- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (141 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (2 opinie)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (156 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum
Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.
Przypomnijmy:
- ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna
- miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
- droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
- społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
- urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.
Gdynia chce być bardziej zielona
Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.
W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.
- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.
Społecznicy: czekamy na zmianę studium
Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.
- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2020-02-17 10:29
Skończy się na tym, że kupią parę litrów farby z liroja i tyle będzie z remontu.
- 13 0
-
2020-02-17 10:32
Nareszcie rozsadne myslenie
- 3 13
-
2020-02-17 10:35
Określenie "społecznicy" bardzo mnie irytuje. (12)
Jakaś enigmatyczna grupa, która uzurpuje sobie prawo do stanowienia o inwestycjach i kształcie miasta i narzucająca decyzje władzom i mieszkańcom w imię czego? Kto im dał prawo do reprezentowania mieszkańców? Czyje interesy reprezentują? Za co odpowiadają? Jak chcecie pytać mieszkańców o zdanie, to zróbcie referendum a nie opierajcie się na grupie, która za nic nie odpowiada i reprezentuje głównie samych siebie.
- 38 6
-
2020-02-17 12:25
Mają pytać o zdanie ludzi, którzy nie mają pojęcia o urbanistyce? (6)
- 3 15
-
2020-02-17 12:31
A "społecznicy" je mają,???! (4)
- 17 3
-
2020-02-17 14:18
w sumie to, trochę mają (3)
- 2 9
-
2020-02-17 15:22
I chcą je narzucić innym? (2)
W dobie demokracji?
- 8 2
-
2020-02-17 15:28
Pytasz czy chcą narzucić swoje pojęcie innym?
narzucić to nie, raczej przekazać/wyedukować innych, przynajmniej tych mniej opornych na wiedzę ;)
- 2 7
-
2020-02-17 15:36
Przez tą demokrację
to mamy kaczora u władzy wraz z rozdawnictwem na koszt przyszłych pokoleń.
- 6 3
-
2020-02-17 13:12
Pan Piesiewicz - urbanista?
- 12 2
-
2020-02-17 13:15
Fakt (1)
Mała krzykliwa grupa, traktująca sprawy miasta jako trampolinę. Żadna w tym bezinteresowność i działania pro bono.
- 15 2
-
2020-02-17 15:16
Mylisz się koleś. Nie tylko ja, jako kierowca
to popieram.
Tu nie traktuj tego forum jako wyroczni, bowiem w artykułach zahaczających o politykę od dawna jest tu aktywna grupa przeciwników obecnych władz Trójmiasta - wzajemnie się opisujących, czego nie widać jednak w wyborach samorządowych.
Zresztą część opinii tu popierających Szczurka i Piesiewicza odnośnie meritum artykułu ma więcej plusów aniżeli minusów.- 0 7
-
2020-02-17 13:31
To lewactwo.
- 8 0
-
2020-02-17 15:10
Ty nie masz pojęcia o tym koleś. Znam (1)
twoje tutaj wypowiedzi i mądry to ty nie jesteś i masz mały zasób wiadomości.
Nie znam wyniku Piesiewicza do rad dzielnic, ale chyba trzech (na trzech startujących) aktywistów rowerowych weszło. W tym jeden raczej nie jako aktywista rowerowy (był nim), ale jako szef referatu rowerowego w gdyńskim ZDiZ, gdzie łata dziury (buduje brakujące odcinki dróg rowerowych, aby nie tylko PL, ale rowerową Europa nie śmiała się z Gdyni - tak, tak koleś, cudzoziemców na rowerach w Trójmieście nie brakuje) w infrze rowerowej.- 1 5
-
2020-02-17 20:02
To, co o nich napisałeś w całej rozciągłości potwierdza, że ci "aktywiści" realizują swoje cele.
Prywatne cele. Jest to ich spisób realizacji wewnętrznego parcia na władzę.
- 4 1
-
2020-02-17 10:51
Brudna Gdynia
Mam wrażenie, że nikt nie sprząta chodników w Gdyni. Wystarczy wyjść niedaleko poza centrum (chociażby Działki Leśne, ale pewnie inne rejony również). Rozbite szkło leży po 2 miesiące póki ludzie tego nie rozchodzą. Chodniki nie są zamiatane. W Gdyni jest zwyczajnie brudno.
- 16 1
-
2020-02-17 10:51
Precz z Piesiewiczem. (2)
Piesiewicz to najgorsze co mogło spotkać Gdynię. Ordynarny wariat rowerowy. Piesiewicz odjedź na swoim rowerku na jakąś wieś i tam wprowadzaj te absurdy!
- 27 6
-
2020-02-17 13:23
Rowerek
Przed nim był pan rowerek Trzebiatowski. Wariatów nie sieją sami się rodzą.
- 9 1
-
2020-02-17 15:25
Nic nie odejdzie koleś. I bardzo dobrze że
znalazł posłuch u władz.
Dosyć terroru blachosmrodów, łącznie z moim - trudno co rusz jeździć na przysłowiową drugą stronę ulicy i smrodzić miasto.
A Piesiewicz nie jest oryginalny - przeszczepia na nasz grunt to, co dzieje się w normalnych krajach, gdzie sporą cegłę dołożył do tego obecny premier GB - Boris Johnson, gdzie będąc uprzednio burmistrzem Londynu, stworzył w tym mieście od podstaw kilka długich tras rowerowych, mając w poważaniu część lobby samochodowego, w tym przede wszystkim firmy taksówkowe.
Od takich ludzi Łukasz Piesiewicz bierze wzorce.- 0 9
-
2020-02-17 11:09
Jestem na nie wiem
- 2 2
-
2020-02-17 11:24
To już jest jakiś eko terroryzm. (8)
Gospodarka opiera się w dużej mierze na transporcie i nie można ograniczać możliwości przemieszczania się osobom pracującym. Może wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w obrębie całej Gdyni a samochody zastąpią osiołki z wózkami albo tragarze? W ciągu dnia człowiek powinien pracować a rząd czy samorząd powinien go wspierać a nie przeszkadzać. Rozumiem gdy, ktoś planuje wprowadzać ograniczenia w centrum miasta w porze wieczornej ale nie całą dobę. Ten sam problem z drogami rowerowymi. Przez kilka zimnych miesięcy puste a pojazdy stoją w korkach zużywając paliwo i zanieczyszczając środowisko.
- 31 7
-
2020-02-17 11:57
Niech gospodarka transportuje obwodnicą, a nie przez centrum miasta. (2)
Tak to działa w Szwajcarii i jakoś oni radzą sobie z gospodarką świetnie
- 2 16
-
2020-02-17 13:14
A jak do tej obwodnicy... (1)
dojechac?
- 10 0
-
2020-02-17 14:19
autostradą A1
- 0 7
-
2020-02-17 12:28
Od transportu to są autostrady, ekspresówki, drogi główne itp. (1)
- 1 12
-
2020-02-17 14:35
Miasto jest nie tylko dla młodych i zdrowych rowerzystów.
- 13 1
-
2020-02-17 15:40
W normalnych krajach ogranicza się ruch (2)
w centrach, po też aby kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej mieli więcej swobody w poruszaniu się, aby w ten sposób łapali więcej zleceń.
Np. kurierzy pocztowi - opłaty za ich usługi to chyba za zlecenia, a nie stanie w korkach.
Większe przestoje (korki), to mniej dostaw przesyłek do adresatów i spadek jakości usługi. Zamiast obsługi 30 punktów odbioru, korki mogą tę liczbę zmniejszyć, co może spowodować przeciągnięcie w czasie ich dostarczenie.
I tu przypadkiem chyba nasza Poczta Polska jako dalej największa firma w zakresie usług pocztowych, nieraz miała opóźnienia w przekazywaniu przesyłek adresatom.
Dlatego w normalnych krajach kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej chwalą sobie zakazy dla osobówek. Po prostu szybciej się poruszają i nie tracą cennego czasu na stanie w korkach.- 0 6
-
2020-02-17 16:02
Kierowca osobówki to często pracownik, który korzysta z samochodu w celach służbowych choć niekoniecznie coś transportuje ale musi być w kilku lub kilkunastu odległych miejscach w ciągu dnia.
- 5 0
-
2020-02-17 18:46
Kurierzy i dostawcy jedzenia
najczęściej nie przestrzegają ograniczeń prędkości i zakazów parkowania. Co mnie obchodzi, że musi dostarczyć ileś tam przesyłek - źle zaplanowana logistyka. Łatwo policzyć ilość przejechanych kilometrów i czas spędzony za kierownicą.
- 0 0
-
2020-02-17 11:52
4 pasy
chyba tylko dla rowerów , szkoda tej uśmiechniętej i kolorowej przyjaznej Gdyni , która pamiętam z dzieciństwa . teraz jest po prostu tylko jednym z wielu miast nad brudnym zabudowanym developersko morzem wmawiającym turystom , że jest tutaj raj, . Umysłowy zaścianek bez wizji na przyszłości i ku przyszłości. Wielki żal
- 21 2
-
2020-02-17 11:56
Bardzo mądra decyzja o nieposzerzaniu (2)
Centra miast powinny być skonstruowane tak, aby auta zostawały na obrzezach.
- 7 14
-
2020-02-17 12:02
(1)
Taa, pod warunkiem, że jest gdzie zostawić samochód a tu parkingów przed wjazdem do centrum nie ma. Ale jest wola utrudniania życia mieszkańcom.
- 6 1
-
2020-02-17 12:29
Masz w Rivierze
ten kawałek sobie przejdziesz
- 2 6
-
2020-02-17 11:57
W gdyni trzeba zakazac wszystkiego.
Zeby nic nie bylo.
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.