• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada Kwiatkowskiego: rząd nie dołoży do remontu

Michał Sielski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (365)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów. Najstarszy odcinek estakady Kwiatkowskiego wymaga regularnych remontów.

Koniec nadziei na gruntowną przebudowę Estakady KwiatkowskiegoMapka. Kierowcy muszą przygotować się na kolejne zwężenia drogi w tym roku. Nie ma bowiem szans na to, by finansowanie zapewniła GDDKiA z budżetu państwa.



Jak często jeździsz Estakadą Kwiatkowskiego?

Rozmowy o tym, że Estakada Kwiatkowskiego, czyli najstarsza część Trasy Kwiatkowskiego, została włączona w system dróg krajowych, trwają od lat. Argumentem jest to, że jest drogą bezpośrednio prowadzącą do portu, a więc do granicy państwa. Powinna być więc drogą krajową.

Sęk w tym, że nawet jeśli tak się stanie, za jej kosztowne remonty nadal będzie trzeba płacić z gdyńskiego budżetu.

Estakada Kwiatkowskiego - zmiana właściciela nic nie zmieni



- Prezydent Gdyni wielokrotnie wnioskował o nadanie tej drodze statusu drogi krajowej. Należy jednak mieć na uwadze, że ewentualne zaliczenie przedmiotowej drogi do kategorii dróg krajowych nie zwolni prezydenta miasta z obowiązku zarządzania i ponoszenia kosztów utrzymania tej drogi ze względu na odgórnie uregulowane w ustawie zasady zarządu nad drogami. W mieście na prawach powiatu, a takim jest Gdynia, prezydent miasta sprawuje zarząd nad wszystkimi drogami oprócz autostrad i dróg ekspresowych. Tymczasem estakada, o ile mogłaby stać się częścią drogi krajowej, na pewno nie będzie posiadała klasy technicznej S - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Wobec tego władze miasta zaprzestały starań o zmianę statusu drogi, bo niewiele to zmieni. Przynajmniej z punktu widzenia finansów miasta.

Tymczasem koszty remontów utrzymaniowych kolejnych przęseł estakady liczone są w milionach złotych. Gdynia starała się o dofinansowanie ostatnich remontów w ramach V edycji rządowego Programu Polski Ład, ale środków nie otrzymała.

Dlatego teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Droga czerwona ma powstać do 2029 r.



Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o długości 9 km:
  1. węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po weryfikacji i zatwierdzeniu przez GDDKiA nastąpi przygotowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Droga Czerwona ważniejsza niż estakada



Dopiero po jej uzyskaniu rozpoczną się główne prace projektowe prowadzone przez wybranego wykonawcę. Będzie on również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj". Powstanie do 2029 r. Rok temu jej koszt szacowano na ponad 1 mld zł.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Opinie (365) 8 zablokowanych

  • to miasto powinno się nazywać Estakada Kwiatkowskiego

    ew Ulica Abrahama. O niczym innym się tu nie pisze. Co miesiąc chyba jeden artykuł, jak nie więcej.

    • 12 4

  • (1)

    gdzie horala i inni poslowie zpis pmietajcie przy wyborach wywalic gnoi biora kase i nic nie robia dla trojmiasta

    • 18 16

    • tusk, idź już spać.

      • 2 3

  • Tarasa do portu w Gdyni powinna być DK20, do portu w Gdańsku DK55

    Wzywam GDDKiA do zrobienia porządku!

    • 13 2

  • Mydlenie oczu (21)

    Biorąc pod uwagę argumentację GDDKiA z góry było wiadomo, że nie będzie to możliwe. Ciekawe zatem po co nieustannie Szczurki zabiegali o coś z góry skazanego na porażkę. Zawsze to kilka lat więcej przejechanych na jednej wymówce.

    • 144 34

    • (7)

      Jakby "Szczurki nie zabiegali" to byś się przyczepił, że nawet nie spróbowali dogadać się z GDDKiA !

      • 25 10

      • Proponuję aby o Płk. Dąbka też zabiegali bo też prowadzi do granicy Państwa. (6)

        Po co prezydent wielokrotnie zabiegał? Raz nie zrozumiał odpowiedzi? Kwiatkowskiego nie spełnia podstawowych wymagań dla drogi ekspresowej. Marynarki Polskiej w Gdańsku też prowadzi do terminala promowego czyli granicy Państwa i jakość nie jest remontowana ze środków GDDKiA.

        • 12 5

        • (5)

          Akurat Gdańsk otrzymał mnóstwo kasy na skomunikowanie portu (w różnej formie). W Gdyni chodzi o główny dojazd do portu. Porównanie do Marynarki Polskiej jest tutaj niezbyt trafione.

          • 8 5

          • Jest bardzo trafione. Nie każda droga prowadząca do granicy Państwa kwalifikuje się na zamianę na drogę ekspresową. (1)

            • 5 5

            • Owszem - nie każda. Problem w tym, że władza centralna czerpie ogromne zyski z portów, ale za ich skomunikowanie odpowiada wybiórczo. I oczywiście dotyczy to nie tylko kwestii portów. Gdy jest wola i chęć (jak w przypadku Gdańska za poprzedniej ekipy), pieniądze zawsze się znajdą; jak nie ma ochoty, zawsze się wykręci (np. OPAT jako droga lokalna - gdyby przed laty doszło do realizacji tej inwestycji, dzisiaj nie byłoby tematu estakady).

              • 8 4

          • Gdańsk z budżetu miasta zbudował Sucharskiego, most wantowy i tunel (2)

            Więc jeśli coś dostał, to raczej nie na bezpośrednie okolice portu.
            Państwo zaczęło inwestować w komunikację kolejową raczej pod wpływem "sugestii i dofinansowania" Unii a nie z powodu chęci poprawy sytuacji. Najbardziej zainteresowany, DCT bocznice budował samodzielnie. Większe inwestycje pojawiły się, gdy Australijczycy już rozkręcili interes...

            • 0 0

            • Z budżetu? Przecież Unia Europejska się dołożyła do tych inwestycji w 70-80%

              Nie wiem skąd takie dzbany się biorą?

              • 0 0

            • Czyli Sucharskiego wraz z mostem wantowym nie prowadzą do portu? (Bo mówimy o drogach dojazdowych do portu.)

              A zbudowano to wszystko z ogromnym dofinansowaniem przyklepanym w Warszawie - z niewielkim wkładem ze strony Gdańska. Co więcej, np. do tunelu trzeba było dodatkowych kilkaset milionów dorzucić, bo zakładany budżet się "lekko" rozjechał a miasto Gdańsk bezradnie rozłożyło ręce...

              Tak to można budować "miejskie" inwestycje...

              • 0 0

    • "z góry było wiadomo" (3)

      Komu było wiadomo? Tobie? A kim ty jesteś?

      • 10 4

      • (1)

        a ty kim? bo ci sie ip urzedu miasta wyswietla

        • 6 9

        • Wyświetla ci się "jestem d**ilem". Znajdź moje IP!

          • 5 0

      • Jestem kimś kto ma trochę pojęcia o różnych sprawach i nie trzeba być "kim ty jesteś". Już wyjaśniam twojemu małemu rozumkowi.

        Zbyt duża częstotliwość węzłów na estakadzie uniemożliwia zamianę klasy drogi na drogę ekspresową, co jest warunkiem koniecznym, jak to klarownie wyjaśnia GDDKiA, do tego aby uwzględniono ją do budżetowania.

        • 7 8

    • (2)

      podobnie jak pseudo rozmowy z pkp o tunelach, wiaduktach itp. to mistrz klamstwa?

      • 8 4

      • Wiecznie wszyscy winni dookoła. (1)

        Unia Europejska, pkp, gddkia itd

        • 5 3

        • A sam wydaje fortunę z kasy zadłużonego miasta na inwestycje służące tylko i wyłącznie jego kolegom deweloperom

          • 6 2

    • Walić PO (2)

      • 4 7

      • A co ma do tego PO?

        • 7 2

      • Wal wała i dalej oglądaj TVP info. Na pewno będziesz dużo "mądrzejszy".

        • 5 4

    • Rząd musi dać sobie i tyle w temacie!

      • 4 4

    • Gra na czas i próba umycia sobie rąk złą władzą centralną. (1)

      • 2 4

      • ... która czerpie ogromne zyski z portu i to przede wszystkim w jej interesie jest tego portu skomunikowanie. Tak jak i w Gdańsku czy Szczecinie (tylko tam drogi dojazdowe pobudowano).

        • 0 0

  • do póki pisuary będą rządzic (1)

    nie ma co liczyc na dofinansowanie z publicznej kasy, za duzo poszło na koperty+, rodzinapis na swoim+, willa+...

    • 22 18

    • Akurat poprzednicy też mieli to w poważaniu - sprawa ciągnie się od wielu lat. Podobnie jak kwestia OPAT/Drogi Czerwonej.

      Za to miliardy z gdyńskiego portu co roku wpadają do budżetu - ale władzy centralnej.

      • 7 0

  • co za problem z kasą? (1)

    oddac premie pobrane przez 20 lat, zabrać wszelkkie koperty od dewe, obciążyć kosztami lotniska szczura z ekipą , zabrac dodatki dla rodzin 3+. i masz kasę na remont.Wprowadzić czynsze rynkowe do PPNT z nie utrzymujemy prawie pustego kolosa i dopłacamy do m2 aby tylko kotś tam był i Guć mógł się chwalić PPNT. Jakoś nie mówił że odeszła Ivona Sofrtware, Speednet, i inne duże firmy. Niue umieją zarządzać budynkiem. Więcej tam wodzów niz apaczów do pracy.

    • 17 4

    • Spoko - ale należałoby konsekwentnie wyższe standardy wprowadzić również na szczeblu regionalnym i centralnym.

      Jestem dziwnie pewien, że wówczas dopiero znalazłoby się sporo pieniędzy...

      A droga prowadzi do portu, z którego władza centralna czerpie kilka miliardów rocznie zysków. Miasto ma z tego ułamek procenta.

      • 2 1

  • Gdynia chwali się portem, czerpie zyski z portu więc niech inwestuje (1)

    • 14 9

    • cały kraj czerpie zyski z portu

      Te tysiące TIRów są z całej polski i europy

      • 8 1

  • Zamknąć całą estakadę na 1 miesiąc pod wymówką remontu, miastem Tirów nie wpuszczać

    i się problem rozwiąże, jak drzewo na statek nie dojedzie....a węgiel nie wyjedzie.

    • 21 4

  • no to trzaba zamknąć i odciąć port od obwodnicy. Pieniądze znajdą się w 10 minut (2)

    • 19 4

    • będą jeździć (1)

      przez Rumię...

      • 2 1

      • Lewitując na gdyńskim odcinku?

        • 3 1

  • Doktor Dylatacja da rade

    Głowa do góry. Nie bedzie korkow w koncu jest tani i często kursujący zbiorkom w Gdyni hahaha

    • 10 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane