• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców

Patryk Szczerba
19 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.
  • Parkowanie osobówek na kopertach dla dostawców to zdaniem czytelnika nagminny proceder, z którym Gdynia nie może sobie poradzić.

W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.



Czy dostawcy powinni dzielić miejsca parkingowe z osobówkami?

Mieszkańcy i przedsiębiorcy w Gdyni od lat zwracali uwagę, że rosnący problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych, którzy zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych.

Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.

W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni



Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.

Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców



Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.

- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.

Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut



- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.

Miejsc przybędzie, zmian nie będzie



Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.

- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.

- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.

Opinie (292) 6 zablokowanych

  • Ludzie dostawy do sklepów są nawet w środku nocy...

    To że sklep zamknięty nie znaczy, że dostawa nie przyjedzie o 23 czy 5 rano.

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    Nie rozumiem dlaczego odrzucono opcję ograniczenia godzin dzialania miejsc tylko dla dostaw? (21)

    Zgadzam się z autorem, że jest to rozwiązanie dobrze działające w innych krajach. To trochę jak przejazdy kolejowe - dlaczego w Czechach rogarki mogą się zamykać tuż przed przejazdem pociągu i otwierać tuż po, a u nas trzeba czekać często po 5-10min na przejazd od zamnięcia i drugie tyle na otwarcie po przejeśdzi e- to powoduje, że ludzie zaczynają kombinować jak to obejść.

    • 103 8

    • (2)

      Urzędnicy z Gdyni. Ale nie mieszkaja w centrum i łatwo im ograniczać wszystko kierowcom. Masakra. Dostawa dobra klient zły.

      • 4 5

      • Niestety lobby 15tu ekonarwancow ktorzy nie maja prawa

        jazdy tylko rowery psuje życie innym. Skoro oni nie mają aut to uważają że można zlikwidować parkingi.

        • 3 5

      • a niełaska parkować se na SwoICH podwórkach?

        ---

        • 3 0

    • w innej sprawie: czy rowery muszą jeździć ulicą Świętojańską? Wczoraj skręcałem (14)

      z ul. Świętojańskiej w ul. Kilińskiego w prawo i w ostatniej chwili zobaczyłem "geniusza roweru" wyprzedzającego mnie z prawej. Jakbym go zauważył chwilę później to gość byłby nieźle pokiereszowany jak nie gorzej. Niektórzy rowerzyści nie znają przepisów drogowych i nie powinno się ich wpuszczać w takie miejsca.

      • 11 7

      • (11)

        muszą. strefa 30. rozglądaj się.

        • 7 13

        • czyli w strefa 30 rower ma pierwszeństwo przed wszystkimi i może wyprzedzać (10)

          na jednopasmówce z prawej strony? Możesz to jakoś potwierdzić przepisami bo mam wrażenie, że to byłby absurd, a to że jest strefa 30 nie znaczy, że wszystko można.

          • 11 3

          • a z drugiej strony jak się wjeżdża na Świętojańską to na początku przy Urzędzie Miasta (8)

            jest na asfalcie namalowany znak jakby to była jakaś niby droga rowerowa, dlatego pytam. Z trzeciej jednak strony przy skrzyżowaniach z poprzecznymi ulicami wydaje się jakby nie obowiązywał ten znak. Trochę zamieszanie jest z tym puszczaniem rowerów Świętojańską.

            • 5 1

            • przecież rowerem można się poruszać nie tylko po Świętojańskiej, ale też po innych ulicach. Wymagana ejst jedynie znajomość (7)

              rowerzyści co do zasady nie mogą jeździć chodnikami

              • 8 0

              • pytanie czy mogą wyprzedzać samochody z prawej? Widziałem parę takich (6)

                wypadków gdzie auto skręca w prawo, a w tym samym czasie wyprzedza jest rowerzysta także z prawej (co prawda w Grecji) i rowerzysta kiepsko na tym wychodził.

                • 4 2

              • Może zamiast się pytać to przyswoić sobie zasady ruchu (5)

                których znajomość podobno prawo jazdy potwierdza? Mogą, od 2011 roku.

                • 5 0

              • podaj numer artykułu, który na to zezwala. (3)

                Inaczej ściemniasz.

                • 0 3

              • Dz. U. 2019 poz. 60 Art 24 ust 12 (2)

                Widzę niekompetencja nie tylko w zakresie znajomości stanu prawnego, ale też obsłudze wyszukiwarki aktów prawnych...

                • 3 0

              • ??? (1)

                Dz.U. 2019 poz. 60 - Ustawa z dnia 6 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw

                • 0 0

              • prawooruchudrogowym kropka pl

                • 0 0

              • dodam jeszcze tylko, że nawet jeśli można wyprzedzać pojazd dwuśladowy

                na Świętojańskiej rowerem z prawej strony to na pewno nie wolno wyprzedzać na przejściu dla pieszych, a to właśnie zrobił ten geniusz roweru.

                • 4 4

          • jak włączysz migacz, to wtedy dopiero nie może

            • 6 0

      • Rower nie może wyprzedzać z prawej jeśli sygnalizowałeś zamiar skrętu w prawo. (1)

        Od nowelizacji Kodeksu Drogowego w 2011 roku rowerzysta ma prawo wyprzedzać inne pojazdy z prawej strony.
        Wyprzedzać innych pojazdów nie wolno:
        | na skrzyżowaniach |
        na przejściach dla pieszych/rowerów |
        po prawej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w prawo |
        po lewej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w lewo

        • 8 0

        • Jak przedstawi(sz) zapis z kamery, że wyprzedzał jego/Ciebie podczas manewru, to jak najbardziej, wina rowerzysty. Szczerze wątpię, bo cała treść tego wątku to jedno wielkie samozaoranie i dorabianie okoliczności na siłę po fakcie. W polskich okolicznościach mam uwierzyć, że migacz był włączony jeszcze przed przejściem? Typowy geniusz motoryzacji robi to jak już zacznie skręcać...

          • 5 2

    • Dokladnie,

      znowu jakosc dziennikarstwa tego portalu sie klania! Kazdemu ledwo myslacemu narzuca sie od razu pytanie dlaczego nie mozna ograniczyc tych godzin. Dziennikarzowi wystarcza "tlumaczenie": analizowano i odrzucono!!! I co to niby wyjasnia?

      • 3 0

    • Gosciu, dostawe masz i o 18 i o 5.
      Kurierzy i pikarnie.
      O ktorej chcesz parkować zeby bylo dobrze?

      • 2 2

    • Gdynia (urząd) bardzo nie lubi kierowców

      i robi wszystko, zeby utrudnić im życie...
      Nawet gdy decyzja jest absurdalna jak np. ta z godzinami ograniczenia....

      • 0 0

  • (2)

    Ja nie rozumiem dlaczego te miejsca dla dostawcow obowiazuja na ulicach gdzie sklep jest otwarty 10-17 od poniedzialku do piatku a mimo tego w weekend tez nie moge tam zaparkowac.

    • 14 0

    • ... bo w Gdyni "nie da się" inaczej...

      • 4 0

    • Miejsce nie jest przypisane do jednego sklepiku, tylko obsługuje część ulicy. W weekend mogą tam parkować inni dostawcy (np. kurier).

      • 2 1

  • zabronić kategorycznie (4)

    Miasto powinno zabronić wjeżdżania do centrum samochodów osobowych !!!!! Ruszyć tyłki na nogach lub trajtkiem . Cała Świętojańska i okoliczne uliczki powinny być zamknięte dla osobówek. Ludzieom się w głowach poprzewracało jakby mogli to by do kanjpy lub do banku wjechali samochodem i stanęli w środku!!!! Zakaz wjazdu do centrum jak najszybciej !!!

    • 13 30

    • Jak najszybciej idź do lekarza.Może nie jest za późno.

      • 4 5

    • Antonina może będziesz w sytuacji , że będziesz miała problem z poruszaniem i wtedy ja będę kazała tobie chodzić i dźwigać zakupy

      • 6 1

    • Życzę Ci żebyś nowa wersalke przywiozla sobie (1)

      W siatkach autobusem.

      • 2 0

      • Od razu autobusem,

        na rowerze niech targa albo pieszo!

        W czynie społecznym i w imię chorej ekoideologii towarzyszko!

        • 2 0

  • Zakaz parkowania (3)

    Miasto powinno uchwalić kategoryczny zakaz parkowania w centrum miasta i w ogóle zakaz wjazdu osobówek do Śródmieścia. Ludzie macie nogi ? to chodzić a nie jeździć ruszać się. Zawsze można też podjechać trajtkiem. Co niektórzy jakby mogli to zaparkowali by w banku lub w restauracji w samym środku!!! Świetna sprawa z ulicą Abrahama popieram. Cała Świętojańska i boczne powinny tak wyglądać.

    • 12 28

    • Ludzie, macie przecinki? Używajcie ich!

      • 5 0

    • A zameldowanym w Śródmieściu zabronić rejestrowania aut

      • 3 1

    • I zakaz wjazdu rowerem tez. Majo nogi

      Niech chodzo

      • 4 0

  • Obowiązek korzystania z kopert przez dostawców. (1)

    W takim razie proszę żeby dostawcy korzystali wyłącznie z przeznaczonych dla nich miejsc, bo na razie jest tak, że jeżeli Harnaś ma o 1 m bliżej do miejsca dostawy to korzysta z ogólnodostępnego parkingu i w ten sposób zabiera dwa miejsca parkingowe (koperta + ogólnodostępne). Tak jest przynajmniej na Starowiejskiej. W ogóle w Śródmieściu zasady parkowania powinny ulec zmianie bo są chore i krzywdzące głównie dla mieszkańców. Zresztą i tak nic się nie zmieni, co najwyżej szczur wymaluje kolejną ścieżkę rowerową

    • 13 0

    • To prawda

      Do tego mieszkańcy Śródmieścia płacą za karnety najwięcej w Polsce.
      Poznań, Wrocław, Kraków, Łódz - 10 zł/mc. Nawet Warszawa ma stawkę 17 zł/mc. a gdynia 30zł/mc.

      • 2 0

  • wydatki

    Pomalowanie 30 kopert za 230 tys zł ?! To jakiś żart??

    • 11 1

  • A smieciara moze tam stanąć? (1)

    • 3 1

    • Jeśli zaopatruje podwórko w nowe pojemniki, to tak. Jeśli odbiera śmieci, to nie.

      • 0 2

  • Prawda jest taka, (2)

    że w centrach dzisiejszych miast po prostu nie da się już mieszkać. Ludzi zbyt dużo, miejsca zbyt mało (i nie chodzi mi tylko o samochody, czy szeroko rozumiany transport).

    • 8 0

    • W Makao mieszka ponad 16 tys osób/ 1 km2 (1)

      Tam to dopiero jest ścisk :-)

      • 0 0

      • Mieszka czy może dysponuje lokalami na wynajem?

        Poza tym chcesz mieszkać jak Chińczycy w 'apartamentach' kapsułowych?

        • 1 0

  • Często mam wrażenie, że "rozwiązanie" każdego społecznie zgłoszonego problemu przez UM

    jest przyczynkiem do wykombinowania przez kilka władnych osób po drodze, jak tu na tym jeszcze dodatkowo zarobić. Mam nawet wrażenie, że te procedury tyle trwają nie dlatego, że jakaś decyzja jest analizowana przestrzennie, tylko tyle czasu kombinują, w jakim momencie można wyłudzić trochę forsy...
    Ćwierć bańki - to jest przepłacone lekko o 200%.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane