• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralny zakręt na ul. Potokowej

Michał Jelionek
22 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem. Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem.

Niebezpiecznych punktów na drogowej mapie Trójmiasta jest sporo. Do listy takich miejsc można dopisać ul. Potokową i feralny zakręt, który co rusz zbiera żniwo. Od września 2017 roku doszło tu do siedmiu zdarzeń. Warto poważnie zastanowić się nad rozwiązaniem, które poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.



Pod koniec października opisywaliśmy temat zakrętu-katapulty na Trasie WZ. Zdaje się, że podobnym przykładem jest łuk drogi na ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. To w tym miejscu kierowcy prowadzący swoje samochody z nadmierną prędkością, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, często po prostu z nich wypadają, najczęściej kończąc... na dachu.

Pechowy zakręt znajduje się tuż przed salonem samochodowym Auto Plus, na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową zobacz na mapie Gdańska. Codziennie pokonują go kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.

- Najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Główny problem leży w kwestii przestrzegania przez kierujących przepisów drogowych i dostosowania techniki jazdy do warunków panujących na drodze - tłumaczy nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku.
Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę. Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.
Samochody, które wypadają z zakrętu na ul. Potokowej są bardzo dużym zagrożeniem dla przechodniów, bo przecież najczęściej auto po kilkudziesięciometrowym poślizgu czy dachowaniu zatrzymuje się dopiero na ogrodzeniu salonu samochodowego, na wysokości zatoczki przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych. O tragedię nietrudno.

- Od początku istnienia naszego obiektu, czyli od września 2017 roku, w lokalizacji, o której mowa, miało miejsce siedem zdarzeń drogowych i wypadków. Większość z nich zmuszało nas do naprawy ogrodzenia. Uszkodzone były również maszty, a nawet zaparkowane na terenie obiektu samochody - wyjaśnia Malwina Dunst z salonu Auto Plus.
Czytaj także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych. Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych.
Dopuszczalna prędkość na ul. Potokowej wynosi 50 km/h.

- Prowadzimy w tej sprawie korespondencję z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Na zlecenie UM zostały wykonane pomiary prędkości, z których jasno wynika, że znaczna część kierowców przekracza na problematycznym odcinku ul. Potokowej dozwoloną prędkość. Zmierzona średnia prędkość pojazdów wyniosła 61 km/h, a 15 proc. pojazdów przekroczyło 70 km/h. Obecnie czekamy aż Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego podejmie stosowne kroki celem zabezpieczenia tej lokalizacji - dodaje.
Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym. Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym.
Co można zrobić w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu? Pomysłów jest kilka. Nieoficjalnie mówi się o przeniesieniu przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych w bardziej bezpieczne miejsce, a także o zabezpieczeniu pasa biegnącego wzdłuż salonu barierami energochłonnymi. Takie działania z pewnością podniosłyby bezpieczeństwo pieszych, ale wciąż nie rozwiązałyby problemu wpadających w poślizg aut.

- Mamy kilka sugestii na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Warto pomyśleć o przebudowaniu profilu zakrętu, aby ograniczyć siły działające na samochody pokonujące łuk. Można przeprowadzić śrutowanie nawierzchni, czyli dokładnie taki sam zabieg, który wykonano na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Poprawa przyczepności nie zniweluje złego profilu jezdni, więc jest to jedynie półśrodek. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest ustawienie przed newralgicznym punktem fotoradaru - zakończyła Dunst.
Warto zaznaczyć, że niełatwe zadanie mają również kierowcy, którzy włączają się do ruchu, wyjeżdżając z ul. Ogrodowej w ul. Potokową w kierunku Moreny. Skrzyżowanie zlokalizowane na łuku drogi, niesie za sobą spore ryzyko kolizji bądź wypadku.

  • W większości przypadków dealer zmuszony jest do wymiany ogrodzenia.

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • Fotoradar (15)

    Postawic fotoradar i problem sie rozwiaze.

    • 154 39

    • (7)

      no i czemu ktoś minusuje, przecież to racja. Skuteczny fotoradar rozwiąże problem niby niebezpiecznego zakrętu.

      • 25 5

      • "czemu ktoś minusuje". Bo jeżeli z tego co pamiętam, to można mieć własne zdanie i nie zgadzac (6)

        się z tym co twierdzą inni. Tak trudno zrozumieć?

        • 5 8

        • (5)

          o pewnie z tym że tutaj liczy się interes więcej osób, przecież taki ktoś kto dachuje bo jedzie grubo ponad 50 może zabić nie tylko siebie ale i również kogoś kto za tym płotem stoi.

          • 3 1

          • zaskoczę cię, dachować można i przy 30 km/h (sprawdzone w praktyce)... (2)

            • 0 1

            • gratulacje (1)

              mam nadzieje ,ze ubezpieczyciel dowlail ci regres :) za głupotę.

              • 0 1

              • eeeeehhhhhh

                • 0 0

          • Czerwone światło. (1)

            Tam można bezpiecznie jechać 70 km, tylko trzeba dostosować się do warunków pogodowych. Wielu nie przeszkadza czerwone światło na rondzie De la Salle w kierunku Moreny. Nagminnie łamane są przepisy, rzadko który kierowca się zatrzymuje na czerwonym.

            • 1 3

            • nie nie mozna bezpiecznie 70 bo tam jest 50

              • 1 0

    • Fotoradard nie rozwiaze problemu, (2)

      bedzie tylko straszakiem, zeby kierowcy ograniczyli predkosc. To takie naklejanie plastra na zlamana kosc... Czesc kierowcow i tak nie ograniczy predkosci, a czesc z nich wypadnie z drogi. Rozwiazaniem problemu bylaby zmiana profilu jezdni, "wyprostowanie" zakretu, moze w jakims zakresie srutowanie nawierzchni.

      • 0 7

      • Sam sobie przeczysz T. .... piszesz że ograniczy prędkość a inni nie ograniczą, wiec jak będzie fotoradar to ci co nie zastosują się zapłacą mandaty ...proste co nie ?

        • 0 0

      • bzdura, tam problemem jest nadmierna predkosc

        czyli ograniczenia spowoduje ze nie będzie problemu. a prostowanie drogi ? po co, ja jezdze tam ok 50 i nie wypadam z drogi, czyli 50 jest ok, droga tez ,ale matoły przekraczaja prędkosc

        • 2 0

    • (3)

      Dokładnie, powinien stanąć fotoradar. W dodatku wyjdzie dużo taniej niż przebudowa.
      Czy wypadł tam kiedyś ktoś jadąc 50km/h
      A ta sama droga w dół to kolejna historia.. tam zdecydowana większość kierowców ma prędkość ponad 70km/h .. a widział ktoś kiedyś patrol policji tam? ...

      • 16 3

      • widziałem patrol policji. dodam, że wielokrotnie (1)

        • 5 0

        • jak dachował chyba

          • 0 0

      • Często suszyli stojąc na Ogrodowej.

        • 2 0

  • Wolniej kochani , wolniej !!!

    Jestem fanem filmów z kamer samochodowych , ogladałem już tysiące zdarzeń drogowych - najczęstszym powodem wypadku jest prędkość . Oczywiście też głupota ,ale gdy głupota triumfuje nad zdrowym rozsądkiem to pozostaje jeszcze prędkość - gdyby głupi manewr był robiony wolniej to każdy by się zatrzymał , a jak jest szybko to od razu dzwon.
    Dlatego wolniej , kochani wolniej !

    • 1 1

  • (6)

    Wystarczy dostosować prędkość do warunków jeżdżę tam 6 lat codziennie i dacha nie zrobiłem jakoś

    • 218 3

    • Zgadza się! (5)

      Zdarzyło się 7 zdarzeń w przeciągu 1,5 roku i tzn że coś jest nie tak z zakrętem??? A czy podano ile setek tysięcy aut tamtędy przejechało bez żadnych problemów i nic się nie wydarzyło?? Jaki to jest procent... przepraszam, promil... udziału pojazdów w ruchu dla tych zdarzeń??!
      Śmiech na sali.

      • 34 0

      • Jest problem, bo to droga w mieście a nie poza

        tu jest 50 km/h

        • 0 0

      • jak zmusić "januszy kierownicy" do zwolnienia w tamtym miejscu?

        jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10.......... te mandaty x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!!

        • 0 0

      • (1)

        Nawet nie promil hehe :) Pewnie to skala nano bo pewnie nie i mikro :)

        • 5 0

        • No pewnie, skoro to skala nano

          to nie róbmy nic i niech będzie jak było. Dopiero jak ktoś zginie to się będziemy martwić. Albo też nie bo co to jest jedna smierć na kilka, kilkanaście lat.

          • 0 0

      • no jak? można napisać jak to źle i niebezpiecznie, postawić radar i zarabiać pieniążki

        przecież to nigdy nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o słupki polityczne, statystyczne i kasę...

        • 0 0

  • Prędkość (10)

    Wystarczy zwolnić i tyle. To nie zakręt robił prawo jazdy tylko ludzie.

    • 448 8

    • jedynym rozwiązaniem - to podwyższenie wys. mandatów x10 (6)

      x10 przynajmniej za prędkość i nieustąpienie pieszemu na pasach !!!! ... We Francji 20 lat temu było tyle samo wypadków co w Polsce ... a jak podwyższyli mandaty 2x ... i proszę Francja z początku listy wypadków śmiertelnych spadła na sam dół ... ( ps) typowy polak taki "janusz kierownicy" nie ma szans przejechać przez Paryż bez mandatu ... nóżkę ma za ciężką?)

      • 16 8

      • demagogia w najprostszym wydaniu. wysokosc mandatow wplywa na ilosc wypadkow smiertelnych (4)

        ajnsztajnie wracaj do swoich partyjnych akcji

        • 5 21

        • żadna demagogia (2)

          mój kolega (na stałe) w Norwegii się przekonał jak to dobrze działa... za przekroczenie tylko o 5km/h dozwolonej prędkości mandat ... 3x mandat i 6 punktów ... ponad 6 punktów i zabrali mu prawko na pół roku ... dostał jeszcze pisemko pouczające z urzędu, z ostrzeżeniem, że kolejna taka "seria" to może się MU zakończyć jeszcze dłuższym pauzowaniem lub odebraniem prawka ....

          • 20 5

          • tylko co zmienia odbierania prawa jazdy

            jak potem sobie jeżdza dalej i nie ma ich kto kontrolowac, mnie od 5 lat nikt nie kontrolował , ale tez nie mieli za co

            • 5 0

          • Tylko, że Norwegia jest cywilizacyjnie 100 lat za Murzynami

            Więc przykład od czapki. d**ilom co nie potrafią jeździć powinno się zabierać prawo jazdy i więcej nie oddawać. Pytanie tylko czy ci co wylecieli z zakrętu to faktyczni sprawcy tych zdarzeńdrogowych czy np. jakiś łoś ich staranował podczas zmiany pasa

            • 7 11

        • na liczbę, nie ilość, i tak- wpływa, gdyż takie wypadki są spowodowane w większości nadmierną prędkością

          • 12 0

      • Chyba dawno w Paryżu nie byłeś...

        • 4 4

    • a ja na tym zakręcie nie mam problemów

      a somochod mam wysoki, słuchajcie 50 km/h nie przewraca samochodów, tam wystarczy postawic 10 razy radiowóz lub fotoradar, nie dosc ze sie zwroci szybko to spowolni ruch

      • 4 0

    • Nie wytłumaczysz tego mistrzom prostej. Cały czas but a jak pojawia się zakręt, to albo hamują, albo bączki kręcą

      i często sprawdzają wytrzymałość dachu. Tylko co ja tam wiem. Przecież my Polacy jesteśmy najlepszymi kierowcami na świecie...

      • 17 0

    • Zgadzam sie wystarczy stosować sie do przepisoe

      Jesli kierowca ma w poważaniu bezpieczeństwo innych użytkowników i swoje to niech kończy jazdę do góry kołami.

      • 35 0

  • Psychotesty obowiązkowo dla wszystkich kierowców

    • 2 0

  • Zbyt szybka jazda

    Tam jest 50km/h ludzie i tyle się jedzie

    • 1 0

  • na takie zachowania nie ma niestety lekarstwa. 90% kierowców nie powinno nigdy otrzymać prawa jazdy. prawo jazdy powinno być dla ludzi używających mózgu. tak jak nie każdy może zostać lekarzem czy programistą tak nie każdy powinien móc jeździć samochodem.

    • 3 0

  • napiszcie prawdę, nie zakręt winny tylko ta banda oszołomów co jeździ za szybko, tyle w temacie

    • 4 0

  • Ludzie....ile jeszcze będziemy o tym debatować bez żadnego efektu? Po co się zastanawiać na oczywistymi sprawami?

    Średnio inteligentny człowiek wie, że przyczyną wypadków jest:
    - zły stan techniczny pojazdów
    - źle wyprofilowana droga
    - zbyt duża predkość
    - brak umiejętności kierowców
    - oraz ulubione przez policję "niedostosowanie prędkości i stylu jazdy do panujących warunków"
    Kolejnośc dowolna, ale na pewno nie prędkość jest na 1 miejscu (szwedzkie badania to potwierdzają).
    Dlatego pozostaje wyciągnąć wnioski i wyeliminować wspomniane czynniki.
    Na początek proponuję włączyć odcinkowe pomiary prędkości i postawić z 1000 nowych fotoradarów tylko w Trójmieście

    • 1 0

  • GD i wszystko jasne...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane