• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Skończy się na tym, że kupią parę litrów farby z liroja i tyle będzie z remontu.

    • 13 0

  • Nareszcie rozsadne myslenie

    • 3 13

  • Określenie "społecznicy" bardzo mnie irytuje. (12)

    Jakaś enigmatyczna grupa, która uzurpuje sobie prawo do stanowienia o inwestycjach i kształcie miasta i narzucająca decyzje władzom i mieszkańcom w imię czego? Kto im dał prawo do reprezentowania mieszkańców? Czyje interesy reprezentują? Za co odpowiadają? Jak chcecie pytać mieszkańców o zdanie, to zróbcie referendum a nie opierajcie się na grupie, która za nic nie odpowiada i reprezentuje głównie samych siebie.

    • 38 6

    • Mają pytać o zdanie ludzi, którzy nie mają pojęcia o urbanistyce? (6)

      • 3 15

      • A "społecznicy" je mają,???! (4)

        • 17 3

        • w sumie to, trochę mają (3)

          • 2 9

          • I chcą je narzucić innym? (2)

            W dobie demokracji?

            • 8 2

            • Pytasz czy chcą narzucić swoje pojęcie innym?

              narzucić to nie, raczej przekazać/wyedukować innych, przynajmniej tych mniej opornych na wiedzę ;)

              • 2 7

            • Przez tą demokrację

              to mamy kaczora u władzy wraz z rozdawnictwem na koszt przyszłych pokoleń.

              • 6 3

      • Pan Piesiewicz - urbanista?

        • 12 2

    • Fakt (1)

      Mała krzykliwa grupa, traktująca sprawy miasta jako trampolinę. Żadna w tym bezinteresowność i działania pro bono.

      • 15 2

      • Mylisz się koleś. Nie tylko ja, jako kierowca

        to popieram.

        Tu nie traktuj tego forum jako wyroczni, bowiem w artykułach zahaczających o politykę od dawna jest tu aktywna grupa przeciwników obecnych władz Trójmiasta - wzajemnie się opisujących, czego nie widać jednak w wyborach samorządowych.

        Zresztą część opinii tu popierających Szczurka i Piesiewicza odnośnie meritum artykułu ma więcej plusów aniżeli minusów.

        • 0 7

    • To lewactwo.

      • 8 0

    • Ty nie masz pojęcia o tym koleś. Znam (1)

      twoje tutaj wypowiedzi i mądry to ty nie jesteś i masz mały zasób wiadomości.

      Nie znam wyniku Piesiewicza do rad dzielnic, ale chyba trzech (na trzech startujących) aktywistów rowerowych weszło. W tym jeden raczej nie jako aktywista rowerowy (był nim), ale jako szef referatu rowerowego w gdyńskim ZDiZ, gdzie łata dziury (buduje brakujące odcinki dróg rowerowych, aby nie tylko PL, ale rowerową Europa nie śmiała się z Gdyni - tak, tak koleś, cudzoziemców na rowerach w Trójmieście nie brakuje) w infrze rowerowej.

      • 1 5

      • To, co o nich napisałeś w całej rozciągłości potwierdza, że ci "aktywiści" realizują swoje cele.

        Prywatne cele. Jest to ich spisób realizacji wewnętrznego parcia na władzę.

        • 4 1

  • Brudna Gdynia

    Mam wrażenie, że nikt nie sprząta chodników w Gdyni. Wystarczy wyjść niedaleko poza centrum (chociażby Działki Leśne, ale pewnie inne rejony również). Rozbite szkło leży po 2 miesiące póki ludzie tego nie rozchodzą. Chodniki nie są zamiatane. W Gdyni jest zwyczajnie brudno.

    • 16 1

  • Precz z Piesiewiczem. (2)

    Piesiewicz to najgorsze co mogło spotkać Gdynię. Ordynarny wariat rowerowy. Piesiewicz odjedź na swoim rowerku na jakąś wieś i tam wprowadzaj te absurdy!

    • 27 6

    • Rowerek

      Przed nim był pan rowerek Trzebiatowski. Wariatów nie sieją sami się rodzą.

      • 9 1

    • Nic nie odejdzie koleś. I bardzo dobrze że

      znalazł posłuch u władz.

      Dosyć terroru blachosmrodów, łącznie z moim - trudno co rusz jeździć na przysłowiową drugą stronę ulicy i smrodzić miasto.

      A Piesiewicz nie jest oryginalny - przeszczepia na nasz grunt to, co dzieje się w normalnych krajach, gdzie sporą cegłę dołożył do tego obecny premier GB - Boris Johnson, gdzie będąc uprzednio burmistrzem Londynu, stworzył w tym mieście od podstaw kilka długich tras rowerowych, mając w poważaniu część lobby samochodowego, w tym przede wszystkim firmy taksówkowe.

      Od takich ludzi Łukasz Piesiewicz bierze wzorce.

      • 0 9

  • Jestem na nie wiem

    • 2 2

  • To już jest jakiś eko terroryzm. (8)

    Gospodarka opiera się w dużej mierze na transporcie i nie można ograniczać możliwości przemieszczania się osobom pracującym. Może wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w obrębie całej Gdyni a samochody zastąpią osiołki z wózkami albo tragarze? W ciągu dnia człowiek powinien pracować a rząd czy samorząd powinien go wspierać a nie przeszkadzać. Rozumiem gdy, ktoś planuje wprowadzać ograniczenia w centrum miasta w porze wieczornej ale nie całą dobę. Ten sam problem z drogami rowerowymi. Przez kilka zimnych miesięcy puste a pojazdy stoją w korkach zużywając paliwo i zanieczyszczając środowisko.

    • 31 7

    • Niech gospodarka transportuje obwodnicą, a nie przez centrum miasta. (2)

      Tak to działa w Szwajcarii i jakoś oni radzą sobie z gospodarką świetnie

      • 2 16

      • A jak do tej obwodnicy... (1)

        dojechac?

        • 10 0

        • autostradą A1

          • 0 7

    • Od transportu to są autostrady, ekspresówki, drogi główne itp. (1)

      • 1 12

      • Miasto jest nie tylko dla młodych i zdrowych rowerzystów.

        • 13 1

    • W normalnych krajach ogranicza się ruch (2)

      w centrach, po też aby kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej mieli więcej swobody w poruszaniu się, aby w ten sposób łapali więcej zleceń.

      Np. kurierzy pocztowi - opłaty za ich usługi to chyba za zlecenia, a nie stanie w korkach.

      Większe przestoje (korki), to mniej dostaw przesyłek do adresatów i spadek jakości usługi. Zamiast obsługi 30 punktów odbioru, korki mogą tę liczbę zmniejszyć, co może spowodować przeciągnięcie w czasie ich dostarczenie.

      I tu przypadkiem chyba nasza Poczta Polska jako dalej największa firma w zakresie usług pocztowych, nieraz miała opóźnienia w przekazywaniu przesyłek adresatom.

      Dlatego w normalnych krajach kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej chwalą sobie zakazy dla osobówek. Po prostu szybciej się poruszają i nie tracą cennego czasu na stanie w korkach.

      • 0 6

      • Kierowca osobówki to często pracownik, który korzysta z samochodu w celach służbowych choć niekoniecznie coś transportuje ale musi być w kilku lub kilkunastu odległych miejscach w ciągu dnia.

        • 5 0

      • Kurierzy i dostawcy jedzenia

        najczęściej nie przestrzegają ograniczeń prędkości i zakazów parkowania. Co mnie obchodzi, że musi dostarczyć ileś tam przesyłek - źle zaplanowana logistyka. Łatwo policzyć ilość przejechanych kilometrów i czas spędzony za kierownicą.

        • 0 0

  • 4 pasy

    chyba tylko dla rowerów , szkoda tej uśmiechniętej i kolorowej przyjaznej Gdyni , która pamiętam z dzieciństwa . teraz jest po prostu tylko jednym z wielu miast nad brudnym zabudowanym developersko morzem wmawiającym turystom , że jest tutaj raj, . Umysłowy zaścianek bez wizji na przyszłości i ku przyszłości. Wielki żal

    • 21 2

  • Bardzo mądra decyzja o nieposzerzaniu (2)

    Centra miast powinny być skonstruowane tak, aby auta zostawały na obrzezach.

    • 7 14

    • (1)

      Taa, pod warunkiem, że jest gdzie zostawić samochód a tu parkingów przed wjazdem do centrum nie ma. Ale jest wola utrudniania życia mieszkańcom.

      • 6 1

      • Masz w Rivierze

        ten kawałek sobie przejdziesz

        • 2 6

  • W gdyni trzeba zakazac wszystkiego.

    Zeby nic nie bylo.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane