• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • po mieście tylko rowerem.

    Rowery to nasza przyszłość.

    • 6 27

  • (1)

    Proponuję zdelegalizować samochody w Polsce. Nie będzie już żadnych potrąceń pieszych. Jest to sposób prosty i skuteczny, a zarazem też jakże ekologiczny.

    • 9 11

    • Zawsze mogą się jeszcze zdarzać zderzenia czołowe walców budujących drogi rowerowe

      • 0 1

  • Nigdy jeszcze niejechałem 30km h (1)

    Chyba ze rowerem. Znowu defrałdacje kasy.

    • 9 15

    • Na wstecznym chyba da się tyle jechać

      • 2 1

  • I tak nie ma kto tego pilnowac.

    wiec co za roznica jakie tam znaki stoją. kierowce stosujacego sie do znakow ze swieca szukac teraz.

    • 15 1

  • Wprowadzanie Tempo 30 nic nie zmienia jeśli nie ma progów. (1)

    Maurycego Beniowskiego w Gdyni.

    • 7 11

    • od marca mają być, a ulica bedzie jednokierunkowa.

      • 1 0

  • (1)

    I co to da jak nastoletnie, dorosłe i emeryckie zombie smartfonie będą wchodzić pod koła z nosem w telefonie a potem lament rodziców, policja, świadkowie, zabranie prawa jazdy, sąd, więzienie i dożywotni zakaz prowadzenia aut?!!! Tylko niewinny kierowca oberwie i będzie miał problemy a pieszy nie winny i nie dość , że odszkodowanie to jeszcze renta od Państwa, rehabilitacja, dodatki itp... a kto za to zapłaci? MY podatnicy tak jak za wszystko co ustalają i nie dają dojść do głosu innym... Przykre....

    • 17 11

    • no niestety takich mamy kierowców.

      • 7 5

  • Ekipa Wojtka

    Zgłaszam wniosek o zmianę flagi Gdyni. Miecz z rybami należy zastąpić wiadrem farby i taczka asfaltu

    • 30 4

  • Większość kierowcow

    I tak nie przestrzega ograniczeń prędkości

    • 8 3

  • Ja bym zrobił tempo 10,albo 5,by kierowca ekologicznie musiał wyłączyć silnik (1)

    by wyszedł z auta i je pchał, nie można tak

    • 21 7

    • To samo ograniczenie trzeba też wprowadzić dla pociągów, bowiem tunele pod torami nie mają wind, więc trzeba wytyczyć przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną dla pociągów,

      • 0 0

  • Obecnie nie egzekwuje sie ograniczenia prędkości a SM nie potrafi złapać sakochodu parkującego na trawniku. Ale rozszerzamy tą fikcyjną strefę. Czego nie rozumiesz?

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane