- 1 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (83 opinie)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 3 Podsumowanie majówki na drogach (58 opinii)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (10 opinii)
- 5 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (72 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (310 opinii)
Stacje ładowania aut na ulicznych latarniach. Prototypowe urządzenia w Gdyni
Dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych pojawiły się na słupach oświetleniowych przy ul. Komandorskiej w Gdyni. To prototypowe w skali kraju rozwiązanie. Urządzenia zamontowane przez firmę Energa Oświetlenie mogą działać w zakresie mocy od 3 do 22 kW. Korzystanie z nich jest na razie bezpłatne.
- Mamy wiele osiedli budowanych w dawnych czasach, gdzie brakuje możliwości zainstalowania punktów ładowania. Na osiedlach, tych z wielkiej płyty, nie ma garaży podziemnych czy przeznaczonych miejsc parkingowych. Stacje instalowane na słupach latarni to nie tylko rozwiązanie innowacyjne, ale przede wszystkim praktyczne - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Parkowanie i ładowanie aut elektrycznych w Trójmieście: więcej informacji
Z ładowarek mogą od czwartku korzystać wszyscy chętni. Przez kilka miesięcy usługa będzie bezpłatna, a później zostanie połączona z usługą Orlen Charge. Technicy z Energi będą w tym czasie weryfikować jakość ładowania z lamp ulicznych działających w sprzężeniu i podłączonych w większej liczbie do jednego układu sterowania oświetleniem.
Ładowarki przy Komandorskiej w Gdyni od 3 do 22 kW
Tego typu urządzenie może obsługiwać obwody oświetleniowe od kilku do kilkunastu lamp, więc ważne jest, aby przeanalizować sprawność i niezawodność pracy systemu rozbudowanego o więcej niż jedną stację.
Samochody w ładowarkach przy ul. Komandorskiej można ładować zarówno przy wyłączonym, jak i włączonym oświetleniu ulicznym. W drugim przypadku system weryfikuje pobór mocy przez oprawy i wysyła pozostałą moc do ładowarki. Urządzenia mogą działać w zakresie mocy od 3 do 22 kW, w zależności od bieżącego zapotrzebowania.
Ładowarki na latarniach: tańsze i szybsze w budowie
Przedstawiciele firmy Energa Oświetlenie przekonują, że zaletą rozwiązania jest fakt, że urządzenia montowane na słupach są szybsze w budowie niż wolnostojące ładowarki, których postawienie wymaga prac ziemnych związanych z procedurami i pozwoleniami. Poza tym są nawet czterokrotnie tańsze.
- Budowa stacji ładowania na istniejącej infrastrukturze oświetleniowej jest nowością na rynku polskim. Stanowi przykład połączenia wysiłków na rzecz efektywności energetycznej z promowaniem elektromobilności. Łączenie stacji ładowania pojazdów z infrastrukturą oświetleniową pozwala wykorzystać rezerwy mocy uzyskane dzięki modernizacji oświetlenia oraz zapewnić większy dostęp mieszkańców do stacji ładowania - wskazuje Marcin Stojek, wiceprezes Zarządu Energi Oświetlenia.
Firma, w zależności od zainteresowania, nie wyklucza montażu kolejnych podobnych urządzeń w mieście. Ok. 10 ładowarek pojawi się w tym roku w kolejnych miastach na Pomorzu.
W Gdyni docelowo ma być 100 różnego typu urządzeń.
- Systematycznie uruchamiamy kolejne, które są zróżnicowane. Chcemy, by obejmowały całe miasto. W moim przekonaniu musi być tak, żeby ta usługa była łatwa i dostępna. Nie ma co się oszukiwać: obecnie cena aut elektrycznych jest wysoka i pojazdy te są dobrem słabo dostępnym. Przez popularyzację i ułatwianie dostępu do elektromobilności jesteśmy w stanie uzyskać taki efekt, jak w niektórych krajach europejskich, gdzie zielone tablice stają się normą - kończy Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Miejsca
Opinie (240) 5 zablokowanych
-
2021-07-29 17:09
liczba elektrycznych aut na grabówku
Zero. heheh
- 8 1
-
2021-07-29 17:17
Jak to korzystanie bezpłatne? (1)
Czyli bogaci lanserzy jeżdżą za publiczną kaskę?
kurka, prokurator!- 10 0
-
2021-07-29 18:42
Spoko, to tylko na krótko. Potem mocno dokręcą im śrubki.
- 1 0
-
2021-07-29 17:18
Stacje ładowania aut (1)
Stacje ładowania aut powinny być na postojach Taxi. Firmy taksówkowe powinny mieć zniżkę na zakup aut elektrycznych i mieć możliwość ładować auta na postojach Taxi ze zniżką oraz duże zniżki na parkowanie w strefach miasta Gdyni. Także powinny mieć obniżony podatek oraz ubezpieczenie ze zniżką. To by spowodowało że flota Taxi w Gdyni zmieniła by sie z dymiących Diesli na ekologiczne samochody elektryczne. Taxi jeździ po mieście i oczekując na pasażera może doładować sobie auto.
Miasto Gdynia zyska na ograniczeniu emisji spalin w mieście.
Także czas na znaczące rabaty dla właścicieli aut hybrydowych np. w zniżkach parkowania.- 4 1
-
2021-07-29 18:32
W Gdańsku hybrydy plug-in parkują za darmo. A wśród taksówek dużo już hybryd.
- 0 1
-
2021-07-29 17:36
(1)
lepiej zrobcie na latarniach gniazdka usb
- 3 2
-
2021-07-30 09:23
nie da się bo tam za dużo voltów
- 0 0
-
2021-07-29 17:42
Ale chaos techniczny. (1)
Cytat : "Tego typu urządzenie może obsługiwać obwody oświetleniowe od kilku do kilkunastu lamp,
To jak te urządzenia czyli ładowarki służą obsłudze obwodów oświetleniowych.? :) Myślałem ,że miały służyć ładowaniu pojazdów elektrycznych
Pan Patryk jak nie zrozumiał o co chodzi to chyba powinien dopytać technika z Energii i skonsultować treść artykułu- 5 0
-
2021-07-29 22:12
Specjalista prezes mu tak to wyjaśnił. A że się nie zna? Najważniejszy jest marketingowy bełkot!
- 0 0
-
2021-07-29 17:54
Koszta energi (1)
A najlepsze w tym jest to , że nikt nie bierze pod uwagę przy opłatach za prąd tzw. kosztów stałych. Można sobie w przydomowym ogródku lub garażu zamontować ładowarkę na np. 30kW. Rachunek za energię (nie ładując pojazdu) wzrośnie o parę ładnych złoty. I tak to każde gospodarstwo wesprze Energę a ona nie poniesie żadnych kosztów.
- 3 0
-
2021-07-29 18:14
Nie Energę tylko Niemcy za przyzwoleniem UE.
- 0 0
-
2021-07-29 17:56
gadżetologia pani Spychały Gruszeckiej
zabawa w fajerwerki trwa a chodniki nadal koślawe i dziura na dziurze. Tereny miejskie zapuszczone.
Gratuluję pani dobrego samopoczucia.- 8 0
-
2021-07-29 18:00
Ekosciema (5)
Po 5 latach, koszt wymiany akumulatorów równa się cenie nowego auta
- 11 1
-
2021-07-29 18:12
Spoko. POlskie Józki i Julki dadzą radę. Wezmą następne kredyty na krzywy ryj, a ich dzieci będą spłacać.
- 4 0
-
2021-07-29 22:13
Stare akumulatory wyrzuci się do lasu i po sprawie (1)
- 2 1
-
2021-08-02 08:32
Nie wyrzucaj - daj mi znać i przyjadę po nie, jeszcze zapłacę
- 0 0
-
2021-07-30 18:18
Brednia. Pakiet w aso do priusa kosztuje 12 tysiaków.
Skąd te ceny? Gwarancja na pojemność 10 lat.
- 1 1
-
2021-08-02 08:31
Skąd Ty te brednie czerpiesz? W spaliniaku silnik też wymieniasz co 5 lat?
Mam w domu miejskiego maluszka - 11 lat ma i wciąż jeździ, bateria jeszcze trochę posłuży, a to była stara technologia dość szybko zużywająca się, od paru lat są już znacznie lepsze baterie. Jak przyjdzie do wymiany to kupię taką od nowszego rozbitka i przełożę - koło 10 tys. zł mnie to będzie kosztowało, to do ceny nowego jeszcze trochę brakuje, nie? W ASO nowa bateria wraz z wymianą 32 tys. zł - też jeszcze brakuje do nowego, nie? Widzisz jak bredzisz?
- 0 0
-
2021-07-29 18:03
A co na to
może POradzić wodzu Kwa-Tsuk nie_Wielki, który już dawno sprzedał polską Energę Niemcom za psie pieniądze a teraz ceny prądu mamy najdroższe w Europie? Może coś poradzi? ;)
- 3 3
-
2021-07-29 18:06
Jeszcze trochę wiecej elektryków (11)
A prąd w gniazdkach będziemy mieli co drugi dzień albo przez 3 godziny dziennie jak przy wysokim stopniu zasilania w latach 60. Samochody będą na prad a oświetlenie na lampy naftowe ;-)
- 74 24
-
2021-07-29 18:31
Obyś nie wykwakał ;-) (2)
- 12 1
-
2021-07-29 18:44
(1)
Kwa-Tsuk-Kwa!
- 4 6
-
2021-07-30 12:55
VATołuszek nam obiecał polskie elektryki dla każdego
ale nie powiedział do kiedy poPiSowo pobuduje te fabryki ... na razie postawił stępkę
- 0 1
-
2021-07-29 18:51
Jakiś czas temu jak zaczela sie fala upałów to mogliśmy już doznać poczatki takich czasów... W calej Polsce były awaryjne wylaczenia bo siec byla za bardzo obciazona przez klimatyzatory i wentylatory.
- 12 1
-
2021-07-29 19:28
Hddusjwb (1)
Ev pomogą zbalansowac siec, nie przeciwnie ;) Googluj dwukierunkowe ładowanie ev ;) nmzc
- 1 9
-
2021-07-30 09:33
Niestety w obecnej specyfikacji Type2 i CCS2 nie ma oddawania do sieci.
- 2 0
-
2021-07-29 19:40
guzik prawda
obejrzyj jeden z ostatnich filmów Zachara na ten temat
- 2 1
-
2021-07-29 20:42
Bez napinki. Sprzęt w domu klasyAAA+ i ledy
biorą tyle co kiedyś za PRLu lodówka ruska Mińsk.
- 3 1
-
2021-07-29 21:17
Ten to nigdy nie zmarnuje okazji by sie głupotą pochwalic ,Jak ci zabraknie biedaku to weźmiesz wiadro i skoczysz po faze :)
- 3 2
-
2021-07-30 11:07
Święta prawda (1)
Widzę już oczami wyobraźni rok 2035 (po zakazie sprzedaży aut spalinowych). Ekojanusze wracają z pracy do domu czy mieszkania i podłączają swoje autko do ładowarki - niech to będzie tylko 10kW. Jeżeli w rodzinie będą 2 autka to wyjdzie 20kW. Drobny problem polega na tym, że dzisiaj przeciętne gospodarstwo domowe zużywa około 7kW dziennie i sieć energetyczna ledwo zipie. Ładowanie dwóch samochodów elektrycznych tylko przez jedną godzinę zwiększy zapotrzebowanie na prąd 4 krotnie. Nie ma szans aby system to wytrzymał.
- 5 1
-
2021-08-02 08:36
A wyobrażasz sobie jak gdańskie drogi sprzed 20 lat miałyby wytrzymać dzisiejszy ruch?
Szczęśliwie od tego czasu niektóre się trochę poszerzyły - myślisz że z sieciami energetycznymi też się da? Jak będzie można taką grubą kasę za prąd czesać to firmy energetyczne nie skorzystają myślisz? Pomyśl jeszcze raz i nie pisz więcej bzdur.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.