• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ferrari FF z czwórkami

Mart
8 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Po raz pierwszy w historii Ferrari stworzyło samochód z napędem na cztery koła. To nie jedyna nowość w nowym modelu oznaczonym FF. Na pokład zabierze też czwórkę pasażerów. Oficjalna premiera następcy 612 Scaglietti odbędzie się w marcu na salonie samochodowym w Genewie.



Wśród ortodoksyjnych zwolenników jedynego słusznego napędu na tylną oś, nowe Ferrari może wzbudzać mieszane uczucia. Inżynierowie marki zapewniają jednak, że samochód zachował wszystkie właściwości jakie daje tylny napęd, a jedynie w określonych warunkach, elektronika przenosi część napędu na przednią oś.

Ferrari Four (nazwa samochodu odnosi się właśnie do napędu na cztery koła) wyposażone jest w mechanizm 4RM (Ruote Motrici), według zapewnień producenta o połowę lżejszy niż te stosowane u konkurencyjnych marek w tej klasie aut.

Nic nie zmieni się za to pod maską auta. Ferrari zawsze miało silniki V12 i tak będzie tym razem. 6262 cm3 pojemności, 660 KM przy 8000/min pozwoli osiągnąć 100 km/h już po 3,5 sekundach i to z kompletem czterech osób w środku.

Za design pojazdu tradycyjnie dla Ferrari odpowiedzialne jest studio Pinifarina. Dzięki pracy stylistów powstał samochód pozbawiony kontrowersji i stonowany. Po prostu piękny.

Wprowadzenie takiego modelu nie powinno nikogo dziwić. To odpowiedź włoskiego producenta na konkurencję w postaci Astona Martina Rapide, Bentleya Continentala GT, a także niektórych supermocnych modeli Porsche, BMW czy Mercedesa. Nowe Ferrari może być jednak spokojne o klientów. Zamówienia już płyną z całego świata. Ceny samochodu zaczynają się powyżej 270 tys. euro.
Mart

Opinie (41) ponad 10 zablokowanych

  • A teraz czekamy na opinie prawdziwych znawców motoryzacji! (4)

    Dumnych posiadaczy golfów w "dizlu", pasków tdi (wiadomo, czerwone) itd. :)

    • 34 5

    • nie nudź

      • 5 10

    • no na serio nudzi mnie to już też (1)

      Ludzie, co z wami. Cokolwiek o motoryzacji to jakiś 14 letni spec nawiązuje do technologi TDI i dwóch podeli samochodów jednej marki... Nie znasz się na niczym innym czy jak ?

      • 2 3

      • mam 86 lat

        jeżdżę Mustangiem 4.6L i twierdzę że czegoś nie zrozumiałeś

        • 1 0

    • TDi są zarąbiste!!

      • 1 2

  • "Zamówienia już płyną z całego świata." (9)

    To na świecie nie wiedzą, że nie kupuje się samochodów na F?

    • 7 10

    • Po ostatnich zimach i w Polsce pewnie będą takie jeździć

      • 2 0

    • Idz już zasiadz w swoim renault megane czy innym kia czy hundaju i do roboty (4)

      :-)

      • 2 6

      • (3)

        Wozisz, się wozisz. :)

        A prawda jest taka, że chciałbyś sobie pojeździć takim Hyundaiem Coupe albo Meganką z dwulitrowym silnikiem, prawda?

        Ale znając życie, to ty pewnie nawet nie masz jeszcze prawa jazdy, a jak już je zrobisz to i tak będziesz mógł sobie pozwolić na kupno co najwyżej starego Passata, albo A80, no chyba że mama pozwoli Ci jeździć do szkoły swoim Saxo.

        • 6 2

        • (2)

          ja kupiłem Audi 80 za pieniądze zarobione w wakacje. Od jakiego wozu Ty zaczynałeś karierę kierowcy i czy miałeś wtedy 40chę na karku i spadek po rodzicach, że finansami się nie przejmowałeś? był to maluch, duży fiat (akurat ten bym chciał), Polonez, czy Łada? żaden Niemiec nie powie, że stary Passat, Audi są złymi autami, a dobrze utrzymany egzemplarz widziany na ulicy wywołuje szczery uśmiech takiego Hansa. Tylko polskie kompleksy każą zastawić dom, siebie, żonę, dzieci i psa i kupić NOWE.

          • 0 4

          • (1)

            "ja kupiłem Audi 80 za pieniądze zarobione w wakacje. " - uu respekt, w wakacje zarobiłeś, odkupiłeś go ze szrotu i zjeżdżałeś nim z górki?

            • 0 6

            • dojeżdżam do liceum, prostaku.

              • 0 1

    • Troszkę Ci się pomieszało. (2)

      Albo nie wiesz tego, że nie kupuje się samochodów z państwa na F ;)

      • 2 0

      • (1)

        Fidżi?

        • 1 0

        • Finlandia :)

          jw.

          • 1 0

  • Marzenie...

    Ferrari należy do tej klasy samochodów, które nawet za 20lat używane przeciętny Kowalski nie będzie mógł nabyć.

    • 14 1

  • Porsche wykombinowało hatchbacka (cayenne coupe) (1)

    więc ferrari w podobnej wersji nadwoziowej wcale już nie dziwi ;) Ciekawe kiedy pojawi się coś w wersji 4-drzwiowej.

    • 6 0

    • wygooglaj sobie "Ferrari SUV"

      • 3 0

  • Z przodu jak citroen! (1)

    :)

    • 1 2

    • Z tyłu jak mój koń na wsi... Jak mu tak robię "wiooo" to też staje na 2 nogach...

      • 1 0

  • Brzydal

    Wygląda jak kupa nadepnięta z przodu. Przykład samochodu, który w dalekiej przyszłości nigdy nie będzie uznawany za most wanted, jak choćby auta z lat 70. Nowe nie znaczy ładne.

    • 1 8

  • Jak Citroen, znaczy piekny (1)

    a auto brzydkie, co z tego, że 'premium'. Mercedesy i BMW też są 'premium' a brzydkie to jak noc...

    • 1 3

    • kto ci powiedział, że to premium?? idź poczytaj jakie są klasy w motoryzacji

      • 0 0

  • No to ja dołoże swoje 3 grosze

    Po prostu, normalnie to ja takie coś rozjeżdzam swoja 20-letnia terenówką, normalnie. Nawet nie poczuje- jak żabę, normalnie.
    Tak chciałem coś napisąć w duchu poprzeników ;-)

    • 1 1

  • Mam mieszane uczucia

    Przód jakiś taki Fiatowy, a maska generalnie powinna być dłuższa ;0

    • 0 2

  • info o ferreri ff (1)

    Ferrari Four, w skrócie FF, tak nazywa się nowy pojazd koncepcyjny, który swoją oficjalną odsłonę dla świata będzie miał na marcowym salonie w Genewie. Zakamuflowane prototypy nurtowały motoryzacyjny świat od dłuższego czasu, aż do dnia dzisiejszego. Przedstawiciele Ferrari udostępnili pierwsze oficjalne zdjęcia nietuzinkowego pojazdu, który miałby być następcą modelu 612 Scaglietti.

    Nowe FF to mieszanka Ferrari 458 Italia, California oraz 599 GTB Fiorano. Przednia partia nadwozia to wyraźne nawiązanie do Italii, w której reflektory główne skrywające światła dzienne LED sięgają głęboko nad błotniki. Dzięki konstrukcji nadwozia typu shooting break, czyli sportowe kombi. Przestrzeń bagażowa ze standardowych 450 litrów przy 4 miejscach siedzących rozrasta się po złożeniu oparć tylnych foteli do ogromnych 800 litrów, co w tej klasie samochodów jest wynikiem wyjątkowym.

    To co najważniejsze skrywa przednia maska, pod którą ukryte został potężne V12 o pojemności 6,3 litra. Kierowca modelu FF ma do dyspozycji niebagatelne 660KM mocy i 684Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie tego dość ciężkiego pojazdu (1790kg) trwa 3,7 sekundy, a kończy się wartością 335km/h. Wszystko to przy zachowaniu średniego spalania na poziomie 15,4 litra na każde przejechane 100km. Przejechane, bo zapewne gdyby wykorzystać cały ten potencjał nie uda się zejść poniżej wartości 20 litrów.

    Jednak to nie silnik, ani dwu-sprzęgłowa skrzynia biegów, którą połączono z genialnym włoskim V12 nie jest tu najważniejsza. Po raz pierwszy w historii Ferrari napędzane będzie nie na oś tylnią, ale na wszystkie cztery! koła. Inżynierowie wyposażyli FF’a w system 4RM – 4 Ruote Motrici, czyli zaawansowany system kierowania napędu na poszczególne koło w każdych warunkach drogowo-pogodowych w jakich przyjdzie poruszać się użytkownikom produkcyjnej FF’ki.

    • 7 0

    • Zaraz znajdzie sie Gienek z Kielna

      i policzy że jemu takie Ferrari spala na trasie Żukowo - Kielno 6,34 Ltr. i w mieście, czyli w Chwaszczynie do okoła ronda wychodzi 8,65 Ltr. Ale na wiosnę wstawia gaz i wtedy bedzie rychtyś jo.

      • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane