• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralny zakręt na ul. Potokowej

Michał Jelionek
22 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem. Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem.

Niebezpiecznych punktów na drogowej mapie Trójmiasta jest sporo. Do listy takich miejsc można dopisać ul. Potokową i feralny zakręt, który co rusz zbiera żniwo. Od września 2017 roku doszło tu do siedmiu zdarzeń. Warto poważnie zastanowić się nad rozwiązaniem, które poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.



Pod koniec października opisywaliśmy temat zakrętu-katapulty na Trasie WZ. Zdaje się, że podobnym przykładem jest łuk drogi na ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. To w tym miejscu kierowcy prowadzący swoje samochody z nadmierną prędkością, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, często po prostu z nich wypadają, najczęściej kończąc... na dachu.

Pechowy zakręt znajduje się tuż przed salonem samochodowym Auto Plus, na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową zobacz na mapie Gdańska. Codziennie pokonują go kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.

- Najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Główny problem leży w kwestii przestrzegania przez kierujących przepisów drogowych i dostosowania techniki jazdy do warunków panujących na drodze - tłumaczy nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku.
Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę. Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.
Samochody, które wypadają z zakrętu na ul. Potokowej są bardzo dużym zagrożeniem dla przechodniów, bo przecież najczęściej auto po kilkudziesięciometrowym poślizgu czy dachowaniu zatrzymuje się dopiero na ogrodzeniu salonu samochodowego, na wysokości zatoczki przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych. O tragedię nietrudno.

- Od początku istnienia naszego obiektu, czyli od września 2017 roku, w lokalizacji, o której mowa, miało miejsce siedem zdarzeń drogowych i wypadków. Większość z nich zmuszało nas do naprawy ogrodzenia. Uszkodzone były również maszty, a nawet zaparkowane na terenie obiektu samochody - wyjaśnia Malwina Dunst z salonu Auto Plus.
Czytaj także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych. Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych.
Dopuszczalna prędkość na ul. Potokowej wynosi 50 km/h.

- Prowadzimy w tej sprawie korespondencję z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Na zlecenie UM zostały wykonane pomiary prędkości, z których jasno wynika, że znaczna część kierowców przekracza na problematycznym odcinku ul. Potokowej dozwoloną prędkość. Zmierzona średnia prędkość pojazdów wyniosła 61 km/h, a 15 proc. pojazdów przekroczyło 70 km/h. Obecnie czekamy aż Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego podejmie stosowne kroki celem zabezpieczenia tej lokalizacji - dodaje.
Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym. Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym.
Co można zrobić w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu? Pomysłów jest kilka. Nieoficjalnie mówi się o przeniesieniu przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych w bardziej bezpieczne miejsce, a także o zabezpieczeniu pasa biegnącego wzdłuż salonu barierami energochłonnymi. Takie działania z pewnością podniosłyby bezpieczeństwo pieszych, ale wciąż nie rozwiązałyby problemu wpadających w poślizg aut.

- Mamy kilka sugestii na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Warto pomyśleć o przebudowaniu profilu zakrętu, aby ograniczyć siły działające na samochody pokonujące łuk. Można przeprowadzić śrutowanie nawierzchni, czyli dokładnie taki sam zabieg, który wykonano na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Poprawa przyczepności nie zniweluje złego profilu jezdni, więc jest to jedynie półśrodek. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest ustawienie przed newralgicznym punktem fotoradaru - zakończyła Dunst.
Warto zaznaczyć, że niełatwe zadanie mają również kierowcy, którzy włączają się do ruchu, wyjeżdżając z ul. Ogrodowej w ul. Potokową w kierunku Moreny. Skrzyżowanie zlokalizowane na łuku drogi, niesie za sobą spore ryzyko kolizji bądź wypadku.

  • W większości przypadków dealer zmuszony jest do wymiany ogrodzenia.

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • kierowca

    stosuje pretkosc do znakow trzymam odleglosc jade prawym pasem janusze ciagle mrugaja trabia p pokazuja palec pytam sie gdzie mam jezdzic place podatki wiele lat jezdzilem w szwajcari i nie mialem takich problemow senior pozdrawjam szybkich i wcieklych na moja jazde

    • 2 0

  • jakie

    jaki niebezpieczny zakręt ? to chyba żart piszącego ! dla idiotów za kierownicą to i prosty odcinek jest niebezpieczny

    • 3 0

  • Feralny zakręt

    Mandaty i jeszcze raz mandaty. Nic bardziej nie boli jak trzeba wybulic kasę. Na głupotę ludzką nie ma lekarstwa. Większości wydaje się że są nieśmiertelni

    • 2 0

  • TO nie zakręt jest winny

    Hej ludzie, a może zamiast narzekać na zakręt to przestańcie przekraczać prędkość w mieście to nie będzie dachowania i wypadków w tamtym miejscu, no i w ogóle skończcie z chamstwem na drodze, zajeżdżaniu , siedzeniu na zderzaku i tymi podobnymi wybrykami, to zrobi się milej i bezpieczniej na drogach w Gdańsku.

    • 7 0

  • Codziennie jeżdżę tędy

    Tylko fotoradar sprawdzi się ,bo wypadki wynikają ze zbyt dużej prędkości

    • 3 0

  • UWAGA: to nie jest mowa nienawiści

    Trzeba jechać jak w terenie zabudowanym kodeks prawi: 50 km/h, to znaczy 50 kilometrów na godzinę. Wtedy takie fikołki się nie zdarzą i nie trzeba będzie biadolić na krzywe zakręty.

    • 2 0

  • A może w tym miejscu powinno powstać duże rondo, które jednocześnie spowolni kierowców i nie będzie korkowało tak, jak w przypadku progów zwalniających...

    • 1 0

  • Mieszkam tam i jeżdżę codziennie. Rzadkością są kierowcy jadący 50 km/h. Średnia prędkość podana w artykule jest mocno zaniżona w stosunku do moich obserwacji. 70 km/h to niemal norma, za zakrętem jest to już często 100 km/h.

    • 1 0

  • Ograniczyć dopuszczalną predkość ze 120 do 50

    • 2 0

  • wyjaśnienie sam podałeś ,noga z gazu jakeś d*pek,od kiedy w mieście nadmierna szybkość,tylko to robią samobójcy lub bezmózgi,jak ma jeden z drugim drewniane nogi to do baletu

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane