- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (210 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (196 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
- 5 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (57 opinii)
- 6 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (78 opinii)
Stacje ładowania aut na ulicznych latarniach. Prototypowe urządzenia w Gdyni
Dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych pojawiły się na słupach oświetleniowych przy ul. Komandorskiej w Gdyni. To prototypowe w skali kraju rozwiązanie. Urządzenia zamontowane przez firmę Energa Oświetlenie mogą działać w zakresie mocy od 3 do 22 kW. Korzystanie z nich jest na razie bezpłatne.
- Mamy wiele osiedli budowanych w dawnych czasach, gdzie brakuje możliwości zainstalowania punktów ładowania. Na osiedlach, tych z wielkiej płyty, nie ma garaży podziemnych czy przeznaczonych miejsc parkingowych. Stacje instalowane na słupach latarni to nie tylko rozwiązanie innowacyjne, ale przede wszystkim praktyczne - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Parkowanie i ładowanie aut elektrycznych w Trójmieście: więcej informacji
Z ładowarek mogą od czwartku korzystać wszyscy chętni. Przez kilka miesięcy usługa będzie bezpłatna, a później zostanie połączona z usługą Orlen Charge. Technicy z Energi będą w tym czasie weryfikować jakość ładowania z lamp ulicznych działających w sprzężeniu i podłączonych w większej liczbie do jednego układu sterowania oświetleniem.
Ładowarki przy Komandorskiej w Gdyni od 3 do 22 kW
Tego typu urządzenie może obsługiwać obwody oświetleniowe od kilku do kilkunastu lamp, więc ważne jest, aby przeanalizować sprawność i niezawodność pracy systemu rozbudowanego o więcej niż jedną stację.
Samochody w ładowarkach przy ul. Komandorskiej można ładować zarówno przy wyłączonym, jak i włączonym oświetleniu ulicznym. W drugim przypadku system weryfikuje pobór mocy przez oprawy i wysyła pozostałą moc do ładowarki. Urządzenia mogą działać w zakresie mocy od 3 do 22 kW, w zależności od bieżącego zapotrzebowania.
Ładowarki na latarniach: tańsze i szybsze w budowie
Przedstawiciele firmy Energa Oświetlenie przekonują, że zaletą rozwiązania jest fakt, że urządzenia montowane na słupach są szybsze w budowie niż wolnostojące ładowarki, których postawienie wymaga prac ziemnych związanych z procedurami i pozwoleniami. Poza tym są nawet czterokrotnie tańsze.
- Budowa stacji ładowania na istniejącej infrastrukturze oświetleniowej jest nowością na rynku polskim. Stanowi przykład połączenia wysiłków na rzecz efektywności energetycznej z promowaniem elektromobilności. Łączenie stacji ładowania pojazdów z infrastrukturą oświetleniową pozwala wykorzystać rezerwy mocy uzyskane dzięki modernizacji oświetlenia oraz zapewnić większy dostęp mieszkańców do stacji ładowania - wskazuje Marcin Stojek, wiceprezes Zarządu Energi Oświetlenia.
Firma, w zależności od zainteresowania, nie wyklucza montażu kolejnych podobnych urządzeń w mieście. Ok. 10 ładowarek pojawi się w tym roku w kolejnych miastach na Pomorzu.
W Gdyni docelowo ma być 100 różnego typu urządzeń.
- Systematycznie uruchamiamy kolejne, które są zróżnicowane. Chcemy, by obejmowały całe miasto. W moim przekonaniu musi być tak, żeby ta usługa była łatwa i dostępna. Nie ma co się oszukiwać: obecnie cena aut elektrycznych jest wysoka i pojazdy te są dobrem słabo dostępnym. Przez popularyzację i ułatwianie dostępu do elektromobilności jesteśmy w stanie uzyskać taki efekt, jak w niektórych krajach europejskich, gdzie zielone tablice stają się normą - kończy Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Miejsca
Opinie (240) 5 zablokowanych
-
2021-07-29 18:16
(1)
1 kg węgla = 8kwh = 10 m3 spalin, straty w przesyle w Polsce do 60% + straty w ładowarce. Ekologia aż zabraknie prundu
- 10 0
-
2021-08-02 08:37
Teraz zrób ten sam rachunek dla spaliniaka :-)
- 0 0
-
2021-07-29 18:28
Tylko kosmiczna energia
może nas uratować! Nie żadne tam pierepałki za niemiecki prąd który teraz jest 3x droższy niż kiedy Energa była polska firmą.
- 4 1
-
2021-07-29 19:18
Przy obecnych cenach elektrykow
jakoś styknie ładowanie. Ale przyjdzie czas, że beda już dostepne cenowo i zacznie się kłopot
- 2 2
-
2021-07-29 19:40
Eko obłuda idealnie pasująca do Gdyni; elektro "samochody", drogi rowerowe a zieleń dewastowana wręcz z fanatyzmem.
- 8 0
-
2021-07-29 20:31
Kluczowy temat dla upadającej Gdyni
a może by tak władza zabrała się za tematy ważne dla mieszkańców i wydawała NASZE publiczne pieniądze w sposób racjonalny.
- 3 1
-
2021-07-29 21:38
Może za sto lat polska nie jest gotowa na elektryczne auta sensacja o dwa porty ładowania policzyć proszę ile jest aut i zmądrzeć parkować nie ma gdzie a co dopiero ładować aura już wize miliony przedłużaczy wiszących z balkonów tylko że takie ładowanie z domu to długo trwa
- 1 0
-
2021-07-29 21:44
Gdańsk w wydawaniu kasy wymiata Mevo1, Mevo 2, ECS, spółeczki od "kultury". kunszt wodny (2)
i pomniejsze jak rydwan, kurz...
- 4 2
-
2021-07-29 22:15
oraz polski, ups sorry, ruSSki ład
- 0 0
-
2021-07-30 11:56
A co ma do tego ECS?
- 0 0
-
2021-07-29 21:53
Mam Teslę, ładowanko i jeżdzenie za friko.
Zaraz pewnie zazdrośni zaczną hejtować...
Janusz z Zaspy- 0 1
-
2021-07-29 23:44
Jakie bezpłatne ?
Przecież podatnicy za to płacą. A co najgorsza,nawet ci co nie posiadają auta...Żądam bezpłatnego LPG,niemalże zerowa emisja spalin.Czyt. zerowa
- 2 0
-
2021-07-29 23:45
A potem zdziwisz się, że prąd drożeje....
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.