- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (45 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (29 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Trzy nowe, bardzo komfortowe "Solarisy" kupiło w poprzedni piątek Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, jeden z ośmiu przewoźników autobusowych w Gdyni (wszystkie jeżdżą na zlecenie gdyńskiej komunikacji). Dwa standardowe o dł. 12 m i jeden autobus przegubowy o dł. 18 m. Wszystkie tzw. III generacji z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. PKA kupiło je ze swoich środków, bez żadnego ekstra dofinansowania. Solaris to marka, którą kupują miasta europejskie (Szwajcaria, Niemcy).
- Nie możemy liczyć na stare jednostki, bo mają 800 - 900 tys. km na liczniku - mówi Zdzisław Maksymowicz, prezes PKA. - W tamtym roku kupiliśmy 2 nowe autobusy i 2 używane. W tym roku - 3 kolejne nowe. Czy to koniec zakupów? To nie jest powiedziane.
Autobus to nie jest tania sprawa. Przegubowy kosztuje ok. 1 mln zł, a "krótki" przeszło 700 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze 22 proc. VAT-u.
- Proszę zobaczyć ile pojedyńczych biletów za 2 zł i ulgowych za 1 zł trzeba uzbierać od pasażerów, aby kupić taki jeden autobus przegubowy za 1 mln 220 tys. zł, ale nie oznacza to podwyżki cen biletów - zapewnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, organizatora przewozów.
Obecnie w gdyńskiej sieci komunikacyjnej jest 239 autobusów, z czego 203 niskopodłogowe, a 28 średniopodłogowych - jeszcze w miarę przyjaznych osobom niepełnosprawnym.
- Tylko 8 to stare Ikarusy wysokopodłogowe. Są one głównie wykorzystywane do przewozów na liniach nocnych i kibiców meczów piłkarskich - wyjaśnia rzecznik ZKM.
- Sądzimy, że w związku ze świeżymi zakupami pozbędziemy się jednego Ikarusa, z tym, że nie sztuka go wyzłomować. Sztuka go sprzedać - dodaje Zdzisław Maksymowicz.
Ostatnio sprzedany Ikarus (jesienią tamtego roku) pojechał na Śląsk. Był tak sprawny, że nazajutrz po przyjeździe założono tylko nowe numery i ruszył na trasę. Długi czas jeździł nawet w gdyńskich barwach. Kolejny jest podporą olsztyńskiej komunikacji, wiele jest w Białymstoku - bo niestraszny im mróz. Kolejne sprzedano licznym firmom prywatnym, które wożą pasażerów z podwarszawskich miasteczek do Warszawy. Tam autobus z gdyńskimi oznaczeniami i w gdyńskich barwach nikogo nie dziwi.
- Bardzo dobrą renomę mają także nasi kierowcy - we wszelkich kursach kwalifikujących do wyjazdu do Wielkiej Brytanii samo wpisanie do kwestionariusza informacji "staż w gdyńskiej komunikacji miejskiej" zwalnia z części egzaminów - chwali Marcin Gromadzki i uspokaja: Nasza komunikacja jest tak stabilna finansowo, że nie obawiamy się dużego odpływu kierowców.
Opinie (67) 3 zablokowane
-
2006-03-04 13:00
Tak ta wspaniała Gdynia !!!
Miasto XXVI wieku !!! Jest to takie bogate miasto, ktore stać na nowoczesny tabor, nowoczesne centra handlowe, multiplexy, autostrady, dworce szkoły, uniwersytety, drogi i wogole same oh i ah !!! A jakie zabytki ma to miasto ho ho ! Wieść niesie ze prezydent Szczurek oczywiście w ścisłym porozumieniu z panem Krauze, chca zgłosic Gdynie do światowego rejestru zabytków w UNESCO ( Błyskawica już tam jest)!!! Zobaczcie ludzie, jak można to wszystko pieknie pogodzić !!!
P.S.Zaraz ide na spacer po Świętojańskiej, pewnie poczuje się przynajmniej jak w Londynie !!!- 0 0
-
2006-03-04 13:40
Staszkinen...skansen?
Skąd tu się pojawiłaś?..autobusem w życiu nie jechałas?Dałaś koniu wolne?Gdańsk kupił orginalne mercedesy jako pierwszy w Polsce i następne też serwisowane przez fabrykę z "gwiazdą "(20szt.).Sensacja na całą gdynię 3-y(słownie trzy autobusy).W Gdańsku 33-y i będą następne...i tu będzie niespodzianka...hihihi.Zakupione w Gdyni, niby mercedesy to wielki przekręt...dzisiaj nadają się na złom, nikt ich nie odkupi...tylko na żyletki się nadają, śledzik już był?..hihihih
- 0 0
-
2006-03-04 14:10
eee..rzecznik...
a ile miasto łoży na nierobów w organizowaniu...wirtualnej rzeczywistości.Co za problem komercyjną linię autobusową otworzyć?Patrz Gdańsk.Zmopolizowaliście rynek usług, nikt nie może bez waszych zezwoleń świadczych usług na wyższym poziomie.Szczurowate stado.Zniesmaczony-opanowanym bajerem w mediach...jeden autobus, jeden trolejbus, jeden kurs, jeden mecz, jedennnnnnnnnnnnnn.-- i nikt wiecej, należy to zderegulować i to na pozimie korzeni, bo znowu wyrośnie -dobry bajer to 50% sukcesu.Ale to się skończy i nie wróci więcej...
- 0 0
-
2006-03-04 14:38
kat.D
Piszesz głupoty. Autobusy Jelcz - Mercedes, to nie żaden przekręt, a autobusy o innym wnętrzu i składane w Jelczu (tańszy koszt), trzeba myśleć ekonomicznie.
W tej chwili nie jest to złom, bo mają one zrobione średnio 800.000 km, a wierz mi, że przejadą drugie tyle.
Nie narzekaj na nie, bo chyba dobrze wiesz, co działo się z ekskluzywnymi Citaro produkowanymi do 2001 roku.
Tu raczej ograniczyłbym się z Volvo 7700 i 7700A (podobnie jak wersja 7000) - wysokie ceny i drogie w eksploatacji.- 0 0
-
2006-03-04 14:49
Nie można wogóle porównywac gdańskiego i gdyńskiego ZKM-u bo to inna epoka. W gdsńku komuna, zkm nie sprywatyzowany, bilety najdrozsze w polsce, system taryfikacji nijasny i podatny na manipulacje, tabor pzestarzały (tramwaje z niesporawnymi hamulacami i inne afery). O punktualnśności kursowania gdańskich autobusów wogóle nie można dyskutowac bo takie pojęcie nie istnieje (winą jest nie tylko bałagan organizacyjny ale i fatalny stan dróg i ogólny niedorozwój infrastruktury), co chwile jakies afery z przetargami na autobusy czy tramwaje, co chwile problemy z zakupem biletów miesiecznych czy wymianą znaczków. Całe szczęście ze w gdąńsku ucza sie troszkę od gdyni i wprowadzają niektore rozwiązania jak np: możliwość kupowania biletów miesiecznych na poczcie, czy zakup używanych znacznie tańśzych niskopodłogowych autobusów.
- 0 0
-
2006-03-04 14:56
Dajcie spokoj gdyni
to jej jedyny sukces 3 autobusiki
- 0 0
-
2006-03-04 15:27
Gdynio dziekujemy CI za nauke!!!
Najgorsze jest to, że znakomita większość mieszkańców Gdyni wierzy w takie tanie podpuchy !!!
- 0 0
-
2006-03-04 15:29
Kompleksiki, kompleksiki
Wyraźnie jest napisane, że w Gdyni jest tylko 8 wysokopodłogowych autobusów. Co do ogólnej liczebności taboru autobusowego... Nie chcę skłamać, bo nie wiem jak sytuacja wyglada obecnie, ale jakis czas temu widziałem w DB zestawienie i ku mojemu zdziwieniu w Gdyni ogółem było więcej autobusów niż w Gdańsku. Tyle, że w Gdansku jest sporo tramwajów. Nie macie się co pluć biedacy. Tak trudno znieść, że "mała" Gdynia ma jedną z najlepszych komunikacji miejskich w Polsce??
- 0 0
-
2006-03-04 16:24
Ilosc autobusów w Gdansku i Gdyni - fakty
Cytat ze strony zkm.pl:
"Obsługa w/w linii realizowana jest za pomocą taboru autobusowego i tramwajowego, którego stan na dzień 31.12.2005r. wynosił 439 sztuk, w tym:
- 225 autobusy typu:
IKARUS 280,IKARUS 260,JELCZ M-11,MERCEDES 0305,MERCEDES 0405N,
MERCEDES 0405GN2,NEOPLAN N 4020/3,NEOPLAN N 4016,OTOYOL IVECO M29VF,
SOLARIS URBINO 12,SOLARIS URBINO 18,MAN NL 263/283,MAN NG 313.
- 214 tramwaje typu:
105N, 114Na, NGd99."
W Gdyni jest 239 autobusów (nie licząc trajtków). Porównać każdy sobie sam może...
Pozdrawiam tych co lubią opierać się na faktach.- 0 0
-
2006-03-04 17:17
Gdynia miasto Multiplexów -ROTFL -w jednym jedynym sufit się oberwał i już do Sopotu muszą gdynianie jeździć...
Co do autobusów -kilkadziesiąt niskopodłogowych Gdańsk zakupił w 2005r i są plany i na ten rok. Fakt, że jeżdżą Ikarusy, ale przynajmniej jest klimat! :D
Jelcze jeżdżą już chyba tylko na liniach nocnych.
A wracając do Ikarusów, to na niektórych trasach nie jeżdżą w ogóle, a na innych coraz żadziej można na nie trafić :(- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.