- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (65 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (65 opinii)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (29 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (114 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (80 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Jak odkorkować zjazd z Estakady Kwiatkowskiego?
Mieszkańcy-kierowcy mają pomysł, jak rozładować korki na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego do ul. Morskiej od strony Obłuża. Pomysł usprawnienia przekazaliśmy urzędnikom, którzy wykonali symulację zmiany ruchu na narzędziu dostarczonym w ramach systemu Tristar. Sprawdzamy, jakie są wyniki.
- Z moich obserwacji wynika, że liczba aut skręcających w ul. Morską w kierunku Wejherowa jest niewspółmiernie duża w stosunku do liczby aut skręcających w kierunku centrum Gdyni. Prawy pas - jeden z trzech - jest cały zapchany autami, a środkowy i lewy są prawie puste - mówi pan Tomasz, czytelnik.
Mieszkańcy i kierowcy mają pomysł, jak odkorkować zjazd.
- Czy jest szansa, by środkowy pas umożliwiał skręt w prawo? Miałoby to wpływ na skrócenie korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. Myślę, że zmiana wyżej zaproponowana nie wymaga dużych nakładów finansowych - dodaje czytelnik.
Co na to urzędnicy?
Pomysł usprawnienia ruchu przedstawiliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Ci, wykorzystując narzędzia dostarczone w ramach systemu Tristar, dokonali symulacji ruchu dla stanu istniejącego oraz proponowanych przez czytelnika zmian. Jaki był wynik?
- Wyniki symulacji wskazują jednoznacznie, że wprowadzenie dwóch pasów ruchu na zjeździe z estakady może poprawić warunki ruchu na tym zjeździe, ale tylko w sytuacji, kiedy w tym samym czasie sygnał zielony mają samochody opuszczające zjazd z estakady oraz piesi i rowerzyści korzystający z przejścia i przejazdu już na ul. Morskiej - wyjaśnia Tomasz Krzak, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdyni.
Zdaniem inżynierów ruchu takie rozwiązanie pogarsza bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ w tej sytuacji dochodzi kolejny punkt kolizji dla relacji skrętnej z estakady oraz użytkowników przejścia. Sytuacja jest o tyle niebezpieczna, że pojazdy skręcające ze skrajnego pasa mogą ograniczać widoczność pojazdom znajdującym się na pasie środkowym, wskutek czego wzrasta ryzyko powstawania wypadków przy udziale pieszych i rowerzystów.
- Przeanalizowaliśmy również wariant zmian w organizacji ruchu, w którym wyświetlanie sygnału zielonego dla przejścia i przejazdu na ul. Morskiej odbywa się w innym czasie niż dla zjazdu z estakady. Taki wariant wiązałby się z koniecznością skrócenia o ponad połowę czasu trwania sygnału zielonego i spowodowałby pogorszenie warunków ruchu czterokrotnie w stosunku do stanu istniejącego - mówi Krzak.
Zarząd Dróg i Zieleni stawiając na bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników ruchu drogowego pozostaje przy obecnym rozwiązaniu.
Miejsca
Opinie (179) 4 zablokowane
-
2015-10-19 12:23
Nie na temat:
A mnie zastanawia, dlaczego w Gdyni przy ograniczeniu prędkości do 50 trolejbusy zwykle zamulają max 30, a autobusy pospieszne typu R czy S łamią przepisy często jadąc 70.
- 0 0
-
2015-10-21 10:10
Korek na zjeżdzie z estakady
Bez drugiego Gierka nie da się. Po wojnie estakada to jedyny zbudowany przejazd bezkolizyjny nad torami. Wejherowo ma, a Gdynia nie. Brawo prezident, a chce przyjąć jeszcze 1 tysiąc czarnych uchodzców z Afryki.
- 0 0
-
2015-10-21 11:03
Łatwe zawracanie na ul. Morskiej? Możliwe...
Może nie dokładnie na temat ale rejon ten sam. Zawracanie przed estakadą z obu stron Morskiej (tak jak na Grunwaldzkiej przy hali Oliwia) mogłoby ułatwić ruch w tym newralgicznym miejscu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.