• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • te nazwy sie kloca jak tempo to nie 30

    zrobcie strefy postojmy razem w korku

    • 6 2

  • Opinia wyróżniona

    Powinno być w całym mieście maks 50km/h (bez 70km/h za czteropasmówkach) i gdzie się da 30km/h (7)

    Trzeba nauczyć kierowców, że teren zabudowany to obszar gdzie się autem wleczesz. Wtedy będzie mniej wypadków. A efektywna prędkość i tak nie jest większa więc "płynność" ruchu i czas dojazdu na tym nie ucierpi.

    • 62 100

    • płynność ruchu się poprawi (5)

      • 14 4

      • (4)

        nic się nie poprawi bo to nie nauczy kierowców poprawnie ruszać ze świateł, kolizji raczej też mniej nie będzie za to ich konsekwencje będą mniejsze :)

        • 3 9

        • Ale czemu kierowcy mają "poprawnie ruszać ze świateł" (3)

          Skoro jadąc przepisowo nie zatrzymują się na nich, bo działa zielona fala?

          • 7 4

          • (2)

            Społecznikom proponuje ciekawy przepis który warto wprowadzić w mieście, który został wprowadzony wiele lat temu w Anglii, czyli tzw. przepis czerwonej flagi. Czyli jeżeli jeszcze ograniczymy prędkość samochodów do 3,2km/h to wtedy przed samochodem będzie mógł iść człowiek machający czerwoną flagą.....

            • 5 6

            • No cóż, w Polsce powinno być ograniczenie do 3km/h

              Wtedy Janusze by jeździli 50, bojąc się o utratę prawka...

              • 3 6

            • dowcip czy wysiłek?

              przypuszczalnie wysilony dowcip. Jak jesteś taki obeznany z rozwiązaniami stosowanymi w Anglii wiele lat temu, skorzystaj z nowoczesnych środków łączności i dowiedz się o kampanii bezpieczeństwa ruchu drogowego pn. Twney's plenty prowadzonej w całym Zjednoczonym Królestwie zupełnie niedawno (kilka lat temu). Stamtąd właśnie są dane na temat poprawy płynności ruchu w wyniku stosowania limitu 30 km/h w mieście.

              • 2 1

    • Człowieku, chyba nigdy nie prowadziłeś samochodu przez miasto...

      ... jeżeli wypisujesz takie rzeczy. Czteropasmówki są właśnie po to, żeby się po nich szybko przemieszczać. Są przecież przy tym dobrze oznakowane oraz zabezpieczone przed niepotrzebnym wtargnięciem pieszych na jezdnię. W niczym zatem nie poprawimy bezpieczeństwa ograniczając tam prędkość do 50 km/h. Przeciwnie, pogorszymy ją, kiedy zirytowanemu żółwim tempem jazdy kierowcy puszczą w którymś momencie nerwy.

      • 3 3

  • Chyba tępo

    • 7 4

  • Strefa Tempo 30

    Na ul. Myśliwskiej od Piekarniczej w Gdańsku jest Strefa Tempo 20 km/godz. (droga zamieszkania) a samochody pędzą po drodze, która nie ma chodnika na Kartuską, ale urzędnicy i Policja nie widzi problemu, bo nie ma pomysłu na drugi koniec dojazdu na Kartuską

    • 3 1

  • Gdynia i tak codzienmie cala jest strefa 30 km/h z powodu korkow.

    Wisniewskiego,Estakada,Hutnicza,Pucka,Sopocka,Wielkopolska,Kielecka i Witominska...i to bez decyzji urzednikow:)

    • 11 3

  • Progi

    Na Jana z Kolna zamontowano 8 progów... 2 x po 3 i raz 1 x 2....te 2 są przed przejściem dla pieszych omijanie na pełnej prędkości z lewej strony wieczorem jak miejsca parkingowe są puste...

    • 1 3

  • obniżenie krawężników (1)

    Na przejściach dla pieszych, zwłaszcza w pobliżu placówek edukacyjnych, powinny zostać obniżone krawężniki do 0 cm. Taka zmiana usprawnia ruch i poprawia bezpieczeństwo. I zachęca do poruszania się pieszo, zwłaszcza osoby z wózkami, z dziećmi na hulajnogach czy rowerach.

    • 0 1

    • zamiast obniżania krawężników lepiej stosować wyniesione do poziomu krawężnika szerokie progi spowalniające

      • 2 0

  • Ro rozwiązanie dla miłośników smogu. (2)

    Każde spowolnienie ruchu to więcej spalin. Wiecie, ile to jest w przypadku ciężarówki albo autobusu, który hamuje za osobowym a potem przyspiesza? Pomnóżmy to razy kilka tysięcy na dobę plus pył z klocków hamulcowych. Tu jakoś nikt nie pisze o ekologii.

    • 8 4

    • Jazda z prędkością 30 km/h zwiększa średnie spalanie o 100%. Dostajecie więcej CO2. (1)

      Co zrobicie kiedy zawita do was mała Szwedka z ADHD?

      • 2 1

      • jazda w strefie 30 zmniejsza sens przyspieszania a to właśnie przyspieszanie i zmiana biegów

        są źródłem zwiększonej emisji zanieczyszczeń. Wolniej jadące samochody wzniecają także mniej pyłu.

        • 0 2

  • (1)

    W strefie 30 malo kto jedzie ponizej 50.

    • 5 1

    • rozumiem, że sam dbasz o przestrzeganie limitów również na innych odcinkach ulic miejskich

      • 0 0

  • Czemu te bloki na Dąbrówce nie są jeszcze ocieplone?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane