• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane

Michał Sielski
15 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.


Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.



Czy więcej świateł poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu?

Po przebudowie skrzyżowanie jest bardziej czytelne dla kierowców.

- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).

Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.

Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa



Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.

- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
  • Remont skrzyżowania ulic Dworcowa, 10 Lutego i Podjazd.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów zobacz na mapie Gdyni z osobnymi relacjami do skrętu.

Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.

Teraz prace głównie obok pasów ruchu



Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia zobacz na mapie Gdyni z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.

Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • Ładnie. Teraz proszę udrożnić Karwiny, Sopocką, Wiczlińską i Witomino. (1)

    • 16 2

    • To się da zrobić jedynie budując tam drogi dla rowerów lub reaktywując transport szynowy

      Inwestowanie w sieć drogową i pseudobezkolizyjne skrzyżowania w żadnym mieście świata nie "udrożniło" dojazdu z przedmieść i sąsiednich gmin.

      • 3 1

  • Ścieżki rowerowe wynikają z wymogów unijnych. (2)

    Chcesz dostać dofinansowanie do inwestycji, muszą być uwzględnione drogi dla rowerów. A to ze kończą się po parudziesięciu metrach to już nikogo w Brukseli nie obchodzi.

    • 18 5

    • budowa dróg dla rowerów wynika z dojrzałej refleksji na temat polityki miejskiej

      rozściełanie czerwonego dywanu ludziom myślących tylko o poprawie warunków dojazdu samochodem to sposób na niezrównoważony (bardzo kosztowny) rozwój miasta.

      Całe szczęście dzięki "ruchom miejskim" i innym aktywistom mającym głowę na karku zaczyna się myśleć o potrzebach pieszych i rowerzystów w centrach naszych miast.

      Nadal jednak wielu internautów uważa, że ważniejsze jest zachowanie prawa kierowców do parkowania na chodnikach niż o potrzebach mieszkańców, którzy powinni mieć zapewniony komfort i bezpieczeństwo poruszania się gdy decydują się na spacer pieszy lub przejazd rowerem do pracy, po zakupy lub w czasie wolnym.

      • 2 0

    • co w Brukseli poradzą, że mamy nieudolnego prezydenta miasta?

      • 11 3

  • Bezpiecznie??? (1)

    Jak chca zeby bylo bezpiecznie to niech na obrzezach srodmiescia wybuduja duze bezpłatne parkingi np przy sadzie ,riwierze,itp.bedzie blisko do centrum i samochody nie beda tam wjezdzac ,mniej aut mniej korkow

    • 10 1

    • budowa parkingów kubaturowych na obrzeżach śródmieścia to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do niego

      mniej przejazdów autami = mniej korków, ale aby to osiągnąć, trzeba poszerzać w centrum miasta strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów, a nie wydawać publiczne pieniądze na budowę przewymiarowanych udogodnień do parkowania samochodów.

      Takie inwestycje byłyby formą dofinansowywania procesu ucieczki mieszkańców z centrum na przedmieścia i do gmin sąsiednich, który w Gdyni trwa już od wielu , wielu lat.

      • 2 0

  • Stępa i Szczurek wielcy budowniczowie Gdyni:))). pakujcie się, na jesień śladu po was nie będzie! (3)

    koniec wałków,

    • 32 4

    • Zapomniałes dodać do spakowania jest jeszcze gruszcka (1)

      • 7 1

      • a guc?

        • 1 1

    • starsi panowie starsi panowie dwaj, już nie to zdrowie.....

      • 8 1

  • "denerwuje się Pan Andrzej"....skąd wy redaktorzy bierzecie? Może Pan Szymon, albo Pan Jarosław. A nie, ten nie ma prawka

    • 0 5

  • ponad 20 milionów (1)

    wydano na "puder" Gdyby takie rozwiązanie drogowe zrobiono w w latach 90. XX wieku było by OK. Nic to nie dało tylko zwiększy korki w tym miejscu. Brakuje mi tam jeszcze pomnika na wysepce za 5 milionów.
    Teraz należy oczekiwać prawo i lewo skrętów w kolejnej inwestycji na miarę XXI wieku na Witominie. 40 milionów powinno wystarczyć.

    • 47 3

    • """Brakuje mi tam jeszcze pomnika na wysepce za 5 milionów""".
      Żebyś nie wykrakał... Tematów może być kilka : JK, LK, JPII, Wyklęci, por. Dambek, Gryf Pomorski, Wojewoda Drelich itd.

      • 3 2

  • Pawie robi różnicę.....

    • 4 0

  • (1)

    Dlaczego to skrzyżowanie jest taki skomplikowane? Nie dało się zrobić prościej, nie dało się tam zrobić ronda?

    • 40 2

    • tak lubio robić

      jedź na wzgórze, tam tez pokomplikowali niemiłosiernie

      • 3 1

  • Prawie... :) Dobre!

    ... trwa to zdecydowanie za długo.
    Rano tragedia, po południu - korki chyba jeszcze większe!
    Może Pan Prezydent powinien przejechać się po centrum w godzinach szczytu i poczuć na własnej skórze ten klimat? Nie jestem typem marudy, ale to już naprawdę przegięcie!
    Pomijam fakt, że jadąc od strony Janka Wiśniewskiego i próbując wbić się na Starowiejską (o zgrozo!), OD DAWNA NIE WIDZĘ żadnych robotników...
    Dramat!

    • 21 2

  • może jak wam wam zostanie farba, to pomalujcie jakieś linie przerywane wytyczające kierunek jazdy na skrzyżowaniu przy UM (kierunek Witomino). Tam co druga łajza nagminnie albo wjeżdża na zły pas, albo goni do przodu i bum gotowe

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane