• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Ten, co w Gdańsku w przystanek walnął, też jechał w strefie tempo 30. Ogólnie nic to oznaczenie nie daje, nikt go nie respektuje.

    • 13 4

  • Pan Marek Ł. powinien otrzymać nagrodę Nobla w dziedzinie medycyny

    Bo trzeba być "zdrowym: na umyśle, aby nie zauważyć że dziury w jezdniach i zapadnięte studzienki ograniczają prędkość do 20 km/h, a on chce podnieść ją do 30 km/h!
    zamiast marnotrawić pieniądze na budowę spowalniaczy i malowanie znaków 30 - wystarczy nie remontować dróg, a można wówczas dużo zaoszczędzić kasy na promocję urzędników pretendujących do nagrody Nobla

    • 21 3

  • (2)

    Spoleczniaki czyli grupa smierdzacych leniwych pacanow którzy chcą za wszelką cenę pokazać jak są potrzebni. Po co to? Czy są jakieś straszne wypadki przy tych szkołach? A może głupi spoleczniacki zlamasie zrób zajęcia jak korzystać z drogi tym tępym smarkaczom które niczego poza smartfonem nie widzą nie progi zwalniajace pacany które jedyne co robią to niszczą ludziom samochody

    • 21 14

    • Ono chyba chcą wygrać nowe wybory samorządowe.

      • 0 1

    • Kiedyś to się nazywało ORMO.

      Przy obecnej władzy, której chce się PRLu może do tego wrócić.

      • 0 1

  • Jaki ma to sens

    jak nikt tego ograniczenia nie respektuje (no może L-ki). Pomijając fakt sensowności strefy 30kmh, uważam że UM robi jakieś statystyki do excela bo to na pewno nie wpływa na bezpieczeństwo.

    • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    Same znaki prędkości nie zmniejszają (2)

    Robienie takiej samej strefy tempo 30 przy szkole jak i na ul. Myśliwskiej w Gdańsku koło stacji Orlenu powoduje że kierowcy po prostu przestają zauważać te znaki

    • 62 16

    • przed szkołami instalować stalowe zapory wysuwane z jezdni

      na wzór rosyjskich - przed przejazdami kolejowymi ... takie to i TiRa potrafią zatrzymać,
      a kto przekroczy prędkość o parę kilometrów, skończy masakrując se podwozie !!!

      • 14 9

    • Wystarczy zwęzić drogi, zrobić szykanę. Nie trzeba montować szkodliwych progów zwalniających.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    W Gdyni na Karwinach na ul Nałkowskiej od skrzyżowania z Wielkopolską az do lasu obowiązuje strefa 30 km (5)

    jednak wiekszość popaprańcow zapie..ala 50,60 km/h. Tam powinna gdzieś zaczaic się drogowka i walić mandatami ile wlezie.

    • 64 44

    • ..jak nie wiecej

      Czesto nawet wiecej, jak jada rozpedzeni od strony lasu. Niepuszczanie dzieci, czekajacych przy pasach, to tez standard.

      • 11 2

    • Na Karwinach 3 tempo 30 obowiązuje od skrzyzowania z Chwaszczyńską (podjazd pod górę) (3)

      ulicą Brzechwy. Uważam, że jest to bez sensu - tempo 30 powinno obowiązywać od skrzyżowania na górze, z którego uliczki rozjeżdzają się pomiędzy blokami na osiedlu. Pod górę 30kmh jest zazwyczaj na bardzo nieoptymalnym przełożeniu skrzyni biegów. Czasami próbowałem tak jechać, po prostu ciężko - optymana prędkość to 40-45kmh na tym podjeździe.

      • 7 9

      • Już niedlugo buraczku, wzywałem policję

        • 6 9

      • zmień samochod na taki ze skrzynią automatyczną

        lub wymień se skrzynie na 6cio biegową

        • 5 6

      • U mnie 30 to akurat 1500 obrotów na 2 biegu

        Wręcz idealnie.

        • 5 0

  • Tempa 30 jest rozwiązaniem

    wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk. Ile kosztowała ta wnikliwa analiza? 200 000 tyle ile namalowanie 300 metrów linii ciągłej na Witominie czy więcej?

    • 12 0

  • na Dąbrowie postawiono wyświetlacze prędkości.

    A ciężarówki zapierniczają tamtędy, aż spod kół się kurzy, bo obok trwa budowa trasy Lęborskiej. Więc jaka tu poprawa bezpieczeństwa ?

    • 5 0

  • Wnikliwa analiza wg Łucyka.... (1)

    Czyli zapewne odpowiedź na ważne pytania:

    Bogdan, z cukrem czy bez?
    Mleczka chcesz?
    Chcesz ciastko?
    No to kończymy na dzisiaj - już 13.00?

    • 13 1

    • dodaj do tego BB i Sz.

      to tylko potrafią.

      • 2 0

  • Czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 ? To droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny. (1)

    Ulicą Górniczą i Lipową chodzą dzieci do podstawówki i dwóch przedszkoli na Chwaszczyńskiej. Muszą przejść przez wielopasmową drogę po której jeżdżą kierowcy tacy jak na zamieszczonym filmie.
    Przejścia dla pieszych są niebezpieczne. Kierowcy wymuszają pierwszeństwo na zielonych strzałkach . Gdynia lata temu wprowadziła linię 153 aby dzieci dojeżdżały bezpiecznie do Szkoły Podstawowej nr 20 na Starodworcowej. A potem ustalono że szkołą rejonową dla dzieci z Fikakowa będzie inna szkoła.
    Do szkoły na Karwinach w nowej rejonizacji nie można już dojechać ponieważ komunikacja z Fikakowa jedzie do centrum Gdyni a nie do podstawówki zgodnej z rejonizacją.
    Ciekawe czy na 4 pasach Chwaszczyńskiej będzie też będzie temo 30 to droga dzieci do szkoły i przedszkoli z Fikakowa na Karwiny.

    • 6 2

    • Jak dzieci idą do szkoły

      To masz na czterech pasach Chwaszczyńskiej Tempo 15. I to bez znaków!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane