• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • OK - Może będzie Bezpieczniej.

    ale czy to jest jakiś powód do promocji władz miasta? Żenada żeby robić z tego artykuł (sponsorowany przez MŁ) :)

    • 7 1

  • Gdynia też rozszerza fikcyjne ograniczenia?

    żeby móc się chwalić "na papierze"?

    połowa ludzi zap r d ala 60, ale oni Ci powiedzą, że średnio auta jadą taką drogą 32, więc jest sukces, na tym to polega

    • 4 1

  • Na ch... Tristar (1)

    Zamiast uplynnic ruch, spowalniamy i korki murowane! Taka Gdynska ekologia. Najlepiej wywiesić znak 30 pod tablica Gdynia. W krótkim czasie wszystko stanie i będzie spokój. Sklepy sportowe zrobią interes na wrotkach.

    • 13 5

    • Ocho! Juz urzedasy hejtuja!

      Do roboty, parzykawy!

      • 3 0

  • no nie ! - jeżeli to monitoruje kol. Łucyk to to jest napewno dobre !

    • 6 0

  • wracajmy do kuni !

    • 7 0

  • te progi nie zwalniają ruchu tylko go zatrzymują. To nie jest plynny ruch tylko stop-i rura. ludzie.. opanujcie sie z tymi

    • 9 1

  • 30 km/h

    Te strefy są w większości bez sensu, jadąc z taką prędkością samochód przestaje być szybkim środkiem transportu, bo rowerem jedzie się tyle samo. Osobiście mam wrażenie jakbym stał. 50 km/h to dobra i rozsądna prędkość. Jeżeli ktoś serio tyle jedzie i skupia się na drodze to nie spowoduje wypadku. Tak samo usuwanie przepisu o 60 km/h w nocu to głupota. Czemu mam jechać 50 km/h przy tak minimalnym ruchu pieszym i kołowym.

    • 11 5

  • Progi zwalniające wymyślili Meksykanie.

    Wkopywali kłody w poprzek drogi w wioskach, żeby im kierowcy kur nie rozjeżdżali. Dzisiaj kupuje się do miasta SUVy i terenówki przy takiej ilości przeszkód drogowych. Progi są szczególnie przydatne kiedy jedzie karetka na sygnale a w środku reanimują pacjenta.

    • 12 2

  • Proponuję rozszerzyć strefę 30 o obwodnicę (1)

    Przecież będzie bezpieczniej

    • 13 1

    • Na obwodnicy muszą być progi co 50 metrów.

      Są one modne w miastach, więc bądźmy najlepsi i budując autostrady, róbmy je z progami.

      • 2 1

  • czy gdzieś jeszcze w trójmieście są nieocieplone bloki? takie jak na tym zdjeciu?

    jak w związku radzieckim

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane