Fiat Doblo (produkowany od 2006) (45 opinii)

Dotychczas w ofercie Fiata brakowało małego auta osobowo-dostawczego, który mógłby konkurować z Renault Kangoo, Citroenem Berlingo, Toyotą Verso czy peugeotowskim Partnerem. Lukę tę na szczęście dostrzeżono, a przy okazji Fiat miał okazję ustrzec się błędów popełnianych przez poprzedników.

Doblo będzie dostępne w dwóch wersjach: osobowej (zdolnej pomieścić 5 osób) oraz towarowej (2 osoby + ładunek), przy konfiguracji 3, 4 lub 5 drzwiowego nadwozia (dla wersji towarowej szerokość bocznych rozsuwanych drzwi jest większa od osobowej o 40 cm). Tył samochodu może być zamknięty dwuskrzydłowymi niesymetrycznymi drzwiami, otwieranymi o kąt 270 stopni (oszklonymi lub pełnymi) albo podnoszoną do góry pokrywą (tylko z szybą). Pojemność bagażowa: od 750 do 3000 litrów, przy złożonych tylnych siedzeniach (lub w wersji towarowej). Dowolne umieszczenie ładunku umożliwi płaska podłoga, ograniczona na szerokość rozstawem nadkoli (ok. 1200 mm).

W pierwszym okresie produkcji zaproponowano dwa silniki: benzynowy (znany z Punto) o pojemności 1.2 l, o mocy 65 KM oraz diesla 1.9 (63 KM). W przyszłości dostępne będą również: benzynowy 1.6 (103 KM) oraz turbodiesel 1.9 (100 KM).

Wnętrze auta cechuje dbałość o ergonomię i wygodę pasażerów. Dostępne są różnorakie schowki, a kierowca ma do dyspozycji wygodny kokpit z regulowanym na wysokość fotelem i kierownicą o zmiennym położeniu. W najdroższej wersji w Doblo znajdzie się system Connect, skupiający w jednym urządzeniu sterowanie zestawem audio, nawigacją, telefonem komórkowym i komputerem pokładowym, których funkcje zostaną zaprezentowane na kolorowym wyświetlaczu z aktywną matrycą.

Nadwozie auta ma wyodrębnione strefy zgniotu, odpowiednie wzmocnienia w progach i drzwiach. Standardem wyposażenia są pasy z napinaczami dla siedzących z przodu oraz poduszka powietrzna dla kierowcy. Poduszki boczne znajdują się w opcji, tak samo jak ABS.

Zawieszenie przednie Doblo to kolumny McPhersona, tył - oś sztywna i dwa jednopiórowe resory. Wadą takiego rozwiązania są głębokie przechyły auta przy pokonywaniu zakrętów, szczególnie, gdy samochód jest nieobciążony.

Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 9,8 l/100 km w mieście dla silnika benzynowego 1.2 oraz ok. 9.2 l. dla diesla 1.9.

Dane techniczne:

Silniki: 1242 ccm 47,5 kW (65 KM) przy 5500 obr./min., 1910 ccm diesel
46 kW (63 KM) przy 4500 obr./min.
Wymiary: długość/szerokość/wysokość

niezawodność
3.9
komfort
3.5
ekonomia
3.5
wrażenia z jazdy
4.1
Średnia ocen
3.8

Aktualnie w sprzedaży:

zobacz wszystkie

Foto Moto

    Opinie (45)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia