• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: rząd nie dołoży do remontu

Michał Sielski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (365)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów. Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów.

Koniec nadziei na gruntowną przebudowę Estakady KwiatkowskiegoMapka. Kierowcy muszą przygotować się na kolejne zwężenia drogi w tym roku. Nie ma bowiem szans na to, by finansowanie zapewniła GDDKiA z budżetu państwa.



Jak często jeździsz Estakadą Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, że Estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Estakada Kwiatkowskiego - zmiana właściciela nic nie zmieni



- Prezydent Gdyni wielokrotnie wnioskował o nadanie tej drodze statusu drogi krajowej. Należy jednak mieć na uwadze, że ewentualne zaliczenie przedmiotowej drogi do kategorii dróg krajowych nie zwolni prezydenta miasta z obowiązku zarządzania i ponoszenia kosztów utrzymania tej drogi ze względu na odgórnie uregulowane w ustawie zasady zarządu nad drogami. W mieście na prawach powiatu, a takim jest Gdynia, prezydent miasta sprawuje zarząd nad wszystkimi drogami oprócz autostrad i dróg ekspresowych. Tymczasem estakada, o ile mogłaby stać się częścią drogi krajowej, na pewno nie będzie posiadała klasy technicznej S - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Wobec tego władze miasta zaprzestały starań o zmianę statusu drogi, bo niewiele to zmieni. Przynajmniej z punktu widzenia finansów miasta.

Tymczasem koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych. Gdynia starała się o dofinansowanie ostatnich remontów w ramach V edycji rządowego Programu Polski Ład, ale środków nie otrzymała.

Dlatego teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga czerwona ma powstać do 2029 r.



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po weryfikacji i zatwierdzeniu przez GDDKiA nastąpi przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Droga Czerwona ważniejsza niż estakada



Dopiero po jej uzyskaniu rozpoczną się główne prace projektowe prowadzone przez wybranego wykonawcę. Będzie on również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Opinie (365) 8 zablokowanych

  • (6)

    Czyli podsumowując: Gdynia, jako miasto buduje sobie drogą drogę tranzytową, na dodatek w formie estakady, aby na końcu tego całego cyrku stwierdzić, że to nie oni będą płacić za jej utrzymanie?

    Jak Gdyni brakuje kasy to niech wprowadzą podatek za użytkowanie terenów portowych, przecież i tak to my podatnicy płacimy za te drogi.

    • 104 70

    • "Jak Gdyni brakuje kasy to niech wprowadzą podatek za użytkowanie terenów portowych" (2)

      Gdynia miała szansę być udziałowcem portu, ale, jako mało lojalny partner, tę szansę zaprzepaściła.
      Gdynia wolała tereny portowe sprzedawać niż brać udział w pracy portu...

      • 22 7

      • (1)

        Co za bzdury...

        Port nie jest w gestii miasta.

        • 14 12

        • nie jest...

          Juz nie jest...
          A na czym ten przewal polegal, mozesz znalezc publicznie dostepne materialy...

          • 8 0

    • a wiesz ile estakada ma lat?

      wiesz kiedy miasto zaczęło ją budować i jakie miała mieć przeznaczenie? to przestan pisac bzdury.

      • 26 4

    • mogli nie budować, no nie? (1)

      teraz tylko problem

      • 9 6

      • mogli...

        Szczegolnie w przypadku odcinka lesnego, ktory powstal pomimo negatywnej opinii zarzadcy drog.

        Ten optowal za przedluzaniem obwodnicy, czyli tego, ma co tak wszyscy czekamy.

        No to mamy, to co mamy, droge miejska.

        • 4 4

  • Na miejscu szczurka zablokował bym estakadę dla Tirów.

    To powinna być droga krajowa. Mendy z rządu utrudniają życie całej Polsce, bo z portu korzysta cały kraj.

    • 27 21

  • Tylko PiS pewnie miałby odwage to zburzyć i wybudować cos nowego jak wydrążenie kolejnego tunelu. (11)

    Estakada Szczurka to worek bez dna...a PiS juz wierci czwarty tunel w Polsce i skręciłby pewnie dofinansowanie z uni, czego poprzednicy nie potrafią. :)

    • 28 25

    • (5)

      pis i fundusze unijne, naprawdę? Właśnie widzimy ile tych funduszy unijnych tracimy dzięki polityce pis.

      • 4 4

      • Wyłącz tvn i onet (1)

        bo beka z tego, co piszesz.

        • 4 3

        • Skoro bekasz, to może wyjdź - to mało kulturalne.

          • 0 1

      • A no widzimy, PiS wynegocjował rekordowe 70mld euro dla Polski. (2)

        Na lata 2021 - 2022. :)

        • 0 2

        • 2021 - 2027* (1)

          KPO tez trafi do Polski, nawet jeśli specjalnie sa wstrzymywane przed wyborami. :)

          • 1 1

          • Oby nie trafiło!

            • 0 1

    • Jak tam z kasą... (3)

      Z KPO.

      To nie są pieniążki rządu ale Polaków.

      W czerwcu UB roku jeden taki śmieszny wrócił z Brukseli i clapnął sobie.

      Mamy to .

      I co ?

      • 2 2

      • Spytaj tych którzy na mównicy w europarlamencie klęczeli do Niemca. (2)

        "Zablokować pieniądze dla Polski". :) Nie bez powodu zdradek za konsultacje dostał 800 tysięcy. :)

        • 3 3

        • Noo

          Przecież mówili że już je mamy Czyż nie ?

          • 0 0

        • pisowski kompleks niemiecki wciskany zakompleksionym widzę działa znakomicie..

          • 1 2

    • W....

      Głowie?

      • 0 0

  • Budują

    tam nowe osiedla a tam jest makabra z dojazdem od zawsze a teraz wygląda że na najbliższe 20 lat się nie zmieni.
    Będą drugie nagrody dla urzędników jedne już dostali za zaoszczędzone pieniądze na komunikacji drugie będą za pomysł że nic nie da się zrobić z estakadą tylko kleić dziury.

    • 20 3

  • Może obiecać PiS jakąś willę nad morzem to i pieniądze się znajdą!

    • 18 16

  • Opinia wyróżniona

    Krótka piłka... (12)

    Wprowadzić zakaz poruszania się pojazdów powyżej 3,5 tony na estakadzie, z wyłączeniem komunikacji miejskiej. Tiry do portu niech sobie dojeżdżają koleją. Wtedy wywłaszczą Gdynię z estakady, zrobią krajówkę i będą musieli ponosić koszty remontów.

    • 100 28

    • Ale estakada sie sypie nawet bez tirów :) (5)

      • 16 12

      • Przeładowane ciężarówki ją najbardziej niszczą (4)

        Jeśli by po niej jeździły tylko osobówki i komunikacja miejska to by estakada była prawie wieczna, a na pewno te nieszczęsne dylatacje.

        • 25 5

        • estakada w założeniu jest drogą transportowa, z portu w świat. Nie była tworzona pod samochody osobowe. (1)

          choć Wenda z Kwiatkowskim to zakładali. a teraz się w grobach przewracają jak widzą szczurzą ekipe i ich kolejne bobki.

          • 29 8

          • na nic wiecej cie nie stac?!. Kaczy wypierdku.

            • 2 3

        • Przeładowane?? (1)

          To gdzie jest ITD???

          • 3 1

          • pisowskie sluzby nie sa zainteresowane poprawa sytuacji, trolle musialyby zamilknac, zniknalby pretekst do dowalania wladzom miasta, natomiast droga czerwona ma szanse powstac tylko jesli pis zostanie odsuniety od wladzy, dla nich to tylko gonienie kroliczka

            • 2 2

    • Krótka główka twoja raczej

      • 5 4

    • Krótkie myślenie masz

      • 0 1

    • Genialne!

      • 2 0

    • Tylko dla autobusów

      I dla jednośladów

      • 1 2

    • Zamknąć port (1)

      Zrobić z Gdyni wieś rybacką. Nie będą musieli nic robić z Estakadą.

      • 7 1

      • pis caly czas do tego dazy!

        • 2 1

  • Priorytety obecnej władzy samorządowej (2)

    Nie ma pieniędzy na remonty. Są pieniądze na premie.

    • 48 7

    • Chyba (1)

      Pomyliłeś z nagrodami za Polski Ład nieład co ?

      • 1 4

      • No chyba jednak nie

        3,7 mln złotych wydano w gdyńskim Urzędzie Miasta na nagrody za dobrą pracę w roku 2022.

        • 5 2

  • szybciej będzie drezyną po istniejących torach kolejowych

    • 14 0

  • Nie dziwię się (2)

    Przecież cały ruch towarowy będzie teraz szedł przez Przekop i port w Elblągu, więc dalsze inwestowanie w Gdynię byłoby marnowaniem pieniędzy, prawda? ;)

    • 27 10

    • Tylko zapamiętaj te słowa żeby za 10 lat....

      Nie krzyczeć, że to inwestycja rudego :)

      • 1 3

    • Nie ma toru wodnego do Elbląga

      • 0 0

  • Port nie należy do Polski - o ile dobrze pamiętam mają go Azjaci i mają z niego duże zyski (2)

    Więc albo Gdynia się z nimi dogada albo będzie sama płacić za transport. Zawsze tez można ograniczyć tonaż do max 24 Ton na estakadzie i cały transport puścić na tory tak jak powinno to być!

    • 29 11

    • Port należy do Polski a Azjaci podnajmuja nabrzezą jak na całym świecie.

      • 6 0

    • Port jest jak najbardziej polski a różne firmy (również azjatyckie) działają na jego terenie.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane