- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Gdynia: powstanie obwodnica Witomina
Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską i Kielecką w Gdyni. To powrót do pomysłu sprzed kilku lat, spowodowany m.in. tym, że na początku roku unieważniono przetarg na ostatni etap modernizacji ulicy Chwarznieńskiej. Szacowany koszt inwestycji to ok. 60-70 mln zł.
Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.
Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.
Remont Chwarznieńskiej: za drogie oferty
Przetarg z powodu ceny unieważniono, a Marek Łucyk, wiceprezydent miasta, poinformował, że nowego nie będzie.
W kwietniu przyznał, że gdyby cena mieściła się w szacunkach, przebudowa premiująca pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów byłaby realizowana.
Chwarznieńska: optymalizacja projektu przebudowy
O dalszych losach Chwarznieńskiej miały rozstrzygnąć analizy układu komunikacyjnego Witomina.
Obwodnica Witomina: dwie jezdnie po dwa pasy przez las
W czwartek na kładce przy Domu za Falochronem padła zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która będzie poprowadzona przez las.
Obwodnica Witomina połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Obwodnica Witomina będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
- Przygotowaliśmy optymalne rozwiązanie, oparte na wnikliwych analizach, oraz strategię rozwoju transportu publicznego. Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na podwyższenie jakości życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. To jedna z kilku strategicznych inwestycji, które zrealizujemy w najbliższych latach - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).
- Jednym z głównych założeń prac przygotowawczych była jak najmniejsza ingerencja w tereny zielone - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Obwodnica Witomina: koncepcja rozważana kilka lat temu
Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.
Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w... 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.
Teraz władze Gdyni zapowiadają, że potrzeba dwóch lat od momentu wyboru projektanta w przetargu na stworzenie dokumentacji projektowej inwestycji oraz półtora roku na budowę drogi od wyłonienia wykonawcy.
Obwodnica Witomina według szacunków - w uaktualnionym wariancie - ma kosztować ok. 60-70 mln zł.
Wcześniej - bo jeszcze w sierpniu - ma zostać ogłoszony przetarg na przebudowę Hodowlanej oraz zbiornika retencyjnego przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców. W zapowiedziach nadal pojawia się kompleksowy remont Chwarznieńskiej, zakładający m.in. budowę nowego chodnika i drogi rowerowej.
Miejsca
Opinie (333) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-11 19:40
Opinia wyróżniona
A nie lepiej, żeby ci co dojeżdżają zamieszkali bliżej cenrum? (10)
Centrum coraz bardziej wyludnione, okoliczne dzielnice też. Nikt nie chce mieszkać przy hałaśliwych ulicach przelotówkach. Jeśli ma powstać obwodnica Witomina to tylko kolejowa, łącząca centrum z zachodnimi dzielnicami. Koszt budowy taki sam.
- 65 149
-
2019-07-12 08:44
Witomino jest "okoliczną" dzielnicą
Jeśli miasto daje deweloperm zgody na rozbudowę Gdyni na Zachód powinno budować drogi, bo kasę od deweloperów bierze ale przzeznacza na zupelnie inne cele. Witomino jest blisko centrum a samo centrum nie jest wyludnione, bzdury piszesz.
- 16 1
-
2019-07-12 08:10
Niektórzy
Nie powinni dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami...
- 11 1
-
2019-07-12 06:42
I problem z dojazdem jest bo co chwile ulice zamykaja bo bieg, bo kolarze, bo cos tam. Za Chiny mieszkac w centrum Gdyni bym nie chciala.
- 14 11
-
2019-07-12 06:46
a ja nie chcę mieszkać w centrum
- 12 4
-
2019-07-11 22:10
Kogo stać albo czy to jest rozsądne kupić mieszkanie 45 m2 za 650 tysięcy złotych?? (4)
Takie są ceny, taka jest polityka władz przez co Gdynia wciąż traci mieszkańców.
- 19 3
-
2019-08-10 15:38
tych samych co mają po 3 - 4 samochody w jednej rodzinie (1)
bo mieszkają z dala od hałaśliwego i zasmrodzonego centrum. A dlaczego centrum jest hałaśliwe i zasmrodzone? Bo dojeżdżają nim osoby które zaoszczędzili na kupnie mieszkania i teraz dojeżdżają autami.
- 7 1
-
2019-09-12 21:00
bo za cenę 50m w centrum
Kupisz 100 za za miastem i zostanie jeszcze na 3-4 auta.
- 3 2
-
2019-07-12 08:25
To nie "władza" ustala ceny, tylko rynek.
- 6 5
-
2019-07-11 22:29
Ceny są jakie są a i tak ludzie kupują później będzie płacz jak balonik pęknie a kredyt spłacać trzeba będzie dalej już to było przerabiane ostatnio np w USA
- 8 4
-
2019-07-11 21:21
A niby gdzie bliżej centrum?
Centrum się wyludnia z dwóch powodów: horrendalnych cen, zarówno zakupu, jak i najmu i mieszkań i lokali pod działalności, oraz faktu, że w Gdyni nie powstają żadne powierzchnie biurowe, a te, które są budowane są po prostu zbyt ograniczone - sztucznie nałożony limit wysokości blokuje rozwój. Dzięki temu naprawdę znacząca część mieszkań w centrum
Centrum się wyludnia z dwóch powodów: horrendalnych cen, zarówno zakupu, jak i najmu i mieszkań i lokali pod działalności, oraz faktu, że w Gdyni nie powstają żadne powierzchnie biurowe, a te, które są budowane są po prostu zbyt ograniczone - sztucznie nałożony limit wysokości blokuje rozwój. Dzięki temu naprawdę znacząca część mieszkań w centrum od dawna służy jako biura firm. Są miejsca np. na Świętojańskiej, gdzie w całych klatkach nie mieszka ani jedna osoba. Gdyby np PPNT w Redłowie zamiast kompletnie bezsensownych czterech częściowo użytecznych kondygnacji miał ich 12, nie tylko zwiększyłaby się dostępność powierzchni, ale spadłaby też cena najmu. To samo biurowce na Łużyckiej.
- 25 6
-
2019-07-11 15:38
Opinia wyróżniona
Pomysł z drogą przez las dobry, tylko że... (3)
...korki przeniosą się z Witomina na Chwarzno, a zamiast Kieleckiej, permanentnie zostanie zakorkowany wjazd na obwodnicę. Optymalnie powinien jeszcze zostać rozbudowany węzeł na Chwarznie i obwodnica do 3 pasów do Karwin pociągnięta, żeby zrobić płynny wlot na trasę kaszubską/obwodnicę metropolitalną.
- 68 94
-
2019-07-11 21:21
węzeł na chwarznie będzie rozbudowany
- 15 3
-
2019-07-11 18:56
(1)
No to się przeniosą, zawsze będzie to krok na przód i jakaś inwestycja
- 25 11
-
2019-07-11 22:30
Gwiazda skweru król bajeru robi sobie dojazd do domu...
- 15 10
-
2019-07-11 16:14
Opinia wyróżniona
(30)
A za kilka lat będzie zakorkowana jak Słowackiego we Wrzeszczu, w centrum nie będzie miejsca do parkowania, a do tego kolejna rozbudowa Węzła Cegielskiej. To jest droga donikąd. Ułatwienia dla aut, a nie komunikacji miejskiej, odbiją się czkawką szybciej niż to się niektórym wydaje.
- 197 185
-
2019-11-19 15:02
Niestety, naiwna i błędna opinia
Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni - autobusy i trolejbusy nie rozładowują korków, one je powodują. Autobus na zbyt wąskim rondzie, na małym skrzyżowaniu czy
Oj, bardzo błędna opinia. Inwestycje w komunikację miejską nie zwiększają i nie zwiększą zainteresowania ludzi tym sposobem transportu. Niestety, już teraz wyraźnie widać to na przykładzie Trójmiasta, szczególnie Gdyni - autobusy i trolejbusy nie rozładowują korków, one je powodują. Autobus na zbyt wąskim rondzie, na małym skrzyżowaniu czy czekający na możliwość skrętu w lewo zatrzymuje ruch kilku-kilkunastu samochodów osobowych i powoduje zator na długości kilkudziesięciu metrów (a kolejne autobusy czekające na swoje miejsce jeszcze zwielokrotniają tę sytuację). Najpopularniejszym i najchętniej wybieranym środkiem transportu jest i pozostanie samochód osobowy (jeśli potrzebne źródła, można wejść choćby na stronę ZKM). Kolejne skrawki buspasów, kolejne przystanki dodawane co 50 metrów nie poprawiają sytuacji - pogarszają ją. Autobusem jedzie kilka-kilkanaście osób, to fakt. Ale najczęściej są to osoby skazane na komunikację miejską. Znacznie mniejsza część korzysta z niej z własnego wyboru. Sam fakt tworzenia rozsądnych i wygodnych sposobów komunikacji zbiorowej niestety nie rozwiąże problemu. Musi to być komunikacja w dużym stopniu niezależna, która nie wchodzi w konflikt i nie przecina tras indywidualnych środków transportu (samochodów). To co dzieje się dzisiaj w Gdyni to wyłącznie Public Relations. Miasto pokazuje, jak bardzo jest eko, ale jeśli przyjrzymy się efektom, są dosyć dramatyczne. Gdynia jest jednym z miast, w których czas dojazdu z punktu A do punktu B (dom - praca) należy do najdłuższych w Polsce (raport chyba Yanosika, jeśli pamiętam). Także niestety, komunikacja miejska mająca rozładować korki (bez uprzedniego rozładowania korków, w których stoją "osobówki") to mit i łapanie się na eko-PR.
- 1 1
-
2019-07-11 19:42
Myślę, że po takiej informacji mieszkańcy północnej Gdyni powinni zwyczajnie pójść zastrajkować pod UM (7)
sorry, ale kolej na Oksywie i Obłuże jest o wiele ważniejszą inwestycją
- 24 16
-
2019-07-12 06:01
A ty jesteś d...lem z urodzenia, czy programowo? A może jesteś p..matołem? (2)
pkp plk właśnie zleciła opracowanie studium kolei na północ Gdyni, z intencją budowy, więc czego pieprzysz jak tłuczony kartofel?
- 10 6
-
2019-07-12 09:24
Chciało się tanie domeczki
to trzeba polubić koreczki. A Gdynianie nie chcą już się zrzucać na odetkanie waszej dzielnicy.
- 6 5
-
2019-07-12 08:30
To pisklak, on nie odróżnia PKP od PLK i od UMG.
- 3 3
-
2019-07-11 20:32
Myślę, że po takiej informacji mieszkańcy północnej Gdyni powinni zwyczajnie pójść zastrajkować pod UM (3)
Sorry, mieszkańcy pólnocnej Gdyni niech strajkują w Kosakowie
- 18 8
-
2019-07-13 08:43
Dlaczego mieszkańcy północnej Gdyni mają strajkować w Kosakowie?
- 3 1
-
2019-07-12 02:36
mieszkańcy północnej Gdyni to niech się położą na torach ich SKM
i czekają na śmierć pod kołami nadjeżdżających tam pociągów :)))
- 6 6
-
2019-07-12 06:02
Weź się za rodzenie dzieci, bo myślenie ci słabo wychodzi.
- 6 12
-
2019-07-11 19:33
a ludzie będą się wyprowadzać na obrzeża bo kto chce mieszkać obok hałaśliwej drogi (2)
Mieszkam na Witominie i jak mi obok bloku zbudują obwodnicę to też wyniosę się z Witomina do domku na wieś
- 10 13
-
2019-07-12 00:05
??? (1)
Mapka wprawdzie prowizoryczna jest ale przeciez wyraznie widac ze droga przez las ma isc wiec o czym piszesz???
- 11 3
-
2019-08-10 15:31
obwodnica ma powstać 100 m od mojego bloku
Z jednej strony Chwarznińska, z drugiej strony obwodnica, nagroda, że nasza rodzina korzysta z komunikacji miejskiej i mieszka blisko centrum. Czuję się jak frajer bo kupiłem drożej mieszkanie za to właśnie by mieszkać bliżej centrum.
- 7 0
-
2019-07-11 19:14
To nie jest droga do nikąd to droga do domu szczurka.
- 16 11
-
2019-07-11 18:01
Mylisz się (1)
Wysoko rozwinięte kraje np Niemcy mają mnóstwo dróg, ale i bardzo dobrze rozwinięta komunikację miejską. My nie mamy ani tego ani tego
- 39 12
-
2019-07-11 23:37
Znowu te niemce?
Chwatit!!!
- 6 9
-
2019-07-11 17:45
Nic nie będzie, bo obwodnica powstanie tak jak turbo rondo na Puckiej. (1)
Zachowując proporcje to powstanie co najwyżej leśna piesza ścieżka
- 32 5
-
2019-07-12 02:32
to se nią jak ten syn pawlaka pogalopujesz na swym kargulowym kocie
hi hi hi
- 4 6
-
2019-07-11 17:58
(6)
Zatrzymać nowe budowy w starych dzielnicach Gdyni to i ruch się nie będzie zwiększał. Mam odczucie, że w ostatnich 10 latach pół Polski przeprowadziło się do Trójmiasta
- 19 10
-
2019-07-12 02:34
polikwidować mieszkańców - przez likwidacje szpitali szkół i żłobków
a i sklepów monopolowych dla suwerenów 500+ jak będzie mniej to się do ościennych gmin ci patolodzy+ przeniosą ... hi hi hi
- 12 5
-
2019-07-11 18:28
W Gdyni liczba mieszkańców spada (4)
.
- 17 4
-
2020-01-01 18:01
Na witominie też spada liczba mieszkańców
- 0 0
-
2019-07-11 19:19
I jak to się ma do drugiego głównego hasła że deweloperzy rządzą Gdynią?
Co pasuje to szczekamy
- 9 8
-
2019-07-11 18:42
(1)
Są osoby, które mieszkają w Gdyni od lat i nie są tutaj zameldowane. Widać to szczególnie po rejestracjach samochodów. Więc liczba mieszkańców spada, a liczba prawie mieszkańców rośnie
- 21 5
-
2019-07-12 08:27
"Liczba mieszkańców" nie równa się "liczba zameldowanych"
- 6 1
-
2019-07-11 17:18
Dokładnie tak. (3)
Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że ciągła rozbudowa dróg nie dość że zatyka te drogi to jeszcze korkuje dojazdy. No ale może stanie w korkach aż do Węzła (bo nie
Korki będą na odcinku leśnym tak jak teraz, tyle że będą się ciągnąć nie do skrzyżowania przy Witawie a do Węzła F. C. Jakby co to polecam analizę Prawa Lewisa-Mogridge'a i paradoksu Braessa - od lat 70-tych wiadomo że ciągła rozbudowa dróg nie dość że zatyka te drogi to jeszcze korkuje dojazdy. No ale może stanie w korkach aż do Węzła (bo nie oszukujmy się - wszyscy z obwodnicy do centrum pojadą tamtędy- "bo nową szeroką obwodnicą") będzie normą. Może nie przez pierwszy rok-dwa, ale później już tak. Wtedy co? Kolejną kasa w błoto i poszerzamy?
Trzeba: remontu istniejącej Chwarznienskiej; trakcji trolejbusowej do Sokółki, buspasow w obie strony na całej trasie i dwóch linii (do Gdyni i druga do Redłowa) często jeżdżących. W drugim etapie odgalezienie PKM od Karwin do Chwarzna - lasem.
Obwodnicą sprawy nie załatwi. Dwie trzy alternatywy w pojeździe do centrum już tak.- 54 39
-
2019-07-11 18:00
Witomino (2)
Ale przynajmniej tysiące mieszkańców Witomina dojedzie do domu i będzie żyło szczęśliwiej nie mając tego hałasu i smrodu.
- 62 8
-
2019-07-11 21:08
? mieszkam na Witominie od wielu lat
nie wiem o czym piszesz
- 9 6
-
2019-07-11 19:13
A ro nie jest powiedziane
Że kierowcy nie będą omijac zakorkowanego odcinka jadąc pezez dzielnicę. Poza tym obwodnica nie rozwiazuje kwestii relacji do Redłowa i Stadionu i SKM.
- 19 6
-
2019-07-11 17:34
(1)
ja nie wiem jak wam wychodzi, że ile by nie zbudowali to te korki się będą przesuwać. Ponoć perpetuum mobile nie istnieje, a wy twierdzicie, że w przypadku dróg i aut jednak tak..
Teraz czekam na koronny argument porównujący Gdańsk do "bo ju es ej w los angielos", gdzie porównujecie ponad 4mln ludzi w samym mieście i ponad 12 mln w aglomeracji do ledwo 2mln na 3 miasta + okolice...- 20 10
-
2019-07-11 19:47
Nie bierzrsz pod uwagę
Że liczba aut rośnie. I że spora część mieszkańców zachęcona szeroką drogą - przesiada się do auta i dokupuje auto. I że kierowcy tranzytowi chętniej wybierają nowe i szerokie drogi.
- 24 7
Wszystkie opinie
-
2019-07-11 15:31
(7)
super wiadomość
- 125 30
-
2019-07-11 15:55
Poczekaj
Takich news-ów to um w Gdyni na na pęczki tylko wykonania brak
- 28 9
-
2019-07-11 16:10
mam nadzieję, że pasy rowerowe będą
lub szerokie pobocze, żeby można było ciąć kolarzówkami.
Ta droga to będzie fajna opcja na triathlony i biegi!- 16 6
-
2019-07-11 16:16
Kolejna obietnica bez pokrycia, aby na stronie coś napisać. (1)
- 22 6
-
2019-07-11 16:23
Myślisz, że to takie proste?
Sam się spróbuj pokryć i daj znać, jak ci się udało!
- 9 12
-
2019-07-11 16:50
Super wiadomosc to bedzie jak to powstanie
Ale znając dokonania Szczurka w zakresie budowy nowych dróg to szansę raczej marne.
To tylko kolejne mydlenie oczu- 15 5
-
2019-07-12 00:31
Jestem za i popieram. Tego typu inwestycje to wyjątek kiedy można wycinac drzewa.
jw Brawo panie prezydencie
- 8 3
-
2019-07-12 11:19
Poczekaj poczekaj poczekaj takich newsów to um w gdyni na na na na na pęczki
- 8 1
-
2019-07-11 15:33
kto to zrobi? rządzący którzy remont 150 metrów ulicy Dąbka robią rok czasu??? (9)
- 261 30
-
2019-07-11 16:12
(3)
Rok. Nie 'rok czasu' tylko 'rok' !!! Gramatyka z 2 klasy podstawówki!!!
- 13 23
-
2019-07-11 17:40
Rok świetlny - jednostka długości (odległości)
- 14 3
-
2019-07-12 09:45
Kto minusuje? Przecież OkO ma 100% racji. Koleś kaleczy język polski a osoba, która zwraca mu na to uwagę dostaje publiczny lincz? Coś tu nie gra...
- 5 2
-
2019-07-13 20:32
Jaka to roznica?
- 1 4
-
2019-07-11 16:12
No przecież jest napisane, że same pracę mają trwać 1,5 roku (4)
Znając realia gdyńskich wykonawców mtm to będzie to trwać powyżej 5 lat. Napewno jakieś zwierzątko się znajdzie które jest pod ochroną, i termin 10 lat może być realny.
- 30 10
-
2019-07-11 17:05
(2)
to raczej nie za mego życia
- 18 3
-
2019-07-11 18:30
Moje dziecko doczeka? Żona jest w ciąży. (1)
- 21 0
-
2019-07-13 20:33
Ze mna.
- 3 4
-
2019-07-12 10:56
Nie zapomnijmy o konsultacjach. W tym gdyńscy urzędnicy są najlepsi. Będą trwać latami...
- 5 0
-
2019-07-11 15:34
Tak powstanie jak węzęł Karwiny, lodowisko, basen olimpijski, stadion lekkoatletyczny itd (8)
- 361 17
-
2019-07-11 15:51
(2)
węzeł Karwiny już rusza... szykuj się do chaosu w trakcie przebudowy
- 12 15
-
2019-07-11 16:14
ale to jest inwestycja centralna a nie miejska
- 13 5
-
2019-07-11 17:33
ale chyba mowa jest o węźle Karwiny na Obwodnicy a nie splocie Sopockiej Wielkopolskiej i Strzelców
- 26 0
-
2019-07-11 16:06
Itd.. Czyli lotnisko?
- 18 0
-
2019-07-11 16:20
.. i bajkodrom
na witominie
- 29 1
-
2019-07-11 23:21
Oby!
Nie wycinać lasu!!!
- 9 5
-
2019-07-12 06:47
i lotnisko :)
- 8 0
-
2019-07-12 07:50
Panu prezydetowi juz dziekujemy.....
Wszystkie wspomniane przez Ciebie inwestycje ruszą gdy szanowny p prezydent i jego banda zniknie .....
- 8 1
-
2019-07-11 15:34
Przez las? (10)
Skandal!
- 137 136
-
2019-07-11 15:38
a jak inaczej to zrobić (5)
- 33 19
-
2019-07-11 16:38
(2)
Pod lasem. W tunelu.
- 13 19
-
2019-07-11 18:55
za ile?
- 13 6
-
2019-08-10 15:32
dokładnie!
- 10 0
-
2019-07-11 23:55
pasy przez las wymalować
- 14 0
-
2019-07-13 20:34
Gora, nad lasem mozna.
- 9 0
-
2019-07-11 16:44
szczur wytnie las a drogi nie zrobi
- 31 8
-
2019-07-11 16:47
przez las
Tak jak kanał na mierzei....
- 17 6
-
2019-07-11 23:52
Lepiej byłoby nad lasem lub pod.
- 13 0
-
2019-07-13 11:19
oczywiście że przez las bo:
1. ominiemy tereny zamieszkane przez ludzi
2. samochody stojące na witominie w korku przestaną zatruwać powietrze, którym oddychają ludzie
3. w lesie samochody będą jechać, a nie głównie stać, dzięki czemu będą emitować mniej spalin do atmosfery
4. las i drzewa mają pewną (nie całkowitą rzecz jasna) zdolność do oczyszczania powietrza
5. takie rozwiązanie będzie tańsze i bardziej efektywne
A tak poza tym.... nie wiem w jakich korkach muszą stać mieszkańcy Gdyni, z roku na rok dłuższych, aby podziękować naszym władzom, które są zainteresowane wyłącznie PRem, a nie przemyślanymi działaniami na rzecz mieszkańców. Wszystkich mieszkańców, nie wyłącznie rowerzystów, dla których są zwężane ulice w Śródmieściu.- 11 0
-
2019-07-11 15:34
Rewelacja budować gdzie sie da zeby unikać (2)
Korków moi drodzy i kochani. A może obwodnica obwodnicy ? Sven Sku....en
- 64 65
-
2019-07-11 16:59
Budować nasz prezydent ma tyle spraw do załatwienia że każda minuta się liczy i musi szybko dotrzeć z pracy do domu.
- 10 0
-
2019-07-11 20:13
obwodnica obwodnicy powstaje w bólach. to tzw. trasa kaszubska
- 8 3
-
2019-07-11 15:34
Droga potrzebna (5)
ale szkoda Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Co raz bardziej ingerujemy w jego strukturę.
- 168 71
-
2019-07-11 15:57
Tam i tak
jest bardzo zaśmiecony i zdegradowany przez człowieka
- 21 16
-
2019-07-11 16:56
(2)
Jak Szyszko wycinal Puszczę i inne lasy to Pisiory milczały!
- 20 11
-
2019-07-11 21:39
Marku ! Zacznij myśleć ! (1)
Z kornikiem walczy się tylko poprzez wycinanie chorych drzew. Tak się robi na całym świecie , również w Twojej ojczyznie Niemczech
- 9 14
-
2019-07-12 08:32
Jakoś na Białorusi ta sama puszcza ma się dobrze, a u nas "tną kornika" - co to, kornika tam nie ma, się boi Łukaszenki, a Jarkacza już nie? Doedukuj się, Andrzejku!
- 6 3
-
2019-07-11 19:23
Niepotrzebna
Chyba, że zbudują 10ciolewoskręt z drogi różowej na kielecką inaczej nadal większość będzie wybierać malokacką jadąc od strony Sopotu i Gdańska.
Ciekawe jak będzie wyglądać ruch aut od strony Witomina.- 2 7
-
2019-07-11 15:35
(1)
My w Somoninie mymy już ring, a Gdynia wiecznie zaczopowana.
- 105 6
-
2019-07-11 17:01
uff dobrze że te pieniądze nie pójdą na przereklamowaną estakadę czy ulicę Kwiatkowskiego
- 11 3
-
2019-07-11 15:35
Popieram prezydenta Szczurka (8)
podobnie jak ponad 70% Gdynian
- 76 168
-
2019-07-11 16:29
łycyk?
czy kucyk?
- 24 6
-
2019-07-11 16:47
masz do tego prawo tylko czy nie szkoda Ci miasta?
- 26 3
-
2019-07-11 16:58
(1)
Do 70 % to mu dużo brakuje! Poza tym mówimy o tych co głosowali a nie o wszystkich mieszkańcach!
- 22 7
-
2019-07-11 18:15
Skoro nie głosowali, to ich głos się nie liczy.
Trzeba było iść do urny, a nie teraz marudzić.
- 27 3
-
2019-07-11 17:28
Ilość głosów
a ich jakość, to dwie różne sprawy, jak widać.
- 13 6
-
2019-07-12 11:42
Prezydencie Szczurku jesteśmy z Tobą - Wszyscy Gdynianie!!!! (1)
Zazdrośnikom z Gdańska i Spotu, którzy się tutaj plują na forum, mówimy stanowcze NIE!!!!
- 7 6
-
2019-07-12 14:07
Zazdrośnikom?
Czego?- 3 9
-
2019-08-15 21:12
Szczurka mogą popierać
jedynie Ci, którzy nie znają jego bezpośrednich decyzji; spróbuj coś załatwić w Wydziale Architektury , spróbuj mieć nieruchomość i ją zabudować - jak już doświadczysz łaski pana - wtedy decyduj o głosowaniu na prezydenta Gdyni
- 3 5
-
2019-07-11 15:36
Oni szacują że ma kosztowac 60-70mln... (4)
... zrobią przetarg, oferta najtańsza będzie na 80mln i znowu wyjdzie Łucyk i powie sory... chieliśmy zrobić ale jest za drogo i jak to w Gdynia "nie da się". Taki będzie finał...
- 256 15
-
2019-07-11 16:48
ile rszy już odjedzie ak robili. dno. (1)
- 12 5
-
2019-07-11 18:17
Że co?
- 17 0
-
2019-07-11 22:59
przy obecnym wzroście kosztów to jesteś optymistą. Raczej koło 100 milionów, albo więcej. (1)
Wzrosły pensje, wzrósł masakrycznie ZUS, rośnie inflacja, rosną ceny materiałów budowlanych, prądu i paliwa więc nie widzę tego, żeby dało się utrzymać w założonej kwocie. Ostatnio w każdym przetargu widzę wyższe ceny niż założone przez Inwestora. Po prostu wyliczenia do przetargu były robione 2-3 lata temu, ale od tego czasu koszty tak wzrosły, że masakra.
- 6 3
-
2019-07-12 08:33
Podaj, o ile wzrosły ceny paliwa?
- 0 1
-
2019-07-11 15:36
Brednie (2)
Ponownie oferty będą droższe bo materiały i pracownicy coraz wiecej kosztują wiec te 60 mln to um może sobie wsadzić....
Szczur pewnie o tym wie i rzuca hasła że niby coś się w um myśli o ludziach.
Panie prezydencie czas wsiąść w autobus i przejechać się po Gdyni. Wiele wtedy widać....- 164 15
-
2019-07-11 16:49
wszystkie inwestycje powstają tylko na papierze, wirtualnie.
- 23 1
-
2019-07-11 20:04
Wieprzowy?
Czy wołowy?
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.