- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (54 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (14 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (167 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum
Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.
Przypomnijmy:
- ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna
- miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
- droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
- społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
- urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.
Gdynia chce być bardziej zielona
Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.
W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.
- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.
Społecznicy: czekamy na zmianę studium
Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.
- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2020-02-17 09:13
Zaorać tą Gdynię i przywrócić pola uprawne. Wszyscy z buta, na rowerkach i osiołkach... (1)
- 30 2
-
2020-02-17 14:40
Tak, najlepiej sprowadz do Trójmiasta z
milion nowych mieszkańców wraz z ich autkami i daj im prawo wjazdu do jego centrów.
Bo one zapewne są z gumy i się rozciągną.- 0 5
-
2020-02-17 09:16
Gdynia = Białoruś bis
Szczurek - odejdź razem z kolesiami.
- 23 3
-
2020-02-17 09:23
farby zabrakło?
- 20 2
-
2020-02-17 09:26
najgorsze jest to że z projektu zrezygnowano nie dlatego że był głupi, tylko dlatego że, zabrakło pieniędzy.
- 15 5
-
2020-02-17 09:48
Kontrabuspas
Czyli ładna nazwa ba zwykłą ulicę dwukierunkową z zakazem wjazdu nie obejmującym autobusów
- 10 0
-
2020-02-17 09:50
brawo zaorajcie Gdynię i zasadzcie ziemniaki bedzie zielono i historycznie
- 20 4
-
2020-02-17 09:53
Najlepsza wymówka na brak inwestycji. (1)
Prezydent Szczurek pewnie płaci pod stołem nawiedzonemu Piesiewiczowi, żeby siał zamęt. Łatwo wytłumaczyć brak inwestycji. A swoją drogą zabrali trzeci pas jakiś czas temu to go przynajmniej zwróćcie. I po krzyku. A tymczasem w Gdańsku rozbudowują Kartuską. Można? Można. Za tej prezydentury na nic już nie liczcie. Obecne władze są już pełne samouwielbienia i nic nowego nie stworzą.
- 23 4
-
2020-02-17 14:44
Naprawdę są potrzebne tam 4 pasy ?
To może w Orłowie zrób 4 pasy na Orłowskiej. Przecież tylu chętnych jest zainteresowanych dojazdem do Mola.
Na nim też, jako pokłady boczne zrób parking.
Odcinek Kartuskiej jaki ma być przebudowany w Gdańsku nie porównuj do odcinka Władysława IV z artykułu.- 0 2
-
2020-02-17 10:05
Czytając stwierdzam że większość komentujących jest !!!! Nie chciałbym za mocno obrazić to dopowiedźcie sobie sami.
- 2 11
-
2020-02-17 10:22
Nowoczesna Gdynia (1)
Super, jestem za. Proponuję aby nic nie poszerzać, nie modernizować, nie ułatwiać. Gdynia to miasto nowoczesne i takim go budowali nasi Ojcowie. Sama tradycja nakazuje powrócić do koni, do rowerów, a ludzie muszą więcej chodzić. Och jak głupi są włodarze innych miast budując parkingi, wiadukty, mosty, skrzyżowania wielopoziomowe. Mądrość Szczurka jest ponad to,zwłaszcza że w Biblii nie ma ani słowa o samochodach. I tym sposobem pan Prezydent buduje miasto perełkę, ewenement na skalę światową. A co z tym samochodem parkującym pod urzędem miejskim na chodniku. Też go zlikwidować, Szczurek na hulajnogę!
- 24 2
-
2020-02-17 14:51
Chodzić i się ruszać nie trzeba ? Aha, trzeba
łykać leki, mieć cukrzycę i piwny brzuch, do "60" zaliczyć przynajmniej po jednym zawale i udarze ?
To ma być normą, o wielki ty fanie betonu w postaci skrzyżowań wielopoziomowych, gdzie w normalnych krajach ich się w centrach nie robi, co powoduje, że Gdynia w stosunku do nich nie będzie perełką.- 0 4
-
2020-02-17 10:24
Władysława IV na odcinku od 10 lutego do Jana z kolna to jest porażka.
Plus skrzyżowanie 10 lutego z Władysława IV ... jedno z najgorszych w Gdyni. Powinno tam powstać rondo a jeden pas na odcinku od Jana z kolna powinien biec w drugim kierunku. Plus usunąć parking na wysokości kwiatkowskiego i skarbówki lub zrobić tam parkowanie równoległe.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.