• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowa Honda. Będzie spięcie

BaWo
22 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowa Honda Insight: nowoczesna, hybrydowa i... wcale nie taka droga. Nowa Honda Insight: nowoczesna, hybrydowa i... wcale nie taka droga.

Przez lata jedynym przedstawicielem hybryd w klasie średniej była Toyota Prius. Już niedługo się to jednak zmieni. Wiosną w polskich salonach pojawi się hybrydowa honda Insight.



Honda konsekwentnie promuje futurystyczny styl we wnętrzu swoich modeli. Honda konsekwentnie promuje futurystyczny styl we wnętrzu swoich modeli.
Elektryczno-spalinowa Toyota pojawiła się na naszym rynku mniej więcej dziesięć lat temu. Na początku kosztowała 120 tys. zł więc była jedynie cennikową ciekawostką. Dziś jest nieco tańsza. Za podstawową odmianę zapłacimy 95 tys. zł. Najbogatsza wersja, wyposażona dodatkowo w nawigację, kosztuje 104,9 tys. zł.

Jak na autowe kompaktowe to i tak sporo. Tym bardziej, że w przeciwieństwie do państw Europy Zachodniej, gdzie ekologiczne hybrydy objęte są preferencyjnymi stawkami ubezpieczeń i podatków, u nas tak duża różnica w cenie nie ma prawa się zwrócić. Jedyne plus to oszczędność na paliwie.

Toyota tłumaczyła wysoką cenę Priusa zaawansowaną techniką. Menedżerowie firmy podkreślali, że bardziej zależy im na popularyzacji idei systemu hybrydowego, niż samej sprzedaży.

Wygląda na to, że lata pracy przyniosły wymierne efekty. Priusy polubiły straże miejskie. Zaczęły je też kupować kobiety. Na efekt nie trzeba było długo czekać. Najpierw BMW i Citroen wprowadziły, jak gdyby nigdy nic, do seryjnej produkcji samochody z półhybrydą, czyli systemem odzyskiwania energii. Teraz zaś Toyotę czeka wielkie spięcie, którego sprawcą będzie Honda.

Japońska firma wprowadzi na europejski rynek całkowicie hybrydowy model Insight. To już druga generacja tego pojazdu. Samochód pojawi się wiosną także w Polsce i ma kosztować ok. 60 tys. zł. Tyle co zwykły kompakt i o 30 proc. mniej od Priusa.

Pierwsza generacja Insighta, produkowana do ubiegłego roku, przypominała nieco auto koncepcyjne i nie była dostępna na starym kontynencie. Nowy Insight to już normalny kompakt, który w mieście ma zadowalać się zaledwie 4,6 litra benzyny na sto kilometrów. Auto do złudzenia przypomina Priusa. Tuż po Insighcie do produkcji wejść ma hybrydowe coupe CRZ. Oba samochody rozpoczną nową, hybrydową erę u Hondy.

Ciekawe co w związku z tym zrobi pionier, czyli Toyota? Chyba czas zdjąć biały fartuch laboranta i obniżyć ceny. Bo wygląda na to, że za pięć lat hybryda będzie na ulicy czymś naturalnym.
BaWo

Opinie (30) 1 zablokowana

  • W zwiazku z tym (13)

    Honda po raz kolejny zmiazdzy konkurencję, tak jak to zrobila swoim dieslem 2,2

    • 0 0

    • No faktycznie, wszyscy są zmiażdżeni. Po ulicach jeżdżą same Hondy diesel 2.2. Szkoda tylko, że diesli teraz nikt nie kupuje ze względu na wyższe koszty zakupu i eksploatacji od PB. Pewnie podobnie będzie z tym elektrycznym wynalazkiem. No chyba, że baryłka znów będzie po 170$, ale na to się nie zanosi.

      • 0 0

    • (10)

      taaa... ja się czuje totalnie zmiażdzony.

      • 0 0

      • (5)

        typowe niemieckie hybrydowe auto to Golf III, 1,4 benzyna+ kuchnia gazowa w bagazniku

        • 0 0

        • hahaha rozbawiłes mnie tym zdanieM! :)

          super hehe

          • 0 0

        • hahahahaha

          niezłe:) i prawdziwe :)

          • 0 0

        • malo smieszne

          • 0 0

        • dobre i w 100% racja,,, czekam na kolejne metii

          • 0 0

        • a to dobre:)

          • 0 0

      • bez porównania (3)

        2,2 Hondy to cudo w porównianiu z traktorem 1.9 TDI, nie ma o czym wogóle dyskutować

        • 0 0

        • (2)

          Jak niemcy jeździli 1,9TDI to japońce siedzieli jeszcze na nocnikach. Od tego trzeba zacząć.

          • 0 0

          • ps. najzabawniejsze jest to, że niemieckie diesle są w niejednym rankingu bardziej 'ekologiczne' niż te japońskie hybrydo-cacuszka.

            • 0 0

          • i co z tego

            nie ważne jak się zaczyna ważne jak się kończy...

            • 0 0

    • Dieslem to hondę miażdży toyota,

      która ma (przykładowo) dwie odmany silnika 2.2, jeden 180KM, a przy okazji jest bardziej ekonomiczna od hondy. Dziękuję.

      • 0 0

  • To dobrze że Honda rozpowszechnia rozwiązania przyszłości...

    gdyz OPEC obniża radykalnie wydobycie ropy i wiosną możemy sie spodziewac sporego wzrostu cen paliw. Dziwne że zawsze Honda lub Toyota jako pierwsze rozpowszechniają rózne nowinki , a Niemcy to chyba licza na korzystne kontrakty z Rosją ?!?

    • 0 0

  • brzydal

    a jaka ona brzydka

    • 0 0

  • tyl koszmarny, wnetrze cudowne

    • 0 0

  • Wygląd zewnetrzny zapewne jest podyktowany ...

    zastosowana technologią

    • 0 0

  • Brzydactwo, niepraktyczne

    Linia nadwozia prezentuje się dla mnie dośc efekciarsko, a przed to tandetnie, ale podobno o gustach się nie dyskutuje - zapewne komuś się spodoba.
    Zapewne na zdjęciu przykładowo wersja z jasną tapicerką - niepraktyczna.
    Niebieskie oświetlenie - kicz, jak w golfie, jeśli wzrok ma się zmęczyć, to właśnie przy takim oświetleniu.

    • 0 0

  • hmm (1)

    w sumie to logiczne ze tez maja diesla w ofercie ale doslownie ic nie slyszalem o dieslu hondy. ale mnie jsza z tym. glowna sprawa to - CZEMU TO TAK OKRUTNIE SZPETNE JEST?! Prius nie jest nauczką? skandal.

    • 0 0

    • to poszukaj czegos o 2.2 i-CTDI a jak znajdziesz to poszukaj o 2.2 i-dTEC. nowy accord z tym silnikiem lyka wszelkie passaty 1.9tdi i inne avensis 2.2 w przedbiegach

      • 0 0

  • Jak ZASTANAWIACIE się dlaczego TAK WYGLĄDA ...

    TO musicie sie zapoznać z systemem napedowym tej Hondy.

    • 0 0

  • a w stanach pala ekolodzy priusy bo koszty dezintegracji tych aut sa koszmarne po rzez ogniwa hahahaha

    • 0 0

  • ZGADZA SIE POLSKA TO NAJBARDZIEJ ANTY EKOLOGICZNE PAńSTWO W UE!! (3)

    "przeciwieństwie do państw Europy Zachodniej, gdzie ekologiczne hybrydy objęte są preferencyjnymi stawkami ubezpieczeń i podatków, u nas tak duża różnica w cenie nie ma prawa się zwrócić. Jedyny plus to oszczędność na paliwie." DOKłADNIE TAK jest niema zadnyznizek bo te państwo to pijawka!! I jeszce co do auta bardzo mnie cieszy ze coraz wiecej ekologicznych aut ale narazie to bardzo kiepska konkurencja bo niemcy juz dawno produkuja auta które pala po 3 litry wiec prawie 5 litrów to zaden sukces!!

    • 0 0

    • taaaa?

      ciekawe ktore auta pala 3 litry, chyba tylko Lupo 1,2 TDi, ktory moze malo pali ale jest cholernie drogi w eksploatacji poniewaz jego spalanie wynika miedzy innymi z ograniczonej masy i paru innych sprytnych rozwiazan. Cos za cos niestety. Wskaz mi jakies inne cywilne niemieckie auta w klasie kompaktowej ktore pala 3 litry, czekam

      • 0 0

    • niestety czesciowo prawda (1)

      (poza tym spalaniem)

      Przyklad LPG, na zachodzie jak masz zgazowane auto masz znizki na rozne rzeczy (nie pamietam dokladnie na co ale oplaca sie miec lpg), natomiast w PL co mamy? nie dosc ze nie ma zadnych upustow z tego tytulu to na dodatek przy przegladzie placimy ok 70zl wiecej! ja sie pytam za co?! bo przeciez diagnosta nawet nie rzuci okiem na ta instalacje, to jest nienormalne!

      • 0 0

      • dobra wiadomość

        i tak wszyscy zdechniemy :)

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane