• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaguar F-Pace został odmłodzony

Michał Jelionek
27 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej. Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.

Pierwszy w historii SUV Jaguara doczekał się kuracji odmładzającej. F-Pace otrzymał potrzebną aktualizację, a fachowcy poprawili niedociągnięcia z pierwszej wersji modelu. Co prawda z zewnątrz auto zmieniło się nieznacznie. Większość modernizacji zaszło we wnętrzu. Sprawdźcie, co się zmieniło.



Czy podoba ci się Jaguar F-Pace?

Jaguar F-Pace zadebiutował na rynku 5 lat temu, w 2016 roku. Włodarze marki jesienią ubiegłego roku postanowili nieco odmłodzić swój najważniejszy i najchętniej kupowany model w gamie. Do tej pory F-Pace'a nabyło ponad 270 tys. klientów, a to bardzo obiecujący wynik.

SUV wciąż prezentuje się bardzo świeżo. Nie było więc sensu zbytnio ingerować w udany i atrakcyjny wygląd. Designerzy przemodelowali nieco LED-owe reflektory z przodu, które stały się smuklejsze. Natomiast światła do jazdy dziennej mają teraz charakterystyczny wzór w kształcie litery "J". Zmieniono także wygląd atrapy chłodnicy. W pasie tylnym również spłaszczono nieco klosze lamp. Ponadto delikatnie przestylizowano nakładkę zderzaka i końcówki układu wydechowego.

Producent chwali się, że udało mu się zmniejszyć współczynnik oporu, który zmalał z 0,37 do 0,35. A to wpływa na mniejsze spalanie i nieznacznie lepsze osiągi.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
To tyle jeśli chodzi o zmiany w stylistyce zewnętrznej. Prawdziwy lifting przeszło unowocześnione wnętrze F-Pace'a. Trzeba przyznać, że zmieniło się diametralnie. Przy nim kabina sprzed kuracji odmładzającej wygląda po prostu archaicznie.

Projektanci poprawili jakość wykończenia wnętrza, kompletnie przeprojektowali konsolę środkową i dorzucili nowe multimedia z 11,4-calowym ekranem. Nowa jest kierownica, która tak naprawdę pochodzi z elektrycznego I-Pace'a. Nowy jest także wybierak skrzyni biegów, który przybrał formę tradycyjną. To tak naprawdę przełącznik działający w trybie shift-by-wire. Przypomnijmy, że zrezygnowano z wysuwanego pokrętła, kojarzonego z... piekarnikiem czy pralką.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
Pojawiły się także: 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, pokrętła z ekranikami do obsługi klimatyzacji (do ich działania trzeba się przyzwyczaić), bezprzewodowa ładowarka, zdalne aktualizacje systemu multimedialnego czy układ jonizacji powietrza. Dostępne są również bardzo atrakcyjnie wyglądające i wygodne fotele ze smuklejszymi oparciami (także z funkcją masażu).

Całokształt wnętrza należy ocenić bardzo wysoko. Jakość, komfort i wygląd na piątkę.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił 2-litrowy silnik benzynowy generujący moc 250 KM oraz 365 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h. Oczywiście chciałoby się mieć pod maską mocniejszego, 400-konnego "benzyniaka", ale ten słabszy też daje radę. Zdecydowanie.

W każdej wersji F-Pace oferowany jest z napędem na wszystkie koła i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W moim odczuciu skrzynia jest nieco ospała. W niektórych sytuacjach potrzebuje chwili namysłu. Bywa to niestety irytujące.

Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło niespełna 12 litrów paliwa na 100 km.

Cennik zmodernizowanego Jaguara F-Pace otwiera kwota 239 600 zł za wersję Standard z 2-litrowym dieslem o mocy 163 KM. Hybryda PHEV to wydatek rzędu 317 400 zł. Testowany, 250-konny egzemplarz został wyceniony na kwotę 375 920 zł. Natomiast topowy wariant SVR z 5-litrowym, 550-konnym silnikiem benzynowym V8 pod maską kosztuje co najmniej 539 900 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.

Miejsca

Opinie (19)

  • Za małe ekraniki. (1)

    30 cali powinno być.

    Albo w ogóle jeden duży ekran jako deska i szyba.

    I ceny też za niskie, milion za najtańszą wersję, to miałoby sens.

    No i to spalanie, taki prestiżowy wóz musi konkretnie palić, 100 na 100 co najmniej.

    I czemu tylko 4 koła, przecież tyle ma nawet najtańszy szrot. 6 albo i 8, to byłoby coś.

    • 19 9

    • Zamiast przestarzalej kierownicy powinien byc wirtualny dzojstik na tym ekranie dodtykowym.

      • 0 1

  • jakby zdjąć emblemat to podobny zupełnie do każdego innego suva :D (1)

    • 12 5

    • Kolejny kloc w cenie mieszkania dla osób z niską samooceną. Kiedy się skończy moda na te napompowane paskudztwa?

      • 2 0

  • (2)

    Po co opisywać modele niedostępne dla 99,99% rodaków?520000zł...faktycznie okazja dla Kowalskiego)Opisujcie najpopularniejsze używki,wszak średnia wieku auta w Polsce to 16 lat a na nowe stać jedynie firmy,korporacje,floty.

    • 5 17

    • 99,99% hahahah tak sobie to tłumacz :) (1)

      • 4 4

      • Leasing sie nie liczy.

        • 5 1

  • Niebawem Zdunek

    Niestety kolejny dealer zostanie przejęty
    Ja już tego auta nie kupię

    • 2 2

  • czy w trójmiejscie kupi go choć 1 osoba?

    • 2 0

  • Słabe auto za chora cenę Do tego awaryjne Nie polecam

    • 10 4

  • Słabo

    Chora cena za kiepskie jakościowo auto. Niemiecka konkurencja może i opatrzona ale napewno lepiej wykończona i lepiej jeżdżąca...

    • 7 12

  • (3)

    Ładne auto, linia, wnętrze, czuć wyższą klasę. Coś innego niż opatrzone x5, q7.

    • 19 9

    • tylko jednak tamte (1)

      go miażdżą osiągami

      • 3 4

      • Miażdżą osiągami to może poloneza, najsłabsza benzyna 250koni 7,3 do 100, Najsilniejsza ponad 500 koni.I tak tego niewykorzystasz, to SUV a nie rajdówka.

        • 4 3

    • ?? Co, po prostu rzadziej widujesz ten samochód, bo nie jest tak popularny w pl.

      • 3 3

  • Biere trzy!!!

    • 8 6

  • Z identycznym przyśpieszeniem wolę jeszcze "chudszego" Abartha za połowę ceny.

    • 3 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane