• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gorąca dyskusja wokół Nowej Sudeckiej w Oliwie

Michał Brancewicz
14 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak prezentuje się koncepcja przebiegu Nowej Sudeckiej.
  • Wjazd do parkingu pod biurowcami ma się odbywać wyłącznie od strony ul. Wita Stwosza. Od Grunwaldzkiej zaplanowana jest przestrzeń współdzielona między pieszych a kierowców

Urzędnicy zorganizowali spotkanie z mieszkańcami Oliwy, by przekonać ich do projektu budowy Nowej Sudeckiej - ulicy, która połączy GrunwaldzkąWita Stwosza przy biurowcach OBC. Mieszkańcy uważają, że droga będzie niebezpieczna i szkodliwa dla uczniów pobliskiej szkoły i nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych dzielnicy. Co więcej, z zaprezentowanych wizualizacji wynika, że wjazd do podziemnych parkingów biurowych ma odbywać się wyłącznie od strony Wita Stwosza.



Kilkadziesiąt osób zebrało się w auli Szkoły Podstawowej nr 35, pod której oknami zaplanowano przebieg ul. Nowej Sudeckiej, która ma połączyć al. Grunwaldzką z ul. Wita Stwosza oraz stanowić drogę dojazdową do podziemnego parkingu biurowców Olivia Business Centre. Ok. 80 proc. kosztów budowy tej drogi ma pokryć prywatny inwestor. O planach budowy Nowej Sudeckiej pisaliśmy niespełna miesiąc temu.

W czwartek, podczas spotkania z mieszkańcami, urzędnicy po raz pierwszy zaprezentowali aktualne założenia dla tej inwestycji. Na sali panowała nerwowa atmosfera. Referującym urzędnikom co rusz przerywali zgromadzeni na sali, zadając pytania lub wtrącając uwagi.

Orientacyjny przebieg Nowej Sudeckiej. Orientacyjny przebieg Nowej Sudeckiej.

Przestrzeń współdzielona i trzy pasy w stronę Wita Stwosza



- Nowa Sudecka od strony Grunwaldzkiej do wysokości szkoły będzie posiadała po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a pomiędzy nimi powstanie przestrzeń współdzielona z pieszymi. W tym miejscu droga nie będzie asfaltowa i nie będzie odseparowana krawężnikami - wyliczał Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora GZDiZ. - Od strony ul. Wita Stwosza powstaną trzy pasy - dwa wyjazdowe: lewoskręt i prawoskręt oraz jeden pas do jazdy w kierunku biurowców. Na podstawie naszych wytycznych projektanci stworzyli wyniesione przejścia dla pieszych, żeby kierowcy respektowali ograniczenie do 30 km na godz. Dodatkowo szerokość każdego pasa wyniesie tylko 2,75 m.
Mieszkańców te argumenty nie przekonywały.

- Wyniesione przejścia dla pieszych nie zagwarantują bezpieczeństwa dzieciom, które uczęszczają do tej szkoły i chodzą na treningi do Hali Olivia. Dlaczego nie można zostawić wjazdu do biur od al. Grunwaldzkiej, a Wita Stwosza zostawić w spokoju? - pytała jedna z mieszkanek.

Wjazd do podziemnego parkingu tylko od Wita Stwosza



To pytanie było szczególnie uzasadnione, bowiem z wizualizacji wynikało, że wjazd do podziemnych parkingów ma się odbywać wyłącznie od strony ul. Wita Stwosza, a nie od al. Grunwaldzkiej.

Tymczasem urzędnicy próbowali przekonywać, że na istnieniu Nowej Sudeckiej skorzystają także mieszkańcy. Według nich nowe połączenie Grunwaldzkiej z Wita Stwosza wpłynie na zmniejszenie się korków w innych częściach Oliwy.

- Gdy wprowadzałam się na Morenę, Biuro Rozwoju Gdańska zorganizowało spotkanie dotyczące planów budowy nowych dróg i tam padło stwierdzenie, że każda nowa droga generuje dodatkowy ruch i to się na Morenie potwierdziło. A państwo chcecie w tym przypadku powiedzieć, że Nowa Sudecka będzie lekarstwem na korki - punktowała inna uczestniczka spotkania.
Urzędnicy przekonywali, że ruch na Nowej Sudeckiej nie będzie zbyt duży.

- Prognozy przygotowane na rok 2030 zakładają, że w szczycie przejedzie tamtędy ok. 400 pojazdów na godzinę - informował Wawrzonek.

Kolejna ulica zamiast inwestycji w komunikację miejską



- W ciągu pięciu lat w biurowcach w Oliwie będzie pracować 50 tys. ludzi, a państwo chcą dać jeszcze więcej możliwości kierowcom, zamiast myśleć o poprawie komunikacji miejskiej w dzielnicy - zauważył Mariusz Andrzejczak, radny dzielnicy Oliwa.
Wtórował mu Cezary Kamiński z Pomorskiego Stowarzyszenia Sympatyków Transportu Miejskiego.

- Mówi się, że nowa droga jest zbawieniem dla Oliwy i jej mieszkańców, tymczasem dodana zostanie kolejna sygnalizacja świetlna, która jeszcze bardziej spowolni komunikację miejską, która już jest tutaj niewydolna - argumentował.
- Nowa Sudecka ani nie zaczyna, ani nie kończy prac nad znacznie większymi inwestycjami komunikacyjnymi obejmującymi Oliwę i Przymorze - przekonywał Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

"Kukułcze jajo, które nam tu podrzucono"



W pewnym momencie głos zabrała kobieta, która, jak powiedziała, mieszka w Oliwie od 1946 roku.

Mieszkanka Oliwy pyta o korzyści z budowy Nowej Sudeckiej

- Ja się pytam, jakie ta ulica ma przynieść konkretne korzyści mieszkańcom. Ona będzie służyła wyłącznie rozładowaniu ruchu tego kukułczego jaja, jakim jest centrum biurowe, które nam zostało tutaj podrzucone - przekonywała.
- Na każdym etapie pozyskiwania niezbędnych pozwoleń ta inwestycja będzie z państwem konsultowana, jako stroną postępowania - zapewniał Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji.

Nowa Sudecka za 21 mln zł, do 2023 roku



Spotkanie zakończyło się po trzech godzinach.

Według wstępnych założeń Nowa Sudecka miałaby powstać w ciągu trzech lat.

- Do 2022 roku ma powstać fragment od strony Wita Stwosza, który realizować będzie miasto, a do 2023 roku odcinek środkowy, który połączy obie skrajne części i będzie w 100 proc. finansowany przez inwestora - informuje Dawidowski.
Szacunkowy kosztorys zakłada, że budowa pochłonie ponad 20,9 mln zł. Z tego spółka Olivia Complex ma wyłożyć 17,2 mln zł, a miasto 3,7 mln zł.

Opinie (485) 4 zablokowane

  • ciekawe, że w Gdańsku nie działają żadne organizacje środowiskowe (2)

    • 25 5

    • takie organizacje działają, ale nie są wysłuchiwane

      Stąd narastająca frustracja wielu aktywistów.

      • 5 0

    • bo sądzę, że to przyjaciele układu PO

      Bo ekolodzy to przyjaciele układu po, poko czy jak zwał to co rządzi od 30 lat w Gdańsku. Gdyby rządził PiS codziennie kładliby się Rejtanem w obronie demokracji i przyrody. A tak muszą kochać deweloperów.

      • 3 2

  • Tunel

    Skoro to głównie dojazd do podziemnego parkingu, to zaraz po zjeździe z Wita Stwosza droga powinna schodzić pod ziemię.
    Na górze zieleń, deptak, żeby dało się spokojnie i bezpiecznie przejść lub przejechać rowerem.

    • 36 6

  • (3)

    Ludzie mieszkający w Oliwie trochę przesadzają. Już argumentuję - Większość mieszkańców Gdańska, no może nie większość ale wszyscy Ci którzy marzą o swoim własnym m, ze względu na kosmiczne ceny kupują mieszkania na wynalazkach administracyjnych czyt. Kiełpinek,Szadólki,Ujeścisko,Rębowo, Zakoniczyn itp.itd. i wierzą ślepo deweloperom że do centrum mają dojazd w 20 minut, a w pobliżu mają super sztuczne bajora, nad którymi można wypocząc ( naprawdę? ). Nie mają dróg, nie mają jakiejkolwiek infrastruktury, ich dzieci śpią w korkach bo trzeba z rana dowieźć pociechy do skzoły oddalonej o 7 km, późno wracają do domu, a na spotkaniach wspólnoty jest jedna wielka roszczeniowość i problem o podwyżkę 0,10 zł, bo większość mieszkańców mają kurz w portfelach. Drodzy mieszkańcy Oliwy mieszkacie na jednej z najelpszych dzielnic Gdańska, gdzie ogrom ludzi dałoby wszystko, żeby tutaj zamieszkać, a nie na wygwizdowie, jak to deweloper pisze ' blisko centrum do zatoki 10 minut ' - tak ale o 3 w nocy w sobotę. W mojej ocenie zaproponowany pomysł ani trochę nie zaszkodzi Wam w komforcie Waszego życia.

    • 24 46

    • (2)

      Ale co za problem kupić w Oliwie mieszkanie?
      A pomysł jest totalnym nieporozumieniem, bo jedynym jego celem jest wprowadzenie większego ruchu w wąskie, brukowe uliczki osiedlowe. Zresztą już dziś pracownicy OBC skutecznie "umilają" życie mieszkańcom zapominając, ze nie można parkować poza płatnymi parkingami i że skrzyżowania w tej cześć miasta są równorzędne i obowiązuje tutaj strefa 30.

      • 15 1

      • (1)

        To kłamstwo. Oni wiedzą o stfefie 30 i ograniczeniach w parkowaniu. Po prostu się nie przejmuja bo i tak nikt tego nie pilnuje.

        • 8 2

        • Wiedzą i co?
          I nie jest prawdą, ze nikt tego nie pilnuje bo praktycznie codziennie są blokady na kołach samochodów.
          Sami pracownicy OBC swoim zachowaniem wkurzyli mieszkańców dzielnicy i dziś kolejny pomysł jedynie pokazuje, że dla miasta mieszkańcy Oliwy są zbędnym balastem. Jedna z osób w tej dyskusji wprost pytała się, czy miastu chodzi o to, aby mieszkańcy sie wyprowadzili. Brak odpowiedzi jest odpowiedzią.

          • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    (45)

    W jaki sposób to ma odkorkować Oliwę? Wszyscy i tak będą chcieli się dostać do Polanki i dalej do Spacerowej(wszystko zakorkowane) lub do Grunwaldzkiej na wysokości Żaka (zakorkowane) lub do Słowackiego albo przez Chrzanowskiego (zakorkowane) albo starą Słowackiego (zakorkowana). Ta ulica rozwiąże jeden problem - wyjazd pracowników z OBC. Oni wyjadą, faktycznie szybciej, ale i tak zaraz będą stali w kolejnych korkach i na spokojniejszych ulicach wygenerują dodatkowy ruch...

    • 329 24

    • (6)

      Ale to już nie będzie problem OBC, ale mieszkańców mających w całej Oliwie nieustanny korek.

      • 39 3

      • kiedy autorzy publikujący na tym portalu (4)

        zrozumieją, że rozbudowa sieci ulic nie jest lekarstwem na korki?
        Jest nim zdecydowane postawienie na poprawę jakości połączeń SKM i PKM oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa na dojściach do ich stacji. Niektóre z nich powinny stać się węzłami przesiadkowymi z prawdziwego zdarzenia z komfortowymi i bezpiecznymi warunkami dostępu dla pieszych, rowerzystów (hulajnogowców) i klientów transportu miejskiego. Tylko restrykcyjna polityka parkingowa dla samochodów ma sens w tym rejonie miasta.

        • 42 10

        • Jaki zbiorkom?
          Przecież na pytania o tramwaj, autobus etc były tak mgliste pseudo odpowiedzi, że ąz żal było tego słuchać.
          Jedyny konkret to spowolnienie ruchu tramwajowego kolejnymi światłami i brak swobodnego opuszczania przystanków też przez te zbędne światła.

          • 25 5

        • Budowa nowych dróg w mieście to wywalanie kasy.

          Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na komunikację miejską, poprawę komfortu podróżowania.

          • 18 2

        • te biurowce są dziełem miejskich decydentów

          wygenerowali problem nie do rozwiązania

          • 10 1

        • Gdzie nowa o pociągach PolRegio ?

          SKM trasę Gdynia Gł. - Gdańsk Gł. po swoich torach (z dodatkowymi przystankami) pokonuje w 36 minut.

          PolRegio po torach dalekobieżnych w 20 minut - po drodze nie zatrzymują na w/w przystankach.

          I tylko te 20 minut może zachęcić wielu kierowców do przesiadki na pociągi.

          • 6 0

      • Pewnie nawet przystanku nie wyremontują tylko nadal bedzie jak w 3cim świecie

        • 16 0

    • (28)

      Główny cel tej drogi, to zmniejszenie wpływu OBC na Aleję Grunwaldzką. Aktualnie każdy samochód wyjeżdżający z OBC musi wjechać na Grunwaldzką nawet gdy nie potrzebuje na nią trafiać. Fakt, da się chyba przedostać przez parking Hali Olivia, prosto na Bażyńskiego, ale nie jest to chyba zbyt uczęszczana opcja. Nowa ulica pozwoli nie wjeżdżać na Grunwaldzką tym z OBC, którzy nie planowali się na niej znaleźć tylko od razu chcieli dostać się na Wita Stwosza.

      Więc główny cel, to oczyszczenie przepustowości głównej przelotówki trójmiasta. Czy to dobrze, czy źle? I dobrze/źle dla kogo? Każda strona zapewne będzie miała swoje argumenty. Ja uważam, że póki Grunwaldzka musi być główną przelotówką trójmiasta i nie mamy lepszej alternatywy, ulepszanie jej drożności ma sens.

      • 17 19

      • (11)

        Powiedz mi co dalej z tym ruchem na terenie Oliwy? Konkretnie którędy kierowcy mają jechać?

        • 21 2

        • (3)

          Nie mam na to odpowiedzi. Jest dla mnie jasne tak samo jak pewnie dla Ciebie, skoro starasz się zaatakować mnie tym komentarzem, że to jedyne co zrobi to przeniesie korki gdzie indziej. Wita Stwosza stanie się popularniejszą alternatywą na wydostawanie się pracowników z OBC i z Oliwy. Będzie zakorkowana. Z pewnością.

          Prawidłowa alternatywa, to sensowna komunikacja miejska z całego regionu. Okolica OBC już dawno powinna stać się sensownym hub'em, żeby z jak największego rejonu dało się tu docierać komunikacją miejską bez przesiadki, gdyż przesiadki (przy tym jak ogarnięta jest synchronizacja środków transportu) są moim zdaniem największym czynnikiem wpływającym na rezygnację z publicznego transportu.

          • 26 7

          • (2)

            Nie będzie w najbliższych latach tutaj żadnych inwestycji w komunikację zbiorową. Wczoraj to zostało powiedziane na tyle wyraźnie, ze nie ma sensu ciągle o tym pisać.

            Ta droga jedynie przeniesie korki na i tak zakorkowaną już Oliwę. I to nie tylko Wita Stwosza, ale wszystkie okoliczne lokalne, brukowe uliczki.
            Remedium jakie zaproponowano to ruch jednokierunkowy, czyli kolejne utrudnianie życia mieszkańcom. Nikt nie mówił, ze zrobimy tramwaj, buspasy, PKM. Nie, jedynie postawimy znaki i być może ktoś je będzie przestrzegał.

            • 29 2

            • (1)

              Zgadzam się. Pisałem, jakie rozwiązanie moim zdaniem byłoby idealne. Nie zakładałem, że ono ma realne szanse zaistnienia w najbliższej przyszłosci i to są nieco smutne realia mieszkańców Oliwy.

              • 9 0

              • To nie są smutne realia, ale wręcz tragiczne. I to nie tylko dla Oliwy. Bo miasto nie realizuje polityki zrównoważonego rozwoju.

                • 18 1

        • wystarczy rozebrać te budynki (5)

          i korki znikną

          • 13 2

          • (4)

            Rozbierać stare kamienice? :)
            Tak naprawdę to OBC płaci większe podatki miastu niż cała Oliwa. Więc może czas przestać narzekać na jednego z większych płatników w mieście.
            A w OBC nie pracują kosmici ale w większości mieszkańcy Gdańska.

            • 8 13

            • Czyżby te podatki nie były związane z ułatwieniami, jakie OBC ma od miasta? (1)

              Gotowa infrastruktura budowana za pieniądze publiczne, niskie wymagania względem dojazdów do budynków i miejsc parkingowych. Budowa nowych ulic na użytek tutejszych biurowców. Specjalny, tani rower miejski:) No i nie zapomnijmy o zwolnieniach podatkowych dla korporacji, które wynajmują tutejsze biura.

              • 13 2

              • A świstak siedzi i zawija w sreberka

                • 1 1

            • ne, no, gwe

              • 1 0

            • Biurowce + Urzędy to wasze miasto idealne

              Normalni mieszkańcy to tylko kłopot

              • 8 2

        • kierowcy już teraz mogą tam sobie jechać, tylko sobie najbardziej przeszkadzają w płynnej jeździe.

          po prostu trzeba wyraźnie powiedzieć, że w mieście jest za dużo samochodów i nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości.

          • 11 1

      • (9)

        Jakoś nie widzę zbyt dużych korków na lewoskrecie z Grunwaldzkiej w Derdowskiego i potem do Polanki, więc tak chyba nie ma potrzeby się dostać. Gdzie w takim razie jest potrzeba się dostać? W prawo w stronę Gdańska stoi się dopiero za Abrahama, więc jak to odkorkuje Grunwaldzką?

        • 5 3

        • (8)

          Właśnie dlatego mowa jest o "tylko" 400 samochodach na godzinę w szczycie. To 400 mniej samochodów na Grunwaldzkiej. 400 tutaj, 400 gdzie indziej i w ten sposób utrzymuje się względną drożność kręgosłupa komunikacyjnego trójmiasta.

          • 4 10

          • (1)

            Jasne, dla 400 samochód trzeba sygnalizację na skrzyżowaniu z WS wybudować.

            • 6 1

            • Nie zdziwiłbym się, gdyby te 400 samochodów w szczycie było po prostu limitem drożności okolicznych dróg. Więc tak, będzie "tylko" 400 samochodów i okoliczne uliczki będą wtedy stały w korku. A w takim momencie przyda się sygnalizacja, aby ta garstka kierowców, która potrafi nie wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy nie da się z niego zjechać - umożliwiła jakikolwiek wyjazd kierowcom z OBC na WS.

              • 4 0

          • (1)

            Nie, to 400 kolejnych samochodów więcej i kolejnych 400 które się nie pomieszczą ale przyjadą bo się ja zaprasza.

            • 14 1

            • Czynnik limitujący ilość samochodów "zaproszonych" do OBC, to parkingi na jej terenie, które do tanich nie należą, oraz trawniki w okolicy, jeśli komuś mandat niestraszny. W tej kwestii się nic nie zmieni (wykluczając z tego wniosku nowe parkingi pod kolejnymi budynkami, ale one powstawać będą tak czy inaczej, więc jest to moim zdaniem zdarzenie niezależne), więc nie szedłbym z wnioskami tak daleko w kierunku, że ta droga zaprosi więcej kierowców do OBC. Zaprosi co najwyżej dodatkowy ruch przelotowy pomiędzy Wita Stwosza, a Grunwaldzką.

              • 7 2

          • Wystarczy zrobic porzadek z przejsciem dla peiszych przy Chopina, ktore generuje absurdalny korek. (3)

            Tam maja sens tylko tunel lub kladka, tylko zwróćmy uwagę, ze mieszkancy nie chcą kladek ani tuneli, wola mieć korek.

            • 3 16

            • (2)

              To nic nie da, korek ,,kończy" się przy Galerii Bałtyckiej - rozwiązaniem byłoby zrobienie lewoskrętu w Braci Lewoniewskich.

              • 3 3

              • Za tym przejsciem zaczyna sie sprawniej jechac. (1)

                Owszem, korek jest do Baltyckiej, bo tam 3/4 ruchu idzie w prawo i w lewo, a gora 1/4 prosto. Ale zauważmy tez, ze od Chopina do Baltyckiej w Grunwaldzka wlacza się ruch z Wojska Polskiego i od Zaspy, wiec to przejście przy Chopina stanowi jednak problem.

                • 0 4

              • Problem dla kogos

                Kto tkwi w korku

                • 1 0

      • ! (2)

        Robią to dla kierownictwa i wyższego szczebla chyba. Bo z tego co pamiętam to tysiące pracowników nie parkuje w garażach tylko na terenie Oliwy. Więc nie wiem o co chodzi. Podejrzewam że jest to przygotowanie pod przyszłą inwestycję na stadionie. Najpierw UG zamknął stadion żeby odzwyczaić ludzi od chodzenia tam z psami i biegania jak dotychczas, a później sprzedadzą. Nigdy nie uwierzę, że prywatny inwestor buduje coś dla mieszkańców dzielnicy.

        • 23 1

        • a nawet jesli to co z tego? Uniwersytet ma prawo zabudowac swoje tereny. (1)

          • 2 7

          • Kupili sobie ten teren czy dostali za darmo od podatników?

            • 8 0

      • ten wywód ma sens jedynie wtedy, gdy nie dostrzegamy, że "główną przelotówką Trójmiasta" (1)

        jest (a faktycznie może być) SKM. Trzeba przede wszystkim zadbać o dobry dostęp do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów, a nie myśleć wyłącznie (głównie) o ruchu samochodów i przepustowości dla nich. Trzeba myśleć przede wszystkim o ludziach, a nie o pojazdach. Jak nie będzie się zwiększać podaży miejsc do parkowania i obciąży kierowców faktycznymi kosztami budowy i utrzymania parkingów, to wielu się mocno zastanowi i pomyśli o wspieraniu komunikacji pieszej, rowerowej i zbiorowej we własnym interesie i oczywiście interesie mieszkańców Oliwy i innych dzielnic Gdańska i miast naszej aglomeracji.

        • 8 3

        • Tak, zgadzam się, że SKM jest świetnym kręgosłupem komunikacyjnym trójmiasta. Bez ironii. Ma swoje problemy, ale sprawdza się w swojej roli. Powie to każdy. Każdy, który mieszka i pracuje w zasięgu stacji. A w tym samym momencie cały górny taras i południe wsiada w samochód. Bycie w pieszym zasięgu SKM, to przywilej na który coraz mniejszy procent mieszkańców może sobie pozwolić i rozrastające się trójmiasto będzie ten udział procentowy tylko dalej zmniejszać, jeżeli nie ruszą z kopyta plany rozbudowy.

          • 11 1

      • Wita Stwosza, została wrednie przez Miasto zmniejszona przepustowość, likwidacja drugiego pasa, progi, zapory i strefa 30. Zrobiono to by ruch skierować na Grunwaldzką. I to są efekty.
        A teraz chcą To zrobić z Podwalem Przedmiejskim

        • 0 0

    • Ciekawe w ogóle skąd pomysł? BRG z tym wyskoczyło w swoim geniuszu? Nie zdziwiłbym się.

      • 7 0

    • OBC powinno zapłacić za remont wszystkich przystanków w okolicy i za dodatkowe tramwaje/autousy

      • 16 0

    • (3)

      Ludzie, nie dajcie sobie wciskać kitu. To wasza dzielnica, z której Grabski z niektórymi z miasta zrobili sobie biznes. Takie spotkania niewiele dają, tu trzeba konkretnie działać.

      • 21 2

      • pochodnie, widły, barykady!

        • 4 2

      • Protesty pod urzędem, blokady dróg.

        Niestety w Polsce nie ma demokracji. Dlatego trzeba negocjować na ulicy.

        • 5 1

      • wystarczy na nich nie głosować

        • 2 0

    • W pierwszej kolejności odkorkować projektantów

      • 4 0

    • Jak można nazwać ulicę nowa Sudecka zwykłym wyjazd z garażu dla nowo budowanego biurowca OBC

      • 2 0

    • To prawda, nic to nie zmieni.

      Trzeba najpierw udroznic Starą Oliwę, a dopiero wtedy pomyśleć o Przymorzu.
      Autostrada i garaże wokół biurowców nic nie zmieni

      • 1 0

  • Koncepcja przebiegu prostej kreski o długości kilkuset metrów? A czy jest już Nadzwyczajna Komisja do. Wyboru Pełnomocnika Do Opracowania Parametrów Konkursu Na Dyrektora Zespołu Zatwierdzającego Koncepcję?

    • 26 3

  • Mieszkańcy się nie powinni liczyc (4)

    Żeby wysłuchiwać ich kocopolów? To w większości niewyuczone prymitywy, które wszystkiego się obawiają, nawet postawienia śmietnika pod blokiem. Szkoda czasu na takie konsultacje z tą trzodą. Budować i koniec, to jest miasto a nie agroturystyka psia krew!!!

    • 13 43

    • Żenada

      Trzeba było wczoraj przyjść i posłuchać, większość argumentów była bardzo rzeczowa. Owszem, emocje były, ale było też bardzo dużo konstruktywnych komentarzy i alternatywnych pomysłów, większość skwitowana "pomyślimy" albo ciszą.

      • 10 0

    • Oliwiak (1)

      Niech budują pod Pana oknem 20m od bloku zobaczymy co mądry powie nie mieszkając tu nie zabiera głosu

      • 10 2

      • Co to zmieni czy coś tam będzie pod blokiem

        przy Grunwaldzkiej czy nie? W życiu nie chciałbym mieszkać w tak ruchliwym miejscu.

        • 0 3

    • Dokładnie, gdyby nie mieszkańcy Oliwy, to przecież można by całą Oliwę zrobić jednym wielkim placem biznesowych wieżowców. Wyburzyć, wysiedlić i postawić szklane pudełka.

      • 7 1

  • Genialne było wskazanie przez dyskutantów, że miasto nie przestrzega w tym wypadku swoich ustalę o zrównoważonym rozwoju. I w dodatku panowie pytani o tramwaj w Bażyńskiego/Kołobrzeskiej gładkimi gadkami się wymigiwali od konkretnych odpowiedzi

    Kwintesencję tego pomysłu pokazuje przejście dla pieszych w okolicach szkoły odsunięte od głównego ciągu pieszego aby zrobić dobrze dla inwestora prywatnego i jego wjazdu do garażu.

    • 34 2

  • Jest drobna sprzeczność pomiędzy planowanymi 400 samochodami na godzinę, a planowanymi światłami na skrzyżowaniu z Wita Stwosza.

    • 22 3

  • (5)

    o układzie komunikacyjnym, dojazdowym powinno się myśleć na początku inwestycji. posklejają te betonowe bryły ze sobą aby zmieścić mln osób na m2 a potem szukają rozwiązań komunikacyjnych kosztem spokojnej dzielnicy. wydaje mi się że wszystko było z góry ukartowane. inwestor i miasto dogadało się kto i którędy pojedzie. popatrzcie że teren miasta (wcześniej grodzony) stał się terenem parkingowym obc (ten od przystanku tramwajowego). obc wpisze się na karty gdańskiej historii jako twór który zniszczył Oliwę

    • 37 5

    • (1)

      To jest teren UG a nie miasta (ten ogrodzony co stal się parkingiem)

      • 2 1

      • no i? już nie jest tak jak i za chwilę całe boisko, kwestia czasu i pieniędzy i wtedy okaże się po co jest ta droga, proste?

        • 3 0

    • (2)

      Bzdura miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego od prawie 20 lat zakłada budowę drogi w tym miejscu.

      • 1 9

      • daj linka gdzie o tym jest napisane

        • 2 0

      • Tyle ze tej drogi nie buduje się w oparciu o ten plan. Pomijając, ze plan nie zakładał takiej ilości i takich parametrów biurowców.

        • 4 0

  • Do mieszkancow oliwy (5)

    O może zmakniemy wam wszystkie drogi? Nie będzie wam lepiej? Po co ten asfalt? I dzieci będą bezpieczniejsze... a wy do pracy będziecie dolatywac balonem. Jak przeszkadza wam życie w rozwijającym się mieście to niedaleko sa bory tucholskie i tam was zapraszam.

    • 13 49

    • (2)

      A może na osiedlowe ulice tam gdzie mieszkasz wprowadzimy ruch samochodowy tylko z jednego takiego biurowca?

      • 20 1

      • Przyspawałeś się do tej dzielnicy. Na waszym (1)

        miejscu wynająłbym mieszkanie pracownikom z OBC, a sam bym się wyprowadził. Dzielnica jak dzielnica. Są ładniejsze. Hałas od Grunwaldzkiej był już za nim zbudowali OBC.

        • 0 5

        • Nie bardzo rozumiem pomysłu, aby to mieszkańcy Oliwy szukali sobie nowego miejsca zamieskznia, bo komuś się nie chce rozwiazac problemów komunikacyjnych w standardzie XXIw i wciska ruch samochodowy do mieszkalnej dzielnicy.
          Może tak w każdej dzielnicy pomiedzy blokami puscić szerokie dwupasmowe ulice?

          • 0 0

    • Ja bym się wcale nie obraził

      Bardzo mi się to rozwiązanie podoba. Mieszkaniec Oliwy

      • 6 2

    • Za bory tucholskie też się zabiorą.to kwestia czasu .beton jest tani.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane