie przepisy drogowe do czego nie ma absolutnie żadnej podstawy prawnej ?

    • 0 2

  • (26)

    Dajcie spokój ograniczenie do 100 km/h na obwodnicy to jakieś żarty są. Zwiększcie do 120 i wtedy sobie mandaty wystawiajcie.

    • 151 169

    • Niedługo ograniczą prędkość do 80,

      żeby zabierać więcej praw jazdy i wystawiać większe mandaty.

      • 0 0

    • Do stu jest na gdyńskim odcinku (8)

      Asie drogowy. To i tak za szybko, widząc co się dzieje na obwodnicy.

      • 39 9

      • nie ma roku ... (7)

        żeby na gdyńskim odcinku, nie było choć jednego poważnego wypadku na obwodnicy, z ofiarami na OiOM lub do kostnicy

        • 18 0

        • a ile z nich jest spowodowanych jazdą do 120km/h? (6)

          bo obstawiam, że 60% to ktoś z drugiego pasa zajeżdża drogę jadąc 80 (dziś miałem tak 2x tylko na odcinku gdyńskim :D ), 30% to jazda na zderzaku i niewyrobienie się z hamowaniem, 5% to rożne dziwne przypadki i kolejne 5% to właśnie 'niedostosowanie prędkości do warunków'. z tym, ze zapewne więksszość z tych 5 % to idioci jeżdżący przy dużym ruch z prędkościami 200+...oni nadal będą te ograniczenia łamać, nawet jak postawicie ograniczenie 30 km/h...

          • 9 2

          • Jeżeli wjeżdżasz w kogoś, kto z prawego pasa zjeżdża na lewy, z przepisową prędkością (5)

            To znaczy, że jechałeś szybciej, niż potrafisz i przyczyną była nadmierna prędkość.

            Ze 100km/h do 80km/h nie zwalnia się nawet sekundy...

            Czy to aż tak trudne do zrozumienia?

            • 5 6

            • Tak nie do końca ... (3)

              Zanim wciśnie hamulec przy 100 mija 15 metrów ( to trzy długości auta ) zwalnia z 100 do 80 to około 15m niby tylko 6 długości samochodu natomiast jeżeli jest to dość blisko to może nie starczyć. Statystyki (komenda Gdańsk) mówią mniej więcej to co przedmówca, zdecydowana większość to wymuszenie

              • 5 1

              • Zaraz, zaraz, zapomniałeś, że samochód przed nim nie stoi w miejscu, tylko jedzie (2)

                Względna prędkość to nie 100, tylko 20km/h, a dystans zmniejszy się nie o 15m, tylko o 3m.
                Jeżeli ktoś wciska się 3m przed nadjeżdżający samochód, faktycznie, jest co najmniej świrem.

                Problem w tym, że u nas zazwyczaj różnica prędkości to nie 20km/h, tylko 90km/h między 90 a 180... Czyli znowu nadmierna prędkość...

                • 4 2

              • ładnie to wyglada, gdy to piszesz

                ale to nie jest odległość stała między samochodami, tylko dystans o jaki zmniejsza się odległość miedzy nimi w ciągu każdej sekundy (i jest to 5,5 m nie 3- 20000metrów/3600s) przeciętna zmiana pasa, niezbyt gwałtowna to 3-4 sekundy, niektórzy potrafią dłużej...mamy więc 15-20 metrów (bo pamiętaj, że 99% kierowców manewr wyprzedzania przeprowadzany prze innych zauważy dopiero w momencie, gdy ci przekroczą już linię pasa- to normalne) a zapewniam Cie, ze wielu z tych leśnych dziadków jak najbardziej potrafi spróbować i na 5 metrach:D ...bo w mieście się da, bo zawsze tak robił...i wsumie nawet nie zauważył, ze kiedykolwiek komuś zajechał drogę.
                poza tym relatywizowanie prędkości to błędne myślenie, bo droga hamowania ze 100 do 80km/h jest wielokrotnie dłuższa niż z 20km/h do 0...

                • 1 0

              • Swietnie wytlumaczone, niestety ale czy taki konkretny przekaz ma szanse dotrzed do "Lubie zapier..."

                • 1 1

            • ewidentnie Ty nie rozumiesz wysokich prędkości...

              w czasie tej 'sekundy' (bzdura, bo statystyczny czas reakcji to kolejna sekunda dla większości ludzi- najlepsi kierowcy wyścigowi, nie cywilni- między 0,2 a 0,6 i to przy maksymalnym skupieniu i przewidywaniu, ze czas reakcji będzie mierzony; zadziałanie układu hamulcowego 0,2-0,3 sekundy i dopiero wtedy następuje hamowanie) przy prędkości 100km/h pokonujesz ok. 30 metrów... (a 60-70 jeśli doliczymy czas reakcji)
              naprawdę wystarczy, że ktoś wyjedzie Ci w ostatniej chwili i nie zdążysz wyhamować- Twoje umiejętności nie mają nic do rzeczy- pooglądaj sobie na youtube, co ludzie potrafią zrobić- czasem nawet soczystego słowa na k nie zdążysz pomyśleć, a co dopiero powiedzieć. ale jasne, to wszystko kwestia umiejętności i trzymania niższej prędkości...jaaaasne. a najlepiej nie wsiadać do samochodu:D
              nigdy mi się nie zdarzyło, by ktoś mi tak zajechał drogę, bym nie wyhamował, ale zawsze staram się to brać pod uwagę i wiem, że mogę mieć po prostu pecha.
              do tego nawet jeśli wyhamuję, ten za mną może już tego nie zrobić. lub mieć gorsze hamulce ode mnie, mimo dobrej reakcji. wiesz, kto będzie winny w statystykach? prędkość

              • 2 0

    • Durne rozmowy o prędkości na poziomie przedszkolaków (6)

      Wszystko zależy od warunków pogodowych, widoczności , ruchu , pojazdu i kierowcy - dla "dziadka" w tico podczas burzy śnieżnej to i 70 jest za dużo co nie oznacza że w innych warunkach i 160 jest prędkością bezpieczną

      100km/h to tak jakby każdy miał zarabiać 100zł dziennie ! Bez znaczenia czy odśnieża ulice latem czy zimą po zamieci śnieżnej.

      Ad. wysokość mandatów - druga głupota - zacząć należy od tego że nie każdy powinien mieć prawo jazdy i psychotesty powinny być obowiązkowe , a koszt mandatów taki jak zniżki na OC lecz przypisany do kierowcy nie do auta ! Z tym że 10 krotnie większe za spowodowanie wypadku lub kolizji , a mniejsze za przekroczenie prędkości o 10-30 km/h

      • 6 5

      • I właśnie dlatego na znaku jest prędkość *maksymalna* (3)

        Nie wiadomo tylko czemu, miszczowie kierownicy uznali ją za minimalną nakazaną...

        • 9 0

        • (2)

          Prędkość maksymalną to określił producent auta otrzymując nań homologację , a to jest prędkość od jakiej na danym odcinku można otrzymać mandat - nie mająca żadnych innych wartości, nie mająca nic wspólnego z prędkością bezpieczną , ani w żaden sposób nie przyczyniająca się do zwiększenia bezpieczeństwa, jestem pewny że zlikwidowanie limitów i dziesięciokrotne podniesienie kar za spowodowanie kolizji w szybkim tempie poprawiło by bezpieczeństwo na drogach.

          • 4 8

          • Karą jest bardzo często śmierć. (1)

            Działa na Januszy? Nie działa...

            • 2 0

            • ale jest miej bydła na drodze jak taki sie sam zabije.....

              • 0 0

      • za przekroczenie o 30 powinno się odbierać prawko (1)

        • 2 7

        • Norwegia - bezwarunkowe więzienie dla przekraczających prędkość o określoną wartość (w zabudowanym - o 44)
          Szwajcaria - więzienie przy +50
          Francja, Monako, Hiszpania - opcjonalne więzienie lub wysoka grzywna sądowa
          Holandia - jechanie z podwójną dozwoloną = konfiskata pojazdu
          Wszystkie kraje z wyjątkiem Polski i Irlandii - odebranie prawa jazdy przy przekroczeniu o określoną wartość niezależnie od rodzaju drogi (najczęściej +30)
          Polska - podwyższenie dozwolonej prędkości w nocy, najwyższy limit prędkości na autostradach w EU nie licząc Niemiec (gdzie nominalnie nie obowiązuje, w praktyce multum odcinków ma 120) i najwyższa liczba wypadków drogowych per capita

          • 7 3

    • Tam wszedzie powinno byc 70 (7)

      wypadkow, kolizji by nie było. Troche wolniej ale za to bez paraliżów.

      • 22 15

      • Kolizje. (5)

        Powodem kolizji nie jest nadmierna predkosc tylko bezmyslna jazda lewym pasem.

        • 11 25

        • lewym pasem jada walsnie te swiry 180+ a jak ktos jedzie przepisowe 100 lub nieco nie przepisowe 110 i wyprzedza sobie tira to musi uciekac jak zajac przed mysliwym bo juz go dopadl wiejski bolid i daje swiatlami bo ktos mu przeszkadza jechac o 80 kmh szybciej niz dozwolone

          • 1 2

        • (2)

          Sugeruje powtórkę z fizyki, skoro prędkość wg Ciebie nie ma wpływu na kolizje i ich skutki

          • 13 5

          • proponuję powtórkę z chemii

            by sprawdzić jaka to substancja lasuje mózg co poniektórym kierowcom

            • 0 0

          • na kolizje różnica prędkości jak już:)

            choć owszem, wzór na pęd zawiera v, więc na skutki jak najbardziej.
            ale u Ciebie jest problem z zastosowaniem wiedzy w praktyce. ryba chyba nie mówi o wpływie na skutki i na samą kolizję tylko o przyczynowości:)
            w skrócie przesłanie jest takie, że to nie prędkość jest główną przyczyną wypadków, tylko głupie zachowania kierowców. ale policjantom łatwiej wpisać 'niedostosowanie prędkości' niż dochodzić jak było. przeżyłem to osobiście, gdy w wyniku głupiego błędu i łysych opon straciłem panowanie nad samochodem i uderzyłem w murek. jechałem 60 na 50. policjant uruchomił radar połączony z wehikułem czasu w oczach i stwierdził: "nie jechał pan mniej niż 100" po czym w przyczyny kolizji wpisał 'niedostosowanie prędkości'. to było kilkanaście lat temu, od tego czasu co i rusz spotykam się z opowieściami o podobnych sytuacjach...

            • 1 2

        • dlatego w wielu krajach zrezygnowano z ruchu lewostronnego.

          • 2 0

      • Chyba 140

        • 5 4

    • bo nie jestes sam na drodze

      ty pewnie z tych co jada 200 i z pretensjami ze ktos ci wyjechal z boku...

      • 2 1

  • fotoradar

    postawić. fotoradary .postawić fotoradary fotoradary !!!!!!

    • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Policyjna grupa Speed na Obwodnicy Trójmiasta

    Wczoraj mialem krotki przejazd po obwodnicy w jedna i druga strone i..

    ..... widzialem trzy wypadki drogowe. Jakas masakra. Ludzie nauczcie sie jezdzic!!! Najgorsze jest to, ze przez d**ilizm niektorych kierowcow traca zycia inni.

    • 2 0

  • 70km/h to sa jakies zarty w czasach nowoczesnych aut

    wrocmy do furmanek od razu. Jak ktos nie umie jezdzic to sie zabije przy 40km.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane